Mercedes w Barcelonie z nową pokrywą silnika
Zespół Mercedes GP przywiózł do Barcelony najprawdopodobniej najbardziej zmodyfikowany pakiet spośród wszystkich ekip.Nowa pokrywa jednostki napędowej będzie miał przesunięte do tyłu wloty powietrza, przez co struktura nad głową kierowcy zostanie zdecydowanie odchudzona, redukując tym samym opór.
W01 w Hiszpanii będzie także wyposażony w najnowszą wersję systemu F-duct. Czy nowe poprawki pozwolą ekipie Rossa Brawna dogonić czołówkę, przekonamy się już niebawem.
komentarze
1. Roll
Oczywiście wszystko pod Schumiego.
2. sieku
Nieciekawa to wiesc dla naszego jedynaka w F1 j jego zespołu :( Szkopy sie zbroją.
3. frg1pl
Niemcy ida...
4. Roll
ale i tak fajnie że pierwsze 4 wyścigi schrzanili
5. Wiater
E tam. Wszystko na raz ciężko im będzie zgrać ;D Licze nadal na Roberta w Monaco ;)
6. Luzman7
2. Sieku;
Spokojnie , nowe to nie znaczy lepsze ....ale bym sie smial gdyby "blondasek" mial problemy z okiełznaniem WO 1 XXL ......
a wszystko po to aby "ktoś" miał łatwiej .....
7. nieznanysprawca
Franek pompuj rower niemce we wsi
8. Gosu
Nie wszystko co nowe musi być lepsze. Ale fakt zmiany mają poważne. Jeśli nie spełnią pokładanych nadziei to zaczną prace nad przyszłoroczną konstrukcją.
9. Komo
Ciekawie wyglada pokrywa, jak również "nowa skrzynia" z tylnym zawieszeniem. z f1 com
Mam nadzieję że Michael przytemperuje Hamiltona.
10. Renault F1 Team
Ta pokrywa Mercedesa poza dziwnym kształtem ma jeszcze bardzo nietypowe wloty powietrza chłodzącego silnik, to nie ewolucja, to istna rewolucja. Jak to się okaże bardzo skuteczne, to zespoły będą naprędce przerabiać swoje wloty.
11. nomadwcm
Ciekawe jaki to efekt da, bo wygląda jak nie powiem co ;]
Jest kasa to i mogą sobie pozwolić na takie rewolucje.
Dla nas, a raczej dla Renault, lepiej żeby się nie sprawdziło. :)
12. grzes12
Aby tylko silniki im się teraz nie przegrzewały ... he he
Na ale już wiadomo co było głównym celem ... w czasie kręcenia materiałów promocyjnych na torze Rockingham ;/
13. MontyF!F!
Jeszcze przed I GP jak wszyscy zobaczyli złamany nos merca to sie wydawało że jaciepiernicze. A co wyszło niezły bolid ale gorszy od 3 ekip.
14. MontyF!F!
No widziałem skrzydło reno na f1com, i muszę powiedzieć że nie wiem czy wystawili stare a nowe na razie gdzieś chowają. Ale skoro Mercedes pokazał pokrywę to i może Reno pokazało skrzydło które wyglada tak jak wyglądało :(. Zresztą przypomina mis się jak ostatnio przywieźli nowe skrzydło i jedyną różnicą bya taka pycia blaszka. Dziwi mnie ten agresywny rozwój.
15. Aloti
Ja myślałem ,że mclaren jest na 1 miejscu więc jak ma gonić czołówkę ? O_o
16. asc
McLaren != Mercedes.
17. arek889
w tym sezonie maclaren i mercedes gp to dwa oddzielne zespoły!!!!!!!!
18. Jacu
@ 4. Roll - i miejmy nadzieję, że nadal będą, ale macie racje jest tam olbrzymia kasa, super zaplecze i niestety Niemcy się zbroją, co może skutkować oddaleniem się od Reni :/. Oby nie... więc, jak to się toasty wznosi "my tu gadu gadu a Niemcy się zbroją" ...to klinik za Roba i Renie :))). pozdro
19. orto
Wkrótce zobaczymy czy to geniusz Brawna czy ...akt desperacji :-)
20. tomiirow
mógłby mi ktos podesłać link do tego zdjecia na f1.com bo jakoś go odszukać nie umię ;)
21. Zgred Zen
14. MontyF!F! z wcześniejszych wypowiedzi Alan Permane, wynika,ze niestety na Barcelone nie wprowadzą zasadniczych zmian w bolidzie .Renia na tym torze nie czuje się najlepiej i może nie chcą wydawać kasy,na zmiany,które w efecie nic konkretnego nie przyniosą,a koncentrują się na Monaco.W ostatnim wywiadzie w Barcelonie powiedział,że do Hiszpanii przyjechali z nową częścią, ale nie jest pewne czy jej użyje bo nie chce zaburzyć stopniowego rozwoju jego zespołu.No ale już wszystko okarze się niedługo,bo na pierwszym treningu powoli wszyscy będą odsłanić swoje karty.Oby Renia nie została za bardzo w tyle.
22. romekf1
http://ww w.formula1.co m/gall ery/race/2010/828/general/th ursday.html
23. romekf1
20 masz zdjecie:)
24. Sister
Czasami przez te częste poprawki można zejść na "złą drogę" rozwoju bolidu.
Akurat w przypadku Merca nie mam nic przeciwko :-)
25. romekf1
a to jakby ktos nie widział jeszzce :) nowe "skrzysło" reno:) ht tp://ww w.formula1.com/gallery/race /201 0/828/general/th ursday.html
26. romekf1
skrzydło* :)
27. Zgred Zen
Sorry.winno być w ostatnim wywiadzie w Barcelonie Robert powiedział....
28. tomiirow
Dziękuje romekf1 :)
29. Zgred Zen
22. romekf1 czy na pewno ten link jest dobry?
30. tomiirow
Ciekawe te rozwiązanie, a nawet bardzo ciekawe :D Ciekawe czy silnik nie będzie się przegrzewał w wyższych temperaturach. Jeszcze jakąś dziurke mają w przednim skrzydle, ciekawe do czego?
31. Smyczek
Czy mi się wydaje, czy Sebastian obciął włoski? Zawsze trochę deko mniej :)
32. Oski9191
31 ta jeszcze sie pod pachami ogoli i na pewno wygra xD
33. Jacu
Powiem szczerze, że troche mnie martwi tak ekstremalnie szybki rozwój Mercedesa. Mogą odskoczyć poważnie Renault. Przecież to praktycznie inny bolid skoro nawet trzeba było całe body na nowo homologować. To już praktycznie nie wersja B(eta) a całkiem nowa konstrukcja. Zmiany poszły w kierunku poprawy tych rzeczy, które im nie pasowały więc musi być spodziewana poprawa osiągów. Sprawdza się to co mówiłem wielokrotnie Mercedes ma olbrzymie ciśnienie na sukces w f1. Już w przeszłości robili ze znacznie gorszych bolidów zwycięskie maszyny (np. C291 - od mega awaryjnej maszyny do zwyciescy w końcówce sezonu grupy C). Oby ta sztuka im się nie powtórzyła :P ;)
34. Olfaz
Jacu - masz rację! Ale zawsze pojawia się możliwość pogorszenia osiągów. Obecnie Mercedes raczej nie udowodnił swojej super stabilnej kondycji. A Renault w poprzednich sezonach też zawsze notował zwyszkę formy.
35. Roch Kowalski
Pokrywa bez airbox-a - to futura w F1. Podejrzewam, że jak się sprawdzi doprowadzi do nowego wyścigu zbrojeń, a że się sprawdzi areodynamicznie to pewne bo jednak ten wlot stawiał duży opór powietrza - byle silnik się nie przegrzewał.
36. Olfaz
Zgrabnie wygląda ten Mercedes... Zato domki timów robią wrażenie. I pomyśleć że się składają...
37. mark.kmk
Nowe wloty powietrza które ma Mercedes zastępują airboxa. Nie służą do chłodzenia silnika, tylko do zasysania powietrza potrzebnego do procesu spalania. Silnik chłodzony jest przez chłodnice znajdujące się po bokach kadłuba bolidu
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz