Liuzzi: Force India nie jest już czerwoną latarnią
Vitantonio Liuzzi uważa, że po pierwszych tegorocznych wyścigach jego zespół nie będzie już postrzegany jako jeden z najsłabszych. Włoch zauważa, że w tym sezonie bolid jego teamu pozwolił na walkę z dotychczas lepszymi kierowcami i zespołami. Liuzzi stwierdził także, że bardzo dobrze zna się z Robertem Kubicą, a zespół Polaka w tym sezonie postrzega team Force India jako jednych z rywali, na których trzeba uważać:„Naciskamy z całych sił, aby się rozwijać, ponieważ myślimy, że jeszcze w tej części sezonu stać nas na dobre wyniki. Miło jest usłyszeć, że inni patrzą na nas. To pokazuje, że nie jesteśmy już traktowani jako zespół maruderów.”
„Jeszcze w ubiegłym roku mówiłem, ze Force India zaskoczy niektórych, ponieważ mamy grupę naprawdę mocnych ludzi. Pracują tu wspaniali ludzie, świetni fachowcy techniczni, świetni mechanicy, wszyscy współpracują ze sobą. To najlepszy zespół, z jakim było mi dane pracować w mojej krótkiej karierze.”
„Rezultaty jakie osiągamy w tym roku nie są wynikiem szczęścia, a możemy być jeszcze szybsi. Aktualnie wykonujemy nasz plan, jesteśmy tam gdzie chcieliśmy być, ale musimy dalej mocno naciskać, ponieważ inne zespoły nie śpią.”
komentarze
1. Wiater
Uważajcie na STR i Saubera, a o Renault zapomnijcie ;)
2. pawel3012
I ma rację. Force India już w zeszłym sezonie pokazało że mają potencjał, a w tegorocznej edycji są bardzo dobrzy. Oby tak dalej ;)
3. Kimi Rajdkoniem
Włodzimierz Zientarski na pewno zgadza się z Tonio Liuzzim:P
4. matito
Bez przesady niedługo powiedzą że HRT albo Virgin są rywalami
5. Arturo_R30
Sauberowi jeszcze daleko do FI,bardziej obawiałbym się Toro Rosso.Pozdrawiam
6. Gosu
Główny rywal Renaty na chwilę obecną.
7. Gwyn_Bleidd
głównym rywalem renaty na chwilę obecną jest mercedes. FI bylo ale renault troche bardziej odskoczylo
8. Gosu
7. Gwyn_Bleidd mnie się wydaje, że Merc odskoczył Renault.
9. Ataru
Force India mialo jeden gorszy wyscig. Dla mnie sa niedaleko za Renault, a Mercedes (co pokazal Rosberg) jest daleko przed pszczolkami. Ze Schumacher nie umie go ustawic i na torze wyprzedza go Pietrow to juz nie jest problem bolidu, a kierowcy.
10. Kojag
"Force India nie jest już czerwoną latarnią" mądrość ta porównywalna jest z odkryciem Ameryki przez Kolumba! FI jest liczącym się zespołem już od poprzedniego sezonu, to tak jakby powiedział "Kubica nie jest już debiutantem".
A co do bolidu Merca, to ten aktualny bolid nie był budowany pod MSC tylko poprostu budowany. Kiedy wreszcie mieli pewność że MSC będzie u nich jeździł to zaczęli robić bolid pod MSC i wersja B aktualnego bolidu będzie już bardziej skonstruowana pod MSC, zobaczycie sami...
11. ziyon
Miła dla "ucha" wypowiedź, miłego Tona.... jakoś tak miło się zrobiło... ];-)
12. lechu55
Juz w zeszłym sezonie Force India pokazało ze nie jest czerwoną latarnią. Pod koniec sezonu jezdzili bardzo dobrze. Tak doszlo do tego ze jesli zaden z kierowcow FI nie zdobędzie punktow w wyscigu to jest to niespodzianka
13. Budyn_F1
Renault jest za dobre dla nich.
14. devious
znowu zmanipulowany tytuł a czytelnicy to kupują i się oburzają na Liuzziego, choć on nic nie mówił o żadnej latarni :P
co do formy zespołów to Merc wcale nie jest daleko przed Renatą - są deko szybsi w qualu ale w wyścigu już nie tak bardzo - Robert z reguły trzyma tempo Rosberga a obaj wyciskają z bolidów chyba 100% - nie to co Petrow i Schumi :) zresztą zobaczymy w Hiszpanii - Merol myślę teraz pójdzie do przodu ale Renata nie powinna nadal dużo do nich tracić :)
a Force India niech goni Renault ale też z tyłu mają Williamsa :>
15. Orlo
Taa czerwoną latarnią już nie są, ale w sumie to zrobili niewielki postęp w stosunku do zeszłego roku. Wtedy byli na 9 miejscu w klasyfikacji konstruktorów, ale w tym sezonie nie ma już Toyoty która była przed nimi, a BMW odeszło w kiepskim stylu przez co forma bolidu Saubera jest jaka jest. Więc wychodzi na to że FI wyprzedziło w tym roku tylko Williamsa.
16. Roll
ale nie są już stalee poza puntowanymi miejscami
17. Sister
Pewnie podpadnę niektórym ale uważam, ze kierwcy Force India są, mówiąc delikatnie, nie najwyższej klasy i jak ktoś napisał powyżej nie wyciskają maxa z bolidu. Miły,sympatyczny śmieszek Sutil jeszcze jak cię mogę ale Luzzi ..... o mamma mia !!! Bolid jest dobry....
18. Orlo
Nie podpadniesz mi, ale obroń swoją opinię:P Co sprawia że tak uważasz? Bo chyba jest coś więcej, poza kobiecą intuicją?
19. Sister
Orlo dziękuję, że mnie oszczędziłeś :-)
Nie chcę się mądrkować ale zwróc proszę uwagę na kwalifikacje, o których mówi się, że pokazują prawdziwą formę bolidów ( oraz zespołów ).
W każdych kwal. Sutil był zaraz za Robertem a w Malezji nawet 2 pozycje przed (!) Tonio natomiast, był zawsze przed Wicią za wyjątkiem koszmarnej wpadki w Chinach (nie wyszedł z Q1 samochodem zdolnym do bycia w Q3).
Jest takie powiedzenie często powtarzane głównie przez kierowców - tabela wyników nie kłamie. Wyniki dzisiaj: Renault - 46 a FI - 18. Nie można tego tłumaczyć awariami bo Wicia też był "awaryjny".
Moja konkluzja:
- Sutil: przyzwoity, solidny kierowca bez "killer instinct" i "zimnej głowy". Biorący od samochodu a nie dający od siebie.
- Liuzzi - moim zdaniem pierwszy do odstrzału z F1 - nawet nie wiem co przytoczyć .... może start w Chinach ostatnio... - nie panuje nad bolidem, nie jest szybki ( na możliwości bolidu ), tempo wyścigowe gorsze od kolegi z zespołu często o 0,3/0,4 sek na okrążeniu ( Tonio nie jest rookie ), słaba obrona ( nie widziałam wyprzedzania ). Mentalność - byle dojechać do mety...
Myślę, że ten di Resta nie jeździ na piątkowych treningach bez przyczyny...
Konkluzja - gdyby na miejsce Tonio był lepszy kierowca to i Sutil jeździłby lepiej.
PS: no i doceń, że oszczędziłam Sutila za wjazd Robertowi w zadek podczas pierwszego tegorocznego GP w Bahrajnie.. :-)
20. Orlo
Piszesz o kwalifikacjach. Ale zauważ że Renault jest w nich zazwyczaj gorsze niż w wyścigu(bo ich silnik ponoć najmniej spala). Dlatego też Sutil jest tak blisko Roberta w Q, a w wyścigu to Renia jest szybsza. Wg Twojego toku rozumowania można by powiedzieć o sporej liczbie kierowców, że są "mówiąc delikatnie, nie najwyższej klasy". Taki Mercedes zawsze jest w Q dużo wyżej od Renault a na mecie różnica jest minimalna. A cóż dopiero powiedzieć o Red Bullu, który notorycznie startuje z pierwszej linii, tylko jakoś nie przekłada się to na miejsca na mecie... Zgodze się co do Liuzziego, bo jego umiejętności można porównać z Sutilem, a wtedy nie wypada zbyt dobrze. Ale co do oceny Sutila to już nie bardzo. Zresztą równie dobrze i Liuzzi może być bardzo dobry, może to po prostu Sutil jest genialny/niesamowity/super... Myśle że bardzo ciężko jest porównać możliwości kierowców z różnych teamów, za to wewnątrz teamu jak najbardziej.
21. Sister
Staram się śledzić treningi Orlo oraz tempo wyścigowe już podczas samego wyścigu. No i nie zapominaj, że po każdym wyścigu podają do ogólnej wiadomości tzw. "najszybsze okrążenie" podczas wyścigu. Obaj kierowcy FI wypadają porównywalnie już nie nawet z Wicią ale też z Robertem. Śledziłam "formę" FI z pełnym bakiem i "pustym" bakiem na dłuższych przejazdach już podczas przedsezonowych testów Orlo. Sutil potrafi przejechać o 0,2 sek szybciej od Roberta na okrążeniu aby kolejne przejechać 0,6 wolniej i tak na zmianę.... dlatego strata ogólna rośnie. Nie jest w stanie jechać na limicie przez dłuższy dystans czasu i wyścigu.
Nie traktuj mnie jak blondynki. Myślałam,że rozmawiamy już na "jakimś" poziomie odnośnie tego tematu. Moje rozumowanie odnośnie kwalifikacji było poparte analizą tempa wyścigowego ( z pełnym bakiem ) i tempa kwalifikacji ( na oparach ) Odwołania do Mercedesa czy Red Bulla były nie na miejscu .... i bez sensu bo tam problemy są zupełnie inne
22. Orlo
To że Sutil NA TESTACH jeździł nierównym tempem to jeszcze nic nie znaczy. Odwołanie do Mercedesa i Red Bulla zrobiłem na podstawie powiedzenia "tabela wyników nie kłamie", które sama przytoczyłaś. A co do "najszybszego okrążenia" to powinnaś wiedzieć że nie przekłada się ono bezpośrednio na tempo wyścigowe, bo zazwyczaj jest robione jeżeli nie przy pustym baku, to z pewnością przy niewielkim obciążeniu paliwem. A wtedy FI jest mniej więcej na poziomie Renault. Zresztą zdaje się w Malezji Robert i Sutil (Rosberg zresztą też) mieli bardzo podobne tempo i jechali w stosunkowo małej odległości dłuższą część wyścigu. Można by powiedzieć że się "kontrolowali nawzajem" przy okazji starając się oszczędzać na ile to możliwe opony.
PS: Nie traktuje Cię jak blondynki:P
PS2: Pozdrawiam:-)
23. Sister
Sutil jeździ nierówno w WYŚCIGU !!! i różnice czasowe które przytoczyłam dotyczyły WYŚCIGU!!!! Na testach nie można się opierać ale podczas przejazdu np. 50 okrążeń wiesz, że kierowca ma dużo paliwa i jakiś odnośnik już to jest. Napisałam, że ślędzę okrążenia w wyścigu, które są porównywalne z czasami Roberta - tego nie wyłapałeś !!! ani się nie odniosłeś. Odnośnie Malezji to zgadzam się z Tobą w zupełności !!!! Sutil jechał tempem Roberta!!!. A więc bolid jest porównywalny !!!! No i przeczytaj teraz swój post nr 20 i potem jeszcze raz 22.
Przyznałeś w nich, że tempo FI jest porównywalne zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigu. Powinieneś wiedzieć, że czasy " najszybszych okrążeń" nie biorą się z nieba, i często oddają możliwości bolidu ale prawdą jest, że niektórzy kierowcy nie potrafią tych możliwości wydobyć :-)
I ponownie do odniesienia dot. Red Bulla i Mercedesa się nie wypowiem bo tam problemy są inne i porównywać ich nie można !!!
PS: jeśli uważasz, że Sutil czy Liuzzi jest Twoim zdaniem dobrym kierowcą to poprostu napisz ( tylko dodaj dlaczego ? ). Chyba lepiej to wyjdzie.....
Pozdrawiam
24. Sister
Orlo - dalszej polemiki w tym temacie nie będzie ... idę spać :-)
25. Gosu
PS3 chciałbym kupić :)
26. Ravfaaaaa
Póki co głównym rywalem Force India jest ekipa Williamsa i to z nią stoczą walkę o 6 miejsce w generalce.
27. ICE MAN9
Force India zrobiło niesamowite postępy teraz jest w środku stawki.
28. jacek75.34
Gosu. ile chcesz wydac?
29. Gosu
28. jacek75.34 Mając dwie córki i starą na garbie powiem Ci tak : jak najmniej ^_^
30. jacek75.34
Gosu. 250 gb slim 225 funtów nowa,niewiem jak stoi funt obecnie ale myśle że sie opłaca,sam biore dla dzieciaków.
31. jacek75.34
jacek75.34o2.pl -jakby coś.
Pzdr.
32. jacek75.34
Poprawka [email protected]
33. Renault R30 F1
Renault w ostatnim wyścigu było dużo szybsze w wyscigu i kwalifikacjach!
34. devious
@Sister - zgadzam się z Tobą ale nie do końca :)
kierowcy FI to nie jest najwyższa klasa i tutaj na pewno lepszy driver wyciągnąłby więcej z obecnego pakietu "Indian" ;)
Sutil od dawna uchodzi za niezły talent ale ciągle nie może przejść poziom wyżej - ciągle jest niespełnionym kierowcą bez dużej renomy... ma przebłyski geniuszu ale zdecydowanie zbyt rzadko - jest dobry w qual, czasami doskonały - a w wyścigach dzieje się to jeszcze rzadziej - stać go jednak na genialne występy, które wszyscy pamiętają - szczególnie w trudnych warunkach gdzie prawdziwych męczyzn oddziela się od chłopców Sutil kilka razy pokazał klasę - w tym w Monako i Spa, które to miejsca są dla mnie szczególnie miarodajnie - ma więc papiery na bycie topowym kierowcą F1
niestety jednocześnie ma swoje problemy - często zdarzają mu się głupie błedy, nie trzyma ciśnienia, gdy coś idzie nie tak "znika" w wyścigu... tak jak to pisałaś nie potrafi tak jak Robert czy kilku innych czołowych kierowców przejechać 10 kółek w limicie czyli trzymać topowego tempa - miał ledwo kilka takich wyścigów...
reasumując - to póki co poziom Fisichelli, Webbera, Barrichello i tym podobnych kierowców - poziom na "wygrywacza GP" ale nie na MŚ... ma przebłyski i gdy trafi swój dzień, jest nie do zatrzymania - ale nie potrafi mieć kilku takich udanych wyścigów z rzędu... zdecydowanie potrzebuje pracy z psychologiem i jak wyeliminuje głupie błędy będzie wysoko ceniony w światku F1 :)
Liuzzi ma podobne problemy - potrafi być bardzo szybki, zresztą wygrywał wszystko w seriach juniorskich i zapowiadał się nieźle wchodząc do F1 - ale potem zniknął... problemem jest tutaj jego podejście i brak 100% zaangażowania - w STR nie odstawał dużo od Vettela ale jednak widać było różnicę potencjału - Vettel poprawiał się z wyścigu na wyścig a Tonio będąc bardziej doświadczonym tkwił w martwym punkcie i chyba nie był skupiony na poprawianiu się... najwidoczniej zadowolił się samym pobytem w F1 a nie dalszym rozwojem :) teraz dostał solidną nauczkę wylatując na ponad rok z F1 i chyba trochę zmienił podejście na bardziej profesjonalne - i w kilku wyścigach w FI pokazał klasę :) w kwalifikacjach nie błyszczy i to jego spora wada ale tempo wyścigowe miał kilka razy doskonałe - niestety tak jak i Sutil miewa jeszcze dużo złych momentów i ciągle musi pracować nad sobą...
ogólnie jednak FI ma solidnych kierowców i solidny bolid - nie widać tutaj potencjału takiego jaki mają Robert i Renault ale środek stawki i pojedyńcze przebłyski to właśnie ich cel na ten sezon ;) szansy na dogonienie Renault nie widzę jednak żadnych...
35. Sister
34. Czapki z głów Devious ! - mądry, rzeczowy, wyczerpujący post. Fajnie przeczytać "coś takiego"...Widać trzeźwy osąd....Pozdrawiam serdecznie
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz