Red Bull będzie miał F-duct w Hiszpanii?
Zespół Red Bull zapowiedział wstępnie, że w Hiszpanii będzie miał pierwszą wersję systemu F-duct, który ma pomóc ekipie osiągać wyższe prędkości na prostych.Na pierwszy europejski wyścig sezonu większość ekip powinna przygotować spore poprawki do swoich aut. Spodziewa się, że systemy F-duct zaczną testować zespoły Red Bull, Renault oraz Force India.
Trzeba jednak przyznać, że wdrożenie nowego systemu nie jest łatwe ze względu na brak testów a nowy, sterowany przez kierowcę system, aby sprawnie funkcjonował, trzeba dobrze dostroić.
komentarze
1. 711
zobaczymy..??? czy naprawdę się sprawi w wyścigu..???
2. nomadwcm
RedBull i tak ma już przewagę
3. Kadet
Williams chyba nie testował, bo wulkan im przeszkodził dowieść odpowiednie części.
4. sebekorzel
jak RB to wprowadzi to już wogóle bez sensu będą te Q ;]
5. klng86
czesc! jest może jakaś strona gdzie można poczytać o tym f-dukt ??? albo jakie kolwiek informacje na temat budowy, zastosowania lub efektów działania. Wiem ze to cos nowego ale moze gdzies juz o tym wiecej piszą. W innym języku też jak cos poczytam. pozdrawiam
6. szerter
5. klng86 - www .formula 1.pl/ F1_news-8210-Renault_FIA_rozpetal a_kolejny_wyscig_zbrojen. html
zwróć szczególną uwagę na post 38. Dr Prozac
7. Szybszy
znów jakieś zasrane obejście przepisów dające przewagę. Durna FIA chce obniżenia kosztów a puszcza takie projekty. Pajace.
8. Ravfaaaaa
Jak narazie ten system nie sprawdza się po za bolidami McL. Zarówno w Sauberze jak i Schumachera jak i pewnie u innych, którzy go testowali przysporzył więcej problemów niż tych spodziewanych korzyści z niego wynikających.
9. Anteaus
Nie zapominajcie ,zę nie wszystkie tory są tak zrobione aby w pełni wykorzystać F-duct. No ale na pewno jest to niesamowita przewaga na torach takich jak w Chinach
10. Wiater
W Monacko nie bedzie mialo to żadnego znaczenia, bo tam liczy sie mechanika. Dlatego Robert w Monacko bedzie na podium ;)
11. matito
i tak mają dobre bolidy
12. nomadwcm
5. klng86 http:/ /www.dailymotion.pl/ video/xd0520_www-f1 talks-pl-mclaren-f-duct_sport
13. nomadwcm
mniej więcej na tym polega (usuń spacje )
14. ZbyBo
Jeżeli ten system ma tak jak u McLarena działać na zasadzie blokowania przepływu powietrza kolanem przez kierowcę to jest to dla mnie NAJBARDZIEJ CHORY WYNALAZEK W F1 - a wszystko przez durnowate przepisy...
15. 0629
ja na miejscu renault,to bym wywiercil w tylnym skrzydle kilka dziur i wstawil zastawki,a na prostej robert pociagnolby za sznurek i juz jest przeplyw powietrza,najtaniej i najprosciej.
16. Lobo47
nie wiem czy ktoś to zauważył ale Vetel na 3 sesji treningowej jak było ujęcie z jego kamery na bolidzie ,na długiej prostej lewą ręką ciągle ,,cosik,, tam majstrował tak jak Szumi w swoim bolidzie! też z lewej strony
17. andjo1234
Bo Vettel załączał turbodoładowanie :) (tak powiedział pan Borowczyk)
18. nomadwcm
Być może od sezonu 2013 'powróci' turbodoładowanie gdzieś czytałem że były na ten temat rozmowy, o wprowadzeniu silników 1,5 litrowych, czterocylindrowych, jednorzędowych, turbodoładowanych.
19. sly1234
zobaczymy czy im to coś pomoże. nie zawsze jakieś wynalazki działają tak samo we wszystkich bolidach. szczególnie jak inne zespoły za wszelką cenę chcą coś przekopiować. Przykład macie w SAUBErze. Zawsze ich kolejne pakiety i wynalazki nie przynosiły takich rezultatów jakby chcieli.
20. marcin20
Chłopaki na pewno dadzą radę z Renault.
21. Kojo
System działa i pomaga, a że jest legalny(bo kierowca nie jest częścią aerodynamiczną)to inne zespoły go kopiują. @15. 0629-Może ciekawy, prosty i tani pomysł, ale nie przeszedł by, bo te zastawki sterowane sznurkiem były by ruchome, a jak wiadomo w F1 zabronione jest stosowanie ruchomych części aero, więc ten system nie był by legalny.
16. Lobo47-Myślę, że on zmieniali balans hamulców, a nie uruchamiali ten system, bo już nie raz widziałem jak inni kierowcy tak majstrowali, a wiele teamów ma w tym miejscu gałkę do zmiany balansu hamulców.
22. nomadwcm
To jest ciekawe rozwiązanie: ww.formula1.com/news/ technical/ 2010/827/740.html Skrzydło jest przedzielone na pół i zmiana położenia jest wymuszana przez powietrze wpadające przez otwory. Pod otworami znajdują się czujniki ciśnienia, które przy odpowiedniej prędkości wygaszają skrzydło.
23. nowyziomal
u szumachera nie zadziałał bo jechał jakby ktoś mu szmate włożył do środka, Hamilton i spółka reumatyzm w kolanie lu łokciu gwarantowany, niezłe patenty jeszcze pedałów brakuje do poprawiania V-max i skrzydeł na rękawach kombinezonów , na szybkich wirażach kierowcy wyciągają jedną rękę i poprawiają docisk, prawie jak te dwumiejscowe wyścigi motorów, brawa dla konstruktorów za pomysłowość
24. lechart
Ja bym wrócił do natury i zastosował system D-duct z wykorzystaniem siarkowodoru....:))))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz