komentarze
  • 1. 711
    • 2010-04-19 10:12:46
    • *.tktelekom.pl

    zobaczymy..??? czy naprawdę się sprawi w wyścigu..???

  • 2. nomadwcm
    • 2010-04-19 10:20:04
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    RedBull i tak ma już przewagę

  • 3. Kadet
    • 2010-04-19 10:34:50
    • *.multimo.pl

    Williams chyba nie testował, bo wulkan im przeszkodził dowieść odpowiednie części.

  • 4. sebekorzel
    • 2010-04-19 10:38:31
    • *.net.pbthawe.eu

    jak RB to wprowadzi to już wogóle bez sensu będą te Q ;]

  • 5. klng86
    • 2010-04-19 11:22:02
    • *.xdsl.centertel.pl

    czesc! jest może jakaś strona gdzie można poczytać o tym f-dukt ??? albo jakie kolwiek informacje na temat budowy, zastosowania lub efektów działania. Wiem ze to cos nowego ale moze gdzies juz o tym wiecej piszą. W innym języku też jak cos poczytam. pozdrawiam

  • 6. szerter
    • 2010-04-19 11:35:36
    • *.com-promis.3s.pl

    5. klng86 - www .formula 1.pl/ F1_news-8210-Renault_FIA_rozpetal a_kolejny_wyscig_zbrojen. html
    zwróć szczególną uwagę na post 38. Dr Prozac

  • 7. Szybszy
    • 2010-04-19 11:40:47
    • *.swiecie.vectranet.pl

    znów jakieś zasrane obejście przepisów dające przewagę. Durna FIA chce obniżenia kosztów a puszcza takie projekty. Pajace.

  • 8. Ravfaaaaa
    • 2010-04-19 11:49:15
    • *.218.146.194.generacja.pl

    Jak narazie ten system nie sprawdza się po za bolidami McL. Zarówno w Sauberze jak i Schumachera jak i pewnie u innych, którzy go testowali przysporzył więcej problemów niż tych spodziewanych korzyści z niego wynikających.

  • 9. Anteaus
    • 2010-04-19 12:23:22
    • *.lodz.msk.pl

    Nie zapominajcie ,zę nie wszystkie tory są tak zrobione aby w pełni wykorzystać F-duct. No ale na pewno jest to niesamowita przewaga na torach takich jak w Chinach

  • 10. Wiater
    • 2010-04-19 13:23:20
    • *.lanet.net.pl

    W Monacko nie bedzie mialo to żadnego znaczenia, bo tam liczy sie mechanika. Dlatego Robert w Monacko bedzie na podium ;)

  • 11. matito
    • 2010-04-19 14:01:49
    • *.adsl.inetia.pl

    i tak mają dobre bolidy

  • 12. nomadwcm
    • 2010-04-19 15:28:47
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5. klng86 http:/ /www.dailymotion.pl/ video/xd0520_www-f1 talks-pl-mclaren-f-duct_sport

  • 13. nomadwcm
    • 2010-04-19 15:44:31
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mniej więcej na tym polega (usuń spacje )

  • 14. ZbyBo
    • 2010-04-19 15:46:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jeżeli ten system ma tak jak u McLarena działać na zasadzie blokowania przepływu powietrza kolanem przez kierowcę to jest to dla mnie NAJBARDZIEJ CHORY WYNALAZEK W F1 - a wszystko przez durnowate przepisy...

  • 15. 0629
    • 2010-04-19 16:07:46
    • *.pool.t-online.hu

    ja na miejscu renault,to bym wywiercil w tylnym skrzydle kilka dziur i wstawil zastawki,a na prostej robert pociagnolby za sznurek i juz jest przeplyw powietrza,najtaniej i najprosciej.

  • 16. Lobo47
    • 2010-04-19 16:23:03
    • *.tktelekom.pl

    nie wiem czy ktoś to zauważył ale Vetel na 3 sesji treningowej jak było ujęcie z jego kamery na bolidzie ,na długiej prostej lewą ręką ciągle ,,cosik,, tam majstrował tak jak Szumi w swoim bolidzie! też z lewej strony

  • 17. andjo1234
    • 2010-04-19 17:07:04
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Bo Vettel załączał turbodoładowanie :) (tak powiedział pan Borowczyk)

  • 18. nomadwcm
    • 2010-04-19 17:25:30
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Być może od sezonu 2013 'powróci' turbodoładowanie gdzieś czytałem że były na ten temat rozmowy, o wprowadzeniu silników 1,5 litrowych, czterocylindrowych, jednorzędowych, turbodoładowanych.

  • 19. sly1234
    • 2010-04-19 20:19:39
    • *.devs.futuro.pl

    zobaczymy czy im to coś pomoże. nie zawsze jakieś wynalazki działają tak samo we wszystkich bolidach. szczególnie jak inne zespoły za wszelką cenę chcą coś przekopiować. Przykład macie w SAUBErze. Zawsze ich kolejne pakiety i wynalazki nie przynosiły takich rezultatów jakby chcieli.

  • 20. marcin20
    • 2010-04-19 20:26:01
    • *.static.sitel.net.pl

    Chłopaki na pewno dadzą radę z Renault.

  • 21. Kojo
    • 2010-04-19 21:30:53
    • *.nplay.net.pl

    System działa i pomaga, a że jest legalny(bo kierowca nie jest częścią aerodynamiczną)to inne zespoły go kopiują. @15. 0629-Może ciekawy, prosty i tani pomysł, ale nie przeszedł by, bo te zastawki sterowane sznurkiem były by ruchome, a jak wiadomo w F1 zabronione jest stosowanie ruchomych części aero, więc ten system nie był by legalny.
    16. Lobo47-Myślę, że on zmieniali balans hamulców, a nie uruchamiali ten system, bo już nie raz widziałem jak inni kierowcy tak majstrowali, a wiele teamów ma w tym miejscu gałkę do zmiany balansu hamulców.

  • 22. nomadwcm
    • 2010-04-19 22:25:32
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To jest ciekawe rozwiązanie: ww.formula1.com/news/ technical/ 2010/827/740.html Skrzydło jest przedzielone na pół i zmiana położenia jest wymuszana przez powietrze wpadające przez otwory. Pod otworami znajdują się czujniki ciśnienia, które przy odpowiedniej prędkości wygaszają skrzydło.

  • 23. nowyziomal
    • 2010-04-20 12:30:36
    • *.sgyl.cable.virginmedia.com

    u szumachera nie zadziałał bo jechał jakby ktoś mu szmate włożył do środka, Hamilton i spółka reumatyzm w kolanie lu łokciu gwarantowany, niezłe patenty jeszcze pedałów brakuje do poprawiania V-max i skrzydeł na rękawach kombinezonów , na szybkich wirażach kierowcy wyciągają jedną rękę i poprawiają docisk, prawie jak te dwumiejscowe wyścigi motorów, brawa dla konstruktorów za pomysłowość

  • 24. lechart
    • 2010-04-21 07:43:37
    • *.olsztyn.mm.pl

    Ja bym wrócił do natury i zastosował system D-duct z wykorzystaniem siarkowodoru....:))))

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo