W R30 były problemy z systemem hydraulicznym
Witalij Pietrow miał dzisiaj okazję w końcu pojeździć nowym bolidem Renault po suchym torze. Rano Rosjanin wraz z zespołem przećwiczył pit stopy, a po południu przeszedł do pracy nad ustawieniami auta. Wczesnym popołudniem w R30 posłuszeństwa odmówił jednak system hydrauliczny, co nieco ograniczyło czas zespołu spędzony na torze.„Rano spędziliśmy trochę czasu ćwicząc pit stopy z Witalijem, które przebiegły bardzo dobrze” mówił Alan Permane, główny inżynier ekipy. „To była pierwsza okazja dla naszej załogi w boksach, aby przećwiczyć jazdę bolidu bez tankowania na torze i nie mieliśmy z tym żadnych problemów. Niestety wczesnym popołudniem mieliśmy problem z systemem hydraulicznym, co oznaczało, że musieliśmy wymienić cześć układu, co ograniczyło nasz czas na torze. Mimo to byliśmy w stanie wykonać jeszcze trochę pracy nad ustawieniami, koncentrując się na tym, aby Witalij poczuł się pewnie na tym torze.”
Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami plany zespołu zostały zmienione i jutro to Robert Kubica będzie zasiadał za kierownicą R30. W sobotę ponownie obowiązki przejmie Witalij Pietrow, a w niedzielę testy definitywnie zakończy Polak.
komentarze
1. Renault R30 F1
Oby Kubica nie miał problemów z systemem hydraulicznym.
2. zu7
Może po prostu nie chce im się Witka wypuszczać na dłużej ze względu na jego niepewną sytuację i wymyślili jakiś pretekst.
3. piotrek74
więc Roberta nie wciskają bez przyczyny, ma potwierdzić że pakiet jest do bani lub?
4. Kojag
Znów robią ten manewr z zamianą kierowcy w drugim i trzecim dniu. ciekawa jaka jest tego przyczyna...
5. guzior
Podobno Robert dlatego pojedzie jutro bo w sobote mają byc jakies opady deszczu.
6. Sami
Przyczyna. hm moze wiedza kto lepiej tos przetestuje? Moze dostali jakies czesci wczesnij niz w planach. Co jak co ale mimo tego wszystkie sadze ze w Reno z góry juz jest podzał na kierowców co mnie nie martwi
7. sebekmasl
Może się ktoś orientuje w kwestii testowania nowych elementów aerodynamicznych R30? Zespól miał zacząć testować nowe przednie i tylne skrzydło oraz dyfuzor wielopoziomowy.
8. chlebekf1
wydaje mi sie oczywiscie mi i nikt nie musi sie zdadzac i prosze na to przymknac oko ale jezli roberta wsadzaja to chyba chca zobaczyc ile ten pakiet wart i moga go jutro puscic na szybkie koklka a potem dlugie wyjazdy tak jak ostatnio w Jerez w sobote
9. misiek22322
Friday 26 February: Robert Kubica
Saturday 27 February: Vitaly Petrov
Sunday 28 February: Robert Kubica
ze strony teamu renault F1
10. sharpi
powód zmiany witalija na kubicę raczej bym upatrywał w pogodzie. póki co robert pomaga zespołowi w rozwoju, a z witalijem jest odwrotnie. to on uczy się na razie od zespołu
11. gryfon_1217
czyli wczoraj mialem racje ze kubica w piatek pojedzie, mozna bylo sie spodziewac tego po uslyszeniu prognoz pogody
12. 71830
do dnia dzisiejszego R30 uchodziło za "mało awaryjny" bolid, czy problem z hydrauliką to testowanie ulepszonych (nowych) części?
w wyniku problemu bolid nie zatrzymał się na torze (fart? czy może awaria kontrolowana?)
13. piotrek74
jutro okaże się czy pakiet jest dobry jak Robert wykręci lepsze czasy w każdym sektorze(osobno) bo nie wieżę że będzie to jedno najszybsze kółko aby nie wzbudzać podejrzeń że pakiet jest rewelacyjny,lub jest do bani i wtedy nie będzie wypowiedzi RK
14. sk0k
moim zdaniem zamieniaja kierowcow ze wzgledu na pogode.robert jest glownym testujacym bo ma najwieksze doswiadczenie wiec informacje od neigo sa na pewno bardziej przydatne.
15. sk0k
pewnie jutro ma byc tez dobra pogoda a w sobote bedzie padal i dlatego sie zaminili
16. cyk
Mam takie pytanko??
Można gdzieś zobaczyć czasy kierowców w poszczegolnych sektorach na najszybszym okrążeniu i ogolnie rekordy sektorów. Z góry dziękuje
17. Jasiu xD
Jestem bardzo ciekawy co Robert powie po jutrzejszym dniu. Puki co na auto nie narzeka więc może i tym razem nie będzie... (chyba że czegoś nie doczytałem z tym narzekaniem...)
18. jfc
IMHO jutro będzie jeździł Robert także po to aby pomóc Witji znaleźć najlepsze ustawienia bolidu. Żeby sobie chłopak pojeździł (w sobotę) też dobrze ustawionym samochodem a nie tylko szukanym samemu po omacku setupem.
19. 71830
a co zrobimy jak się okaże że to Pietrow będzie faktycznie kierowcą nr.1 ze względu na osiągane wyniki, że się okaże lepszym kierowcą od Roberta?
20. kokomo
no zastrzelimy sie a co mamy zrobic
21. 71830
to kto będzie pisał wszystkie artykuły? a potem opiniotwórcze komentarze? kto będzie nakręcał atmosferę?
22. drogenPC
Podobają mi się kaski ekipy Force India, wyglądają jak żołnierze z Gwiezdnych Wojen :)
23. kokomo
to sie nie ma prawa zdarzyc 72384
24. Jacobek
Kolejność kierowców zmieniają z powodu pogody a nie jakis nowych cześci. Zmienili tylko przednie skrzydlo i to kosmetycznie, prawie tego nie widać. Chyba że coś jest pogrzebane w środku bolidu i dlatego ta awaria ;] Ale i tak mimo wszystko renault jest najmniej awaryjnym bolidem obecnie w calej stawce. Nową areodynamikę zobaczymy dopiero w bahrajnie tak jak u większości drużyn :)
25. MQual
16. cyk dołączam się do pytania
26. Grzesiek_1
Ciekawe jak osiągnięcia Pietrova mają się do jego wyobrażeń, że zostanie numerem 1 w Renault ? Nie chcę być złośliwy ale brakuje chłopakowi pokory, oj brakuje.
27. wiesiu
ee tam ..ten frazes o numerze drugim jest rozdmuchany przez media ..poprostu zadano mu pytanie czy jest "numerem dwa" w zespole ..to co mial chlop odpowiedziec ...?
28. 71830
27. wiesiu- nikt chyba nie ma mu tego za złe niech mówi co chce ale z tego co można było przeczytać to wypowiadał się w dwojaki sposób; ostrzej do dziennikarzy z podwórka a łagodniej do zachodnich mediów.
Najważniejsze że za kilkanaście dni życie zweryfikuje hierarchie w zespole
29. Marti
Moim zdaniem gdybanie na temat obecnej hierarchii w Renault jest niepotrzebne ;) Wiadomo kto aktualnie jest ważniejszym kierowcą dla zespołu, który z nich jest bardziej "przydatny", który ma większy wpływ na rozwój bolidu. Z całą pewnością tą osobą nie jest kierowca-debiutant ;)
Zważywszy na powody (prawdopodobieństwo zmiennej pogody, ostatnie testy przed inauguracją sezonu,) określam tę roszadę personalną pomiędzy Kubicą i Petrovem jako rozsądną i logiczną.
Poza tym jeśli Renault nie ma problemów z balansem bolidu to wiadomo, że z jego właściwym ustawieniem szybciej upora się Robert ze swoim 4-letnim doświadczeniem aniżeli jego partner-debiutant. Zrozumiałe więc, że w "suchym dniu" zamierzają wysłać na tor Roberta a w "mokrym" Witalija.
30. biter1
Onet zamieścił wypowiedź Roberta o Zespole i samochodzie. Powiedział ze czuje się 10 lat młodszy atmosfera w zespole jest wspaniała ALE nie jest zadowolony jeszcze z osiągów Bolidów Ale z doświadczenia wie że nie można na początku sezonu typować kto wygra.
31. 100mek
30. biter1 - i jesze to: "...Bardzo mnie to zaskoczyło, bo pierwszego dnia jazd wyszło parę rzeczy do poprawienia i na drugi dzień wszystko było już zrobione. Szczerze powiem, że w poprzednich latach nie byłem do tego przyzwyczajony..." . Może nie od razu, ale ... Miejmy nadzieję, że nie będą nam kazali długo czekać na wyniki.
32. szerter
30. biter1 - Kubica nic takiego nie powiedział. Co prawda sam zawsze podkreśla, że nie jest nigdy w 100% zadowolony bo zawsze można coś poprawić, ale to co sugeruje onet.pl (lub raczej ASInfo) w swoim 'tłumaczeniu' jest mocnym przegięciem. Jeszcze nie spotkałem się z ani jedną niepozytywną opinią o R30 z jego strony.
Na autosport właściwy fragment wygląda następująco:
"Although Renault has not been a title contender since 2006, and struggled to eighth place in last year's constructors' championship, Kubica said its disappointing recent form did not mean it would not be a frontrunner in 2010."
33. Oski9191
wiec nie jest źle przynajmniej potrafią wprowadzać szybkie zmiany nie to co sie działo z BMW
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz