Nie będzie informacji o wagach po kwalifikacjach
Wczoraj wieczorem FIA opublikowała nowe regulaminy techniczne i sportowe na sezon 2010.Jednocześnie FIA zdecydowała się usunąć z regulaminu zapis o obowiązku podawaniu poziomów paliwa po kwalifikacjach. Tym samym kibice i obserwatorzy nie będą mieli możliwości bezpośredniej i łatwej analizy ekonomiczności poszczególnych jednostek napędowych.
Nieznacznym zmianom uległy także zasady karania zespołów za przekroczenie limitu dostępnych silników. Jeżeli kierowca przekroczy limit 8 silników (taki sam jak w sezonie 2009) i w danym weekendzie wymieni dwie nowe jednostki zostanie ukarany przesunięciem o 10 pozycji na starcie bieżącego i następnego wyścigu.
Kierowcy, którzy znajdą się w trzeciej fazie kwalifikacji będą także musieli startować do wyścigu na oponach, na których ustanowili swoje najlepsze okrążenie.
komentarze
1. anezobt1
ten zakaz niby nie podawania wag po kwalifikacja byl porpostu nie potrezbny bo wiadomo ze kazdy bolid po kurek bedzie zatankowany wiec dla formalnosci zdjeli tamten regulamin
2. M@teuka
mogliby sobie juz dac siana z tymi silnikami..
3. Voight
Czyli w kwalifikacjach nie jeżdżą z dowolną ilością paliwa?
4. mario7878
mam pytanie. być może coś mi umknęło ale jak to będzie z paliwkiem podczas kwalifikacji? czy będą jeździć na oparach?
5. kempa007
jezdza, ale po qualu musza auto zatankowac na wyscig.
6. kempa007
1. anezobt1 nie prawda, bo kady silnik potrzebuje innej ilosci paliwa. Jezeli faktycznie Renault mialoby najoszczedniejsza jednostke juz po pierwszym wyscigu wiedzielibysmy ze tak jest, a poki co to sa domysly.
7. Gosu
8 silników to chyba lekka przesada. W zeszłym było 10, teraz jest więcej GP i zmniejszyli o 2.
8. kempa007
w zeszlym bylo tez 8
9. pawelos211
7@ i bardzo dobrze niech się głowią nad niezawodnością,zobaczymy który silniki jest najbardziej trwały i niezawodny ,będzie ciekawiej
10. pawelos211
7 aj też nie popatrzyłem 8 silników było i jest teraz przeciez
11. kempa007
chodzi o to, ze teraz kierowca mogl sobie wymienic w danych weekendzie po przekroczeniu limitu ile chce jednostek, teraz bedzie mial kare w nastepnym GP
12. Gosu
8. kempa007 sorry mój błąd, ale dalej twierdzę, że ta liczba silników jest tak na styk.
7. To niech ograniczą do 5.
13. Dr Prozac
Zakaz używania automatycznych podnośników? Pfff
Ten jednorazowy test to dobry pomysł, ale i tak bez sensu. Mogliby ze trzy jednodniowe testy w trakcie sezonu połączone z weekendami wyścigowymi.
14. Gabriel
Moim zdaniem to dobry pomysł. Jest tak idealnie na styk. Czy w zeszłym sezonie ktoś wykorzystał 9 jednostkę ? - Nie. Taki offtop co z prezentacją lotusa ?
15. atomic
kempa : po "Q" czy przed wyścigiem po dotankowaniu?
16. viper-01
Poproszę o odpowiedź jakiegoś znawcę, tzn., w tym roku nie ma tankowania ze względu na ograniczenie kosztów zespołów dotyczących maszyn tankujących (transport,itp.) .Jak będą tankowane bolidy? Będzie jedna maszyna? Wiadomo ,że każdy zespół współpracuje z innym koncernem paliwowym (np. Ferrari-Shell) , tzn. ,że wszystkie bolidy będą jeździły na tym samym paliwie ???
Może i głupie pytanie , ale ja tego nie wiem , poproszę o jakieś podpowiedzi, pozd.
17. kempa007
nie rozumiem. Silnik jak wymienia po Q to zdaje sie startuje z pit lane.
18. matwit
kempa: Im chodzi o podawanie wagi... Bo jezeli podawaliby po 'Q" przed dotankowaniem, to przepis byłby własnie bez sensu, po wszystkie bolidy ważyłby mniej więcej tyle samo. Jeżeli wagi byłyby podawane przed wyścigiem po dotankowaniu, wtedy rzeczywiście byłoby tak napisałeś. Kierowcy muszą teraz nauczyć sie Eco-drivingu xD
19. matwit
czyli spokojnie spod świateł, i nie wkręcać się na obroty :P
20. grzes12
kempa007
Jeśli wymienią silnik na wcześniej używany to chyba nie . Podobna sytuacja miała miejsce na GP Włoch w BMW - to ruszali z miejsc z kwalifikacji ...chyba że coś zmienili ?
21. paw_ko
Przecież nawet jeśli Q będą jeździć z pustym bakiem, to i tak na każdą kolejną sesję, albo nawet w trakcie trwania Q1,Q2,Q3 będą musieli dotankowywać, więc maszynę każdy zespół i tak mieć musi. Jeśli z kolei miałoby nie być tankowania w ogóle na torze, to te biedaki, które odpadną w Q1 do końca wyścigu zostaną z zapasem paliwa wystarczającym na Q2 i Q3 :D
22. matwit
21, paw_ko: no nie wiem, skoro coś już będzie w baku, to chyba więcej jak do pełna nie naleją xD
23. kempa007
przeciez pisze o nowej jednostce... w qualu maja jezdzic z minimalna waga
24. atomic
kempa .chodzi o to ,że w Q3 każdy jeżdzi z małą ilością paliwa więć podawanie ile kto ma w baku po Q3 mam w gdzieś . chodzi mi o to czy czasem nie pokręciłeś i chodzi o niepodawanie informacji o ilośći paliwa/wagi PRZED wyścigiem /reno 200l merc 230l/ wtedy można by sie pokusić o jakieś wnioski
25. kempa007
ale mowiac po Q mialem na mysli poziom na wyscig... to dla mnie bylo oczywiste.
26. MoDyHIV
Bez sensu sprawa z tymi oponami. Jeśli kwalifikacje będą przeprowadzane w słoneczku a następny dzień (dzień wyścigu) będzie deszczowy?? MASAKRA wole nie myśleć co będzie
27. jar188
No przecież oczywista oczywistość, że chodzi o nie podawanie wagi bolidów dotankowanych na wyścig.
28. jar188
@26. MoDyHIV,
To wtedy będzie biec obok bolidu czterech mechaników z parasolkami nad oponami.
29. atomic
no i spoko
30. grzes12
23 kempa 007
Niech Ci będzie .
Ale po kwalifikacjach silnik można wymienić na nowy, ale także na używany . A różnica na starcie do wyścigu kolosalna ...
31. MoDyHIV
28. jar188
No chyba tak :D
32. k.lebsky
Chorzy ludzie w FIA siedzą. Ciągle coś mieszają, po co?
33. pz0
Chodzi o te specjalne maszyny tankujące, takie wielkie ''słonie'' z których tankują bez wyłączania silników w czasie wyścigu. Są też o mniejsze maszyny, które są mniejsze i lżejsze, z których leją paliwo o wiele wolniej i do tankowania z tych maszyn koniecznie trzeba wyłączyć silnik.
34. tom12333
Oczywiście że chodzi o wagi bolidów po Q3. Nie wiem jak wy to czytacie. Było już powiedziane kiedyś, teraz to potwierdzają. Zrobiono tak, ponieważ w q3 wiedząc ile dany kierowca przejechał kółek, po podaniu wagi po Q3 (ile mu zostało) łatwo obliczyć ile samochód jest w stanie przejechać do "końca". Np. Kubica przejechał 6 kółek i w baku zostało mu 3 kg. Jeśli drugi bolid też przejedzie 6 kółek a w baku zostanie mu 0,5 kg to wnioski nasuwają się same. Oczywiście, nie wiemy ile miał paliwa na początku ale samo to, że przejechał taką samą ilość okrążeń i zostało mu mniej paliwa już o czymś świadczy. Trąbią o tym od dawna, że we wszystkich segmentach kwalifikacji jeżdżą na "oparach". Ciekawi mnie tylko czy jest możliwość taka, żeby zespoły zmieniały mapping silnika (np. na kierownicy) z ustawieniami pod wyścig i pod kwalifikacje. Czy takie duże zmiany są dozwolone...
35. tom12333
Z resztą po co mieli by podawać po q3. Równie bezsensowne jest podawanie wag po zatankowaniu, przed wyścigiem. Tyle tylko że wiedzielibyśmy ile dany silnik spala (chciałbym to wiedzieć), ale tego chyba zespoły właśnie chcą uniknąć.
36. sm0ku
Mnie tam najbardziej interesuje przepis o oponach, tak jak ktoś wcześniej już zauważył jeśli ktoś zdobędzie pp w deszczowy dzień, a dzień wyścigu będzie suchy, albo odwrotnie to wywiąże się bardzo dziwna sytuacja.
37. paw_ko
22. matwit 2010-02-12 12:16:28 chyba nie spodziewasz się że na każdy wyścig będą zatankowani "do pełna" ?
38. paw_ko
36. sm0ku raczej wątpliwe jest, żeby kazali komuś jechać w deszczu na slikach i odwrotnie, nie wiem skąd takie domniemanie. Wyżej nie czytasz cytatu z regulaminu, tylko zarysu korekty istniejącego.
39. jar188
@34. tom12333 "Z regulaminu zniknął zapis o konieczności podawania ciężarów aut na starcie wyścigu" !!!!!!! Po qualu bolidy są dotankowywane i opląbowane (czy też zamykane), zapis regulaminu dotyczy zniesienia zapisu o podawaniu wagi przed startem a nie bezpośrednio po qualu!!!!
40. AlMastar
Kierowcy, którzy znajdą się w trzeciej fazie kwalifikacji będą także musieli startować do wyścigu na oponach, na których ustanowili swoje najlepsze okrążenie.
a co jak zrobią kółko z najlepszym czasem, zmienią opony i nie poprawią czasu ?? będą opisywać opony czy jak ??
41. Budyn_F1
I maja racje przeciez i tak kazdy bolid bedzie pelny na wyscig.
42. atomic
41.budynf1 ; a według mnie szkoda ,że nie będą podawać wagi bo wiedząc ,że każdy bolid ma paliwo na cały wyścig moglibyśmy ustalić kto ma najlepszy sprzęt i kto jest lepszym kierowcą w poszczególnym teamie. / jeżeli ferrari massy będzie cięższe od szerszenia kubka o 20 kg a mimo to będzie zyskiwało przewagę w wyscigu -sprawa jasna , jeżeli rosberg i msch będą mieli bolidy tej samej wagi a rosberg będzie zyskiwał czas nad msch -to też sprawa jasna /. dla mnie jako kibica podanie wagi bolidu przed startem byłoby ok
43. modafi
40. Przewaznie ostatnie kolko w Q3 jest najszybsze.
44. yankess14
"danym weekendzie"
Jak się nie myle to weekent w F1 to sobota i niedziela. Czyli w piątek mogą zmieniać silniki. Jeżeli się mylę to poprawic mnie ;p
45. yankess14
"danym weekendzie"
Jak się nie myle to weekend w F1 to sobota i niedziela. Czyli w piątek mogą zmieniać silniki. Jeżeli się mylę to poprawic mnie ;p
46. paw_ko
45. yankess14 nieudany żart :P
43. modafi w ubiegłym sezonie najszybsze były kółka w Q2, niektórym to zapadło w pamięć ;)
47. saint77
Niedługo karą za wymianę silnika więcej niż 10 razy będzie pluton egzekucyjny i publiczna rozwałka głównego inżyniera ekipy...
Moim zdaniem Berni przesadza....
48. Fox_
@42 Przecież wiadomo że Rosberg jak i Schumacher będą mieli tą samą ilość paliwa, przecież nie mają dwóch różnych silników.
49. tom12333
42atomic
No nie wiem jakim sposobem chcesz osądzić kto jest lepszym kierowcą mając do dyspozycji jedynie wagę bolidów- masa może być 20 kg lżejszy ale silnik może być mocniejszy, a aerodynamika bardziej wydajna np. od Renault. Jeśli chcesz osądzić kto jest lepszym kierowcą w danym teamie to do tego w tym roku nie będą Ci potrzebne wagi bolidów bo będą takie same (no myślę że różnica może wynosić max 0,5 kg - w zależności od stylów prowadzenia auta i "ekonomicznej" jazdy w Q3 ale to zdają się być wielkości tak małe że pomijalne)
50. tom12333
Teraz myślę że wszystkie części kwalifikacji będą bardzo emocjonujące. Szczególnie pierwsze dwie części gdzie samochód prawdopodobnie będzie ustawiony na kręcenie czasów, zespoły mające szansę zakwalifikować się do q3 będą musiały oszczędzać opony na Q3...
51. marcin86
Powróci nieśmiertelne hasło Borowczyka "Jak myślisz Mikołaj/Maurycy, jak bardzo zatankowany jest dziś nasz Robert?"
52. ykhai
fajnie by było gdzieś sobie dokładnie przeczytać specyfikację zmian, a nie gdybać jak jest
53. Glyfad
Nie chodzi o te same opony tylko o takie same opony.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz