komentarze
  • 23. kempa007
    • 2010-02-12 12:18:17
    • *.chello.pl

    przeciez pisze o nowej jednostce... w qualu maja jezdzic z minimalna waga

  • 24. atomic
    • 2010-02-12 12:35:18
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kempa .chodzi o to ,że w Q3 każdy jeżdzi z małą ilością paliwa więć podawanie ile kto ma w baku po Q3 mam w gdzieś . chodzi mi o to czy czasem nie pokręciłeś i chodzi o niepodawanie informacji o ilośći paliwa/wagi PRZED wyścigiem /reno 200l merc 230l/ wtedy można by sie pokusić o jakieś wnioski

  • 25. kempa007
    • 2010-02-12 12:42:57
    • *.chello.pl

    ale mowiac po Q mialem na mysli poziom na wyscig... to dla mnie bylo oczywiste.

  • 26. MoDyHIV
    • 2010-02-12 12:53:14
    • *.3s.pl

    Bez sensu sprawa z tymi oponami. Jeśli kwalifikacje będą przeprowadzane w słoneczku a następny dzień (dzień wyścigu) będzie deszczowy?? MASAKRA wole nie myśleć co będzie

  • 27. jar188
    • 2010-02-12 12:55:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No przecież oczywista oczywistość, że chodzi o nie podawanie wagi bolidów dotankowanych na wyścig.

  • 28. jar188
    • 2010-02-12 12:58:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @26. MoDyHIV,
    To wtedy będzie biec obok bolidu czterech mechaników z parasolkami nad oponami.


  • 29. atomic
    • 2010-02-12 13:00:05
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no i spoko

  • 30. grzes12
    • 2010-02-12 13:09:29
    • *.146.183.154.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    23 kempa 007
    Niech Ci będzie .
    Ale po kwalifikacjach silnik można wymienić na nowy, ale także na używany . A różnica na starcie do wyścigu kolosalna ...

  • 31. MoDyHIV
    • 2010-02-12 13:20:02
    • *.3s.pl

    28. jar188
    No chyba tak :D

  • 32. k.lebsky
    • 2010-02-12 13:23:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Chorzy ludzie w FIA siedzą. Ciągle coś mieszają, po co?

  • 33. pz0
    • 2010-02-12 13:24:09
    • *.stalowa.pilicka.pl

    Chodzi o te specjalne maszyny tankujące, takie wielkie ''słonie'' z których tankują bez wyłączania silników w czasie wyścigu. Są też o mniejsze maszyny, które są mniejsze i lżejsze, z których leją paliwo o wiele wolniej i do tankowania z tych maszyn koniecznie trzeba wyłączyć silnik.

  • 34. tom12333
    • 2010-02-12 13:38:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oczywiście że chodzi o wagi bolidów po Q3. Nie wiem jak wy to czytacie. Było już powiedziane kiedyś, teraz to potwierdzają. Zrobiono tak, ponieważ w q3 wiedząc ile dany kierowca przejechał kółek, po podaniu wagi po Q3 (ile mu zostało) łatwo obliczyć ile samochód jest w stanie przejechać do "końca". Np. Kubica przejechał 6 kółek i w baku zostało mu 3 kg. Jeśli drugi bolid też przejedzie 6 kółek a w baku zostanie mu 0,5 kg to wnioski nasuwają się same. Oczywiście, nie wiemy ile miał paliwa na początku ale samo to, że przejechał taką samą ilość okrążeń i zostało mu mniej paliwa już o czymś świadczy. Trąbią o tym od dawna, że we wszystkich segmentach kwalifikacji jeżdżą na "oparach". Ciekawi mnie tylko czy jest możliwość taka, żeby zespoły zmieniały mapping silnika (np. na kierownicy) z ustawieniami pod wyścig i pod kwalifikacje. Czy takie duże zmiany są dozwolone...

  • 35. tom12333
    • 2010-02-12 13:39:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z resztą po co mieli by podawać po q3. Równie bezsensowne jest podawanie wag po zatankowaniu, przed wyścigiem. Tyle tylko że wiedzielibyśmy ile dany silnik spala (chciałbym to wiedzieć), ale tego chyba zespoły właśnie chcą uniknąć.

  • 36. sm0ku
    • 2010-02-12 13:43:00
    • *.chello.pl

    Mnie tam najbardziej interesuje przepis o oponach, tak jak ktoś wcześniej już zauważył jeśli ktoś zdobędzie pp w deszczowy dzień, a dzień wyścigu będzie suchy, albo odwrotnie to wywiąże się bardzo dziwna sytuacja.

  • 37. paw_ko
    • 2010-02-12 13:44:07
    • *.netia.com.pl

    22. matwit 2010-02-12 12:16:28 chyba nie spodziewasz się że na każdy wyścig będą zatankowani "do pełna" ?

  • 38. paw_ko
    • 2010-02-12 13:46:33
    • *.netia.com.pl

    36. sm0ku raczej wątpliwe jest, żeby kazali komuś jechać w deszczu na slikach i odwrotnie, nie wiem skąd takie domniemanie. Wyżej nie czytasz cytatu z regulaminu, tylko zarysu korekty istniejącego.

  • 39. jar188
    • 2010-02-12 13:55:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @34. tom12333 "Z regulaminu zniknął zapis o konieczności podawania ciężarów aut na starcie wyścigu" !!!!!!! Po qualu bolidy są dotankowywane i opląbowane (czy też zamykane), zapis regulaminu dotyczy zniesienia zapisu o podawaniu wagi przed startem a nie bezpośrednio po qualu!!!!

  • 40. AlMastar
    • 2010-02-12 14:37:26
    • *.cdma.centertel.pl

    Kierowcy, którzy znajdą się w trzeciej fazie kwalifikacji będą także musieli startować do wyścigu na oponach, na których ustanowili swoje najlepsze okrążenie.

    a co jak zrobią kółko z najlepszym czasem, zmienią opony i nie poprawią czasu ?? będą opisywać opony czy jak ??

  • 41. Budyn_F1
    • 2010-02-12 14:50:21
    • *.chello.pl

    I maja racje przeciez i tak kazdy bolid bedzie pelny na wyscig.

  • 42. atomic
    • 2010-02-12 15:11:28
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    41.budynf1 ; a według mnie szkoda ,że nie będą podawać wagi bo wiedząc ,że każdy bolid ma paliwo na cały wyścig moglibyśmy ustalić kto ma najlepszy sprzęt i kto jest lepszym kierowcą w poszczególnym teamie. / jeżeli ferrari massy będzie cięższe od szerszenia kubka o 20 kg a mimo to będzie zyskiwało przewagę w wyscigu -sprawa jasna , jeżeli rosberg i msch będą mieli bolidy tej samej wagi a rosberg będzie zyskiwał czas nad msch -to też sprawa jasna /. dla mnie jako kibica podanie wagi bolidu przed startem byłoby ok

  • 43. modafi
    • 2010-02-12 15:14:17
    • *.153.158.115

    40. Przewaznie ostatnie kolko w Q3 jest najszybsze.

  • 44. yankess14
    • 2010-02-12 15:55:04
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    "danym weekendzie"
    Jak się nie myle to weekent w F1 to sobota i niedziela. Czyli w piątek mogą zmieniać silniki. Jeżeli się mylę to poprawic mnie ;p

  • 45. yankess14
    • 2010-02-12 15:55:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    "danym weekendzie"
    Jak się nie myle to weekend w F1 to sobota i niedziela. Czyli w piątek mogą zmieniać silniki. Jeżeli się mylę to poprawic mnie ;p

  • 46. paw_ko
    • 2010-02-12 16:01:24
    • *.netia.com.pl

    45. yankess14 nieudany żart :P
    43. modafi w ubiegłym sezonie najszybsze były kółka w Q2, niektórym to zapadło w pamięć ;)

  • 47. saint77
    • 2010-02-12 16:48:48
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Niedługo karą za wymianę silnika więcej niż 10 razy będzie pluton egzekucyjny i publiczna rozwałka głównego inżyniera ekipy...
    Moim zdaniem Berni przesadza....

  • 48. Fox_
    • 2010-02-12 16:59:20
    • *.chello.pl

    @42 Przecież wiadomo że Rosberg jak i Schumacher będą mieli tą samą ilość paliwa, przecież nie mają dwóch różnych silników.

  • 49. tom12333
    • 2010-02-12 17:12:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    42atomic
    No nie wiem jakim sposobem chcesz osądzić kto jest lepszym kierowcą mając do dyspozycji jedynie wagę bolidów- masa może być 20 kg lżejszy ale silnik może być mocniejszy, a aerodynamika bardziej wydajna np. od Renault. Jeśli chcesz osądzić kto jest lepszym kierowcą w danym teamie to do tego w tym roku nie będą Ci potrzebne wagi bolidów bo będą takie same (no myślę że różnica może wynosić max 0,5 kg - w zależności od stylów prowadzenia auta i "ekonomicznej" jazdy w Q3 ale to zdają się być wielkości tak małe że pomijalne)

  • 50. tom12333
    • 2010-02-12 17:14:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Teraz myślę że wszystkie części kwalifikacji będą bardzo emocjonujące. Szczególnie pierwsze dwie części gdzie samochód prawdopodobnie będzie ustawiony na kręcenie czasów, zespoły mające szansę zakwalifikować się do q3 będą musiały oszczędzać opony na Q3...

  • 51. marcin86
    • 2010-02-12 17:35:38
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Powróci nieśmiertelne hasło Borowczyka "Jak myślisz Mikołaj/Maurycy, jak bardzo zatankowany jest dziś nasz Robert?"

  • 52. ykhai
    • 2010-02-12 18:48:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    fajnie by było gdzieś sobie dokładnie przeczytać specyfikację zmian, a nie gdybać jak jest

  • 53. Glyfad
    • 2010-02-13 12:13:18
    • *.33.158.54

    Nie chodzi o te same opony tylko o takie same opony.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo