komentarze
  • 5. walerus
    • 2010-01-26 16:24:42
    • *.klingspor.pl

    3. oni będą jeździć z pełnym bakiem - więc to co piszesz nie ma tu racji bytu....

  • 6. kempa007
    • 2010-01-26 16:25:16
    • *.chello.pl

    regulaminy jeszcze nie zostaly zatwierdzone do konca. W przyszlym tygodniu powinno sie nie co wyjasnic. Ogolnie nadal chybajeszcze jest zapis, ze kierowcy musza startowac z taka iloscia paliwa jaka mieli z Q3 i bedzie im to musialo wystarczy do konca wyscigu :-)

  • 7. kempa007
    • 2010-01-26 16:25:51
    • *.chello.pl

    musze to jednak jeszcze sprawdzic :)

  • 8. redlum
    • 2010-01-26 16:31:25
    • *.175.149.106.piasta.pl

    może źle się wyraziłem - zakaz tankowania - to ma być w czasie wyścigu. Ale czy Q1 i Q2 będą jak w poprzednim sezonie - jeżdżone na oparach - czy tez z pełnym bakiem?

  • 9. walerus
    • 2010-01-26 16:34:10
    • *.klingspor.pl

    8. i tu też jestem ciekaw odpowiedzi - bo wiadomo to zupełnie inne zachowanie się auta i kolejność na starcie nie oznaczałaby wtedy automatycznie kolejności na mecie... ;-)

  • 10. kempa007
    • 2010-01-26 16:41:23
    • *.chello.pl

    cosik mi sie pomylilo, poki co o zakazie tankowania po Q3 nic nie pisza w regulaminie.

  • 11. xdomino996
    • 2010-01-26 16:47:31
    • *.146.246.120.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    a wiec lepiej bedzie startowac z 11 i 12 pozycji niz z 10

  • 12. Jacu
    • 2010-01-26 16:55:11
    • *.retsat1.com.pl

    Ludziska !!! - zakaz tankowania w wscigu = opary w kwalifikacjach - to chyba oczywiste. Z inna niz minimalna ilosc paliwa beda jezdzic w sesjach treningowych testujac zachowanie z pelnymi bakami.

  • 13. lechu55
    • 2010-01-26 16:59:48
    • *.181.129.250

    Zobaczymy czy sie ten pomysl sprawdzi. Na pewno teraz główni stratedzy zespolów będą musieli wszystko sobie obliczac przy wybieraniu strateggi na wyscig :)

  • 14. eczarek
    • 2010-01-26 17:02:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wydaje mi się że Q3 będą jeździć z mała ilością paliwa i zostaną dotankowane przed wyścigiem i dlatego dodali zakaz zmiany opon

  • 15. el_diablo
    • 2010-01-26 17:10:35
    • *.33.56.200

    Whitmarsh:"... kierowcy całe kwalifikacje przejadą teraz z małą ilością paliwa, a potem będą musieli ruszyć ciężkim samochodem ze 160 kg paliwa na pokładzie na zimnych oponach do wyścigu i stoczyć walkę na pierwszym zakręcie. "

  • 16. sssebooo
    • 2010-01-26 17:19:33
    • *.lukman.pl

    a co będzie gdy kwalifikacje będą suche a wyścig deszcowy? start w deszcz na slickach?;D

  • 17. bulekf1fan
    • 2010-01-26 17:24:53
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    teraz bedzie tak ze w kwalach kierowcy leja minimalna ilosc paliwa a dopiero po kwalifikacjch zalewaja tyle paliwa ile potrzeba bedzie do przejechania wyscigu proste. A i uwazajcie zeby was jakies waznie informacje nie ominely i niebylo gapy :D

  • 18. gustavof199
    • 2010-01-26 17:38:02
    • *.ronus.pl

    Kurde trzeba będzie przeanalizować cały regulamin na 2010 jak go podadzą, bo już się można pogubić. Jednak tez jestem ciekawy na jakich oponach wystartują kierowcy gdy w kwalfikcjach będzie mokro a w wyścigu sucho albo odwrotnie.

  • 19. AlMastar
    • 2010-01-26 17:46:28
    • *.cdma.centertel.pl

    wtedy pewnie dadzą zmieniać bo by było niebezpiecznie a po drugie jednak za duża przewaga byłaby dla tych co startują spoza 10

  • 20. pqo
    • 2010-01-26 17:47:01
    • *.multimo.pl

    wtedy na pewno ten przepis będzie anulowany, tak jak z obowiązkowym użyciem 2 różnych mieszanek opon w wyścigu.

  • 21. pqo
    • 2010-01-26 17:49:00
    • *.multimo.pl

    po drugie, nie podoba mi się nowy dizajn strony formula1.pl ;]

  • 22. kempa007
    • 2010-01-26 17:57:13
    • *.chello.pl

    18. gustavof199 gdy tor bedzie uznany za mokry bedzie mozna wystartowac na deszczowkach.

  • 23. pqo
    • 2010-01-26 18:02:59
    • *.multimo.pl

    a gdy tor będzie suchy z przewidywanym opadem za 3 minuty?

  • 24. frg1pl
    • 2010-01-26 18:38:31
    • *.rzeszow.mm.pl

    23. Jak ten zapis z oponami przejdzie to pewnie dopóki nie zacznie padać nikt nie będzie mógł zaryzykować założenia *deszczówek* przed opadami. A szkoda bo często jest ciekawie jak zespol zaryzykuje. Pamiętam jak zaryzykował tak Raikkonen i zanim zaczęło padać kompletnie zajechał opony.

  • 25. frg1pl
    • 2010-01-26 18:40:23
    • *.rzeszow.mm.pl

    Ale to tylko na starcie a później niech robią co chcą. Ale jak lunie nim dojada do pierwszego zakrętu to będzie ostro.

  • 26. Dr Prozac
    • 2010-01-26 18:44:12
    • *.ipartners.pl

    Przecież to miała być zaleta zakazu tankowania, ze w Q3 nie będzie zabawy w strategie tylko z PP wystartuje najszybszy kierowca.
    Miało też nie być już takich akcji, że miejsce tuż za pierwsza dziesiątką będzie lepsze z powodu regulacji niż miejsce pod jej koniec.
    Ogólnie bez sensu.

  • 27. devious
    • 2010-01-26 18:48:23
    • *.nplay.net.pl

    a jak dla mnie pomysł REWELACJA!!! - zresztą to w końcu same zespoły chyba chcą wprowadzić :)

    na pewno bardzo dobrze wpłynie to na show - ożywi ostatnią sesję kwalifikacyjną i poczatek wyścigu - przy normalnych przepisach wszyscy wystartowaliby na twardych i pierwsza 10tka do końca wyścigu by się utrzymała zapewne w takiej kolejności w jakiej opuściłaby 1 zakręt - i tyle... w boksach nic by się nie zmieniło bo wszyscy zjeżdżaliby mniej więcej w tym samym czasie po takie same opony... a tak niektórzy będą jechać Qual na miękkich gumach i liczyć na wysokie miejsce i szybki pierwszy pitstop, inni z tyłu będą się przebijać na twardych - więc będzie szansa coś nadrobić dla tych z tyłu ;)

    @23 - to wystartują na slickach i je zmienią na pierwszym czy drugim okrążeniu jak się już rozpada - przecież nie raz tak było (w Brazylii 08 choćby?) a jak będzie strasznie lało to zmienią opony pod safety carem zapewne :>

    @24 jak to nikt nie będzie mógł zaryzykować? kierowcy, którzy odpadli w Q2 i Q3 będą mogli - dodatkowy plus dla nich i możliwość "przebicia się do przodu" a przecież własnie o takie coś raz na kilka wyścigów chodzi - niech wygrywa czołówka a jak czasem na czele znajdzie się Force India to wszyscy chyba się cieszą :}

  • 28. frg1pl
    • 2010-01-26 18:54:01
    • *.rzeszow.mm.pl

    27. No tak, tu masz racje. I dlatego ze względów o których pisze 26 to mi się nie podoba do końca.bo jak czarne chmury zawisną na starcie to pierwsza 10 będzie tylko patrzeć jak reszta zakłada deszczówki i zgrzytać zębami - trochę bez sensu. Chyba ze jakoś to uregulują.

  • 29. frg1pl
    • 2010-01-26 18:56:46
    • *.rzeszow.mm.pl

    Taki start zagrażałby tez zdrowiu i życiu kierowców.

  • 30. pqo
    • 2010-01-26 19:21:37
    • *.multimo.pl

    czasami zresztą bolid/opona ulega zniszczeniu w 3ciej rundzie kwalifikacji, co wtedy?

  • 31. RowerKibica
    • 2010-01-26 19:40:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Teorytycznie ten przepis da się obejść. Przypuśćmy, ze ktoś zrobi swój czas w okolicach 1:50 przed końcem i wtedy zjedzie do boksu po świeże opony i po tym przejedzie 1 kółko, by znów zjechać do boksu. Zyskuje: świeże opony na starcie i wykorzystanie opon na maksa na pomiarowym kółku. Straci: nie zrobi czasu podczas gdy jest najwięcej gumy na torze i ew. brak czasu gdy będą czerwone lub żółte flagi. Jeszcze zostaje paliwo, ale ewentualna strata(nie wiem jak jest z dotankowywaniem w trakcie sesji) to byłoby jedno okr. więc to przynosiło by dość duże zyski.

  • 32. kempa007
    • 2010-01-26 19:53:45
    • *.chello.pl

    regulamin w tej kwestii nie jest zatwierdzony, ale zapewne bedzie tam napisane, ze kierowca musi wykonac okrazenie pomiarowe na oponach i na nich bedzie startowal.

  • 33. devious
    • 2010-01-26 21:24:45
    • *.nplay.net.pl

    @31 to nie jest jeszcze jasno sprecyzowany przepis ale na 100% jak wejdzie - to kierowcy będą mieli tylko 1 komplet opon na 3 sesję kwalifikacyjną bo własnie zapobiec takim szwindlom ;)

    a zapas paliwa będzie minimalny - na kilka kółek tak aby tylko wykręcić czas i jakoś dotoczyć się do boksu :>

    moim zdaniem przepis jest dobry bo nie zawsze miękka mieszanka dawała dużą przewagę w Q3 i teraz czołowe zespoły walczące o wygraną będą mogłby "kominować" i jechać Qual na twardej mieszance licząc na PP (i wtedy dużą przewagę w wyścigu) a tymczasem wolniejsze ekipy będą mogły zaryzykować i spróbować zdobyć PP dzięki miękkim gumom, co jednak słabo wpłynie na wyścig (przedwczesny postój i wyjazd gdzieś z tyłu w tłoku może zrujnować wyścig - ale może uda się uciec albo trafić na neutralizację i jak to się mówi "przyfarcić"?)

    nie ulega wątpliwości, że będzie ciekawiej i znowu taktycy tacy jak Brawn będą mogli się popisywać :)

  • 34. Ghosthunter
    • 2010-01-26 21:58:33
    • *.bb.sky.com

    Dobry pomysł. Na pewno dostarczy wielu emocji. Nareszcie pozytywne zmiany w f1

  • 35. Alakhai
    • 2010-01-27 07:35:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    nie rozumiem paniki odnośnie deszczu, przecież jak anulowane są 2 rodzaje opon kiedy wyścig w deszczu to i będą anulować odnośnie opon z Q, co do tych samych opon, to będzie na tej samej zasadzie co w tym roku z paliwem, deklarują opony miękkie w q3 i raczej nie będzie ograniczenia ich ilości, oraz raczej na pewno nikt nie każe jechać na tej samej oponie wyścig, gdzie bolid cięższy o 160 kg, tylko chodzi o rodzaj, dla mnie klarowny pomysł i tak jak wielu zauważyło, może dodać trochę więcej emocji w Q i w początkowej fazie wyścigu


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo