komentarze
  • 19. Budyn_F1
    • 2009-07-15 15:54:43
    • *.chello.pl

    No i dobrze ze wzieli to sytuacje jako incydent wyscigowy.

  • 20. walerus
    • 2009-07-15 16:25:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Tu7 nie chodzi o rację - szacuneczek - tylko o fakty - w Australii Kubica był przed Vettelem - łykał go - a Vettel wrąbał w niego. W Niemczech Sutil jechał z przodu do zakrętu i wszedł z przodu w zakręt, Kimi zaczął go dopiero optymistycznie wyprzedzać w zakręcie - nie wiem na co liczył - jakby go przepuścił - Sutil by poszedł na zewnątrz a Kimi łyknął go po wewnętrznej - czasami każdy kierujący w podobnych sytuacjach idzie głupio w zaparte - np. bierzemy się za wyprzedzanie gościa który nagle zaczyna przyspieszać - i wtedy sztuką jest wycofać się z manewru i odpuścić w tej drażliwej chwili.... uf uf......

  • 21. walerus
    • 2009-07-15 16:25:44
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    każdy ma prawo do własnej opini - of course...;-)

  • 22. kierownik
    • 2009-07-15 17:06:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tu nie bylo czasu aby przemyslec za i przeciw. Nie wyprzedzac sutila bo jest na nierozgrzanym ogumieniu wiec wyleci na zewnetrzna i dojdzie do kolizji? Postawcie sie w sytuacji raikonena lub kazdego innego kierowcy. WIdzi, ze jest realna szansa na wyprzedzenie wolniejszego kierowcy i stara sie w miare bezpiecznie to zrobic. To ze doszlo do kolizji swiadczy o tym ze nawet przy duzym doswiadczeniu kierowcow takie incydenty sie zdazaja i beda sie zdazac.

  • 23. srwk
    • 2009-07-15 17:37:27
    • *.intan.pl

    hehe ja widze tylko jedno podobienstwo Kimi-Sutil, i Vettel-Kubica: mianowicie w obu przypadkach chcecie zwalic wine na niemcow:) i gledzicie cos o wewnetrznej i zewnetrznej oponach itp:P

  • 24. Orlo
    • 2009-07-15 17:38:23
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Zgadzam się z walerusem - na co Kimi liczył próbując łyknąć Sutila po wewnętrznej, że tamten odpuści. Powinien spróbować po wewnętrznej albo odpuścić. Jak tylko zobaczyłem Kimiego próbującego się zmieścić po wewnętrznej to od razu wstałem nerwowo z fotela bo wiedziałem co się święci, że pewnie nie obejdzie się "bez ofiar". Jeżeli taki laik jak ja domyślał się jak to się skończy, to "zimnokrwisty" Mistrz Świata też chyba mógł przewidzieć finał tego manewru...

  • 25. Orlo
    • 2009-07-15 17:40:14
    • *.ssp.dialog.net.pl

    *po ZEWNĘTRZNEJ powinno być na początku oczywiście... :)

  • 26. Orlo
    • 2009-07-15 17:41:48
    • *.ssp.dialog.net.pl

    **próbującego się zmieścić po ZEWNĘTRZNEJ, sorki...

  • 27. Slavregas
    • 2009-07-15 18:44:27
    • *.ronus.pl

    boże obejrzyjcie to sobie jeszcze raz a nie ględzicie pierdoły Orlo i walerus ,KIMI JECHAŁ NORMALNĄ LINIĄ JAZDY i to Sutil spieprzył sprawę jadąc nijak
    To co mówicie jest bez sensu wynika z tego ze ci ktorzy jadą prostą startową i widzą ze ktos wyjezdza z boksu nie powinni ich wyprzedzac
    Po drugie walerus i Orlo jakim cudem Kimi miałby go wyprzedzić po wewnętrznej skoro Sutil wyjeżdzał z pasa co uniemożliwia taki atak .
    Jak dla mnie to są dwa mądre sposoby wyjeżdzania z pitu gdy ktoś jedzie z tyłu : 1. tak jak Alonso na Piquecie teraz , 2.Tak jak Kimi z Glockiem w Bahrajnie
    Obejrzyjcie sobie powtórke ;)

  • 28. grzybo
    • 2009-07-15 19:34:54
    • *.ostrog.net.pl

    Pragnę przypomnieć że do "incydentu" doszło w momencie, kiedy Kimi już był z przodu po wyjściu z zakrętu, a nie kiedy w niego wjeżdżali. Na kraksie stracił Adrian, więc sędziowie machnęli ręką. Gdyby Sutil skasował Raikkonena pewnie dostał by karę.

  • 29. Orlo
    • 2009-07-15 20:16:09
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @grzybo czyli co sugerujesz że kiedy Kimi znalazł się parę centymetrów przed Sutilem to już powinno mu się ustąpić bo jest "tym z przodu"? Kiedy wjeżdżali w zakręt to Sutil jechał z przodu i to on miał prawo do jazdy swoim torem jazdy. To było do przewidzenia że Adrian będzie chciał "wynieść" Kimiego na zewnętrzną i dlatego FIn powinien pojechać po wewnętrznej "objeżdżając" Sutila. @Slavregas chodzi mi o to że Kimi powinien pojechać po wewnętrznej nie PRZED zakrętem, gdzie rzeczywiście jest wyjazd z pit stopu, ale NA WYJŚCIU z zakrętu. Ciężko mi to ładnie ubrać w słowa, ale jak sobie wyobrazisz jak wygląda zakręt i jak pojechał Sutil to powinieneś zobaczyć to miejsce po wewnętrznej którym powinien pojechać Kimi:)

  • 30. Slavregas
    • 2009-07-15 20:32:22
    • *.ronus.pl

    j

  • 31. Slavregas
    • 2009-07-15 20:34:44
    • *.ronus.pl

    http:// www.youtube.com/ watch?v=g_GrJBWStlg
    Kimi mial wieksza predkosci w calym zekrecie a Sutil gdy sie skapnął że przegra odbił kierownicą bardziej do środka po czym zahaczył skrzydłem o prawe przednie koło fina
    ewidentnie widoczne jest to na powtorce bez spacji wpisz adres

  • 32. grzybo
    • 2009-07-15 21:16:47
    • *.ostrog.net.pl

    @Orlo: to nie ja tak twierdzę, tylko tak mówią przepisy.

  • 33. Orlo
    • 2009-07-15 22:07:26
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Oglądałem powtórkę. Dalej uważam że Kimi mógł przewidzieć że tak to się skończy, oraz że lepiej by było wbić się po wewnętrznej. Nie mówię że Kimi ponosi winę za ten incydent ani też że powinien zostać ukarany w jakikolwiek sposób, ale wg mnie to mogło się lepiej skończyć gdyby Kimi inaczej to rozegrał...

  • 34. walerus
    • 2009-07-15 22:18:34
    • *.adsl.inetia.pl

    Slavleglas - Kimi widzi PRZED SOBĄ wyjeżdżającego Sutila - jedzie swoim torem ale widząc Sutila z PRZODU puszcza go na zakręt, który Sutil weźmie chcąc nie chcąc po zewnętrznej a sam Kimi SWOIM TOREM łyka Sutila po wewnętrznej - widać nigdy się nie ścigałeś choćby w głupiej grze komputerowej czy symulatorze - nawet w tym wyścigu były manewry wyprzedzania kogoś po wewnętrznej gdy ten z przodu wyjeżdżał na zewnątrz...a dlaczego to wyjeżdżający z boksu ma przepuszczać tych co jadą po torze swoją linią jazdy - nonsens....

  • 35. Orlo
    • 2009-07-15 22:20:49
    • *.ssp.dialog.net.pl

    walerus - lepiej bym tego nie ujął :-)

  • 36. grzes12
    • 2009-07-15 22:26:59
    • *.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    hehehe dzisiaj z "małej fali" zrobił się sztorm .....

  • 37. Slavregas
    • 2009-07-16 00:21:05
    • *.ronus.pl

    "wyjeżdżającego Sutila - jedzie swoim torem ale widząc Sutila z PRZODU puszcza go na zakręt, który Sutil weźmie chcąc nie chcąc po zewnętrznej a sam Kimi SWOIM TOREM łyka Sutila po wewnętrzne"j - nie bylo miejsca poza tym ile razy mam mowic ze nastepny zakret jest w lewo ,a wyjazd na zewnątrz jest dużo bardziej optymalny z tego powodu ze jest łagodniejszy spadek i trzeba wykonać mniejszy skręt kierownicy w dodatku takie twoje gadanie nie ma sensu pokaz mi choc jeden przyklad gdzie ktos tak wyprzedzil w tym zakrecie....
    "a dlaczego to wyjeżdżający z boksu ma przepuszczać tych co jadą po torze swoją linią jazdy - nonsens...." Sutil zostawił miejsce ,jakby to powiedzieć wykonał nonsens

  • 38. Shallan
    • 2009-07-16 08:48:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Sutil osiągnął szczyt zakrętu i zaczął przyspieszać. Żaden nie odpuścił i doszło do kontaktu. Incydent wyścigowy. Vettel w Australii zaczął hamować przed zakrętem, a ponieważ nie miał już opon, zaczął hamowanie sporo wcześniej niż KUB. Gdy zobaczył, że KUB go wyprzedza, puścił hamulec. To było działanie ofensywne ze strony Vettela, więc jego wina. To są dwie kompletnie różne historie.

  • 39. walerus
    • 2009-07-16 10:22:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    powiem inaczej - jakbyś kierował bolidem Sutila i odpuścil w takim momencie to byłbyś frajer - jakbyś kierował bolidem Kimiego i wykonał opisywany przeze mnie manewr byłbyś mistrzem - wystarczy powiedzieć iż przy samym starcie tych co wyjechali na zewnętrzną w pierwszym zakręcie tak wyniosło, iż w kolejny wjeżdżali z tyłu...ale w sumie to cieszę się z naszej polemiki!

  • 40. jawiemwszystko
    • 2009-07-16 12:31:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus - a tym razem nie Orlo, a ja lepiej bym tego nie ujął ;)

  • 41. Slavregas
    • 2009-07-16 13:53:32
    • *.ronus.pl

    "wystarczy powiedzieć iż przy samym starcie tych co wyjechali na zewnętrzną w pierwszym zakręcie tak wyniosło, iż w kolejny wjeżdżali z tyłu." walerus to pokaz choc jeden przyklad moze byc nawet ze startu po za tym co ma piernik do wiatraka ,piszesz ze tylko mistrz potrafi wykonac manewr ktory opisujesz ,ja ci powiem ze ten kto by sprobowal tak zrobic jest glupkiem bo tak sie nie da ,sądze tak bo oglądałem wczoraj 2 godziny podsumowania wyscigow na Nurburgringu od 2002 ,coś co opisujesz nigdy nie miało miejsca to jest fikcja u tu nie ma mowy o jakichś mistrzach,
    mistrzami są ci którzy potrafią wyprzedzać w innej sytuacji blokować ,a nie robić jakieś dziwne manewry ktory nawet na symulatorach by się nie udały

  • 42. kumahara
    • 2009-07-16 14:12:43
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Też mam bardzo duże wątpliwości do manewru jaki Kimiemu "zaproponował" walerus, to manewr defetystyczny i oddający całkowicie pole przeciwnikowi a ponadto Kimi nie zmienił toru jazdy a Sutil nie utrzymał swojego jak sam powiedział, starał się tylko utrzymać.

  • 43. walerus
    • 2009-07-16 15:31:52
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    sorki ale nie mam czasu oglądać wszystkich wyścigów na torze Nuburgburing od 2002 roku - więc poddaje się... umówmy się na spotkanie w bolidach F1 na ww. torze i zobaczym jak będzie ;-)

  • 44. Orlo
    • 2009-07-16 16:52:28
    • *.8.140.199

    Kimi zbliża się do zakrętu po zewnętrznej, Adrian wyjeżdża z pit stopu, więc wchodzi w zakręt po wewnętrznej więc jasne jest że przy wyjściu z zakrętu będzie po zewnętrznej, natomiast Kimi jako że jest po zewnętrznej przy wejściu w zakręt może wziąć go ostrzejszym łukiem niż Adrian. Sutil jako że ma gorszy tor jazdy przed zakrętem nie może pojechać po idealnej linii i chcąc przyspieszać zostaje wyniesiony na zewnętrzną przy wyjściu z zakrętu natomiast Kimi który może lepiej wejść w zakręt nie zostaje wyniesiony na zewnętrzną tylko łyka Sutila po wewnętrznej. Na tym kończę... :-)

  • 45. Tox
    • 2009-07-16 17:20:56
    • *.finemedia.pl

    Hahaha... Znowu Raikkonen popelnil blad poprostu zrobil jeden ruch kierownica za duzo i tyle Sutil jechal swoja linia moze i go wynioslo ale Raikkonen powinien o tym wiedziec ze tak jest na nowych oponach ...to jeszcze pchac sie w strone Sutila. Jak dla mnie Raikkonen dal ciala i to jest jego wina nic by mu sie nie stalo gdyby lekko odpuscil i wzial Sutila w innym zakrecie...

  • 46. Slavregas
    • 2009-07-16 19:12:25
    • *.ronus.pl

    Orlo ja tez zakończę : za dużo symulatorów..... takie coś na tym zakręcie jest niemożliwe ..... wiem wiem prawda jest bolesna.....

  • 47. walerus
    • 2009-07-16 20:51:46
    • *.adsl.inetia.pl

    Jeśli prawda jest taka bolesna proponuję Ibuprom Max lub Ketonal albo Panadol Extra - najlepiej weź od razu dwie tabletki na raz - pozdrawiam tych co jeżdżą codziennie środkiem lokomocji jakim jest samochód...;-)

  • 48. jawiemwszystko
    • 2009-07-17 08:30:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sutil był w zakręcie przed Raikkonenem wiec miał, pierszeństwo. Kimi powinien był jechać normalnie, a nie opóźniać hamowanie, aby zrównać sie z Niemcem (widać to na filmiku z YT). Takie jest moje zdanie

  • 49. Skoczek130
    • 2009-07-17 14:38:05
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Mimo pozorów był to zwykły incydent wyścigowy. Nie byłby aż tak szkodliwy, gdyby nie obecne szerokie skrzydła. Wina moim zdaniem większa stoi po stronie Raikkonena, ale jak @walerus napisał, każdy ma swoje zdanie. Najważniejsze jest to, że między Sutilem, a Kimim nie ma spięcia, pomimo tego, że już wcześniej również między nimi był kontakt, i również Niemiec miał, nawet większe szansę na punkty. Ja mam nadzieje, że los zrekompensuje Adrianowi punktami już na Węgrzech!!! Oby!!!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo