Kolejny amerykański zespół zainteresowany F1?
Jak wyjawił Bernie Ecclestone podczas weekendu w Barcelonie, kolejny amerykański zespół rozważa dołączenie do stawki Formuły 1 w przyszłym sezonie."Są dwa amerykańskie zespoły - Ecclestone wyjawił reporterom przed dzisiejszymi kwalifikacjami. "Dobrze będzie zobaczyć kilka nowych twarzy. Coś w takiego jest dobre dla sportu."
Wydaje się, że poza USF1 Petera Windsora i Kena Andersona, którzy są obecni w Hiszpanii w ten weekend, kolejną ekipą z Ameryki mogą być Penske lub Andretti Green.
Penske było już obecne w Formule 1 w latach 70-tych odnosząc jedną wygraną w Grand Prix Austrii 1976 i trzykrotnie kończąc wyścigi się na podium. Jeśli zaś chodzi o Andretti Green, właściciel ekipy Michael Andretti startował w 1993 roku w McLarenie, a jego ojciec Mario zdobył mistrzostwo w 1978 roku za kierownicą Lotusa. Dołączenie do F1 mogłoby dać szansę Marco Andrettiemu na debiut Grand Prix.
komentarze
1. vip015a
jeszcze FIA zwiekszy limit do 40 samochodów jak tak pójdzie
2. bbbyku
Przesada z tymi 40 milionami, jak tak dalej pójdzie to zobaczymy zupełnie inną formułę bez ferrari toyoty bmw itd za to z Super Aguri itp
3. Dr Prozac
Heh, im więcej teamów tym większy chaos podczas startu.. Ale będą dzwony na pierwszych zakrętach.
4. hipcio
Usunięty
5. Smola
no bo wszystko ku temu zmierza. Jednak będę uspokajał geniuszem natury mianowicie, w naturze zawsze musi byc równowaga. Powstanie nowa seria wyścigowa - z Ferrari i koncernami. Albo zobaczymy Całkiem nowe (stare) zespoły, w nowych (starych) seriach wyścigowych ;)
6. anderis8
Cóż, ja mam nadzieję, że koncerny samochodowe wyniosą się z F1 i z zespołów fabrycznych zostanie conajwyżej Ferrari :D Nie będzie gróźb wycofania się, jak nie idzie sprzedaż samochodów drogowych, a będą zespoły, które ścigają się z pasji do motorsportu, a nie z chęci rozreklamowania się. Prawdziwe zespoły w F1 to takie zespoły, jak Brawn, czy Williams, a nie BMW, czy Toyota.
7. nowyziomal
Należałoby zapytać Eccelstona czy w dobie oszczędzania będzie także tańsza organizacja GP i czy stacje telewizyjne też będą mu mniej płacić?
8. kmicic
To odpowiedź na stanowisko Toyoty. Chłopcze, za jakiś czas o Brawnie będziesz czytał w czasie przeszłym i zastanawiał się kto/co to.
9. Xellia
Pytanie: Poświęcą zespoły które nadają sens oglądaniu F1 tzn Ferrari, BMW i Toyotę?? Kimi dziś powiedział że jak to wprowadzą to odejdzie po tym sezonie, bo on chce żeby była większa konkurencja ale że to nie powinno zmierzać w tą stronę :(
10. renault f1
to mi sie nie podoba !!!! ;-(
11. yakuza1990
mi sie podoba
12. hubert78
4. hipcio
A ja robię filmy XXX
13. felek08
chcą zrobićz F1 jakiś Champ Car albo Indy Racing albo huj wie co jeszcze niech sie dopierdolą do innych serii WRC albo WTCC
14. tomek83f
anderis8 nie masz pojecia co piszesz,wejda nowe zespoly do swiata f1 poscigaja sie 2 gora 3 sezony i sie wycofaja a F1 umrze,Brawn GP to nic innego jak Honda tylko ze zmieniona nazwa a Ross wykupil ten zespol tylko dlatego bo zwietrzyl na tym dobry interes na ktorym moze niezle zarobic,jesli jeszcze nie zauwazyles ze w F1 wszystko kreci sie wokol pieniedzy to jestes slepy bo z pasji to moga sie scigac co najwyzej kierowcy,gdyby wlasciciele teamow scigali sie z milosci do tego sportu to by nie szukali sponsorow tylko wykladali pieniadze z wlasnych kieszeni
15. aantonwiosna07
A zeby te wszystkie timy sie zmiescily to beda jezdic po nurburgring nordschleife i circuit de la sarthe. Ciekawe co z tego wyjdzie. hubert78- jaka tematyka??:P
16. aantonwiosna07
jezdzic
17. brynas1
ja uwazam ze taki budzet to spadek jakosci w f1. bmw toyota ferrari renault pewnie tez mercedes to pewnosc ze sie pozegnaja jak zacznie sie dzielenie na dwa obozy czy jestescie tego smego zdania?
18. witek70
Jak budżet ma nie przekroczyć 40mln, to spokojnie mogliby swoje Teamy stworzyć Raikkonen i Alonso (ze swoimi pensjami :)
19. force-india
jak dołączą ci wszyscy to bedzie przysłowiowy burdel na torze:PP
20. pz0
Już nie mogę się doczekać wywalenia największego przekleństwa F1 - czyli zespołów fabrycznych ze stawki. Wreszcie będzie coś ciekawego, a nie tylko Ferrari, Renault, McLaren. Czy dobrze pamiętam że ostatni tytuł nefabrycznego zespołu to Jacques Villeneuve w Williamsie chyba w 1998 roku? Więc to już ponad 10 latek.
21. darecky3
pzo0 jasne ale takich zespolow niefabrycznych siegajacych po tytul mistrza to chyba jeszcze ze trzy i to wszystko, a tylko dlatego ze za nimi staly potwory motoryzacyjne. Willams byl budowany przez renaulta, nie tylko silniki ale cala baza samochodu. Williams jedynie wystawial samochod. Brabham rowniez, Bernie chyba wtedy sie w to bawil i w zasadzie bez BMW nie mialby zadnego samochodu. Nie bylo takich zespolow jak ty bys sobie zyczyl, skladaki to fajne rowery ale samochody w F1 musza byc budowane od a do z a za 40 mln funtow to moga sobie pojsc na zakupy po markecie motoryzacyjnym i juz ok jak FI ? Juz kiedys wlasnie pisalem ze takie niedojdy powinni wywalac a ty chcesz ich wiecej? Oni wlasnie nic nie robia dla motoryzacji lecz oblepia sie reklamami i zgarniaja szmal za rewie.
22. morek151
jak czytam te komentarze to od razu próbuje wymyslić cos co udowodni ze kubica jest z jakiegos murzynskiego panstwa a nie z polski (mam nadzieje ze wiecie co mam na mysli). F1 działa od 1950 roku ale wyscigi które stały sie kamieniem węgielnym pod f1 istaniały od dawien dawna i własnie głowne role w nich co za tym idzie w stworzeniu f1 brały udział takie koncerny jak mercedes, maseratti,renault, lamborgini. Jakby nie było zespołów fabrycznych to by nawet nie było silników bo jakoś nie widze chetnych na wybuchajce silniki forda (cosworth). Czasy kiedy kazdy mógł w szopie zbudować swój własny bolid juz dawno minęły. Drodzy zwolennicy jesli chcecie mieć samych nie fabrycznych to chyba wam sie pomyliła liga wyscigowa, radze zainteresować sie jakąś serią wyscigową amatorską w polsce, bedzią tam tez same kubice
23. morek151
anderis8 drogi osmiolatku pewnie masz komunie w tym miesiącu wiec koncentrował bym sie na tym, jesli dla ciebie brawn to prawdziwy zespół, to dla mnie ich bolid jest przemalowaną hondą (bo jest). Jak wywala bmw to ciekawe gdzie wam bedzie kubica jezdził w wspomnianym kiedys przeze mnie maluch racing?
24. morek151
i no własnie przeciez nowe zespoły które przyjda do f1 sa spalne juz na starcie bo powiedzmy ze wszystkie zespoły sie na to zgodzą a te co przyjdą zaczynają od zera wiec z bardzo małym budzetem nidy nie dogonią stwawki bo istniejace zespoły maja stary bolid i wiedze warta w chu.....milionów, patrzcie na force india powstała na bazie jordana i cały czas jest na koncu
25. pz0
21. darecky3 - nie zauważyłeś że F1 od niepamiętnych czasów to jedna wielka rewia? Cała FOM powstała tylko po to aby sprzedawać ten cyrk szerokiej gawiedzi wlepiającej się w TV. Nie wciśniesz mi że oglądasz F1 dla rozwoju motoryzacji. wynalazek wprowadzany do cywila trafia się raz na kilka lat. Na jakiej podstawie twierdzisz że 40 milionów to za mało. Wiele zespołów stwierdziło że wystarczy. Rzuca się Toyota (zawsze rozrzutna), moloch Ferrari, BMW no i Mercedes, ale Mercedes niby z innego powodu. Te jak je nazwałeś niedojdy również dawały sobie nieźle radę, również wprowadzały epokowe wynalazki (kto pierwszy wprowadził aktywne zawieszenie?) Według ciebie niedojdy, a według mnie nie koniecznie. z pewnością na 10 nowych zespołów przynajmniej 8 nie będzie wartych funta kłaków, ale coś cennego może pozostać. Takie ProDrive czy Lola od lat siedzą w sporcie motoryzacyjnym, mają furę doświadczenia, myślę że również potencjaklnie mogą czymś zaskoczyć. W takie SuperAguri to wątpię, ale może coś pokażą? Tu zadziała selekcja naturalna, im więcej tym lepiej, tym większa szansa na jakąś perełkę. Takie Ferrari, jaki to ostatnio epokowy wynalazek wprowadziło do F1, który można było zastosować w cywilu? dzirę w nosie? Dekle na kołach? Proszę przypomnij, bo ja nie pamiętam.
26. darecky3
pz0 tak z tym przykladem co do ferrari to troche kiepsko porownales ale jesli pytasz to zaczne od dziecinnego przykladu. Zapytaj kazdego malolata o kolor "czerwony ferrari"...hehe to taka aluzja do tych dziur w nosie albo dekli w kolach. Teraz tak na serio: zaczynam od najwazniejszych elementow, wymienie tylko pewne pojecia, musisz sam doczytac bo mozna napisac milion stronowa ksiazke. Wiec zapoznaj sie z takimi pojeciami jak berlinetta boxer, testarossa, cala osmiocylindrowa seria od 308 do F430, 550-599GTB, F40, F50, Mondial ,Ferrari FXX Millechili koncept. Poczytaj o relacjach firmy ferrari iz technicznym wydzialem Univesytetu Modena. Zapoznaj sie z przyznanym tytulem w 2007 roku "Great Place to Work® Institute Europa" w EU i odpowiedz sobie dlaczego. Ponadto najlepsi ludzie od design jak Pininfarina, Scaglietti, Bertone czy Vignale. Jesli ci chodzi o sama F1 to wszystkie modele od 1999 roku byly wyprodukowane w ilosciach limitowanych do 800 sztuk oczywiscie w innych karoseriach z dopasowanym ukladem chlodzenia i wzmocnionych materialow do budowy silnika. oryginalne rozstawy osi kol itak dalej z gwarancja na 400 tys km. Ferrari to samochody kultowe z najwyzszej polki dla elity kulturowej. Jesli do nich nalezysz pewnie bedziesz chcial sobie kupic taka bryke ale moze zapoznaj sie z ofertami Force India, pewnie maja lepsze modele...
27. Sasilton
pz0 a jak myslisz od kogo wtedy takie teamu kupywali by czesci bo swoich napewno by nie zrobili z takim bidżetem
i bysmy miali prawie same brawny i williamsy w redbulle a inne teamy by byly tymi teamami w innych barwach bo jak wiemy np takie forcindia kupila niemal caly pakiet od mclarena a teraz nie bylo by od kogo i by sie zrobilo ze kazdy by kupil od brawna i
wtedy pewnie powtały by bardzo slbe bolidy jak teraz force india
i wyscig wyglądł by tak ze ktorys z tych 3 teamow by wygrywał na mecie force india stracila by jakies 60-70 sek a dalej by byli zdyblowani ze 2-3 okr
i co do za wyscg bo pewnie tak by to wyglądało
28. darecky3
ach zapomnialem dodac o F1-Superfast-II skrzyniach biegow ktore sa montowane we wszystkich edycjach aktualnych modeli ferrari. Najwiekszy natomiast kompleks wszystkich innowacji i doswiadczenia z F1 ferrari montuje w seriach F Spider dostepnych juz od 100 000 euro bez limitowanych edycji.
29. daveron
Powinien byc znaleziony jakis kompromis - Nie chcialbym zeby wielkie firmy uciekly z F1, ale zobaczyc Lole czy Penske znow w F1 to mila perspektywa:)
30. david9
Co to za F1 bez Ferrari, BMW, Toyoty czy McLarena? Ja w przeciwienstwie do innych uważam ze dobrze by było gdyby w F1 startowało jak najwięcej zespołów fabrycznych a tem budżet 40 mln to jakas pomyłka odejdzie toyota odejdzie ferrari ale za to przyjdzie Super Aguri zarąbista wymiana.
31. Miro66
Dla nas zmierza to wszystko w dobrą stronę ! Jeszcze ze 2-3 lata i zobaczymy w F1 teamy Sołowow Cersanit Kible F1 Team lub Kulczyk A2 GP...
32. kmicic
Zgadza się, ale pewnym jednostkom ciężko jest ogarnąć podstawowe kwestie.
33. darecky3
dokladnie o to chodzi, jesli ktos chce probowac swoich sil w F1 prosze bardzo ale od fabrycznych zespolow wara. Cale zamieszanie budzetowe jest dla mnie bez sensu. Ja pytam gdzie do tej pory byl limit forsy i co bylo przeszkoda na budowe samochodu np za 20 mln? Zeby zmusic zespol do budowy jak najtanszego samochodu trzeba wprowadzac restrykcje finansowe? Oczywiscie ze nie. Tu chodzi o co innego. Bernie sie zaklinal od 10 lat ze maksymalnie 20 do 22 samochodow moze startowac. Teraz nagla zmiana kursu ale chyba dolara w jego oczach. A trik jest prosty. Ograniczenia budzetu wymuszaja redukcje etatow w zakladach zespolow fabrycznych co wymaga kosztownych restrukturyzacji. Nad tym zastanawia sie Mercedes i Toyota. Lepiej jest wydac 200 mln dol zostajac przy F1 jak zredukowac prace teamu do 40 mln i wydac miliard na restrukturyzacje co dalo by kolejne 5 lat bez obaw w F1 na starych zasadach. Ale Bernie ma to w dupie bo trzeba podpisac nastepny Concorde w sprawie podzialu zyskow a tam stoi ze nowe teamy ni dostana nic przez kolejne 3 lata. Dla Berniego kazdy nowy team to jakies 3 x 80 mln dol rocznie. W nastepnym roku ponoc 3 nowe teamy plus kradziez udzialow Hondy daje jakies 300-350 mln. Jesli wypadnie jakas"fabryka" wskocza nowe, potencjalnie 2 nowe teamy wiec od 2010 roku Bernie bedzie zarabial na czysto 500 mln rocznie. Przez 3 lata zarobi tyle co zajelo mu prawie cale zycie, poltora miliarda dolce wita. Podalem tylo orientacyjne sumy.
34. dziarmol@biss
Chciwość oraz zapędy dyktatorskie Mosleya oraz Berniego Ecclestonea doprowadzą do wycofania się fabrycznych zespołów z F1 . Dla Mosleya fabryczne teamy są zbyt mocne sam fakt założenia stowarzyszenia FOTA to policzek w dyktatorski pysk wyżej wymienionych. Więc teraz usiłują za wszelką cenę skłócić zespoły wpuszczając pod pozorem ograniczenia kosztów nowe "twarze"które będą tylko jątrzyć oraz optować za FIA. Jeżeli FOTA przetrwa ten zmasowany atak chciwców to chyba (nie będzie rozłamów) F1 pozostanie w niezmienionej formie która mi osobiście odpowiada, dziwią mnie głosy kibiców którym wizja F1 widziana oczami Mosleya odpowiada. Jeżeli odejdzie Ferrari Toyota Bemka czy Renia to kto będzie rozwijał motoryzację? Toro Rosso (silnik Ferrari)? Williams? który jeździ na FABRYCZNYM silniku Toyoty? wszystko kręci się wokół fabryk samochodowych. Niektórym podobają się koncerny tytoniowe które z motoryzacją mają tyle wspólnego co sex shopy ze szkółką niedzielną!!!Dla porównania co nas może wkrótce czekać link>>http:// www .youtube. com/ watch?v=VBQRBpiNgXU(pousuwać spacje)
35. morek151
przeciez jak odejda fabryczne zespoły to f1 updanie bo cała reszta zmienia sie co kilka lat wiec nie ma sie czym podniecać, jedyny zespół niezlezny z prawdziwego zdarzenia to tylko williams (force india i mclaren sa uzleznieni od mercedesa, brawn jak narazie roporzadza dorobkiem hondy, red bull i tororosso moze nie stoi za nimi jakis koncern samochodowy ale wielka i bogata firma, która pewnie ma wiecej kasy od toyoty i ferrari) wiec jesli maja odejsc fabrycznie to zostanie dwóch kierowców w stawce, a nakajima bedzie MS. Powiedzcie mi czy w jakichs wyscigach mozemy spotakc samochód który nie pochodzi z wielkego koncernu samochodowego (wtcc bmw,łada,seat,chevrtolet, gp2,Fmasters i f3, indycar to dalara, wrc citroen,ford,subaru itd
36. pz0
to wsztsko o czym piszesz to nie są samochody dla przeciętnego człowieka, nawet nieźle zarabiającego. Owszem, wyszły też ciekawe Mclareny, Bugatti i inne furmanki, ale to nie jest samochód dla każdego i nigdy nie będzie. Upłynie wiele wody w Wiśle zanim te rozwiązania wejdą do masowej produkcji o ile w ogóle wejdą. Czy Pininfarina projektuje bolidy F1? To jest zupełnie osobna działka, tak jak w Renault inni ludzie zajmują się Bolidami inni projektują takie Clio. Już nie jeden raz słyszałem: taka zmiana to koniec F1, bez tego F1 się nie obejdzie, już w tym roku miał być koniec tej serii, a jakoś nadal F1 ma się dobrze, nadal ludzie oglądają, nadal ciekawe. Pożyjemy, zobaczymy, ja uważam że po tych zmianach F1 nadal będzie istniała i nadal będziesz ją oglądał i nadal się emocjonował.
37. kmicic
Bolid F1 w założeniu powinien być jak najszybszy, kogo obchodzi wygląd, Rozemocjonowany Kibicu.
38. morek151
pz0 własnie na tym polega sens istnienia super samochodów, ze nie kazdy moze je mieć bo sa drogie i jest ich mało, jakby były dostepne dla wszytkich to by były dla mnie jak zwykłe maluchy. Tak samo jest z F1 nie kazdy człowiek z ulicy moze być kierowcą f1 tylko jeden na 100 milionów tak samo z zespołami, "służba nie jada razem z panem i jegogośmi" jesli ktos mysli inaczej to jest komunistą bo wyznaje hasło F1 dla ludu :)
39. Polak477
pz0 dla mnie teraz F1 już się skończyła tylko czekam aż legenda odejdzie.
40. Skoczek130
No pozytywnie napawa to optymizmem. Może wreszcie Ameryka będzie liczyc się na rynku F1, jak również będzie większa szansa powrotu tam wyścigu GP. Byc może Marco odziedziczył talent po dziadku?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz