GP Malezji - będą problemy z miękkimi oponami?
Czy podczas kolejnego Grand Prix w sezonie kierowcy i zespoły Formuły 1 będą zmagali się – podobnie jak w Australii – głównie z bardziej miękkimi oponami? Wszystko wskazuje na to, że tak. Potwierdza to nawet firma Bridgestone.„Twarde mieszanki w Malezji zostały udoskonalone, to te, które były stosowane na przedsezonowych testach” - powiedział Hirohide Hamashima, szef rozwoju opon w firmie Bridgestone.
„Są trochę bardziej miękkie niż poprzednio, tego oczekiwały zespoły i kierowcy. Nie jest to jednakże jakaś wielka zmiana, jestem pewien, że będą dobrze się sprawowały. Największym wyzwaniem będzie odpowiednie zarządzanie miękkimi oponami, gdyż wcześniej na tym torze nie stosowaliśmy takiej mieszanki.”
komentarze
1. mario547
Jeśli będzie sucho to kluczem do sukcesu będzie oszczędzanie miękkich opon i ich zmiana w odpowiednim czasie gdy czasy okrążeń zaczną spadać. Ale jeśli przed wyścigiem będzie duża szansa na opady to raczej wszyscy użyja ich w ostatnim przejeź dzie bo noiie wiadomo kiedy zacznie padać
2. tomek83f
mario547 przeciez na deszcz opony sa tylko wet a przejsciowe intermediaty. Wet maja ta sama twardosc i Intermediaty tez wiec jesli bedzie mokro to maja tylko te dwie do wyboru w zaleznosci jak bedzie mokro i czy bedzie padało.
3. Shotgun
Jak widać w zbliżającym się GP wszystkich czeka dużo emocji, których jeśli nie zapewni deszcz, to za sprawą opon Bridgestone na pewno ich nie zabraknie.
4. dRAGOON
Jeżeli będzie padał deszcz to na + jest fakt , że Kubica dobrze radzi sobie w taką pogodę ..... podobnie jak Hamilton :(
5. jaros69
Vettel tez nieźle pomyka w deszczu
6. Piotr89Sand
Myślę, że wyścig znów będzie ciekawy, Brawn zdobędzie przewagę w kwalifikacjach. Jednak kierowcy tego zespołu nie są tak dobrzy za kółkiem jak Kubica czy Alonso. Lata świetności mają już za sobą. Uważam, że w wyścigu więcej będzie zależało od kto prowadzi bolid niż od samego auta. Co do opon to nie martwiłbym się tym za bardzo. Na 99% będzie padał deszcz więc nie trzeba będzie używać obu mieszanek tylko np. twarde, deszczowe, twarde. Miejmy nadzieję, że Robertowi w tym wyścigu dopisze szczęście i zobaczymy go na podium. :)
7. bizi
ja mysle ze zespoly maja nauczke po australii i wyciagneli wnioski.miekki opony beda na pierwszych 10 okrazeniach i to wiekszosc tak zrobi na bank.
8. Piotr89Sand
bizi jeśli będzie padać to wszystko może się zdarzyć. Ale jeśli nie to masz rację.
9. Kojo
@Piotr89Sand: Ciężko by było użyć w jednym wyścigu kombinacji twarde-deszczowe, twarde, bo na deszczówkach w normalnych warunkach daleko nie zajedziesz, a w czasie deszcze nie ma obowiązku jazdy na różnych rodzajach opon. Pozdrawiam
10. marcinnn
Uważam, ze ze względu na bardzo dynamicznie zmieniająca się pogodę najprawdopodobniej nikt nie zdecyduje się na zaczynanie wyścigu na miękkich oponach. Nawet jeśli podczas startu tor będzie suchy, to i tak przez cały czas trwania wyścigu będzie duża szansa na deszcz i bardzo możliwe, że nie będzie wcale trzeba używać opon miękkich. Ale jak zacznie padać w trakcie wyścigu, to będzie powtórka z gp Europy 2007...
11. motyl1604
Uważam że taktyka BMW będzie podobna do tej z Australii z tym że może być bardziej extremalna. Robert ostanie kółko w Q3 pojedzie lekki tak, aby wystartować z jak najwyższej pozycji. Jestem zdania, że będzie jeszcze lżejszy niż ostatnie 650kg. Jeśli prawdą ( a wyjdzie to w czasie treningów ) jest że miękkie gumy nie chcą jeździć więcej niż 5-6 kółek to kolejny powód aby jechać "na lekko" i tylko tyle ile się da. Poza tym jest spora szansa uniknięcia stłuczek na początku oraz trzeba pamiętać że bolidy z KERS na starcie mają przewagę co pokazało Ferrari.
12. walerus
ta guma będzie zła....
13. Piotr89Sand
Kojo jak na początku nie będzie padać to mogą ruszyć na twardych lepszych oponach a np. na 18 okrążeniu zacznie się straszna ulewa to zmienią na deszczowe. Potem tor wyschnie i zmienią na twarde bo są lepsze, anie muszą wcale używać miękkiej mieszanki. :)
14. Piotr89Sand
@motyl1604 Bardzo trafna wypowiedź :) zgadzam się w pełni.
15. tt16
Moze sie zdarzyc ze opony na suchy tor nie beda uzywane, gdyz opady moga wystepowac przez treningi Quale i sam wyscig:P
16. nowyziomal
kolejna mądra zmiana FIA, może zeby byo ciekawiej niech nakaza jazde na oponach wet po suchym i obowiązkowo sektor szutrowy
17. Skoczek130
Jedyny sposób na zwiększenie formy ogumienia - konkurencja. Może Goodyear będzie chciał się zaangażować. Pirelli jest już monopolem w WRC. W MotoGP również mam być monopol i tam również będzie tylko Bridgestone. Dlatego boję się o Rossiego i spółkę, patrząc na wyniki w F1. Michelin raczej nie wróci do F1, ale kto wie...
18. Budyn_F1
Jednak tu bedzie problem.
19. K2B
i co z teg jeśli będzie padał deszcz
20. krz08
i znowu będzie się działo
21. Novy
Bedzie sie działo bedzie... kierowcy beda musiali sie nauczyc oszczednej jazdy na tak miekkich oponach a zarazem byc szybkim. Bedzie ciekawie
22. lvl18
motyl1604 zgadzam się i upatruję w tym szansę dla Kubicy, leciutki bolid w Q3 nie powinien aż tak bardzo obiążyć miekkich opon, po kilku kółkach je zmieni. Dużo będzie zależało od strategii innych
23. Kojo
@Piotrek89Sand: Nie wiadomo jak wielkie opady mogą być i jak szybko tor będzie przesychał, ale o tej porze rozgrywania wyścigu nie sądzę, że tor wysechł na tyle, by jeździć na twardych scickach. Co najwyżej można założyć intermediaty. Pozdro
24. morek150
jake bedzie padać to bedzie padać przez cały wyscig wiec strategia bedzie oczywista a strata pozostałych teamów do brawna jeszcze wieksza
25. Piotr89Sand
@ No zobaczymy ;) Miejmy nadzieję, że będziemy mieli dużo pozytywnych emocji związanych z Robertem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz