Zarząd BMW przed GP Malezji
Zaledwie wczoraj zakończyło się GP Australii, a już w najbliższy piątek kierowcy muszą stawić się na treningach w Kuala Lumpur, gdzie rozegrana zostanie druga eliminacja Mistrzostw Świata F1 – Grand Prix Malezji. Zarząd zespołu BMW Sauber, podobnie jak kierowcy, obawia się pogody w Malezji, ale liczy na jeszcze lepszy wynik niż w ubiegłym roku.„Po otwierającym sezon wyścigu w Melbourne, z niecierpliwością czekamy na nasze pierwsze domowe Grand Prix w sezonie 2009. Za każdym razem od kiedy został stworzony nasz zespół w 2006 roku spotykaliśmy się z obecnością naszego charyzmatycznego głównego partnera- firmy Petronas. Zawsze niezwykłym doświadczeniem jest fantastyczne przyjęcie nas jako zespołu w Malezji.”
„W ubiegłym roku Nick odnotował dla nas pierwsze najszybsze okrążenie w Sepang, a Robert ukończył wyścig na świetnej drugiej pozycji. Naszym celem jest podnieść poprzeczkę od ostatniego razu i mieć równie dobrą formę.”
„Grupa BMW zaangażowała się w ostatnich latach w inwestycje w Malezji jako część strategii na Azję. Pierwszy z siedmiu wyścigów w Azji w tym roku jest ważnym dla BMW i Petronas. Będziemy zaciekle walczyć, to jest pewne!”
Willy Rampf, Koordynator techniczny
„Zawsze w szczególności czekamy na ten wyścig, jako że jest to domowe Grand Prix dla naszego partnera- firmy Petronas. Tor Sepang jest bardzo wymagający i stawia duże wymagania przed podwoziem i ustawieniami zespołu. Są tam szybkie eski, na których ważna jest stabilność. Jednocześnie, potrzeba dobrej trakcji podczas przyspieszania z ciasnych zakrętów, a niektóre z nich wiodą pod górkę. Prawy zakręt przed tylną prostą, który zamyka się na wyjściu jest w szczególności podstępny.”
„Ponieważ opony są pod olbrzymim obciążeniem na pierwszych zakrętach, w szczególności w Sepang, użyjemy tutaj miękkiej i twardej mieszanki. Tak więc będziemy jeździć na oponach o jeden poziom twardszych niż w Melbourne. Chłodzenie jest także ważne, biorąc pod uwagę wysoką temperaturę otoczenia. I oczywiście pogoda jest nieprzewidywalna. Zawsze trzeba być przygotowanym tutaj na deszcz.”
komentarze
1. fazji
Mam dadzieje ze coś przygotują na malezje bo na razie to mogą wochac brawna.(żeby nie sc to by byla pełna dominacja w australii)
2. Kornik
Przy tak równej jeździe Kubicy i niezawodności bolidu nasz kierowca na prawde będzie w stanie walczyć o MŚ. Kubica pokazał wielką klase jadąc bardzo szybko i równo przez cały wyścig bez KESu i dyfuzora. Jestem przekonany że w dalszej części sezonu BMW bedzie lepsze od Brown GP a zagrozi im tylko Ferrari które dołączy do ścisłej czołówki za kilka wyścigów. Według mnie Kubica, Hamilton, Vettel (mimo kolizji i Robertem) i Alonso pokazali że są w tym momencie najlepszymi kierowcami w stawce. Kierowcy Ferrari jak tylko dostaną słabszy bolit, popełniają zbyt dużo błędów i nie potrafią utrzymać równego tempa. Wierze że tak emocjonujących wyścigów będzie w tym sezonie więcej
3. Bmw-Sauber_fan
fazji- no rzeczywiscie SC wpyatrzylo wczoraj wyniki. jakby wyjechalo od razu, jak zawsze bylo, to button by stracil to swoje 1 miejsce. a i do sposobu w jaki baricz wyprzedzil kimiego mozna by sie bylo doczepic bo poprostu go pieprznal go w bok i tyle.
4. fazji
Bmw-Sauber_fan - chodzi mi tylko o to jaka była prędkość brawna na calym dystansie. Bez sc wypracowaliby 40 - 50 sekundowa przewage.BMW ma teraz nad czym myslec.
a to czy bedze sc czy nie to juz są wypadki losowe i mając mierny samochód (ham) można dojechac na 4 miejscu.
5. grzes12
fazji cała ich przewaga była spowodowana ze Kub jeczał na miękich gumach.A po dotankowaniu mial cięzszy samoczód,a przewaga wynosiła30s.robert tylko na12 kólku stracil 5s do But.przez gumy.Ciekawe jaki But miał by czas na ostatnim kółeczku1.34.5
6. wodzik730
"mając mierny samochód (ham) można dojechac na 4 miejscu." i nawet nie ruszając go po wyścigu wskoczyć na 3 miejsce po Trullim, a jak uznają niezgodność dyfuzorów Brawna to nawet wygrać to GP- fart lepszy niż QuickNicka.
7. walerus
wszyscy w BMW się na ten deszcz nastawiają - no ciekawe....
8. hho
To dopiero będzie wyścig. Robert pokazał Rossowi, że prędzej czy później ich dopadnie. Nowe przepisy moim zdaniem sprawdzają się. Auta jadą blisko siebie, w Australii praktycznie nie było dublowania! Strategie doboru opon mają przy slickach ogromne znaczenie. W Malezji będzie ciekawie.
9. dick777
grzes12, masz rację. Poza tym rzut oka na czasy najlepszych okrążeń daje dużo do myślenia. Button miał trzeci czas (Kubica drugi), a Barrichello czternasty, więc tempo wyścigowe BGP nie jest powalające, choć potencjał mają ogromny. Całe szczęście, że obaj kierowcy BGP są przeciętni.
10. dick777
Jeszcze dodam, że jeśli wyścig w Malezji ma być w deszczu, to lepiej, żeby Robert jechał dobrze zbalansowanym bolidem, czyli bez KERS-u.
11. fezuj
Ja tam wierzę w min. powtórkę z przed roku a podium to jestem pewien. Samo to że zespół dobrze już czyta jak dobrać taktykę i gumy daje wiele nadzieji.
12. motyl1604
Podniecamy tempem się Brawn GP - z tego co pamiętam to Robert kręcił najwięcej kółek w czasie zbliżonym w okolicy 1.28.5 była tego cała seria. Patrząc jak szybko tracił pozycje Nico Rosberg jestem przekonany o tym, że Button zobaczyłby jak wyglada bolid BMW bez dyfuzora. I to pewnie na ostatnim zakręcie, bo w III sektorze był perfekcyjny. Podobało mi sie jeszcze jedno w jeździe RK - oszczędzał opony--->>> jechał czysto i caly czas w optymalnej linii. Wielki Szacun !!!!
13. mark.kmk
Bolidy brown byly szybkie w kwalifikacjach ale w wyścigu faktycznie bmw było szybsze. Brown miał niskie prądkości max., w Malezji będzie im trudniej .
14. wasal
o jakich siedmiu wyścigach w Azji mówi pan Mario??? chyba coś źle policzył...
15. Skoczek130
Pan Theissen dobrze policzył: chodzi oczywiście o Malezję, Chiny, Bahrajn, Turcję, Singapur, Japonię i Zjednoczone Emiraty Arabskie (Abu Zabi).
16. Skoczek130
Mam nadzieje, zę i w tym roku spełnią swoje wyznaczone cele.
17. Skoczek130
"""że
18. 100mek
~mark.kmk BGP był nie tylko szybki w kwalifikacjach. Gdyby nie neutralizacja Kubek nie mógłby nawet myśleć o dogonieniu Buttona. Pocieszające jest to, że BMW Roberta dobrze radziło sobie z oponami co ma przełożenie na czasy wyścigowe oraz to, że bolid wydaje się być bardziej konkurencyjny niż przed rokiem. Szkoda Australii bo już nie pamiętam kiedy w wyścigu wszystko szło idealnie (Kubek, bolid, team, SC, strategia). Układało się wszystko bajecznie.
19. arekssj4
Gdyby sc gdyby tamto ...w następnym wyścigu coś się też zdarzy kraska lub coś tam i ten wygra . takie f1 :) Ps. nie czytajcie f1 na wp ...tam piszą sami idioci teraz napisali że kanada była inauguracyjnym wyścigiem w 2009 roku
20. Budyn_F1
Moze w tym Grand Prix sedziowie pomogo kierowcom BMW Sauber.
21. Kojo
BMW ma jak narazie najlepsze tempo wyścigowe, więc w Malezji mogą być bardzo mocni na dystansie, jak w Q będą w miarę wysoko, to jest szansa nawet na dublet, ale jak to będzie się przekonamy w niedzielę, ja im życzę powodzenia i widać, że mają potencjał na wygrywanie.
22. racer95
BMW ma bardzo dobrą formę i w Malezji ją zaprezentują. A wyścig, w którym wszystko się bardzo dobrze ułożyło to GP Włoch 08
23. Niespokojny
KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !KAŻDY BOLID MA DYFUZOR !
-sorki,ale nie trawię już tych bzdur,że RK jeździ bez KERS (ok) i dyfuzora !!! Ludzie...,ja nigdy nie będę spokojny przez Was, litości!!!
24. Niespokojny
może sędziowie pomogo ,a może nie pomogo
25. mw.66
Brawn ma na razie przewagę , ale za dwa lub trzy GP Ferrari Mcl i BMW będą z nimi konkurencyjni. Nie mozna zapomnieć o Williamsie i Toyocie . GP Australii obfitował w SCar i to wypaczyło wyniki. Myślę że Button bez tych wydarzeń miał by bardzo duża przewagę. Robcio dojechał by max 3. pozdro!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz