komentarze
  • 1. tReNt
    • 2009-03-26 09:58:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Najwłaściwsze byłoby chyba zalegalizowanie rozwiązań Toyoty, Williamsa i BGP i przeproszenie pozostałych teamów - Reanult I Red Bulla, które też miały takie pomysły ale FIA je im wcześniej wybiła z głowy. I większość teamów od Europy zobaczymy z nowymi dyfuzorami.

  • 2. jaros69
    • 2009-03-26 10:15:55
    • *.chello.pl

    Dla mnie to wszystko jest za późno. Jeśli dyfuzor jest zgodny z przepisami to OK. Co będzie jeżeli jednak werdykt będzie inny ? Odbiorą punkty, kasę zwyciężcy np. BGP ?! Zmienienie obsady podium kilka dni po GP dla mnie nie do przyjęcia .

  • 3. Kerk
    • 2009-03-26 10:18:20
    • *.wroclaw.mm.pl

    Ten protest to chyba tylko formalność
    Każdy zapewne już pracuje nad modyfikacja dyfuzora i na europe będą gotowi.
    Najbardziej chyba na tym wszystkim skorzysta McLaren :/

  • 4. pz0
    • 2009-03-26 10:41:04
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ja przypuszczam że nie tylko pracują, ale już pewnie niektóre ekipy mają gotowe nowe elementy, zostało je już tylko wsadzić do furmanek i je przetestować. Tylko takiemu RedBullowi czy Renault głupio teraz składać protest i jednocześnie testować nowe rozwiązanie. Ale prawdopodobnie już to dmuchali w tunelach.

  • 5. master1986
    • 2009-03-26 10:46:13
    • *.kalisz.mm.pl

    Z tego co wiem jak Renault pytal sie FIA o to rozwiazanie to otrzymal negatywna opinie a jak reszta to wprowadzilo to jest ok. wiec najlepiej nie isc w strone grzecznosci tylko w przeciwna...ale spokojnie burzuj flavio nie pozowli sie wy...mac;d

  • 6. Raczej27
    • 2009-03-26 10:47:51
    • *.de.ibm.com

    nie takie proste - bo na torze juz tego nie przetestują - ale dzwne jest dla mnie ze będą faworyzwoac 3 teamy kosztem pozostalych...

  • 7. antos05
    • 2009-03-26 11:10:00
    • *.chello.pl

    najlepiej jakby sprawę wyjaśnili jeszcze przed kwalifikacjami...żeby była jasność.Szczerze mówiąc chciałbym aby uznali je za nielegalne

  • 8. darecky3
    • 2009-03-26 11:23:50
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    pz0 wiem ze kazdy ma swoje teorie ale zapewniam cie ze w tunelu dyfuzora nie da sie przetestowac pod wzgledem wydajnosci. Jedynie rozklad strumieni czyli ich trajekcje ale na pewno nie wydajnosc.

  • 9. pz0
    • 2009-03-26 11:41:14
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    darecky, tego można się domyślić. Jednak przed zastosowaniem na torze trzeba jednak go dmuchnąć. Ale z kolei z pewnością zmiana samego dyfuzora w bolidzie to nie wszystko. Trzeba jeszcze go w jakiś sposób zasilić w powietrze. Podobno McLaren ma problemy właśnie z dyfuzorem, ale nie tyle z samym dyfuzorem ile z zasileniem dyfuzora, a za to odpowiada w znacznym stopniu przód bolidu i właśnie rozkład strug. Coś w McLarenie poszło nie tak właśnie z rozkładem strug. W tunelu podobno było ok, ale w praktyce okazało się nie za ciekawie. Pisałem już wcześniej że skopiowanie dyfuzora Williamsa czy BGP może w innym bolidzie nie przynieść pożądanych efektów. Jestem niemal pewien że większość tuneli pracuje teraz intensywnie nad nowymi dyfuzorami, żeby być w każdej chwili gotowym do testów z nowymi. Tylko że to może pociągnąć za sobą wiele innych zmian. Przy braku testów w sezonie Brawn może już posiadać przewagę której inne zespoły nie dadzą już rady zniwelować, bo w tunelu nie da się wszystkiego sprawdzić.

  • 10. pz0
    • 2009-03-26 11:46:24
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    ładnie narysowane dyfuzorki: http:// img7.imageshack.us /img7 /738 /jnhbgvfscdfngh.jpg

  • 11. Skoczek130
    • 2009-03-26 12:32:31
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    Ja tam nadal wierzę, że wszystko z tymi dyfuzorami jest w porządku.

  • 12. totalfun
    • 2009-03-26 13:07:26
    • *.nat0.sta.nsm.pl

    Przed sezonem Renault zapytało oficjalnie FIA czy można zastosować taki dyfuzor, o którym teraz mowa. I co? Dostali odpowiedź negatywną!!! (wiadomość z wczorajszego Auto Motor Sportu w TVP Sport). To albo ja czegoś nie rozumiem albo FIA to banda kosmitów żyjących w innej galaktyce.

  • 13. walerus
    • 2009-03-26 13:16:04
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    no niestety ale niektóre teamy zaryzykowały i będą zbierać profity......

  • 14. Avellana
    • 2009-03-26 13:35:38
    • *.root.com.pl

    mieli czas wiedzieli, że zespołom ich dyfuzory wydają sie podejrzane mogli zmienić te części, ale nie ja bym ich zdyskwalifikowała sami się o to prosili

  • 15. Kadet
    • 2009-03-26 13:43:04
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Dyfuzor to nie jedyny element składający się na wygraną w wyścigu. W tunelach F1 zdaje się, ze można wyhulać i 200 km/h więc w dużym przybliżeniu można wiedzieć czego się spodziewać, po tym czy innych rozwiązaniu. Na dokładkę niektóre zespoły mają mocne kompy (choć najwyraźniej Makówce to mało pomogło) i te szybko 'dogonią" zespoły z nowymi dyfuzorkami. Mam nadzieję, że w Beemce pomoże to Robertowi z balansem (lepsze ssanie do gleby) i będzie mógł częściej używać kersu.

  • 16. Kadet
    • 2009-03-26 14:42:34
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Kurcze, właśnie przeczytałem, że w tunelu przepisy FIA ograniczają prędkość strugi do 50 km/h, a modele mogą mieć max 60% oryginału, więc za dużo to oni tam nie potestują. Dobrze, że jak na razie nie ma takich ograniczeń co do kompów i oprogramowania

  • 17. sivshy
    • 2009-03-26 15:05:06
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jeśli tego nie zabronią, to reszta stawki będzie w przysłowiowej dupie. Trudno przetestować w tunelu dyfuzor, chociaż najwyraźniej przed sezonem, ta sztuka udała się Brawnowi, który ze swoim chyba trafił najlepiej. Poza tym, tak jak mówicie, na dyfuzor trzeba jeszcze odpowiednio poprowadzić powietrze. Więc przy jego kopiowaniu, mogą się zacząć schody...

  • 18. pz0
    • 2009-03-26 15:59:38
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    sivshy, u Brawna to nie sam dyfuzor robi robotę. Tam całość jest wręcz rewolucyjna. Zastanawiałem się też nad makówką. Nie mam bladego pojęcia gdzie się walnęli, ale nie wiem czy to przednie skrzydło z aż czterema płatami jest takie cudowne. Rozdzielnik powietrza też wygląda zupełnie inaczej jak u Brawna. W ogóle cała konstrukcja jest zupełnie inna. Znowu ''tak na oko'' te strugi powietrza z przodu inaczej się układają , inaczej wchodzą pod bolid, inaczej działa sekcja środkowa no i ta oryginalna pokrywa silnika u Brwana. Ciekawy pomysł z zasileniem dyfuzora cieplutkim powietrzem. Na tym przypuszczam że są większe zyski jak na samej konstrukcji dyfuzora. Kurcze, tylko to ciągle przypuszczenia i gdybanie. Co do tuneli to chodzi mi po głowie że może taki team wynająć zupełnie obcy tunel i dmuchać w nim normalnie za kasę i bez tych durnych ograniczeń ze strony FIA.

  • 19. sivshy
    • 2009-03-26 18:53:51
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    myślę że połowa tej 'rewolucyjności' u Brawna to wynik potrzeby odpowiedniego poprowadzenia powietrza do dyfuzora, a gdyby zabroniono im go użyć, to prawdopodobnie elementy służące do 'transportu' powietrza , którymi różni się bolid Brawna od reszty stawki straciłyby rację bytu. Podsumowując jeszcze Twoją wypowiedź, po prostu jedni trafili z ogólną koncepcją auta lepiej niż inni.

  • 20. Kojo
    • 2009-03-26 21:31:22
    • *.nplay.net.pl

    Jak dla mnie ten protest to syzyfowa praca i niema racji bytu. Dyfuzory są legalne-Koniec kropka.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo