komentarze
  • 1. tomek83f
    • 2009-03-16 11:16:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo dobrze niech są odrazu sprzeciwy a nie w polowie sezonu.

  • 2. lawina
    • 2009-03-16 11:18:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Gdyby zespół Brawn GP nie miał takich osiągnięć jak teraz,dyfuzor byłby ok.A przecież te dobre wyniki to miały być tylko po to żeby zdobyć sponsora,sponsor jest a Brawn GP nadal jeżdzi najszybciej,i chciałbym żeby tak pozostało.

  • 3. pz0
    • 2009-03-16 11:31:03
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Już w dniu prezentacji pisałem że ten dyfuzor w bolidach BGP jest jakiś inny, ale nikt nie zwrócił na to uwagi. Dyfuzor w zeszłym roku generował około 30% całego docisku aerodynamicznego, w tym roku jego udział procentowy jest wyraźnie większy, jest więc o co walczyć. Docisk uzyskany z dyfuzora jest bardzo cenny, gdyż nie jest okupiony takimi stratami na oporze jak docisk generowany przez skrzydła. To jest docisk praktycznie za darmo. No i teraz wiemy skąd wzięły się tak doskonałe rezultaty robione przez BGP001. Ciekawe czy Ross Brawn ma gotowy inny dyfuzor.

  • 4. rafam
    • 2009-03-16 11:31:57
    • *.prz.edu.pl

    Dokładnie lawina

  • 5. hot dog
    • 2009-03-16 11:56:34
    • *.160.99.162

    2009-03-16 11:18:13 lawina a czego oczekiwales/las?Zespol ktory w zeszlym sezonie radzil sobie mowiac delikatnie slabo a w obecnym kreci czasy jakie przyprawiaja o zawrot glowy konkurencje budzi podwojne kontrowersje. Nie chce umniejszyc zaslug Browna jednak moze cos byc na rzeczy i warto aby FiA sie temu przyjrzala. Skoro Maclaren ma z ta czescia bolidu takie problemy to musi to byc jednen z wazniejszych elementow bolidow na sezon 2009 co powoduje automatycznie wiele zastrzeżeń. Ponad to skoro Ferrari musialo zmieniac budowe wydechu, BMW budowe jakis owiewek to nie rozumeime dlaczego Brown GP nie mial by zmieniac budowy Dyfuzora skoro może byc on niezgodny z przepisami.

  • 6. sivshy
    • 2009-03-16 12:00:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ot, wasz faworyt do WCC 2009 może stracić całą przewagę. Chyba jednak to było powodem błyszczenia w czasie testów. Jeśli dyfuzor tak bardzo się różni od reszty stawki, to chyba nie ma szans, aby to przeszło i dostało homologację FIA.

  • 7. Raven89
    • 2009-03-16 12:56:44
    • Blokada
    • *.chello.pl

    Renault chyba nie jest pewne siebie,bo Flavio wciąż tylko czepia się konkurencji.Obym nie miał racji,bo liczę na Alonso w tym sezonie.

  • 8. tomek83f
    • 2009-03-16 13:04:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Raven89 i dobrze że się czepia,niech FIA zacznie cos robic

  • 9. lawina
    • 2009-03-16 13:54:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2009-03-16 11:56:34 hot dog
    Chciałbym Ci przypomnieć że honda pracowała nad tym bolidem już w zeszłym sezonie a to że ze swoimi bolidami nie radzi sobie Ferrari czy Mclaren nie świadczy o tym że zespół BrawnGP nie mógł zbudowac bolidu zgodnego z przepisami.To jest nowy sezon i tak wiele jest nowych przepisów że nie można porównywać go z poprzednimi.To że dawniej na czele zawsze było ferrari czy Mclaren nie znaczy że w sezonie 2009 też tak musi być.

  • 10. pz0
    • 2009-03-16 14:09:22
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    widzę że jednak muszę coś wyjaśnić. Dyfuzor to rzeczywiście jedna z najistotniejszych części bolidu. To właśnie on ma kapitalne znaczenie dla docisku. Jak pisałem wcześniej dzięki dyfuzorowi docisk wytwarza się inaczej jak na skrzydłach. Nie będę robił wykładu z fizyki, lecz wyjaśnię tylko tyle że na skrzydłach zwiększenie docisku jest okupione znaczącym zwiększeniem oporu i opór ten rośnie w kwadracie prędkości. W dyfuzorze zaś wytwarza się podciśnienie dzięki zwiększeniu prędkości przepływu powietrza i można znacząco zmniejszyć ciśnienie poprzez zwiększenie prędkości powietrza w dyfuzorze poprzez zwiększenie np jego wysokości na pewnym odcinku. Stąd rozwiązanie Toyoty i Williamsa (wyraźnie większy tunel środkowy). Co najlepsze w całej koncepcji dyfuzora, zwiększenie docisku nie powoduje takiego wzrostu oporu jak w przypadku docisku z płatów, straty na oporze są wręcz minimalne. Widocznie Brawn coś wykombinował z tym dyfuzorem, że wyszedł większy docisk i ciekawe co na to FIA. Owszem chciałbym aby bolidy BGP były konkurencyjne, jednak jeżeli to nie jest zgodne z przepisami to jestem przeciwnikiem dopuszczenia tego do wyścigów, jeżeli to jest natomiast jakaś luka w przepisach to jestem za wykorzystaniem prezentu od FIA. Jeżeli rozwiązanie jest zgodne z przepisami to jestem pewien ze bardzo szybko wszystkie zespoły zastosują podobne dyfuzory i w ciągu paru GP cała stawka znowu się wyrówna, bo dociskiem z dyfuzora nie można pogardzić, jest zbyt cenny. Były jeszcze ciekawsze rozwiązania, w bolidzie Brabham zamontowano wentylator, który miał niby chłodzić silnik, ale zasysał powietrze spod podłogi i właściwie służył do generowania dodatkowego docisku, a nie do chłodzenia. Po jednym GP zakazano go używać.

  • 11. hot dog
    • 2009-03-16 14:10:58
    • *.160.99.162

    2009-03-16 13:54:12 lawina a czy Ty jestes pewien ze ten dyfuzor jest zgodny z przepisami?

  • 12. daveron
    • 2009-03-16 14:30:17
    • *.protonet.pl

    Nie podoba mi sie fakt ze przez zle sprecyzwane przepisy niektore zespoly moga osiagnac nie dokonca uczciwa przewage nad innymi. Chodz zycze jak najlepiej BGP to mam nadzieje ze sprawa bedzie wyjasniona. Mam wrazenie ze czesc zespolow zdaje sobie sprawe ze nagina przepisy ale liczy ze nie zostana podjete zadne dzialania.

  • 13. sivshy
    • 2009-03-16 15:01:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    trudno jest napisać przepisy tak, aby nie dało się ich obejść. Kto najsprytniej i najskuteczniej to zrobi, ten zyskuje przewagę. Tutaj pojawia się jednak sporna kwestia interpretacji przepisów, która u każdego może być różna...

  • 14. rafam
    • 2009-03-16 15:02:25
    • *.prz.edu.pl

    Najbardziej zawiniła FIA przez nieprecyzyjne przepisy. I teraz toyota wiliams i brawn gp po tylu kilometrach testowych mają zmieniać dyfuzor paranoja. Jest luka w przepisach bo aż 3 zespoły tak zinterpretowały przepisy.

  • 15. Ra-v
    • 2009-03-16 15:21:24
    • *.adsl.inetia.pl

    ludzie nie płaczcie tak nad BGP... przepisy sa na pewno jasne i dosc konkretne... Williams czy Toyota moga miec lekki odchył od tych przepisow a BGP podejrzewane jest o ich zalamanie... wiec jesli sie okaze ze ich dyfuzor jest niedozwolony to jestem jak najbardziej za zeby zakazano im go uzywac... Zreszta nawet jesli bedzie on dozwolony to tak jak napisał pz0 inne zespoły zaraz go skopiuja i BGP wypadnie gdzies w srodku stawki jak nie dalej...

  • 16. Skoczek130
    • 2009-03-16 15:22:47
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Z pewnością ten "kontrowersyjny" dyfuzor jest w porządku. Ciekawe właśnie, dlaczego akurat Renault nie pasuje. Wynika to pewnie z tego, iż oni nie umieją znaleźc legalnej luki w przepisach, co pokazali w 2008 roku, kiedy to ich silnik był najsłabszy.

  • 17. lawina
    • 2009-03-16 15:34:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2009-03-16 14:10:58 hot dog nie jestem pewien ale wkur... mnie jak na podstawie dyspozycji teoretycznie mocniejszego zespołu spisuje się na straty te "słabsze",i nie mam na myśli tylko Brawn GP.

  • 18. krzysioo
    • 2009-03-16 16:09:40
    • *.olsztyn.mm.pl

    Jeśli dyfuzor jest tak dobry, a nie łamie ewidentnie przepisów, to znaczy że inżynierowie z Hondy/BGP po prostu zrobili lepszą robotę, a reszta skopiuje pomysł, i to raczej prędzej niż później. Ale FIA może zechcieć "wyrównać stawkę", a wtedy paragraf się znajdzie.

  • 19. URAN
    • 2009-03-16 17:30:55
    • *.chello.pl

    Złodzieja nie karzą za to, że kradnie ale za to, że dał się złapać! Naginanie prawa i przepisów jest wpisane w niemal każdą dziedzinę życia. A zwłaszcza w takie z nich gdzie chodzi o duże pieniądze. I tyle w temacie.

  • 20. Budyn_F1
    • 2009-03-16 19:31:22
    • *.199.253.213

    Zaduzo wymagaja od bolidupo prostu.

  • 21. niza
    • 2009-03-16 20:24:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jeśli faktycznie znaleźli jakąś lukę w przepisach, to komuś w tej sytuacji bardzo to nie pasuje i chce za wszelką cenę zwrócić uwagę innych. Ale jest taka prawda, każdy orze jak może więc nie wiem o co to halo

  • 22. darecky3
    • 2009-03-16 22:56:02
    • *.range86-148.btcentralplus.com

    jedno jest pewne, przynajmniej dla mnie, gdyby zarzad Hondy poszedl na uklad z Berniem i przyjal by te 100 baniek jak proponowal to na pewno dyfuzor bylby w 100% legalny...hahahaha

  • 23. coboss
    • 2009-03-17 08:59:43
    • *.cyberlex.pl

    to nie o to chodzi że ich chcą skopać za wyniki tylko dojrzeli to ze względu właśnie na ich wyniki, jeżeli ktoś jest wyjątkowo lepszy od reszty to szukają czy nie jest to dzięki naginaniu przepisów...

  • 24. walerus
    • 2009-03-17 11:53:39
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    i klops....

  • 25. rafus23
    • 2009-03-28 10:07:19
    • *.pc.pl

    problem polega na tym ze Fia zamiast zajmować sie istotnymi rzeczami dotyczącymi nowego bolidu(wprowadzono tyle zmian ale nie wszystkie sa na plus), zapomniała o tym żeby zastanowić sie co wpłynie na rywalizacje, mogli podać konkretna specyfikacje budowy dyfuzora skoro nawet tacy "fachowyc" jak my mówimy o 30% docisku aero lub większym, gdzieś popełniono błąd ale pytanie jest gdzie. Jeśli jest luka w przepisach to sie ją wykorzystuje, były testy BGP testowało dyfuzo i wyniki były dobre dlaczeog wtedy nie protestowano. Mclaren jak to oni zaraz coś ukradna podpatrza i wrócą do czołowki. Fia powinno sie też zastanowic nad oponami bo może dojść do śmiesznej sytuacji jak kiedyś z Michelle ze kierowcy bęa strajkować, dostarczanie opon dwóch rodzajów odbiegających od siebie graniczy z paranoja, zwrócić prosze uwage na graning na oponach z tej najmiększej mięszanki, a potem mięszanka średnia, jazda na miekkiej bedzie bardzo krótka lub konczyc sie bedzie defektami bo nie da sie ustawic bolidu by pracował na dwóch mieszankach nie majac do dyspozycji wachlarza aero. Miejmy nadzieje ze do takiej sytuacji nie dojdzie

    pozdrawiam

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo