Monopol BMW na KERS?
Nie ma końca szukanie możliwości oszczędności w Formule 1. Teamy chcą standaryzacji systemu KERS, a dostawcą miałoby zostać BMW.Zespoły chcą jednak, by w ramach ograniczenia kosztów wprowadzić standardowe systemy KERS, a jego dostawą miałby się zająć jeden producent. Największe szanse na to daje się właśnie firmie BMW.
Według dziennikarzy magazynu "Auto Motor und Sport" taki standardowy system KERS, miałby kosztować zespół około 2 miliony dolarów rocznie. Byłaby to spora oszczędność, bo w tej chwili jest to znacznie wyższa suma.
Pomysł ujednolicenia KERS podoba się m.in. Maxowi Mosleyowi.
komentarze
1. mag93
To sobie BMW może dorobi troche :p
2. Novy
Mozliwe... ale mogli to juz wprowadzic od tego roku. Inne firmy bezsensownie wydały kase na wdrożenie swojego Kersu.
3. sk0k
niech najlepiej kazdy tam sciagnie f1 challenge i niech scigaja sie na kompach o mistrzostwo- oszczednbosc bedzie duza- gra 50 zl, komp ktory pociagnie ta gre to jakies 500 zl i kierownica 250 zl. za jedyne 800 zl rocznie mozna sie scigac o mistrzostwo...
4. Skoczek130
Skoro nawet chcą dostarczac jednakowy KERS, to ten ich sprzęt musi na prawdę dobrze działac, mimo pozornych problemików na testach. Oby tak było!!!
5. castaniety
Jeśli każdy team robił by własny kers, to projektował by go najlepiej jak może i jak najtaniej dla niego. Po paru latach mieliby by ogromne doświadczenie w projektowaniu tego typu urządzeń, co niechybnie znalazło by zastosowanie w autach cywilnych (zmniejszenie spalania, wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych, itp). A jak będzie jeden dostawca, to za 10-20 lat kers będzie tak samo zaawansowany techniczne jak dziś i nadal będzie kosztował równowartość 2mil $ !!!! (tak jak z oponami)
6. gustavof199
Jak już chcą tak ciąć koszty i standaryzować częćci do F!. To moim pomysłem jest to żeby wszystkim zespołem silniki dostarczało FERRARI , system KERS dostarczało BMW ,natomiast skrzynię biegów MCLAREN. Trzy najlepsze zespoły by dostarczały najlepsze swoje części.
7. walerus
taki monopol to ja.....
8. hipcio
skoro BMW chce sprzedawać KERS wszystkim zespołom to oznacza chyba, że jest jednym z najbardziej rozwiniętych zespołow w tym kierunku :-])
9. blue57
ok, ale mam mieszane uczucia... to tak jakbym pisał w szkole pracę domową przez cały tydzień a potem musiałbym ją każdemu z klasy odstąpić za 5 zł .... Jeśli ten KERS BMW a właściwie stopień jego zaawansowania i niezawodności ma przynieść BMW przewagę nad pozostałymi zespołami to rozsprzedanie go zniweluje różnicę... No nie wiem...
10. Dagmara_W
kers kersem im moga miec przeage ale ciekawe czy Bmw jest silne bolidem.. mam nadzieje ze bdzie i niezawodny i szybki.. widac ze bmw jest cenione i zespoly widza ze sa na przodownictwie
11. sivshy
KERS to nowinka, to że BMW pracuje nad nim najdłużej, nie znaczy, że ich KERS jest najlepszy, bo ktoś mógł trafić lepiej z ogólną jego koncepcją. Więc narazie Beemka niech nie będzie taka pewna siebie, tylko pracuje nad udoskonaleniem swojego systemu.
12. niza
a to cwaniaczki hehe.... dobra niech będzie standardowy KERS. Tylko po co w tym roku każdy konstruował go dla siebie... strata pieniędzy i czasu
13. Rzeszut
Moim zdaniem każdy zespół powinien mieć swój KERS,tak byłoby ciekawiej
14. AndrzejOpolski
Słabo mi się robi na te wszystkie "monopole": Bridgestone, McLaren, BMW Sauber... . Przecież F1 od zawsze była widowiskiem rywalizacji na torze ale też poza nim. To sport elitarny, z najwyższej półki. Oczekiwałem i oczekuję po nim pełnego ekstremum na każdym kroku a nie za wszelką cenę wyrównywania szans, klepania się po plecach, szlochania nad niedolą słabszych, mniej zaradnych teamów. Jak kogoś nie stać to niech nie bierze w nim udziału. Honda odpadła i proszę mamy zespół Brown'a. I to jest naturalna kolej rzeczy w F1 a nie monopole! Zespół "Republika" w 1983r. wydał utwór "Znak równości" i proponuję aby FIA obrała go za swój hymn. A leciało to tak" ... Centralny Wyrównywacz nadał mi równe buty równe zęby nos równy w stronę baz produkcji krok równą farbą malujemy wciąż równe hasła w koło: równy bądź bądź..".
15. dżeku
BMW już od dawna pracuje nad systemami odzyskującymi niezużytą energię i w niektórych samochodach seryjnych takową już stosuje.KERS jest jednak pierwszym tak efektywnym systemem pozwalającym odzyskać energię o dużej gęstości,co w oczywisty sposób przekłada się na ilość dodatkowej mocy(ok. 60kW na okrążenie).Jeśli chodzi o rozwiązania hybrydowe,to należy do ścisłej czołówki,zatrudniając najlepszych inżynierów i specjalistów w tej dziedzinie.
16. orinocoPL
AndrzejOpolski-z reguly mam inne zdanie ale tym razem sie zgodze-konkurencja to podstawa rozwoju, a w F1 zapowiada sie regres. oszczednosci oszczednosciami ale to sie juz robi jakas paranoja-standaryzacja albo smierc...
17. Don Sallieri
nie chce nic mówić ale troche to nie fair w stosunku do BMW owszem mogą na tym zarobić ale jakby nie patrzeć oni ponieśli koszty testów systemu i czas poświęcili na udoskanalanie go, a teraz nagle mają go udostępnić innym, z tej strony może to zostać odebrane jako lenistwo ze strony innych zespołów bo nie chcą sami popracować nad tym ;D
18. blue57
Ciekawe jak widzi to sam zespół... nie wiadomo czy mieliby lepszą reklamę mogąc powiedzieć, że ich podzespół jest z pozytywnym skutkiem używany przez wszystkie zespoły F1, czy, że poprostu wygrywają (nie udostępniając KERSu- jeśli faktycznie jest taki dobry)... Nick pokazał dzisiaj, że chyba tak... Bawią się od kilku sesji w ćwiczenie startów, sprawdzanie procedur, a jak trzeba to od niechcenia machną też kółko lepsze od reszty o 1-2 sekundy ^^
19. PORUCZNIK
sk0k masz racje..... heeeh
niedługo jak dalej będą takie ograniczenia wprowadzać to do tego właśnie dojdzie....... eh
20. jeden
Jak przeforsują ten "oszczędnościowy" pomysł, BMW powinno zabrać zabawki z tej maF1jnej np. do szuflad, które zawsze miały większy potencjał, albo choćby i do LeMansów.
21. beam_beer
Za parę lat, to bolidy różniły będą się tylko kolorami i numerami.
22. walerus
...lubię...;-)
23. grzybo
To wszystko idzie w złą stronę. Cięcie kosztów-zgoda, ale w innej postaci: niech ograniczą budżet do np. 100 mln i hulaj dusza! (tzn. inżynierowie)
24. ptasior
Jeśli KERS ma być standardowy, to lepiej, żeby w ogóle go nie było... Nie jest niezbędnym elementem, a jakoś nie wierzę, żeby jego używanie uatrakcyjniało wyścigi.
25. robtusiek
Standardowy KERS hehe...wyobrazcie sobie wszycy jada na prostej, wszyscy wciskamy guziczek KERS i nic kolejnosc miejsc bez zmian. Bezsens...@dżeku 60KM a nie 60kW kolosalna roznica.
26. sivshy
i tak z F1 zrobi nam się NFS. Z tym, że nitro zamienimy na KERS.
27. dżeku
@robtusiek, 60kW(kilowatów),a nie jak piszesz 60KM(koni mechanicznych).60kW jest równe w przybliżeniu 81,5KM.
28. zwierzak
Lepiej by pomyśleli nad wyrównaniem szans odnośnie wagi bolidu razem z kierowcą. Taki Nick na przykład by wsiadał do bolidu z dwoma workami ziemniaków, żeby mieć łączną wagę równą wadze Roberta.
29. DominikRodak
Jeżeli mają sprzedawać KERS to niech się zwróci. Btw to od początku nie podobał mi się ten cały KERS. To już nie będzie to samo co kiedyś...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz