Bridgestone ogłasza mieszanki opon na pierwsze wyścigi
Firma Bridgestone, która jest jedynym dostawcą opon dla zespołów F1 ogłosiła dzisiaj kilka drobnych zmian na zbliżający się sezon.W sezonie 2009 opony typu slick w F1 powrócą po 11 latach nieobecności, kiedy to w Formule 1 dozwolone było używanie jedynie rowkowanych opon. Powrót slicków oznacza, że zespołom będzie można zaoferować znacznie bardziej miękką mieszankę ogumienia, która znacząco poprawi przyczepność mechaniczną. Wraz z powrotem slicków FIA zmieniła również zasady dotyczące aerodynamiki, które można z łatwością zaobserwować w nowych bolidach.
Dobór ogumienia
Od sezonu 2007 kierowcy byli zobligowani do użycia dwóch mieszanek ogumienia podczas jednego wyścigu- jednej twardszej, drugiej miększej. Twardsza charakteryzowała się większą wytrzymałością, a bardziej miękka pozwalała uzyskiwać lepsze czasy kosztem dystansu jaki można było na niej przejechać.
W tym roku Bridgestone także będzie dostarczać zespołom dwie mieszkanki opon, które jednak będą znacznie bardziej różniły się od siebie. W poprzednich latach japoński producent opon zawsze dostarczał dwie zbliżone do siebie opony, np. twardą i średnią, w tym roku może zdarzyć się ekstremalna sytuacja, w której zespoły otrzymają mieszankę twardą i super miękką. Dalej pozostaną do wyboru cztery mieszkanki: twarda, średnia, miękka i super-miękka.
Ze względu na zniknięcie z opon rowków, bardziej miękka mieszanka opon będzie oznaczona zielonym paskiem na całym profilu opony.
Miesznaki opon na pierwsze pięć wyścigów
Australia - super-miękka, średnia
Malezja - miękka, twarda
Chiny - super-miękka, średnia
Bahrajn - super-miękka, średnia
Hiszpania - miękka, twarda
komentarze
1. Bmw-Sauber_fan
i to mi sie podoba
2. _Tom3k_
Teraz będą widoczne różnice. Wcześniej jak była np. Miękka to twardsza była Średnia, a teraz bd Twarda.
3. daniel.dk
ehh, czemu zielonym? przeciez to spaskudzi wyglad bolidu, i tak niepieknego juz
4. daniel.dk
..moze w kolorach teczy? co za cyrk:/
5. hipcio
no w końcu będzie to widoczne, a nie po kilku okrążeniach biały pasek znikał z opon.
6. djmarquss
Lepszy by był żółty jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie
7. djmarquss
Lepszy by był żółty napis BRIDGESTONE i inne literki jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie
8. ptasior
Jak opony będą dużo bardziej miękkie to kierowcy tacy jak Hamilton i Kubica będą mieć problem...
9. Łuki
ja bym chciał żeby zespół mógł sobie dobierac mieszanki jakie chce na gp, a nie Bridgestone wybiera. np Ferrari by dobrało super-miękka i średnia, a BMW miękką i twardą, ale nie wszyscy muszą się z tym zgadzac
10. Angulo
Łuki- zgadzam się, teamy powinny wybierać mieszanki. I nie powinno być przepisu o użyciu obydwu.
11. Skoczek130
Również zgodzę się z Łuki. W końcu każdy bolid inaczej reaguje na poszczególne mieszanki. Ale no cóż... monopol!
12. Budyn_F1
Fajnie ze dochodzi mieszanka super miekka ciekawe jak kierowcy beda na niej jezdzic dobrze czy zle.
13. lipens
ciekawe na ile kółek starczy super miekka mieszanka
14. lipens
:)
15. Aragorn
Budyń_F1 w poprzednim sezonie także istniała mieszanka super miękka, ale Bridgestone dostarczało ją na ledwie kilka wyścigów w sezonie np. Kanada czy Monaco
16. elin
ptasior- co do Hamiltona, to się zgadzam- może mieć kłopoty. Jednak co do Kubicy- no nie wiem, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że on nie miał jakiś szczególnych problemów z " niszczeniem" opon ...
17. 14797
wiecie co zauwazylem ze w 2008 r nie bylo zadnego dachowania ale najbliżej był fisico (australia) a oponami to sie ciesze ze powracają
18. Xig
Dlaczego zielony? Bridgestone solidaryzuje sie z akcja Make Cars Green czy jakos tak. Pronuje oszczedzanie srodowiska itp. Honda przeciez zrezygnowala z reklam na rzecz Earth's Dreams, podobnej akcji. Taka moda i pokazanie jacy to jestesmy ekologiczni mimo ze tak naprawde nie jestesmy. :P [bo nie wierze, ze te opony to sie wyrabia z uzyciem 100% naturalnej technologii]. Po prostu marketing ;]
19. 14797
fajnie
20. sivshy
może nie było dachowania dlatego, że bolidy f1 owego dachu nie posiadają? ;]
21. walerus
dobra guma nie jest zła...
22. radek1991
ciekawe, w jakich wyścigach teamy dostaną twardą i super-miękką mieszankę... a kolor zielony na profilu opony może wyglądac całkiem dobrze;)
23. gustavof199
A jak będą wyglądały opody na deszcz?
24. pz0
walerus, na ciebie można zawsze liczyć, w końcu się doczekałem.
25. pz0
te zielone paseczki to nieporozumienie, żeżeli to będzie wyglądało tak jak na testach. Były kompletnie niewidoczne
26. niza
gustavof199 normalnie, jak do tej pory, no przecież po mokrej nawierzchni nie będą zapierniczać na slickach no nie
27. niza
a co do tej zieleni, to już chyba by był lepszy cały profil ale biały...
28. Shotgun
@14797 - oj jak fajnie, że opony powracają, bo jak dotąd jeżdżono na samych felgach i to bez dętek ;)
29. Angulo
lipens- zależy gdzie. W Australii max. na 12-15.
30. yaneq
nareszcie jakieś konkrety przed sezonem. a onetowcy cisza!
31. lukaszw4
lepiej byłoby białym
32. sivshy
jeśli chodzi o zużycie opon, to ładny może być przez to bałagan w przyszłym sezonie...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz