Nowe Ferrari F60 niezgodne z regulaminem FIA?
Jak donosi magazyn Auto Motor und Sport nowe Ferrari F60 nie spełnia wymagań regulaminu technicznego.Wszystkie dotychczas zaprezentowane bolidy miały wydech pod karoserią, podczas gdy w Ferrari F60 rury wydechowe wyraźnie znajdują się na zewnątrz.
Auto Motor und Sport uważa także, że właśnie to było powodem zmiany miejsca testów na Mugello.
Przeprojektowanie bolidu dla zespołu inżynierów z Maranello nie powinno stanowić problemów, jednak magazyn podkreśla również, że podczas ubiegłotygodniowych pierwszych jazd testowych nowe Ferrari miało problemy z przednim skrzydłem.
Galeria zdjęć nowego Ferrari F60
komentarze
1. Master666
Śmiech na sali!
2. Budyn_F1
zal.pl
3. xbart
Haha za bardzo kombinują, czasy gdy im było wszystko wolno minęły ;) Ciekawe co z mocowaniem lusterek i wypustkami w przednim skrzydle ;P
4. niza
czyżby się pogubili w Ferrari?
5. Skoczek130
Oby tylko wszystko udało im się w miarę szybko i bezbłędnie poprawic.
6. sivshy
ot macie wasze uczciwe i czyste Ferrari, które szuka sposobów na ominięcie regulaminu...
7. BastianKR
Kto tu omija regulamin xD?Po prostu tak to mialo wygladac a ze regulamin ulegl zmianie to....
8. Hamilton_Mistrz
nie dość że ta szkapa kaszle to jeszcze ma zły zadek .........................
9. Avellana
FIA jeszcze się nie przyczepiła więc nie ma o czym dyskutować!
10. Cwirs
I teraz juz wiecie, czemu tak nie lubimy McLarena a podobno to my sie czepiamy...
11. elin
Avellana-ale liczy się sama sensacyjna wiadomość nieważne czy zgodna z prawdą
12. ptasior
@sivshy - nie przesadzasz?! Regulamin nie zawsze jest precyzyjny, rury wydechowe ciężko uznać za element aerodynamiczny. Kilka lat temu podobna sytuacja była z ruchomym balastem w renówce, tam też ciężko było uznać balast za element aerodynamiczny, chociaż FIA się przyczepiłą. Jeśli coś będzie nie tak, to FIA naprostuje Ferrari, możesz spać spokojnie. Nie musisz w każdym temacie pisać o faworyzowaniu Ferrari, ostatnio zachowujesz się jak fanatyk.
13. Martina S
hahaha dobre co oni regulaminu nie czytają
14. quick B
Poczekajmy na oficjalną decyzje. Potem będziemy sie smiać.
15. miloszV8
sivshy wygląda mi na fanboy'a ;]
16. conrad30
W gazecie to ja czytałem że jest podejrzenie iż jest taki facet który prawdopodobnie może być w ciąży z tym że nie napewno!!!Ci co oglądają F1 choć kilka lat wiedzą iż od prezentacji modelu do wyścigów bolid ewoluuje dość widocznie!ptasior-szczerze mówiąc wątpię by złośliwych i kąśliwych komentów przy czołowych zespołach kiedykolwiek zabrakło!
17. Avellana
elin - nie wiem jak dla kogo, ale dla mnie liczą się fakty a nie sensacyjna wiadomość jeszcze nie zgodna z prawdą
18. sivshy
miloszV8: Nie jestem Fanboyem McL, po prostu nie trawię tego, gdy ktoś ich się ciągle czepia... Widać nie wgłębiałeś się nigdy w moje posty... @ptasior: Wiem, przesadziłem, to była celowa prowokacja...
19. Ra-v
tak zaslepienie fani hama cieszcie sie cieszcie... tylko uwazajcie zeby was nie wysmiali, jak sie okaze ze ukardli jakies dany albo gdy wasz afroamerykanin bedzie wjeżdzał komus w dupe (patrz Kanada 08')
20. TOTTI
hahahaha, boja sie Ferrari po prostu, ze zdominuje sezon jak w 2002 czy 2004 czego serdecznie im zycze. Co do podejrzen, N/C
21. Ra-v
zaślepieni*
22. walerus
FIA zmieni regulamin pod ferrari....
23. sivshy
@Ra-v: Zanim nazwiesz kogoś zaślepionym fanem McL, przyjrzyj się sobie i sprawdź czy sam nie jesteś zaślepionym fanem Ferrari...
24. Chikita
:-) Przeciez to ferrari! Auto musi "wygladac" i to jako pierwsze na prezentacji.... A potem sie pozmienia te lusterka i rury itd... :-)
25. obi216
16:43:33 sivshy - Zawsze takie było , przecież to nie nowina. Ale zdaje się , że nigdy nie byli odosobnieni w swoich praktykach - nieprawdaż? Jedyne zespoły co może nie kombinowały , to te najbiedniejsze - ale tak do końca nie jestem przekonany , o ich nieskazitelnej niewinności :-) A różnić ich może jedynie rozmiar i forma "przegięcia" ;)
26. pz0
Kurcze, wszyscy kombinują jak mogą. Wydech to raczej niedopatrzenie ze strony Ferrari i z pewnością szybko to poprawią, ale zrobienie z lusterek deflektorów to genialny pomysł. ciekawe czy FIA się tego nie czepi. Jakoś tych lusterek nikt nie dostrzegł, dopiero jak napisałem na forum że dziwnie mi to wygląda nagle wszyscy dostrzegli. FIA na tą chwilę nie bardzo może się czegoś czepić, bo na testach jest spora dowolność i przypuszczam, że można nawet używać silników 20000rpm,dodatkowych dkrzydełek i innego dzadostwa. Dziwi mnie jednak rekin u Renault, miało nie być dodatkowego aero,a to zdecydowane jest.
27. azazel
Płetwę rekina na testy "doczepiła" sobie też Toyota, a deflektory ma również Williams.
28. mati91
przeprojektować łatwo, ale zbudować nowy bolid od podstaw już nie jak widać... Czyżby to początek końca ferarri?
29. Hamilton_Mistrz
To regulamin FIA jest niezgodny z nowym bolidem ferrari
30. lukasz1
Poprostu Ferrari opierała sie na doświadczeniu. A z nowymi przepisami doświadczenie i dorobek wielu lat pracy poszedł na marne. Od podstaw se jak widac nieradzą.
31. walerus
ferrari się z Was śmieje....
32. kuziu
Ferrari zawsze będzie takie samo, zawsze są jakieś niedociągnięcia (tak jak teraz), lub różnego rodzaju kontrowersje (jak w GP Chin). Jednak wydaje mi się, że F1 jest tak rozwinięta i kontrolowana, że ciężko jest próbować oszukiwać.
33. jarko dnb 85
spoko,oddamy 40 milionów federacji,z tego co mamy wlasnie od nich i bolid przejdzie...
34. sivshy
@obi216: Wiem, każdy kombinuje, trudno aby tak nie było, skoro w grę wchodzi tyle kasy... Tam gdzie zaczyna się biznes, sport niestety schodzi na drugi plan. Tylko że jeśli już forumowicze kogoś się czepiają, to zazwyczaj jest to McL...
35. obi216
@sivshy - Jeżeli krytyka jest konstruktywna i nie mija się z prawdą , to nie ma co się zżymać. Gorzej , jeżeli jest to bezsensowna prowokacja.......Ale wystarczy przeczytać kilka komentów wstecz , by przestać na coś takiego reagować :-) Akurat Ferrari i McLaren mają tego "miodku" po równo ;)
36. ptasior
Jeśli ktoś myśli, że Ferrari (jak ktoś pisał wyżej) czy McLaren wypadną z czołówki to jest niespełna rozumu...
37. walerus
myśli ktoś?
38. sivshy
@ptasior: Po takich zmianach wszystko jest możliwe. Przecież wystarczyło tylko, aby Ferrari czy McL poszły w złą stronę z ogólną koncepcją bolidu. Pole do popisu jest w tych zmianach duże, ale też sporo można na nich stracić, wybierając złą drogę rozwoju. Zwłaszcza że w trakcie sezonu praktycznie nie będzie testów, więc zawrócenie ze złej drogi jeszcze w trakcie sezonu będzie niemalże niemożliwe.
39. cezarnation
Jeżeli przepisy nie mówią nic o kształcie, średnicy, ustawieniu wydechu to czemu z tego nie skorzystać. Właśnie od tego są inżynierowie żeby zgodnie z regulaminem wycisnąć z bolidu ile się da inni tego nie potrafią ich sprawa. FORZA FERRARI.
40. ptasior
@sivshy - mi się wydaje, że te dwa zespoły mają takie doświadczenie, że bardzo szybko dostosowują się do zmian i nawet jeśli popełnią błąd to potrafią go naprawić. Myślę, że w tym sezonie różnice między teamami będą znacznie większe niż w poprzednim.
41. sivshy
Ferrari i McL owszem mają duże doświadczenie, ale nie mieli jeszcze doświadczenia z takimi przepisami, jakie wchodzą w tym roku, stąd nie mają przewagi doświadczenia przy wyborze ścieżki rozwoju, który prawdopodobnie zadecyduje o układzie sił w przyszłym roku. Zgodzę się również z tym, że McL i Ferrari zawsze potrafiły naprawić swoje błędy w konstrukcji, ale wątpię aby udało im się to zrobić bez testów, jedynie w czasie piątkowych treningów... Co prawda teoretycznie mają jeszcze tunele aerodynamiczne i superkomputery, ale wprowadzanie jakichś nowinek bez dokładnego przetestowania na torze to zbyt duże ryzyko. Dlatego też nie twierdzę że Ferrari i McL nie będą w przyszłym roku w czołówce, ale trudno też powiedzieć że będą silni, zmiany są zbyt duże... Jeśli wybrali złą ścieżkę rozwoju, to najprędzej będą w stanie z niej zawrócić w sezonie 2010.
42. ptasior
Nie mieli doświadczenia z takimi przepisami jakie wchodzą w tym roku? Slicki już były, okrojona aerodynamika też... Jedynie kers jest nowością.
43. sivshy
Okrojona aerodynamika już była, ale z powodu takiego, że ta dziedzina dopiero raczkowała. Teraz, gdy okrojenie aerodynamiki jest narzucone, raczej specyfika nowych wozów będzie inna, więc dalej upieram się przy zdaniu, że McL z Ferrari nie mają przewagi nad resztą stawki pod tym względem.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz