komentarze
  • 1. Amigo11
    • 2008-07-18 01:03:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co tu komentować?! xD

  • 2. Znany
    • 2008-07-18 07:49:25
    • *.devs.futuro.pl

    jak to co? Kto był za kierownicą!!

  • 3. roko
    • 2008-07-18 08:00:26
    • *.15.172.160

    Tak trochę z innej beczki. Czy Ktoś wie cóż to za opony pojawiły się wczoraj na BMW (fota na formula1.com) z czerwonym paskiem ???. Szczerze to do tej pory tak znaczonych opon nie widziałem. Czy to był jakiś specjalny zestaw nie związany z limitem opon na wyścig GP Niemiec ?.

  • 4. daniel316
    • 2008-07-18 08:20:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    O oponach to nie wiem, alebolidem to pewnie jeździł Mario :) ! Dlatego tylko tak krótko.
    "Przeanalizowaliśmy również różne rodzaje i skutki niezdatności całego systemu, wypróbowaliśmy różne sytuacje, aby ocenić ryzyko, a także aby mieć możliwość zapobiegnięcia niechcianym zdarzeniom" Testy uderzeniowe???

  • 5. sk0k
    • 2008-07-18 09:15:10
    • *.icpnet.pl

    to tak powaznie ze jezdzil mario ? :p

  • 6. polsaler
    • 2008-07-18 09:36:34
    • *.adsl.inetia.pl

    pewnie , że poważnie . Opony w boksie zmieniała mu Monika Brodka a wąż z paliwem obsługiwał Barack Obama :)

  • 7. pz0
    • 2008-07-18 09:57:50
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Ciekawe kiedy pojawią się pytania o czasy okrążeń i który był Hamilton. Zastanowiłem się troszkę i KERS elektryczny może mieć jednak pewną zaletę w stosunku do mechanicznego. Mianowicie w mechanicznym energię trzeba będzie dosyć szybko wykorzystać, w elektrycznym można będzie zgromadzić energię np z kilku hamowań, aby później zwiększoną dawkę uwolnić w jednym momencie. Czyli jedziesz za kimś wolniejszym i przez pewien dystans nie musisz uwalniać pełnego zapasu energii aby się utrzymać za przeciwnikiem i powoli zapas energii zwiększa się. Jak masz już pewien zapas wciskasz np dwa razy przycisk turbo i jesteś w stanie spokojnie wyprzedzić. Tylko niepokojąca jest ta prawie dwa razy większa masa systemu elektrycznego. Mam nadzieję, że BMW wie co robi.

  • 8. jajjo82
    • 2008-07-18 10:36:38
    • *.46.38.158

    chyba już wiem kto zdobedzie mistrzostwo w 2009. domyslacie sie? jezeli chodzi o innowacje motoryzacyjne to BMW jest zawsze na topie....duzo z przodu przed wloskimi produktami...

  • 9. michal93
    • 2008-07-18 10:51:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W przyszłym roku będzie wygrywał ten, kto zrobi najlepszy KRES, który będzie odzyskiwał najwięcej energii. BMW to dostrzegło i wcześnie zabrało się do roboty. I bardzo dobrze :)

  • 10. pz0
    • 2008-07-18 11:17:56
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    jajjo82 podziel się tą wiedzą, bo ja nie mam bladego pojęcia, widzę przynajmniej pięciu mam nadzieję równorzędnych kandydatów i nie jest powiedziane że KERS zda egzamin. McLaren też ma wątpliwości. Wcale nie jest powiedziane, że ten kto będzie miał KERS odzyskujący najwięcej energii będzie wygrywał. Może będzie wygrywał ten kto zrobi system najmniej awaryjny, a może najlżejszy, a może ten kto nie będzie miał żadnego KERS. Może decydujące znaczenie będzie miało najlepsze dostosowanie się do nowych opon, może najlepsza aerodynamika. Dlatego właśnie przyszły sezon może być zaskakujący. Dlatego niektóre teamy odpuszczają sobie totalnie sezon 2008, chcą jak najlepiej wykorzystać nowe rozwiązania w 2009, a na to trzeba czasu i pieniędzy. Dlatego Albercik w BMW prawie cały czas zasuwa nad bolidem F1.09, dlatego Kubica praktycznie może zapomnieć o tytule w tym roku.

  • 11. Voight
    • 2008-07-18 12:34:28
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Fakt. Zawsze można wsadzić pudło z chomikami z napisem KERS i mieć przewagę z tytułu mniejszej wagi awaryjności i pieniędzy

  • 12. szewczenko
    • 2008-07-18 12:47:19
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten system kers to będzie takie nitro dla bolidów formuły 1.Będzie dawało przyśpieszenie przez jakiś czas

  • 13. Marti
    • 2008-07-18 13:28:11
    • *.160.167.2

    sk0k - KERS przetestował tester BMW - Marko Asmer.

  • 14. jajjo82
    • 2008-07-18 19:37:01
    • *.46.38.158

    pz0- tak tylko sobie palnołem posta. a chodzilo mi wlasnie o to ze bmw jest wstanie zrobi najlepszy kers tzn niezawodny i lzejszy. o aero sie nie boje wazniejsza bedzie w 2009 trakcja mechaniczna a ta bmw ma bardzo dobra juz teraz o czym swiadcza lepsze czasy na kretych odcinkach a w miejscach gdzie docisk jest decydujacy troche traca. rewolucje jaka przygotowano w f108 w porownaniu do 07 nie byla przypadkowa do tej dobrej juz trakcji jak dojda slicki dac moze swietne polaczenie. zreszta to wszystko tylko takie nasze pierdzielenie ale po to sa takie fora zeby kazdy mogl wypowiedziec swoje zdanie.

  • 15. Kadet
    • 2008-07-18 21:20:58
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Też wierzę w BMW. Elektryczny KERS, to dobry prognostyk dla poszukiwań lżejszych i pojemniejszych akumulatorów - jeszcze FIA wtrąci się do tego by były ekologiczne i w 2012 będa z fabryk schodziły tylko samochody elektryczne :))) Co daje KERS? Jeżeli przy hamowaniu na zakręcie zgromadzisz energię, to za zakrętem wciskasz turbo i szybciej nabierasz max prędkości, czyli szybciej dojedziesz do następnego zakrętu, więc tam gdzie jest dużo dohamowań, tam więcej się zyska korzystając z KRESa.

  • 16. pz0
    • 2008-07-19 09:40:23
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    jajjo82 - może się mylę, lecz o trakcji mechanicznej decydują głównie gumki, a te jak wiadomo wszyscy mają jednakowe. W zakrętach właśnie głównie aero odpowiada za docisk. Tam gdzie jest szybki, czyli na prostych akurat docisk przeszkadza, bo większy docisk powoduje wzrost oporów aerodynamicznych i to spory wzrost, bo rośnie on w kwadracie wraz ze wzrostem prędkości. To na jakim poziomie jest aero w tym sezonie może nie mieć żadnego przełożenia na przyszły sezon, bo całość trzeba będzie projektować praktycznie od białej kartki. Co do KERS to elektryczny musi być cięższy bo z składa się on z kilku podstawowych elementów - wydajny alternator, bateria akumulatorów no i silnik elektryczny, KERS Mechaniczny ma jeden podstawowy element, mianowicie koło zamachowe. Lżejsze akumulatory już istnieją. Są to akumulatory polimerowe. Zresztą to tylko takie nasze pierdzielenie. Ważne że w przyszłym roku może dojść do trzęsienia ziemi jeżeli chodzi o układ sił. Może nawet ForceIndia wpaść na jakiś przełomowy pomysł i zostawić całą konkurencję daleko za sobą (wątpię w to, ale możliwe).

  • 17. conrad30
    • 2008-07-19 10:06:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    pz0-a ja mysle ze silnik elektryczny bedzie wykorzystywany przy hamowaniu jako alternator wiec jeden element odpada,ale dochodza kolejne bo słyszalem ze nie tylko bedzie wykorzystywana energia kinetyczna,ale wraz z nia cieplna i obie beda przerabiane na elekt. Podobno to ktoś(na szczescie) z BMW wymyslił ze nie dosc ze szybciej sie chłodzi hamulce to jeszcze to ciepło mozna wykorzystac.!

  • 18. conrad30
    • 2008-07-19 10:34:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    a co do akumulatorow polimerowych które dobrze trzymają (dlugo) energie ale są znaczne straty przy napełnianiu to słyszałem rowniez ze nowoscią są cewki żelowe ktore sa duzo lzejsze przechowuja prąd z minimalna strata ale wadą jest ze przez bardzo krotki okres czasu( cos ok 1min) co w F1 daje prawie całe kołko!Zreszta oni napewno wymysla cos kosmicznego!POZ

  • 19. conrad30
    • 2008-07-19 10:53:29
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    pz0-sorrki kolega sie tu ze mnie nabija bo tam wyżej jest bład! akumulatory sa żelowe a cewki o ktorych pisałem jakies stożkowe czy cos tam.Zresztą niewazne ,jakies nowe są i tyle;-)

  • 20. jajjo82
    • 2008-07-19 11:09:07
    • *.46.38.158

    pzo- no nie moge sie zgodzic ze o trakcji decyduja opony. bo z tego wynika wg Ciebie ze w 2009 zadecyduje tylko KERS. nie obraz sie ze pouczam czy cos takiego ale bmki w tym momencie jak zaznaczylem maja lepsza trakcje w wolnych sektorach a w wolnych sektorach docisk nie dziala bo v jest za niska. wiec idac dalej aero bedzie mialo mniejsze znaczenie bo o to chodzi FIA bo badania nad aero sa najdrozsze wiec zadecyduje trakcja wybalansowanie i kers ktory uwazam BMW moze wyprodukowac najlepszy majac takie zaplecze i zawziecie Mario a majac dobre podstawy z f108 trakcja moze byc tylko lepsza. do reszty dzieki za tak fachowe podejscie do technicznych spraw KERSA, szczerze mowiac na naszym forum mozna sie wiecej dowiedziec niz z coraz slabszego F1racing. pozdrawiam

  • 21. Kadet
    • 2008-07-19 11:37:28
    • *.multimo.gtsenergis.pl

    Ciekawe, czy ktoś będzie kombinował z KERSem na sprężone powietrze (patrz aircar znany od kilku lat). A elektryczne silniki mogą mieć tą przewagę, że całą powiechrznię bolidu można "wykleić" lekką polimerową folią łapiąca energie słoneczną - mają jakieś1-2% sprawności - a jak F1 sypnie forsą, to może dojdą do 5% :) A polimerowe akumulatroki, choć bardzo fajne, to nadal mają za słabe parametry (szczególnie cena), by trafić pod dach seryjnych samochodów

  • 22. pz0
    • 2008-07-19 12:20:28
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Z nikogo się nie nabijam. Co do akumulatorów to można ich wcale nie używać. Tak na krótką metę to wystarczą przecież kondensatory. Już są stosowane tzw. ultrakondensatory, które są zrobione z węglowych aerożeli. Ładują się one błyskawicznie i mają sprawność ponad 90%. Tylko mają wadę która może być uciążliwa, mianowicie masa i to właśnie stąd prawdopodobnie KERS elektryczny będzie cięższy od mechanicznego. Czas ładowania może jednak mieć kapitalne znaczenie. Baterię ultrakondensatorów, która da napięcie 16V i pojemność około 10Ah (trzeba jakieś 3 kilofarady) można naładować w jakieś pół minuty, tylko że to będzie ważyło ponad 20kg. Cena takiej baterii ultrakondensatorów wychodzi mi coś koło 10.000 pln (rozwiązanie konkurencyjne dla akumulatora żelowego za 50zł). Piszę tutaj o ultrakondensatorach normalnie dostępnych w handlu. W F1 pewnie te parametry będą znacząco lepsze i pewnie nieporównywalnie droższe.

  • 23. conrad30
    • 2008-07-19 13:27:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    pz0-chodziło mi o koleszke ktory siedzi obok mnie,a Ciebie przeprosiłem za wprowadzenie w bład!poz!

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo