komentarze
  • 19. AndrzejOpolski
    • 2008-07-11 18:52:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I dobrze się stało. Ludzie inteligentni wiedzą, że zgoda buduje a niezgoda rujnuje. Mamy tego przykład.

  • 20. Angulo
    • 2008-07-11 18:59:31
    • *.yeo.pl

    Jak widze takie komentarze typu :"moim zdaniem mclaren powinien zostac wycofany na jeden sezon z formuly 1 to by byla miarodajna kara w stosunku do tego co zrobili!", to rzygać mi się chcę. Po pierwsze nigdy nie udowodnią Mccom, że używali tych danych, a po drugie to Ferrari jest tak samo winne.

  • 21. Angulo
    • 2008-07-11 19:33:22
    • *.yeo.pl

    A McLaren nie zapłacił dużo, bo pokryło mu się to z premią za mistrza konstruktorów.

  • 22. hot dog
    • 2008-07-11 19:37:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-07-11 18:52:18 AndrzejOpolski (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl)
    Oczywiscie masz racje. Jednak ja nie jestem do konca pewnien czy tylko Alonso jest winien temu co sie dzialo w Maclarenie.
    Ludzie inteligetni wiedza ze prawda lezy zawsze posrodku.

  • 23. kumahara
    • 2008-07-11 20:09:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pewnie, że Alonso, każdy inteligentny człowiek to wie od razu !!!

  • 24. sk0k
    • 2008-07-12 03:54:49
    • *.icpnet.pl

    @AndrzejOpolski w takim razie zostaw dom na noc otwarty a ja Ci go okradne i potem sobie lape podamy bo przeciez zgoda jest najwazniejsza... a Ty angulo sie nie porzygaj bo bronisz tego mca jak nie wiem co, to jest taki sam przyklad ze laska idzie w miniowce na impreze i zostaje zgwalcona- mozna powiedzic ze wina stoi po obu stronach...

  • 25. piotrek74
    • 2008-07-12 09:49:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    nagrodą dla Ferrari będzie brak konkurencji na ich domowym wyścigu i będzie dublet

  • 26. AndrzejOpolski
    • 2008-07-12 11:43:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sk0k: McLaren został ukarany wysoką karą pieniężną, odebraniem wszystkich punktów w klasyfikacji konstruktorów. Miał u siebie kontrole FIA. Wobec osób biorących udział w aferze toczą się sprwy karne. Czego jeszcze oczekujesz? Może pluton egzekucyjny dla wszystkich zatrudnionych w McLarenie a dla ich sponsorów banicja? Dla mnie ktoś kto poniósł karę nie powinien być wiecznie dalej karany.

  • 27. dziarmol@biss
    • 2008-07-12 11:46:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-07-12 03:54:49 sk0k-hehehe to je dobre

  • 28. pz0
    • 2008-07-12 12:05:07
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Mclaren jest również dla FIA kurą znoszącą złote jaja, więc nie można temu McLarenowi urwać jaj. McLaren został ukarany i to niesamowicie ostro (moja początkowa opinia że za ostro - kara na poziomie rocznego budżetu Spykera). Obawiałem się że ta kara i otoczka mogą kompletnie wykończyć Mclarena, albo przynajmniej pozbawić możliwości walki o tytuł przez kilka lat. FIA jednak jak się okazało dobrze wszystko wyważyła. Kosztowało to McLarena jeden tytuł i kupę pieniędzy (nie tylko tych na karę). Musicie sobie zdać sprawę że zespołów obecnie jest zaledwie 10, a nowych poważnych kandydatów nie widać. Przypuszczam, że żaden poważny koncern w najbliższych latach nie właduje się w F1, a zapaleńcy typu Mallya raczej wiele nie zdziałają. Dlatego też dla istnienia F1 niezbędne są zespoły kalibru McLaren

  • 29. AndrzejOpolski
    • 2008-07-12 12:09:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I jeszcze jedno. Twoje porównania są do bani gdyż to pracownik Ferrari, Nigel Stepney, udostępnił 780 stron danych pracownikami McLarena, Mike’owi Coughlanowi. To tak jakbym ja dał klucze do mojego domu Tobie a Ty byś mnie okradł.

  • 30. sk0k
    • 2008-07-12 17:27:50
    • *.icpnet.pl

    no fakt ale dajac mi klucze do mieszkania nie uprawniamnie do tego aby przywłaszczyc sobie Twoje mienie :P moze racja, jeden team a dwoch kierowcow opuscilo F1 wiec kolejny ubytek moglby byc duzym ciosem.

  • 31. AndrzejOpolski
    • 2008-07-12 17:35:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sk0k: po co Stepney dał dokumenty Ferrari inżynierowi McLarena? Żeby się pochwalić dostępem do tajemnic Scuderii? Na 100% zdawał sobie sprawę, że Coughlan się z nimi zapozna i będzie chciał wykorzystać zawarte tam dane. McLaren został za to ukarany, przyznał się do winy a dla mnie to wystarczający powód aby wreszcie wróciła normalność (jeżeli to możliwe w F1). Pozdrawim.

  • 32. Voight
    • 2008-07-12 22:42:45
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Już raz to pisałem ale warto powtórzyć. Bardzo dobrze się stało, że skończyło sie na karze pieniężnej. Osobiście od lat kilkunastu jestem fanem Ferrari i moje uczucia co do McLarena są chyba oczywiste ale wole sezon 07 o wiele bardziej niż np 04 z pełną dominacją Ferrari.

  • 33. dziarmol@biss
    • 2008-07-12 23:54:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-07-11 18:59:31 Angulo-co do udowadniania to zwróc swoją szanowną uwagę na fakt iż w sezonie 07 Mclaren nie miał żadnych , ale to żadnych problemów z przejściem z Michelina na Bridgestone kiedy reszta zespołów borykała się z ogromnymi problemami po za Ferrari które cały czas jeździły na Bridgestone wniosek wyciągnij sam a rzyganie już przeszło?

  • 34. McLfan
    • 2008-07-13 11:20:45
    • *.gaja.net.pl

    dziarmol, bzdura. To nie jest dowód na korzyści z dokumentacji. Bo jej wtedy nie mieli. Chyba nie zdajesz sobie sprawy kiedy się bolid projektuje. A propos, na początku 2006 roku już mieli dokumentację, kiedy projektowali MP4-21? Bo w czasie testów grudniowych przed sezonem 2007 stary samochód już sobie z tymi oponami świetnie radził. Ale nie ma to jak wybiórczość argumentów. :] Gratuluję panu. Sorry Angulo, że odpowiedziałem za Ciebie, ale uwielbiam dziarmola sprowadzać na ziemię. Choć on i tak po momencie odlatuje. Przynajmniej częściej bywa zabawnie. :P

  • 35. carus
    • 2008-07-13 12:19:27
    • *.novanet.pl

    Wiadomo że McLaren dostał karę m.in. kasowania punktacji konstruktorów na sezon 2007 i 2008 tak więc myśle że pod koniec sezonu punkty im skasują na 0.-------

  • 36. McLfan
    • 2008-07-13 12:20:30
    • *.gaja.net.pl

    carus, coś Ci sie pomyliło. :] Kasacja była tylko za sezon 2007.

  • 37. dziarmol@biss
    • 2008-07-13 15:16:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-07-13 11:20:45 McLfan-:"Matka chwalą nas Wy mnie a ja was hehe (towarzystwo wzajemnej adoracji) a skąd wiesz że pan Stepney już wcześniej nie popuszczał info dla pana Dennisa ? fakty co do opon mówią same za siebie i na przyszłośc to proszę ze mną delikatnie bo jeszcze raz tak walnę w ziemię i będzie po mnie (:o)

  • 38. walerus
    • 2008-07-13 15:42:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    koniec końców a szpiedzy działają dalej...

  • 39. McLfan
    • 2008-07-13 17:37:33
    • *.gaja.net.pl

    dziarmol, rozmawiamy o faktach, to rozmawiajmy o faktach. A nie "a skąd wiesz, że Stepney wczesniej nie dawal papierdkow"... Fakty co do opon sa takie, ze McLaren zawsze byl bardzo lagodny dla opon, a tego wlasnie wymagaly Bridgestone. Ot cala tajemnica przystosowania sie do opon. :P Ale ja wiem, do teorii spiskowej to niezbyt pasuje. McLaren, to zlo, Ferrari zostalo smiertelnie oszukane.

  • 40. dziarmol@biss
    • 2008-07-13 19:11:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-07-13 17:37:33 McLfan-w ten sposób do niczego nie dojdziemy pewne fakty są niezaprzeczalne - Mclaren karę poniósł? czyli co za darmo? znaczy Matka Teresa? Ale według twojej teorii Ron Dennis jest niewinny a całą winę za tzw. aferę ponosi Fernando Alonso Pedro de la Rosa i Bernie ecclestone? gratukuję inteligencji i poczucia sprawiedliwości

  • 41. McLfan
    • 2008-07-13 22:06:30
    • *.gaja.net.pl

    Czy ja kiedykolwiek powiedziałem to, co teraz próbujesz mi wciskać? Nie sądzę. Niestety, tak się z Tobą rozmawia. Przyparty do muru atakujesz argumentami, które nie mają pokrycia w rzeczywistości...

  • 42. dziarmol@biss
    • 2008-07-14 00:40:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-07-13 22:06:30 McLfan-masz rację, wprost tego nie mówisz ale na każdym kroku negujesz winę Mclarena dodam oczywistą i niepodważalną dowód? przyjęcie kary nałożonej na Mcl. przez FIA i pewnie teraz też napiszesz że <Przyparty do muru atakujesz argumentami, które nie mają pokrycia w rzeczywistości...> skoro tak to przybliż mi ową rzeczywistośc..

  • 43. McLfan
    • 2008-07-14 13:03:43
    • *.gaja.net.pl

    Nie neguję winy! zasłużyli na karę. To jest bezapelacyjne. Ale nie dorabiaj im więcej winy, niż im udowodniono! Dokumenty dotarły do McLarena w marcu i tego się trzymajmy! A Ty idziesz dalej, że pewnie już rok wcześniej mili papierki. Bez przesady.

  • 44. darecky3
    • 2008-07-15 00:16:41
    • *.range86-145.btcentralplus.com

    tak tylko nie bierzecie pod uwage, ze gdyby McLaren nie zglosil do FIA informacji o posiadanej dokumentacji to ferrari gowno by wiedzialo i stalo sie to natychmiast, tylko ze poje...ne ferrari nakrecilo cala afere, a FIA nigdy nie trzymala z McLarenem tylko z ferrari, nigdy ferrari nie ukarano za niedopuszczalne technologie co zglaszala komisja wyscigow. Tylko raz zawieszono ferrari na jeden wyscig ale wtedy i tak bylo juz przesadzone zwyciestwo, a kara dotyczyla uzywanych technologi od poczatku sezonu...wnioski z faktow a nie z opini...amen

  • 45. pz0
    • 2008-07-15 10:38:55
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    darecky3 widzę że jesteś jednym z niewielu nie oślepionych gwiazdą Ferrari, i jednym z niewielu który jednak widzi że to właśnie Ferrari jest faworyzowane, a nie McLaren. Może wiesz na jakich zasadach rozlicza się Ferrari z FIA, bo do tej pory nie udało mi się nigdy do tego dotrzeć. Wiem że mają jakieś specjalne warunki, ale nie wiem jakie.

  • 46. darecky3
    • 2008-07-15 20:06:53
    • *.range86-134.btcentralplus.com

    po pierwsze Eclestone udzielajac wywiadow czesto nosi czapke ferrari albo biala koszule z emblematem ferrari wiec, jesli np ja kibicuje polskiej druzynie to nie zakladam koszulki przeciwnika, wiadomo ze f1 to jego kieszen wiec...?(to tak polzartem i polserio)

  • 47. darecky3
    • 2008-07-15 20:41:47
    • *.range86-134.btcentralplus.com

    a teraz serio, scisla wspolpraca ferrari i FIA rozpoczela sie po w stracie Senny przez wprowadzenie komitetu do spraw bezpieczenstwa w f1 dla kierowcow i pulicznosci , ktorego prekursorem bylo rowniez ferrari (jeszcze nie z pierwszej linii bo wtedy raczkowali w f1 i nie byli jeszcze w pelni niezaleznym teamem). Problemy dotyczace koniecznosci zmian w tym sporcie byly jedynie spekulacjami prasy i trwalo to latami !! Innowacje konstrukcji monokokpitu, laczenie elementow po uderzeniu itp. stalo sie broszka ferrari, poza tym kiedy stajnia pojawila sie w tym sporcie zarysowal sie dynamiczny progres rozwoju firmy i sportu f1 a fanow przybywalo z roku na rok. Kiedy ferrari wchodzilo do f1 zblizal sie jej koniec, zbyt duzo kierowcow ginelo w wypadkach wynikiem nieudolnych konstrukcji i zle spreparowanych torow. Ferrari przyczynilo sie do generalnych, bardzo istotnych zmian w f1. Zaczeto ustalac konkretne przepisy upodabniajac samochody (nie w ksztaltach oczywiscie) do pewnych standardow, ktore staly sie wymogiem i tak zostalo do dzis. FIA zmuszona zostala do modernizacji swoich struktur i pojawilo sie wiele odrebnych niezawislych instytucji w ramach samej FIA rozdzielajac obowiazki. A co za tym idzie sama stajnia nosi nazwe marki kojarzacej sie z predkoscia (lepiej byc nie moglo). Za ich ogromnym wsparciem pojawily sie takie standardy jak jeden producent opon dla wszystkich (wyjatek Michelin zakontraktowany na dwa lata), system tankowania i wiele wiele innych istotnych zeczy. Poza tym Ferrari zrzeszylo wiele niezaleznych firm do promocji bezpiecznych sportow motorowych wsrod mlodziezy, dzis w f1 jezdzi wiele wychowankow wlasnie z tych sfer a eclestone i FIA cieszy sie jak male dziecko. Dzis ferrari w f1 to nie jedynie f1 lecz wielka kasa w f1. Zadaj sobie pytanie co sie stanie jesli McLaren przestanie istniec....nic. Co sie stanie jesli spotka to ferrari? No i jeszcze jedna rzecz, kara 100mln nalozona po aferze z McLarenem zostala skasowana dla wlasnie organizacji promujacej sporty motoryzacyjne wsrod mlodziezy i zgadnijcie kto jest naczelnym dyrektorem?....Michael Schumacher.

  • 48. darecky3
    • 2008-07-15 21:00:12
    • *.range86-134.btcentralplus.com

    tylko male wyjasnienie ferrari bralo udzial w wyscigach f1 juz od 1950 roku jesli sie nie myle, ale czesto wystawialo samochody na zlecenia dla inych teamow, tym samym ugruntowalo sobie mocna pozycje w tym sporcie gdzie wszystko sie zmienilo a ferrari niezmiennie istnieje

  • 49. pz0
    • 2008-07-16 13:28:33
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Czyli inaczej mówiąc Ferrari jest nieomal jakąś firmą - córką FIA


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo