komentarze
  • 12. hot dog
    • 2008-07-02 14:37:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hehehehe';)

  • 13. yaneq
    • 2008-07-02 14:39:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    czyzyk1802: nie no, rewelacja. takie przeczucia to wiesz gdzie można sobie wstawić? tutaj nie ma reguły. zmiany są duże, może być różniście.

  • 14. owadd
    • 2008-07-02 15:10:45
    • *.ksknet.pl

    Raczej jeśli FIA pójdzie po rozum do głowy i zwiększy minimalną dopuszczalną masę bolidu.

  • 15. orinocoPL
    • 2008-07-02 15:15:51
    • *.espol.com.pl

    Voight-RESPECT :))))))))))))))))))))))))))))))

  • 16. walerus
    • 2008-07-02 15:37:58
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    dobre Voight - podobno chomiki mają wymieniać na pit stopach i nawet ze zdechłego osobnika da się odzyskać 5 KM na około 7 sekund - jednakże każde naciśnięcie przyciska boost powoduje skrócenie cyklu życiowego chomików o około 30%...

  • 17. Javkens
    • 2008-07-02 16:22:28
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ciekawe kto najlepiej wykorzysta KERS. Moim zdaniem jeżeli Maki będą miały dwa bolidy to więcej na tym stracą niż zyskają. Praca nad dwoma bolidami jednocześnie kosztuje. Do tego dochodzi bolid na przyszły sezon.
    P.S. Zapraszam na www.f1drive.yoyo.pl (serwer 24/7)

  • 18. niza
    • 2008-07-02 16:27:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Voight to Ci się udało :D:D:D więcej takich postów poproszę heheh :):):)

  • 19. pz0
    • 2008-07-02 17:04:40
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Może nie być tak źle z kosztami pracy nad dwoma bolidami. Przypuszczam że zdecydowana większość elementów będzie wspólna, tak samo koncepcja jeżeli chodzi o aerodynamikę. I tak na jeden sezon jest budowanych kilka nadwozi dla każdego kierowcy, więc raczej przez to dramatycznie koszty i pracochłonność nie wzrosną. Ciekawe jak zadecydują który bolid użyć, po piątkowych testach?

  • 20. adams100
    • 2008-07-02 18:42:51
    • *.przeworsk.mm.pl

    Szczerze to nie wiem co niby Voight powiedzial takiego smiesznego? Dla mnie znaczy to jedynie tyle, ze przed komputerem siedzi jakis 12- latek. Zajmijcie sie lepiej F1, a nie jakimis pierdolami.

  • 21. orinocoPL
    • 2008-07-02 18:53:56
    • *.espol.com.pl

    stary, nie masz poczucia humoru...

  • 22. orinocoPL
    • 2008-07-02 18:54:39
    • *.espol.com.pl

    po prostu podszedl do tego artykulu z dystansem-czy to cos zlego?

  • 23. hot dog
    • 2008-07-02 20:12:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    adamus100 moze i siedzi za sterami i pod nickiem Voight 12 latek ale post wyszedl mu calkiem smieszny i co najwazniejsze na temat, poza tym nie obrazil On nikogo a jedynie rozbawil wiekszosc forumowiczow....nic w tym zlego.

  • 24. Voight
    • 2008-07-02 20:51:00
    • *.ssp.dialog.net.pl

    OK. KERS jak wiadomo to system odzyskiwania energii kinetycznej polega to na tym, że energia koła zamachowego, które jak wiadomo posiada duży moment bezwładności zostaje odzyskana podczas hamowania i przekazana na wał napedowy gdy bolid przyśpiesza. Składa się z dysku wejściowego i wyjściowego kształcie toroidalnym. W toroidach zamontowano wałki które powodują, że jeżeli dysk wejściowy bedzie się kręcic to dysk wyjściowy bedzię się kręcić w przeciwnym kierunku. Dla zminimalizowania poślizgu na wałkacj i toroidach używa się płynu zwiększającego tarcie.

  • 25. adams100
    • 2008-07-02 20:57:09
    • *.przeworsk.mm.pl

    To moze powiem inaczej, mnie nie rozsmieszyl. Ta druga jego wypowiedz o wiele bardziej mi sie podoba. Tresciwa i profesjonalna. O to chodzi, bravo!

  • 26. Voight
    • 2008-07-02 21:06:10
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Jak na 12 latka pisze bardzo treściwie i profesjonalnie. Uwierz, że jeżeli ktoś każe Ci liczyć moment bezwładności takiego paskudztwa to czasami lepiej przyjąć te chomiki. Powaga zabija powoli.

  • 27. orinocoPL
    • 2008-07-02 21:13:03
    • *.espol.com.pl

    Voight-RESPECT 2

  • 28. orinocoPL
    • 2008-07-02 21:13:58
    • *.espol.com.pl

    ten tekst jest równie zrozumialy jak wyklad o przydatnosci owiec w transporcie masowym

  • 29. adams100
    • 2008-07-02 21:20:06
    • *.przeworsk.mm.pl

    Ja go rozumiem. A poczucie humoru mam, ale chomiki mnie nie powalily na Ziemie:)

  • 30. Voight
    • 2008-07-02 21:37:41
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Byłem na lepszych wykładach. Na takich gdzie nie idzie słowa zrozumieć.

  • 31. rooffi
    • 2008-07-02 21:51:25
    • *.gprs.plus.pl

    no no może BMW sie polepszy i zacznie więcej razy wygrywać

  • 32. adams100
    • 2008-07-02 21:52:05
    • *.przeworsk.mm.pl

    Jesli by tak przeswietlic F1 od podstaw to wyszloby nam, ze tak naprawde to my na tym sporcie prawie w ogle sie nie znamy. To jest taka technologia i strasznie duzo roznych rzeczy, ktroe maja na wszystko wplyw. A tak w ogole to uwazacie t oza dobry pomysl z tym systemem KERS? Ja uwazam ,ze mozna by go wykorzystac, ale mogliby podniesc mase bolidu.

  • 33. Scofield
    • 2008-07-02 22:20:59
    • *.arreks.com.pl

    Koniec końców, od dziś Chomi-K Energy Recovery Systems nie będzie mi się kojarzył z kołami zamachowymi, a z rozgrzewaniem Chomików do odpowiedniej temperatury przez Heidfelda ;) Nie marudzić - śmiech to zdrowie!

  • 34. walerus
    • 2008-07-02 22:52:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    albo ktoś ma jaja - albo ich nie ma i śpiewa falsetem w Kościółku - dla tych co nie mają - teraz są operacje plastyczne by wydobyć to cuś z moszny - to tak w nawiązaniu do systemu odzyskiwania energii KERS (Kombinuj Energicznie Rozumem Samotniku)....

  • 35. Voight
    • 2008-07-02 23:13:43
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Kasa Ecclestone'a Rośnie Systematycznie

  • 36. pz0
    • 2008-07-03 09:21:34
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Hondzia już jest po testach i na światło dzienne nie wyszło choćby pół słowa jak to się sprawuje i ile chomików przeżyło. Przyznaję straszliwie mnie ciekawi czy ten system ma jakikolwiek sens, a może to naprawdę rewelacja. Ciekawe czy pomoże przy wyprzedzaniu, czy też ten manewr definitywnie zostanie uniemożliwiony.

  • 37. Ajek
    • 2008-07-03 09:44:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Honda nie stosuje chomików- jest zbyt proekologiczna. Natomiast BMW na pewno będzie miało kłopoty z "zielonymi" za męczenie zwierząt. A teraz poważnie. Żaden team nie pochwali się wynikami i rozwiązaniami KERS, ponieważ dużo tu można stracić lub zyskać. Jest to szansa zrobienia dużego "kroku do przodu" jak mawiają starzy górale.

  • 38. walerus
    • 2008-07-03 11:51:55
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Realnie - styczeń 2009 da nam pierwsze pewniejsze odpowiedzi z testami nowych bolidów po ich oficjalnych prezentacjach - ale mogą być też zasłony dymne - jak BMW na początku tegoż sezonu....Voight - Kurcze, Entuzjastycznie Radosne Spoty piszesz.....

  • 39. oprezes
    • 2008-07-03 12:45:05
    • *.szczecin.mm.pl

    Voight NA PREZYDENTA !!! W koncu ktos cos madrego powiedział :DDD

  • 40. bartmac
    • 2008-07-03 16:29:19
    • *.198.254.163

    a mnie nieźle rozbawiło, voight-szacun! proponuje małe koce (kocyki) grzewcze żeby chomiki szybciej osiągały optymalną temperature pracy.

  • 41. dracool
    • 2008-07-03 22:25:00
    • *.26.221.131

    Wnioskuję z wcześniejszych postów (Voight) że KERS to jednak energia kinetyczna zmagazynowana w wirującym krążku? Ostatnio czytałem w pewnej "poważnej" Gazecie że KERS będzie odzyskiwał energie cieplną z rozgrzanych hamulców (!) i zamienial ją na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorach. Dziwne mi się to wydało, jak można bezpośrednio energię cieplną zamienić w elektryczną, poza tym na co komu prąd elektryczny w bolidzie spalinowym?! Najciekawsze że większość "portali" przyjęło to bez mrugnięcia okiem i przedrukowało kropka w kropkę.

  • 42. pz0
    • 2008-07-03 23:25:00
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Wersja z chomikami jest bardziej prawdopodobna niż ta wersja elektryczna.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo