BMW przetestuje KERS w lipcu?
Jak donoszą najświeższe wiadomości ze świata F1 BMW Sauber będzie kolejnym zespołem, który na torze przetestuje nowy system odzyskiwania energii kinetycznej KERS, który będzie mógł zostać użyty w sezonie 2009.„W połowie maja wykonaliśmy kilka okrążeń na torze Silverstone, aby sprawdzić funkcjonowanie naszego systemu KERS” potwierdził Ross Brawn, szef zespołu.
Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport z kolei donosi iż zespół BMW w lipcu po raz pierwszy przetestuje funkcjonowanie swojego systemu KERS, a podczas testów w Jerez, zapowiedzianych na koniec miesiąca system ten zostanie zamontowany do tegorocznej wersji bolidu BMW Sauber F1.08.
Główni rywale zespołu BMW Sauber w tym sezonie- Ferrari i McLaren jeszcze nie rozpoczęli testów na torze nowego systemu. Zespół Renault wdrożenie technologii KERS ma odłożyć na przyszły rok.
komentarze
1. Paatryk
dobrze .. dobrze. BMW jak nie zwali silnika i aero w sezonie 2009 pewnie bedzie mistrzem :P
2. spoxman
beemki jesli chca zaistnieć muszą wykąbinować cos naprawde dobrego z tym KERS
3. Bmw-Sauber_fan
dlatego wolalbym zeby robert zostal w bmw
4. Voight
Dyrektor BMW Motorsport Mario Theissen - W fazie BETA nasz system KERS wykorzystuje chomiki bawarskie (Cricetidae Beemus). Występują jednak problemy z kondycją chomików powodujących potrzebę ich wymieniania co ok 20 okr. Trwają obecnie prace nad systemem chłodzenia chomików (Hamster Cooling System) oraz zwiększenia ich odporności na przeciązenia. Napotkaliśmy również problemy z uczuleniem Roberta na sierść oraz w przypadku Nicka problem z doprowadzeniem chomików do optymalnej temperatury pracy
5. radish
hehehe,vight to Ci sie udało,dobre;]
6. Dagmara_W
no może bea trochu do przodu w przyszłym roku jak teraz chca przetestowac co nie co.. lepiej jak Robert Kubica zostanie w BMW. pokazał swoje umijetności i wiele zrobił dla zespołu no i dobrze mu się wspolpracuje z inzynierem.. a jak naarzie BMW niech pokaza na co ich stac w gp.BW do boju!!!
7. Mathis
@Voight , dawno się tak nie uśmiałem :) Na prawdę dobre :D
8. ziutek
Dlaczego BMW daje strategię chomikom na 0 pit - stopów?!
9. czyzyk1802
voight ales ty smieszny a ja tam, wole Roberta w Ferrari bo cos czuje ze bmw moze cos zawalic a moje przeczucia sie sprawdzaja ( np wszyscy płakali przed sezonem ze bmw jest słabe a ja wiedziałem ze sa szybcy tak czułem)
10. gogo
Chomik chomikiem, ale ciekawi mnie waga Roberta, zastosowanie tego systemu może być niekorzystne dla cięższych i wysokich kierowców. Byłoby ironią losu gdyby się okazało że Robert jest za duży na F1.
Chyba że FIA pójdzie po rozum do głowy i zwiększy dopuszczalną wagę bolidów.
11. yaneq
Voight: wreszcie jakiś porządny komentarz :)
12. hot dog
hehehehe';)
13. yaneq
czyzyk1802: nie no, rewelacja. takie przeczucia to wiesz gdzie można sobie wstawić? tutaj nie ma reguły. zmiany są duże, może być różniście.
14. owadd
Raczej jeśli FIA pójdzie po rozum do głowy i zwiększy minimalną dopuszczalną masę bolidu.
15. orinocoPL
Voight-RESPECT :))))))))))))))))))))))))))))))
16. walerus
dobre Voight - podobno chomiki mają wymieniać na pit stopach i nawet ze zdechłego osobnika da się odzyskać 5 KM na około 7 sekund - jednakże każde naciśnięcie przyciska boost powoduje skrócenie cyklu życiowego chomików o około 30%...
17. Javkens
ciekawe kto najlepiej wykorzysta KERS. Moim zdaniem jeżeli Maki będą miały dwa bolidy to więcej na tym stracą niż zyskają. Praca nad dwoma bolidami jednocześnie kosztuje. Do tego dochodzi bolid na przyszły sezon.
P.S. Zapraszam na www.f1drive.yoyo.pl (serwer 24/7)
18. niza
Voight to Ci się udało :D:D:D więcej takich postów poproszę heheh :):):)
19. pz0
Może nie być tak źle z kosztami pracy nad dwoma bolidami. Przypuszczam że zdecydowana większość elementów będzie wspólna, tak samo koncepcja jeżeli chodzi o aerodynamikę. I tak na jeden sezon jest budowanych kilka nadwozi dla każdego kierowcy, więc raczej przez to dramatycznie koszty i pracochłonność nie wzrosną. Ciekawe jak zadecydują który bolid użyć, po piątkowych testach?
20. adams100
Szczerze to nie wiem co niby Voight powiedzial takiego smiesznego? Dla mnie znaczy to jedynie tyle, ze przed komputerem siedzi jakis 12- latek. Zajmijcie sie lepiej F1, a nie jakimis pierdolami.
21. orinocoPL
stary, nie masz poczucia humoru...
22. orinocoPL
po prostu podszedl do tego artykulu z dystansem-czy to cos zlego?
23. hot dog
adamus100 moze i siedzi za sterami i pod nickiem Voight 12 latek ale post wyszedl mu calkiem smieszny i co najwazniejsze na temat, poza tym nie obrazil On nikogo a jedynie rozbawil wiekszosc forumowiczow....nic w tym zlego.
24. Voight
OK. KERS jak wiadomo to system odzyskiwania energii kinetycznej polega to na tym, że energia koła zamachowego, które jak wiadomo posiada duży moment bezwładności zostaje odzyskana podczas hamowania i przekazana na wał napedowy gdy bolid przyśpiesza. Składa się z dysku wejściowego i wyjściowego kształcie toroidalnym. W toroidach zamontowano wałki które powodują, że jeżeli dysk wejściowy bedzie się kręcic to dysk wyjściowy bedzię się kręcić w przeciwnym kierunku. Dla zminimalizowania poślizgu na wałkacj i toroidach używa się płynu zwiększającego tarcie.
25. adams100
To moze powiem inaczej, mnie nie rozsmieszyl. Ta druga jego wypowiedz o wiele bardziej mi sie podoba. Tresciwa i profesjonalna. O to chodzi, bravo!
26. Voight
Jak na 12 latka pisze bardzo treściwie i profesjonalnie. Uwierz, że jeżeli ktoś każe Ci liczyć moment bezwładności takiego paskudztwa to czasami lepiej przyjąć te chomiki. Powaga zabija powoli.
27. orinocoPL
Voight-RESPECT 2
28. orinocoPL
ten tekst jest równie zrozumialy jak wyklad o przydatnosci owiec w transporcie masowym
29. adams100
Ja go rozumiem. A poczucie humoru mam, ale chomiki mnie nie powalily na Ziemie:)
30. Voight
Byłem na lepszych wykładach. Na takich gdzie nie idzie słowa zrozumieć.
31. rooffi
no no może BMW sie polepszy i zacznie więcej razy wygrywać
32. adams100
Jesli by tak przeswietlic F1 od podstaw to wyszloby nam, ze tak naprawde to my na tym sporcie prawie w ogle sie nie znamy. To jest taka technologia i strasznie duzo roznych rzeczy, ktroe maja na wszystko wplyw. A tak w ogole to uwazacie t oza dobry pomysl z tym systemem KERS? Ja uwazam ,ze mozna by go wykorzystac, ale mogliby podniesc mase bolidu.
33. Scofield
Koniec końców, od dziś Chomi-K Energy Recovery Systems nie będzie mi się kojarzył z kołami zamachowymi, a z rozgrzewaniem Chomików do odpowiedniej temperatury przez Heidfelda ;) Nie marudzić - śmiech to zdrowie!
34. walerus
albo ktoś ma jaja - albo ich nie ma i śpiewa falsetem w Kościółku - dla tych co nie mają - teraz są operacje plastyczne by wydobyć to cuś z moszny - to tak w nawiązaniu do systemu odzyskiwania energii KERS (Kombinuj Energicznie Rozumem Samotniku)....
35. Voight
Kasa Ecclestone'a Rośnie Systematycznie
36. pz0
Hondzia już jest po testach i na światło dzienne nie wyszło choćby pół słowa jak to się sprawuje i ile chomików przeżyło. Przyznaję straszliwie mnie ciekawi czy ten system ma jakikolwiek sens, a może to naprawdę rewelacja. Ciekawe czy pomoże przy wyprzedzaniu, czy też ten manewr definitywnie zostanie uniemożliwiony.
37. Ajek
Honda nie stosuje chomików- jest zbyt proekologiczna. Natomiast BMW na pewno będzie miało kłopoty z "zielonymi" za męczenie zwierząt. A teraz poważnie. Żaden team nie pochwali się wynikami i rozwiązaniami KERS, ponieważ dużo tu można stracić lub zyskać. Jest to szansa zrobienia dużego "kroku do przodu" jak mawiają starzy górale.
38. walerus
Realnie - styczeń 2009 da nam pierwsze pewniejsze odpowiedzi z testami nowych bolidów po ich oficjalnych prezentacjach - ale mogą być też zasłony dymne - jak BMW na początku tegoż sezonu....Voight - Kurcze, Entuzjastycznie Radosne Spoty piszesz.....
39. oprezes
Voight NA PREZYDENTA !!! W koncu ktos cos madrego powiedział :DDD
40. bartmac
a mnie nieźle rozbawiło, voight-szacun! proponuje małe koce (kocyki) grzewcze żeby chomiki szybciej osiągały optymalną temperature pracy.
41. dracool
Wnioskuję z wcześniejszych postów (Voight) że KERS to jednak energia kinetyczna zmagazynowana w wirującym krążku? Ostatnio czytałem w pewnej "poważnej" Gazecie że KERS będzie odzyskiwał energie cieplną z rozgrzanych hamulców (!) i zamienial ją na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorach. Dziwne mi się to wydało, jak można bezpośrednio energię cieplną zamienić w elektryczną, poza tym na co komu prąd elektryczny w bolidzie spalinowym?! Najciekawsze że większość "portali" przyjęło to bez mrugnięcia okiem i przedrukowało kropka w kropkę.
42. pz0
Wersja z chomikami jest bardziej prawdopodobna niż ta wersja elektryczna.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz