komentarze
  • 2. Koniarek
    • 2008-06-23 12:19:16
    • *.streamnet.pl

    Racja, mogą być spore niespodzianki i o to chodzi

  • 3. HUN
    • 2008-06-23 12:25:44
    • *.chello.pl

    KERS, to jest coś, co w końcu da duży postęp w rozwoju samochodów cywilnych.

  • 4. orinocoPL
    • 2008-06-23 12:27:47
    • *.espol.com.pl

    ciekawe...

  • 5. walerus
    • 2008-06-23 13:07:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    boję się niespodzianekl - ale też i dużych różnic w wynikach podzas wyścigów - czyli ciekawy pierwszy wyścig - max drugi, a potem nuda do końca sezonu....

  • 6. atomic
    • 2008-06-23 13:13:11
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    oby tylko nie wprowadzili nakazu używania silników parowych opalanych biomasą i takich tam .
    cały ten cyrk schodzi na psy tak według mnie

  • 7. ja2
    • 2008-06-23 13:23:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No ciekawie byłoby gdyby zbudowali zupełnie inne bolidy. Przekonamy się który będzie lepszy.

  • 8. Piotrek15
    • 2008-06-23 13:29:18
    • *.202.105.152

    miały być oszczędności, a jakoś ich nie widzę...

  • 9. F1CyC
    • 2008-06-23 13:37:00
    • *.chello.pl

    zaoszczędzą pare litrów benzyny... :)

  • 10. Szu
    • 2008-06-23 14:44:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Urządzenie typu KERS przydałoby sie w samochodach cywilnych, automatycznie uwalniałoby nagromadzoną energię podczas ruszanie i wyprzedzania, dzięki czemu spadłoby znacznie zużycie paliwa.

  • 11. pz0
    • 2008-06-23 14:44:09
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    przecież można zbudować kilkanaście bolidów - każdy bolid przygotowany do jednego konkretnego toru.

  • 12. rooffi
    • 2008-06-23 14:54:09
    • *.gprs.plus.pl

    ciekawe czy to zrobią, jak zrobią to bedą wymyślali jeszcze coś innego.

  • 13. gemini31
    • 2008-06-23 15:07:51
    • *.mmpnet83.tnp.pl

    Jeśli do tego dojdzie, to ciekawe jak ominą przepis z wymianą silnika i skrzyni biegów. Może będą je przekładać z jednego modelu do drugiego.

  • 14. McLfan
    • 2008-06-23 16:15:59
    • *.gaja.net.pl

    A widzisz w tym jakiś problem? Wszystko jest w fazie projektu, więc można zrobić tak, żeby wszystko do siebie pasowało w obu konfiguracjach.
    manwe: "założę się, iż znajdzie się w przepisach odpowiedni punkt, który zabroni stosowanie tego rodzaju praktyk"
    Jak Ferrari zacznie przegrywać, to pewnie w połowie sezonu zaktualizują przepisy :] A tak na serio, to w każdym wyścigu można użyć dowolnego samochodu- nawet zeszłosezonowego, byleby spełniał aktualne przepisy.

  • 15. walerus
    • 2008-06-23 16:57:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Fajnie jakby Force India nagromadziło energię i na ostatnich kilku kółkach ją uwolnio wyprzedzając wszystkich przed sobą z przeciążeniem do 10G.....;-)

  • 16. ronni190
    • 2008-06-23 17:11:59
    • *.icpnet.pl

    www.ilf1.eev.pl - Liga F1. rFactor mod MMG SE, mało pomocy zapraszam do miłej zabawy ;]

  • 17. Voight
    • 2008-06-23 18:14:02
    • *.ssp.dialog.net.pl

    W Toyocie Prius też miało być super ekonomicznie 4l/100km itp. I co jest 7-8l i kosztuje ponad 100tys. Ja jestem przeciwny KERSowi i temu co zrobi.Powstanie F1 z przyciskiem boost na kierownicy ala Need for Speed

  • 18. Amadeo
    • 2008-06-23 18:33:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo nie podoba mi się pomysł wprowadzenia tak wielu zmian na raz. Uważam, że przywrócenie slicków i obniżenie docisku aero byłoby wystarczającym urozmaiceniem na sezon 2009, wprowadzenie KERSu powinno być przełożone na 2010 rok. Byłoby to bardziej uporządkowane i łatwiej byłoby nam kibicom oceniać z czego wynika przewaga zespołów...

  • 19. przesio
    • 2008-06-23 18:35:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zaoszczczedza na energi ale na badaniach straca owiele wiecej. Niby oszczedzaja a Trwonia jeszcze więcej .

  • 20. jaros69
    • 2008-06-23 18:53:12
    • *.chello.pl

    KERS a raczej coś zbliżonego seryjnie montują w BMW serii 1 ?! Bo tak wynika z danych na stronie BMW. Pytałem brata ma BMW 118 d ( 2008r ) ale o niczym takim nie wie. Jeśli to prawda to znaczy że BMW ma jednak sppore doświadczenie w tej "dziedzinie". Gdybym był w błędzie to proszę o korektę

  • 21. dziarmol@biss
    • 2008-06-23 21:07:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-06-23 14:44:09 pz0-a co z cięciem kosztów?

  • 22. VAXER
    • 2008-06-23 21:54:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tak na prawdę, gdyby nie HAMILTON, chciałbym żeby był Kubica w McLarenie, tak to mu tylko pozostaje Ferrari jako lepszy zespół od BMW

  • 23. dziarmol@biss
    • 2008-06-23 21:57:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2008-06-23 21:54:13 VAXER -joł no i Dennis na zieloną angielską ładnie przystrzyżoną trawkę to wtedy też jestem za, ale myślę że Kubek powinien utrzec nosa Hamiltonowi w BMW poz.

  • 24. HUN
    • 2008-06-23 23:06:22
    • *.chello.pl

    System odzyskiwania energii dopiero się rozwija, ale za 10 lat może przynieść duże korzyści. Będzie możliwe oszczędzenie nawet o połowe energii niezbędnej na rozpędzenie pojazdu, (kto wie, może nawet więcej ) i co równie istotne, zmaleje różnica w spalaniu przy tzwn. agresywnej i pasywnej jeździe. (spalanie w mieście i w trasie również będzie podobne) ale to daleka przyszłość. Im wcześniej śię zacznie, tym lepiej. Możliwe że wiele teamów wogóle nie opracuje na początku sezonu systemu KERS, a skupi się na innym rozwoju (zysk osiągów będzie minimalny, porównywalny np z poprawą aerodynamiki przystosowaną do nowych przepisów).

  • 25. HUN
    • 2008-06-23 23:09:59
    • *.chello.pl

    jaros69: owszem BMW już stosuje ten system w niektórych modelach(także serii 1) ale za dopłatą i w bogatszych oraz bardziej paliwożernych wersjach, gdzie oszczędność w stosunku do zwiększonej procentowej ceny i pojemności silnika ma jakąś wymierną korzyść (nie tylko marketingową)

  • 26. pz0
    • 2008-06-24 09:08:32
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    dziarmol - ja właśnie ironizuję.

  • 27. walerus
    • 2008-06-24 13:50:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jaros69 i HUN - dobrze jakby BMW miało już doświadczenie z KERS....

  • 28. HUN
    • 2008-06-24 16:15:46
    • *.chello.pl

    walerus: inne teamy, np toyota i honda też już stosują w samochodach cywilnych system odzyskiwania energii (zdaje się że przoduje w tym toyota,np w priusie i w hybrydowych lexusach, ale honda nie pozostaje w tyle).

  • 29. Voight
    • 2008-06-24 20:00:41
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Tylko jak bedzie to z takim efektem jak w Priusie to bedzie masakra

  • 30. Arachnus
    • 2008-06-25 13:15:11
    • *.ms.gov.pl

    To będzie można wystawić do wyścigu samochód bez KERS? Czyli wszyscy takie samochody zbudują ale nikt nigdy nie wystawi do wyścigu. Może z wyjątkiem pierwszego w sezonie, ale to też nie wszyscy. Najmądrzejsi zrobią KERS doczepiany gdzieś na jedną śrubkę, aby tylko za wiele nie wydać i żeby FIA się odczepiła...

  • 31. pz0
    • 2008-06-25 14:57:46
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    KERS ma być dozwolony, nie obowiązkowy.

  • 32. Orlo
    • 2008-06-25 20:07:00
    • *.8.136.81

    McLaren zbuduje 2 bolidy.J eden "na podstawie" Ferrari, drugi "na podstawie" BMW :D


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo