komentarze
  • 1. giovanni paolo
    • 2024-09-19 15:07:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Te "markery" na tylnych skrzydłach wprowadzone od Baku 2021 (tak, od kontrowersji z tylnym skrzydłem Red Bulla w 2021 roku) okazały się być nigdy nie sprawdzane, albo zakres tolerancji został przyjęty zbyt optymistycznie, albo po prostu nigdy nie były w stanie wykazywać elastyczności tylnego skrzydła. Tylko wtedy wymuszono zmianę na zespole, który nie był aż tak koszerny jak mercedes (który w dalszej części sezonu opracował swoje elastyczne tylne skrzydło) albo mclaren z tego sezonu. Co zabawne, oba wymienione zespoły najmocniej naciskały na wprowadzenie zmian w 2021 przeciwko Red Bullowi.
    Istotna różnica, przed 2021 rokiem temat elastyczności tylnego skrzydła niemal nie istniał, Red Bull opracował skrzydło, które dopiero później nie spodobało się FIA i bardzo szybko załatali przepisy przypominając przy tym, że elastyczność w tym obszarze nie jest wskazana. I dopiero gdy FIA o tym powiedziała, mercedes i mclaren stwierdzili, że zaczną tam kombinować wycierając sobie mordy stwierdzeniem "bo przecież przechodzi testy". Różnica między "nie ma tego w przepisach" a "jest jasno określone w przepisach że nie wolno" jest chyba całkiem duża.

  • 2. Lulu
    • 2024-09-19 17:01:18
    • *.

    @1 Tak tak . Tak jak mówisz. Najpierw próbowali uwalic konkurencję na przednim skrzydle ( nie udało się) , teraz zmiana taktyki i atak na tylne . Może akurat się uda i odzyskaja pozycje lidera puszkarze .

  • 3. Raistoppen
    • 2024-09-19 20:16:18
    • *.icpnet.pl

    @2 - czy potrzebujesz pomocy psychologa? Pytam, bo się martwię o Ciebie. Jeśli Piastri miałby wygrać tytuł, to jak dla mnie to skrzydło mogłoby się kręcić jak wiatrak - o ile byłoby to zgodne z przepisami. Czy przepis według Ciebie ma brzmieć "element ma w każdym miejscu, w każdym to znaczy na środku, po bokach, po środkowych bokach, na górze, dole, z tyłu i z przodu, włącznie z bocznymi bokami i bokami niebocznymi i rogami, rogami też oraz kantem, rantem, brzegiem i krawędzią być sztywny, czyli nie odkształcać się przy prędkościach jakichkolwiek, to znaczy przy prędkościach 1, 2, 3, 4, 5... km/h"

  • 4. Lulu
    • 2024-09-19 20:20:12
    • *.

    @3 . Czytając Twoją wypowiedź nie wiem kto o kogo powinien się martwić.

  • 5. Raistoppen
    • 2024-09-19 20:27:14
    • *.icpnet.pl

    @4, tak, mój komentarz był mocno zaczepny, ale nadal podtrzymuję, że nie potrafisz odpowiedzieć merytorycznie na komentarz, tylko piszesz jakieś bezmyślne dyrdymały - wystarczy spojrzeć co odpisałeś @1. Oczywistym jest, że dla F1 walka dwóch zespołów jest korzystniejsza, dlatego przymykają oko na rozwiązanie McL. Czy to zgodne z duchem sportu? Ani trochę, ale kogo obchodzi duch sportu w obliczu dużych dochodów.

  • 6. DixSplott
    • 2024-09-19 21:20:11
    • *.245.195-84-dolnet.pl

    @Lulu jestes totalnie nieobiektywny
    w polowie sezonu 2021 przepisy zmieniono pod Mercedesa
    uwalili tylne skrzydlo RedBulla który na tamten moment bylo dozwolone przepisami
    nagle zmienili reguly gry w polowie sezonu
    + zmienili zasady co do pitstopow co rowniez uwalilo RBR a pomoglo Mercowi
    nie mowiac o zmianie przepisow co do podlogi w polowie sezonu 2022. gdzie przepisy zmienili na montrealu i akurat "dziwnym trafem" dzien pozniej Mercedes nagle przywozi tą podłoge pod nowe przepisy, pszypadeg? :D prosze CIe
    chcieli uwalic RBRa ale im sie nie udalo bo uwalili Ferrari w tamtym sezonie

    a jednoczesnie.... elastyczne przednie skrzydlo Mercedesa ktore sie mocno obniza wraz z predkoscia chociazby w tym sezonie 2021 i wiele innych - o tym jakos cichosza. i nie byly zmieniane przepisy w trakcie sezonu wszystko git :D

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo