Najlepsze opony wielosezonowe ze sportowym zacięciem
Opony wielosezonowe to przede wszystkim rozwiązanie przeznaczone do samochodów, które nie pokonują w ciągu roku wielu kilometrów, a ich kierowcy charakteryzują się spokojnym stylem jazdy. Zdarza się jednak, że właściciele samochodów sportowych nie wykonują nimi znacznych przebiegów, a same auta są użytkowane na tyle okazyjnie, że aż proszą się o założenie opon całorocznych. Dzięki temu nie trzeba zaprzątać sobie głowy sezonową zmianą opon, a auto może zaoferować przyjemność z jazdy niezależnie od pory roku. Jakie modele całoroczne mogą sprawdzić się w samochodach sportowych i autach o wyższej mocy?
Sportowe opony całoroczne – po czym można je rozpoznać
Niektórzy producenci dostrzegli tę niszę i wypuścili na rynek opony całoroczne ze sportowym zacięciem. Nie należy raczej oczekiwać, że zaoferują latem aż tak wysokie parametry, jak letnie modele nastawione na szybką jazdę. Pozwalają jednak bez obaw wyjechać na drogę również zimą i oferują bezpieczeństwo nawet w mroźne dni. Szeroki wybór opon całorocznych jest dostępny na https://www.sklepopon.com/opony/caloroczne.
Tym, co odróżnia sportowe opony całoroczne od przeważającej większości modeli wielosezonowych, jest układ bieżnika. Opony całoroczne wykorzystują zazwyczaj bieżniki kierunkowe, które są uznawane za wyjątkowo skuteczne na mokrych i śliskich nawierzchniach. Modele, które zamierzamy przedstawić, wykorzystują bieżniki asymetryczne – łączące skuteczność na mokrych drogach oraz wysoką stabilność podczas dynamicznej jazdy. Dzięki temu mogą zrównoważyć parametry letnie oraz zimowe z osiągami wymaganymi w samochodach sportowych.
Vredestein Quatrac Pro
Opony Vredestein Quatrac Pro to całoroczne ogumienie klasy premium pozycjonowane w segmencie UHP – ang. Ultra High Performance, czyli w segmencie ultra wysokich osiągów. Producent przedstawia je jako opony przeznaczone do aut osobowych oraz SUV o dużej mocy silnika. Te opony można zakupić na stronie https://www.sklepopon.com/model-opony/vredestein-quatrac-pro.
Bieżnik modelu Vredestein Quatrac Pro wykorzystuje wyodrębnione strefy – letnią oraz zimową, dzięki czemu może zaoferować osiągi niezależnie od pory roku. Środkowa strefa bieżnika wykorzystuje lamele, które dzięki odpowiedniemu rozkładowi naprężeń zapewniają wyższą skuteczność jazdy na śniegu. Szerokie pasy żebrowe w centralnym obszarze bieżnika odpowiadają za zapewnienie wysokiej precyzji prowadzenia o każdej porze roku.
Aby opony Vredestein Quatrac Pro mogły pracować w odmiennych warunkach letnich oraz zimowych w składzie ich mieszanki znalazła się krzemionka, oraz gumożywica. Krzemionka chroni oponę przed nadmiernym sztywnieniem gumy w niskich temperaturach, a gumożywica zwiększa przyczepność do nawierzchni.
Dunlop Sport All Season
Dunlop Sport All Season to również model należący do klasy premium. Ogumienie wykorzystuje w konstrukcji wewnętrznej opasanie, które ogranicza utratę energii, przez co wzrasta stabilność podczas dynamicznej jazdy na suchej nawierzchni. Na bieżniku Dunlop Sport All Season umieszczono rowki, które usprawniają odprowadzanie wody, ich celem jest zapewnienie skutecznego hamowania na mokrej drodze.
Opony Dunlop Sport All Season powstają z mieszanki gumowej, która ma w swoim składzie wielofunkcyjne polimery. Ich rolą jest utrzymywanie optymalnej elastyczności również w niskich temperaturach. Dzięki temu elementy bieżnika mogą pracować prawidłowo i zaoferować swoje parametry również w chłodnie zimowe dni.
Falken EuroAll Season AS220 PRO
Ostatnia z propozycji - Falken EuroAll Season AS 220 PRO, to ogumienie klasy średniej z segmentu UHP. Wewnętrzna strefa asymetrycznego bieżnika jest tu odpowiedzialna za zapewnienie odpowiednich parametrów podczas jazdy na śniegu i błocie pośniegowym, zewnętrzna strefa ma za zadanie zapewnić osiągi na suchej i mokrej drodze.
Wyjątkowo mocny i zabudowany bark zewnętrzny oraz zoptymalizowany kontur bieżnika przekładają się na wysoką stabilność w zakrętach. Siły odśrodkowe są wówczas rekompensowane tak, aby bieżnik stale zachowywał wysoki kontakt z nawierzchnią. Naprzemienne rowki w strefie wewnętrznej mają za zadanie zwiększać przyczepność na śniegu. Dzięki wykorzystaniu technologii 4D Nano Design bieżnik ma oferować również sporą odporność na zużycie.
komentarze
1. 1radziu1
Co się wydarzyło?? Co ten news ma wspólnego z F1???
2. hubos21
@2
sklepopon ostatnio jest wszędzie to tu też musi być :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz