komentarze
  • 3. arcykarol
    • 2008-05-03 18:13:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zaraz były jakieś przekręty

  • 4. Fabri
    • 2008-05-03 18:24:52
    • *.range81-156.btcentralplus.com

    Przepis trudny do naprawienia. Gdyby wszyscy mogli wjeżdżać do boksu w trakcie przejazdu SC byłby niezły młyn:)
    Co do Massy, to pokazał w dwóch ostatnich wyścigach, że zasługuje na miejsce w swoim bolidzie.

  • 5. tomaszek f1
    • 2008-05-03 18:25:36
    • *.adsl.inetia.pl

    zgadzam sie to by bylo nie feer ten przepis wg mnie jest sprawidliwy bo przeciez kazdy kirowca ma takie samo ryzyko ze wyjedzie samochod bezpieczenstwa teraz sie zdazylo heidfeldowi rok temu massie i fisichelli

    tak bywa LIVE IS BRUTAL

  • 6. tomaszek f1
    • 2008-05-03 18:27:27
    • *.adsl.inetia.pl

    A GDYBY NIE TEN PRZEPIS TO BY WYGRYWALI KIEROWCY PRZYPADKOWI I GORSZYCH TEAM'OW
    malo atrakcyine

  • 7. Fabri
    • 2008-05-03 18:35:44
    • *.range81-156.btcentralplus.com

    do tomaszek f1
    Ja nie powiedziałem, że ten przepis jest sprawiedliwy:) Bawienie sie we wróżkę w takim sporcie jak F1 uważam za głupotę. Ten przepis w obecnym kształcie jest zły. Strategia zespołu powinna być w jak najmniejszym stopniu oparta na szczęściu. Ten przepis wymaga zmiany i co do tego nie ma wątpliwości.Ale trudno będzie go zmienić, tak aby wszyscy byli szczęśliwi. Pozdrawiam

  • 8. jan55
    • 2008-05-03 19:31:17
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    tomaszek f1 nie chce sie czepiac szczegółów ale masa i fisichella bo pewnie chodzi ci o gp kanady dostali czarną flagę a nie kare 10sekund w boksach bo wyjechali na czerwonym swietle. to alosno i rosberg dostali kare za tankowanie kiedy jeszcze nie byłyo otwarte pt lane. ten przepis bodajze działa od 2007 roku, teraz własnie ten przeps daje szanse cieniakom bo jesli cieniak fuksem zatankuje przed samochodem bezpieczeństwa to dobry i tak musi poczekac i juz znika przewaga

  • 9. kszyh21
    • 2008-05-03 19:36:57
    • *.adsl.inetia.pl

    można by tak zrobić, że jeśli kierowca miał zjeżdżać na tankowanie i rzeczywiście kończy mu się paliwo to może zjechać. przecież wśród setek danych otrzymywanych z bolidów są informacje o ilości paliwa jaka jest w baku (a jeśli nawet nie ma -w co wątpię- to może się znaleźć) i można by to sprawdzić. I problem rozwiązany - ten kto mus to zjedzie, ale nie będzie tak, że wszyscy gnają do boksów. A jeśli ktoś uważa, że taki kierowca skorzystał by na tym zbyt wiele (bo bolidy na torze jadą wolniej i straci się mniej pozycji) to dla każdego toru można by wyliczyć różnicę w czasie między 'normalnym' okrążeniem za 'tym za SC' i podczas tankowania - po wykonaniu wszystkich czynności zatrzymywać kierowcę jeszcze przez chwilę.. Co wy na to?

  • 10. ferrarimarlboro
    • 2008-05-03 19:47:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zobaczyci felipe wygra w turcji

  • 11. jan55
    • 2008-05-03 19:54:26
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    to by było głupie udowadnianie czy sie skonczyło paliwo bo np takie ferrari i hamnilton zawsze by mieli bez kary a inni przedewszystkim taki alosnso zawsze, powinno być tak ze bolidy powinny po otrzymaniu komunikatu o sc zwolnić do powiedzmy prędkości pit lane jesli znajdują sie w nie wielkiej odległosci od mety i bez zadnego grupowania ktore trwa 5 okrązen

  • 12. kszyh21
    • 2008-05-03 20:02:17
    • *.adsl.inetia.pl

    @ jan55 troche nie zajarzyłem co w tym głupiego żeby sprawdzać? a odnośnie twojego pomysłu to jest niegłupi, ale o co chodzi z 'jesli znajdują sie w nie wielkiej odległości od mety '? wystarczy że wyjedzie SC i tyle. a co z kwestią tankowania?

  • 13. atyr
    • 2008-05-03 20:03:00
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a ja bym w ogóle zrezygnował z SC. Rozwiązałbym to tak, że gdy zdarza się wypadek, to w danym sektorze obowiązywałby limit prędkości (na wzór przejazdu przez pit lane z określoną prędkością). Na granicach sektorów i tak są punkty pomiarowe, więc nie byłoby większkego problemu sprawdzić, czy ktoś do zagrożonego sektora wjeżdza bądź wyjeżdza za szybko. Na pozostałych sektorach walka trwała by normalnie. Oczywiście pit lane byłoby otwarte a tankowania odbywały się na normalnych warunkach.
    Dla mnie od dawna - przy tej całej technice - wydaje się niepojęte, że wydarza się wypadek na jednym zakrecie, a goście jeżdzą za SC 4,5 km przez kilka kółek.

    Zdecydowałem się napisać swoją opinię na ten temat, bo z podziwu nie wychodzę, gdy widzę rozwiazania w stylu jak np. kszyh21

    Co wy na to? :)

  • 14. atyr
    • 2008-05-03 20:09:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w międzyczasie jan55 napisał coś podobnego :) więc widzę że pomysł wydaje się oczywisty.

  • 15. kszyh21
    • 2008-05-03 20:11:13
    • *.adsl.inetia.pl

    @ atyr dobre.. już widzę jak kierowcy gnają do ostatnich metrów, walczą itp i w pewnym momencie zwalniają do 80.. poza tym to rozwiązanie to jakby 'wydłużona' żółta flaga.

  • 16. piotrek74
    • 2008-05-03 20:44:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    atyr>też popieram zmianę- ale nie w twoim wydaniu ,wyszedł byś posprzątać tor po kolizji (sprobuj na polskiej ulicy przy 50km -będziesz sprzątał czy uważał żeby ktoś cię ni rozjechał )odnośnie pana Massy poprawiłeś się- ale czekam na potwierdzenie

  • 17. atyr
    • 2008-05-03 21:23:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    do piotrek74 > o co chodzi z Massą ? .... bo nie kumam w czym się poprawiłem.

  • 18. lewusFIA
    • 2008-05-03 21:30:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mnie się wydaje, że dość dobrym rozwiązaniem w przypadku takim jaki miał Heidfeld w ostatnim GP, byłoby umożliwienie wykonania pit stopu w czasie neutralizacji, powrót na miejsce zajmowane przed zjazdem na pit laine a po restarcie przejazd przez pit laine z postojem nie 10sek a o takim samym czasie jaki zajął mu postój w boksie w trakcie wykonywania pit stopu, to chyba dość sprawiedliwe rozwiązanie.

  • 19. ferrarimarlboro
    • 2008-05-03 21:40:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    moim zdaniem podczas neutralizacji mogliby zjeżdżać do boksu ale tylko na tankowanie później wracaliby na pozycje na której byli przed pit-stopem jak mówi lewusFIA a po restarcie zjeżdżaliby na zmianę opon

  • 20. obi216
    • 2008-05-03 21:44:17
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja również uważam , że ten przepis z zamykaniem boksów jest dość niesprawiedliwy. Przecież kolizje i kraksy , a następnie neutralizacje zdarzają się w różnych momentach wyścigu , dla poszczególnych kierowców?! Wobec tego - czym kierowało się FIA - ustanawiając w/w przepis ?!?! Sam wyjazd sefty car'a na tor jest karą dla czołówki .....więc ?!

  • 21. yantar
    • 2008-05-03 22:02:12
    • *.tpnet.pl

    Zwyczajnie tam wystarczyloby, zeby team mogl odwolac samochod w czasie wyjazdu SC gdy, a) istnieje ryzyko, ze zabraknie paliwa (bo coz innego - samochod stanie na torze i stworzy dodatkowe zagrozenie) pozniej wystarczy stewardom pokazac wyniki telemetrii, ze paliwa bylo malo np na 1-2 okrazenia i gitara. b) gdy samochod ma widoczne uszkodzenia i moze stwarzac zagrozenie dla pozostalych uczestnikow (typu uszkodzony ciagnacy sie po asfalcie spoiler).

  • 22. tomaszek f1
    • 2008-05-03 22:48:21
    • *.adsl.inetia.pl

    a tak wogole to w formule1 nie ma "cieniasow" czy jak to powiedzial Jan55 "cieniakow" sa po prostu slabsze bolidy i teamy nie bez powodu sie mowi ze w f1 jezdza najlepsi z najlepszych a nie "cieniaki"

  • 23. tomaszek f1
    • 2008-05-03 22:53:52
    • *.adsl.inetia.pl

    a i bardzo dobra jest propozycja Krzyh21 powini cos wymyslic ze jezeli faktycznie bolid jest juz pusty to zezwalac na tankowanie ale tylko tym ktorzy naprawde musza zjechac na pit stop jakies specjalne czujniki do zbiornikow z paliwem i po robocie przeciez to dla nich nie problem juz tyle tych czujnikow i miernikow

  • 24. Bosiu
    • 2008-05-03 23:35:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a co byscie powiedzeli gdyby kazdy kierowca jezdzilby co wyscig innym bolidem, wtedy najlepszy kierowca mialby realne i rowne szanse, umijetnosci bylby decydujace, zas dla kostruktorow wiele by sie nie zmienilo, taka mnie mysl naszla wiec sie podzielilem ja z wami:)

  • 25. karol
    • 2008-05-04 01:38:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ciekawe jakby kubica wgramolił się np. do ferrari massy jak jest ze dwa razy od niego większ?nogi by mu wstawały koło przednich kół.

  • 26. piotrek74
    • 2008-05-04 07:57:46
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    2008-05-03 21:23:58 atyr>chodziło mi o niego że się poprawił w jeździe i nie kręci bączków .....

  • 27. tom38
    • 2008-05-04 08:27:21
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jak ktoś już powyżej napisał już sam wyjazd samochodu bezpieczeństwa jest karą dla czołówki, no i ten bezsensowny przepis o zamykaniu pit lane karze dodadkowo "pechowców" mających puste zbiorniki w nieodpowiednim momencie. Mój pomysł jest następujący: każdy tor powinien mieć wewnętrzną "odboczkę, której częścią jest pit lane a następnie mała pętla dookoła boksów. W takiej mini pętli obowiązywała by określona maksymalna prędkość umożliwiająca zachowanie odpowiedniej temperatury opon oraz dowolność w wyborze zjazdu na tankowanie. Takie rozwiązanie nie krzywdziło by nikogo i tylko na torach ulicznych mogły bu być pewnw problemy, ale i te zapewne udało by się pokonać.

  • 28. ropz
    • 2008-05-04 09:17:21
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Mimo wszystko nadal uważam, że Felipe Massa jest kierowcą bez talentu. Jedynie znajomości pozwoliły mu zostać kierowcą Ferrari. I najgorsze jest to, że zapewne znów mu przedłużą angaż.

  • 29. ziutek
    • 2008-05-04 10:34:17
    • *.wroclaw.mm.pl

    My już żyjemy GP Turcji a on nam jeszcze truje o nuuudnym GP Hiszpanii.

  • 30. worm
    • 2008-05-04 10:54:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ziutek sam jestes nuuudny:/

  • 31. pitstop
    • 2008-05-04 11:44:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Racja durny przepis.Powinno byc jak kiedys ze zjezdzasz do boksu kiedy chcesz wtedy wyscig robi sie bardziej ciekawy

  • 32. xsamir
    • 2008-05-04 17:53:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A co powiecie na taki pomysł: w czasie SC można zjechać na tankowanie, ale nie można zmienić opon. Albo np. ustalić maksymalną ilość paliwa jaką można zatankować podczas SC bez zmiany opon.

  • 33. walerus
    • 2008-05-05 11:11:03
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Masa ma nudne życie - wsiada w ferrari i może być min. i max drugi - chyba że coś spiepszy...


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo