komentarze
  • 1. hubos21
    • 2023-05-01 20:56:21
    • *.8.182.156

    Kolejny Włoch do kolekcji.

  • 2. Gumek73
    • 2023-05-01 21:27:54
    • *.icpnet.pl

    A później się okazuje, że wszyscy inżynierowie są świetni dopóki pracują z Neweyem.
    Zresztą nawet najlepszy zespół inżynierów nie pomoże, jeśli nie będzie dobrze zarządzany, a z tym w Ferrari jest rożnie.

  • 3. dexter
    • 2023-05-04 15:35:20
    • *.c22.pool.telefonica.de

    @Gumek73

    W tym przypadku nie chodzi bezposrednio o inzynierow. Tutaj kryje sie pewna historia. Red Bull jest obecnie najsilniejszym zespolem w Formule 1, Alpha Tauri jednym z najslabszych: zly marketing, zla popularnosc, zle zespol wyglada w ocenie fanow, slabe wyniki na torze wyscigowym, zadnych zyskow tylko straty etc. Wiec wlasciwie wszystko jest zle. Dlatego nowy czlowiek w koncernie Red Bull (Oliver Mintzlaff) dokonuje pierwszych zmian.

    Tak na marginesie ...

    Olivera Mintzlaffa znam dobrze z Bundesligi niemieckiej. Jest niemieckim managerem biznesowym i sportowym. Pracowal m.in. dla koncernu Puma, nastepnie jako manager/doradca pilkarzy i jako CEO oraz jako dyrektor zarzadzajacy klubem pilkarskim RB Leipzig w niemieckiej Bundeslidze. Teraz jest najwyzszym Bossem w koncernie Red Bull w dziedzinie sportu. Zostal osobiscie wybrany przez Dietricha Mateschitza (zalozyciela marki RedBull). I jak to czesto bywa: nowi menadzerowie chca zostawic swoja wizytowke.

    Tak wiec Mintzlaff przyjrzal sie wszystkiemu. Zobaczyl, ze Alpha Tauri jest wlasciwie nieoplacalna, zespol kosztuje duzo pieniedzy. Jako dziewiata druzyna w Pucharze Swiata ma obecnie okolo 75 milionow USD przychodu, wydajac co najmniej 150 milionow - to limit budzetowy (czasami wydatki sa wyzsze dla obszarow, ktore nie zaliczaja sie do limitu). Jak mowie: nierentowna firma. A potem nazywa sie "musimy znalezc rozwiazanie". Pierwszym odruchem jest oczywiscie sprzedaz. Przedstawiono dziwne liczby miedzy 700 a 850 mln. USD - podobno znalazl sie zainteresowany z Kazachstanu, ktory byl gotow tyle zaplacic. Dla Red Bulla numer byl jednak troche za goracy, poniewaz istniala obawa, ze moga to byc ukryte pieniadze od Masepina (ojca od Nikity Masepina). A obecnie rosyjskie pieniadza nie sa mile widziane w tym sporcie, wiec Red Bull aktualnie zrezygnowal ze sprzedazy.

    Alpha Tauri jest rowniez niezwykle wazna dla Helmuta Marko i dla Christiana Hornera, poniewaz junior partner oczywiscie im pomaga. Pracuja w tunelu aerodynamicznym, pracuja w symulatorze - rzeczy, ktore przynosza pieniadze. Jest tez klientem silnikow od 2026 roku - produkcja wlasnych silnikow bedzie oplacalna tylko wtedy, gdy jest kilku klientow. A do tego Alpha Tauri jest quasi osrodkiem szkolenia mlodych talentow. Wiec najpierw wycofanie sie z pierwotnych planow.

  • 4. dexter
    • 2023-05-04 15:39:55
    • *.c22.pool.telefonica.de

    Jedno jest pewne: Franz Tost rezygnuje z koncem sezonu. Plotki o rezygnacji Tosta pojawily sie juz w zeszlym roku, a teraz ogloszono, ze za kilka miesiecy bedzie to dla niego koniec. Choc tak calkowicie nie rezygnuje, poniewaz w roku 2024 powinien jeszcze pelnic funkcje doradcza w Alpha Tauri. Na jego miejsce Oliver Mintzlaff instaluje podwojna szpice: Peter Bayer, ktory bedzie nowym dyrektorem generalnym i bedzie dbal o strategiczne ukierunkowanie Alpha Tauri (wczesniej zatrudniony w FIA jako sekretarz generalny, w miedzyczasie zwiazany kontraktem z Audi). I Laurent Mekies, ktory ma spelniac funkcje nowego szefa zespolu. Choc wciaz jednak nie wiadomo, kiedy tak naprawde wystartuje. Obecnie jest dyrektorem sportowym w Ferrari i do pewnego stopnia prawa reko szefa zespolu Frederica Vasseura.

    Jego kontrakt faktycznie obowiazuje do konca 2025 roku. Z zakazem pracy Mekies bylby wolny dopiero w 2027 roku. Na razie nie ma umowy, ktora pociaga za soba rozwiazanie dotychczasowego stosunku pracy. Ferrari i Alpha Tauri musza najpierw dojsc do porozumienia, tj. usiasc razem i to moga byc mozolne negocjacje. Dla samego Meckiesa ten krok to awans. Tak tez widzi to szef zespolu Ferrari. Vasseur mowi: "Trudno odmowic tej propozycji". Ale! - Ferrari jest na pierwszym miejscu. Oznacza to: trzeba znalezc najlepsze rozwiazanie dla Ferrari w negocjacjach dotyczacych rozwiazania kontraktu Meckiesa.

    Scuderia oczywiscie uzna, iz Mekies przyciagniety do zespolu Red Bulla jest raczej zracym incydentem. Poniewaz wiedza rowniez wedruje w tym przypadku. A Alpha Tauri ma byc w przyszlosci znacznie scislej powiazana z Red Bullem (zwlaszcza od strony technicznej). W kazdym razie publikacja mocno zaskoczyla Ferrari, bo Alpha Tauri przeslala informacje prasowa bez koordynacji z Ferrari. Dlatego Wlosi powinni byc bardzo zli z powodu calego procesu oraz odejscia. Frederic Vasseur mowi: "Jest jednym z 1000 pracownikow. To nie dramat, sami rekrutujemy ogromne ilosci nowych pracownikow." Tak wyglada cala historia ...

  • 5. dexter
    • 2023-05-04 15:43:07
    • *.c22.pool.telefonica.de

    PS. Dosc ciekawe, ze wiadomosc Mekiesa i Alpha Tauri przedostala sie do Gazzetta dello Sport, a kto za tym stoi nie do konca wiadomo. Ale! - bylo to oczywiscie zgodne z duchem Red Bulla. Wkrotce potem wyslali komunikat prasowy o ktorym Ferrari nic nie wiedzialo. W ten sposob stworzyli fakty. Teraz Ferrari ma "Czarnego Piotrusia". Jesli teraz powiedza, ze nie zrezygnujemy z Mekiesa i trzeba trzymac sie tego co w kontraktach, to bedzie glupio wygladac ze strony Ferrari. Ale Ferrari (Vasseur tak to ujal) jest zainteresowane wieloma inzynierami poza Wlochami, m.in. inzynierami z Red Bulla. Zgodnie z mottem: mozecie miec Mekiesa, ale chce moich inzynierow, kiedy bede ich potrzebowal. Z pewnoscia bedzie przeciaganie liny ...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo