komentarze
  • 1. SpookyF1
    • 2023-02-18 07:41:18
    • *.hotelkuracyjny.vectranet.pl

    No to tylko zacierać rączki. W tegorocznych konstrukcjach widać agresję i faktyczne (a nie marketingowo nadmuchane zmiany).

    1. Alfa Tauri ma być niby mocniejsze.
    2. Aston Martin przebudował w 95% bolid, upodobnił się do Ferrari, mają być czarnym koniem sezonu. Czymie kciuki.
    3. Mercedes ma niby dużo lepszy bolid, a już w tamtym roku potrafili podgryzać RB i Ferrari.
    4. Jeśli Alpine zrzuciło wagę i poprawiło niezawodność, to mogą atakować podia przy dobrych warunkach.
    5. Ogółem większość ekip zapowiedziała zmiany koncepcji, faktyczne namacalne zmiany.

    Pytam się zatem, w jak ciemnej odchowalni jest McLaren? Sami twierdzą, że mają jakieś problemy. Nie przeprowadzili rewolucji. Będą się bić z Williamsem o 9 lokate? Bardzo słabo to wygląda.

  • 2. Frytek
    • 2023-02-18 08:01:22
    • *.8.248.117.ipv4.supernova.orange.pl

    @1. SpookyF1
    W Mclarenie przeprowadzili rewolucję i to nawet dość głośną i sporą. Zamienili Ricciardo na Piastriego, może to im wystarczy?

  • 3. Krukkk
    • 2023-02-18 11:32:57
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Czolowe ekipy zabiegaja (zabiegali) o zwiekszenie minimalnej wagi bolidow a Ci chwala sie odchudzeniem A522. Inzynierom z Enstone pomylily sie epoki.

  • 4. Sasilton
    • 2023-02-18 12:10:33
    • *.dynamic-4-waw-k-1-0-0.vectranet.pl

    Jak na razie to z tych lepszych zespołów Mclaren wygląda najgorzej.

  • 5. michal395
    • 2023-02-18 12:34:01
    • *.

    @3 o czym Ty mówisz? To że zabiegają to znaczy że bolid jest ponad limitem i chcą utrudnić życie konkurencji

  • 6. SpookyF1
    • 2023-02-18 12:39:38
    • *.hotelkuracyjny.vectranet.pl

    @5 Nie koniecznie. Twoje rozumowanie jest logiczne, ale nie znamy się na inżynierii F1 i przepisach.
    Możliwe, że czołowe zespoły zbudowały lepsze/wydajniejsze/bardziej zaawansowane części, które więcej ważą i mają przewagę. Z tym, że nie chcą aby inni byli lżejsi, więc forsują wyższy limit wagowy.

    Masz proste porównanie - przejaskrawione i do dupy... ale...
    Bolidy F2 są lżejsze niż F1, mimo to bolidy F1 jeżdżą szybciej bo mają lepsze części.

    Możesz mieć rację, moge ja miec rację, prawda może leżeć po środku, lub żadna z opcji nie jest prawdą.

  • 7. hubos21
    • 2023-02-18 13:08:04
    • *.8.182.156

    Wystarczy spojrzeć na zeszły sezon, czołówka ze sporą nadwagą, Alfa Romeo w limicie :) Samo odchudzenue to za mało na pukanie u góry, w środku stawki może coś pomóc. Zobaaczymy jeszcze jak faktycznie wypadnie Aston, może w końcu dobra decyzja ALO.

  • 8. michal395
    • 2023-02-18 14:30:53
    • *.

    F2 to wgl inne bolidy nie ma co porównywać, ciężki bolid też będzie wolny jeżeli będzie stawiał duży opór nie będzie miał wydajnej aerodynamiki, ale na pewno lepiej jest być lżejszym niż ociażałym, patrz rb18 jak przyspieszył w zeszłym sezonie po zrzuceniu paru kg. Wszystko okaże się w sezonie czy odchudzanie dało jakieś korzyści

  • 9. Krukkk
    • 2023-02-18 18:50:36
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @5. O tym mowie, ze wystarczy przeanalizowac wydajnosc akumulatorow-im bardziej wydajne, tym ciezsze (wiadomo, w F1 moze byc inaczej choc nie musi). Zwiekszona waga wspolczesnych bolidow niekoniecznie w erze hybrydowej jest kula u nogi inzynierow, gdyz bolidy wykorzystuja w trakcie hamowania energie kinetyczna do odzyskiwania energii elektrycznej kumulowana w akumulatorach.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo