Pirelli wybrało opony na pierwsze trzy wyścigi sezonu
Firma Pirelli opublikował dobór mieszanek opon na pierwsze wyścigi sezonu w Bahrajnie, Arabii Saudyjskiej oraz Australii.O tym, że sezon Formuły 1 jest już za pasem z całą pewnością może świadczyć ogłoszenie przez Pirelli doboru mieszanek na pierwsze wyścigi.
W tym roku wzrosła liczba dostępnych mieszanek opon. Do dobrze znanych pięciu, spośród których na każdy weekend wybieranych są trzy, doszła szósta, oznaczona jako C0, czyli najtwardsza.
Firma Pirelli przed sezonem 2023 tak opisuje swoje produkty:
Mieszanka C0
Ubiegłoroczna mieszanka C1 stała się mieszanką C0 w sezonie 2023. To najtwardsza opona w całej gamie, która będzie nominowana na tory wymagające od opon największej energii. Jest zaprojektowana, aby stawiać największy opór przegrzewaniu oraz ekstremalnym siłom i jest zdolna do pokonywania bardzo długich przejazdów, ale okupione jest to kosztem maksymalnych osiągów.
Mieszanka C1
Nowa mieszanka przygotowana na sezon 2023 plasuje się między zeszłoroczną mieszanką C1 i C2. Bazując na nazewnictwie została stworzona, aby ograniczyć różnicę jaka wcześniej była między dwoma najtwardszymi oponami w gamie.
Mieszanka C2
Trzecia najbardziej twarda opona jest wyjątkowo dopasowana do szybszych, bardziej chropowatych nawierzchni. Twardsze opony czasami nominowane są dla nowych torów, zapewniając konserwatywny wybór, aby realnie można było po raz pierwszy zweryfikować działające na opony obciążenia.
Mieszanka C3
To wszechstronna mieszanka, która może być wykorzystana albo jako najtwardsza, średnia lub najbardziej miękka spośród trzech nominowanych na każdy wyścig. Zapewnia doskonały balans między osiągam i wytrzymałością co sprawia, że stanowi ona dobry wybór na szeroką gamę warunków.
Mieszanka C4
Ta mieszanka jest zaprojektowana dla mniej wymagających torów, na których wymagane jest szybkie rozgrzanie opony, aby szybko osiągnęła ona jak najlepsze osiągi. Takie opony są często wykorzystywane w trakcie sezonu.
Mieszanka C5
To bardzo miękkie opony, zaprojektowane na najwolniejsze tory, które charakteryzują się małym zużyciem i degradacją ogumienia, gdzie maksymalna przyczepność mechaniczna jest wymagana. Takie opony zazwyczaj widujemy na torach ulicznych, gdzie nawierzchnia jest wyjątkowo gładka.
Włoski producent w związku z tym na pierwszy, bardzo wymagający dla opon obiekt w Bahrajnie postanowił dostarczyć mieszaki C1, C2 oraz C3, a na wizyty w Arabii Saudyjskiej oraz Melbourne C2, C3 i C4.
komentarze
1. pablittoz
Można prosić o porównywanie ogłaszanych mieszanek z tymi, które były używane w wyścigach z poprzedniego sezonu? Z góry dzięki!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz