komentarze
  • 1. Raptor Traktor
    • 2022-08-30 17:06:10
    • *.fiberway.pl

    Mick Schumacher w F1 w 2026? Optymista z niego. Jego kuzyn oraz Beckmann to już w ogóle jakaś abstrakcja, chociaż ten drugi to przynajmniej w F2 potrafi czasami jeździć na poziomie powyżej kompromitacji. Tim Tramnitz z FRECA również na mega talent nie wygląda. Niestety, ale Niemcy sensownych opcji nie mają. Trzeba było nie wywalać Wehrleina po sezonie 2017.

  • 2. tomre
    • 2022-08-30 17:30:49
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Ciekawe czy Orlen nadal będzie sponsorować ten zespół po przejęciu :)

  • 3. markak
    • 2022-08-30 19:20:26
    • *.ejedrzejow.pl

    Będą z nimi do końca Alfy a później niemcy nie zgodzą się już na sponsora tytularnego Orlen Team. Co więcej nie znajdzie się też miejsce dla Kubicy jako kierowcy rezerwowego, nieważne ile pieniędzy by sypał Obajtek.

  • 4. zero.nero
    • 2022-08-30 19:35:37
    • *.play-internet.pl

    Zobaczymy, myślę że nazwisko Schumacher to wciąż dobra marka w świecie współczesnego biznesu. Kto wie, może nawet w Micku leży jeszcze nie aktywowany potencjał.
    Chyba spokojnie dojeździ do czasów Audi, a potem i dalej.

  • 5. Manik999
    • 2022-08-30 21:02:21
    • *.toya.net.pl

    To dopiero w 2026 roku! Valtteri będzie mieć 37 lat - na prawdę wierzy, że utrzyma do tej pory fotel? Śmiem wątpić. Już prędzej Mick, choćby z powodu narodowości. No chyba, że pojawi się jakiś zdolny młodziak. Póki co mają z tym problem.

  • 6. dexter
    • 2022-08-31 09:33:13
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Coz, konferencja prasowa Audi byla stosunkowo jasna - niewiele zostalo powiedziane, tylko ze zbuduja silnik Formuly 1 uwzgledniajac przepisy obowiazujace od sezonu 2026. Ponadto, jako wyjasnienie: nowe przepisy Formuly 1 sa nie tylko nowymi przepisami technicznymi, ale takze powiazanymi przepisami sportowymi i przepisami finansowymi (istnieje limit budzetu). Oczywiscie nowy producent silnikow moze wydac wiecej pieniedzy niz istniejacy juz w Formule 1.

    Ale powiem w ten sposob: to niezwykle ambitne zadanie. Silnik spalinowy jest w duzej mierze porownywalny do obecnych silnikow (1,6-Litra, V/6-Turbo) i napedzany bedzie paliwem syntetycznym, ale nie bedzie MGU-H (maly silnik elektryczny) - co nieco zmniejsza zlozonosc. Ale, ze tak powiem system KERS (silnik elektryczny z akumulatorem), ktory potrafi zasilac system dodatkowa moca - hybryda jako taka. Jest to tez jeden z powodow, dla ktorych niemiecki producent klasy premium powiedzial, ze projekt jest nowoczesny, wchodzimy w to i po prostu pokazujemy, co mozemy zrobic.

    Audi oglosilo rowniez, ze ewentualnie powinien byc tez niemiecki kierowca i mozliwe, ze znowu bedzie wyscig Formuly 1 w Niemczech (wszystko jest w gwiazdach, ale istnieje pewna euforia). Plotki brzmia, ze prawdopodobnie partnerem zostanie zespol Sauber (Alfa Romeo). Niemniej jednak, jesli Audi odwazylo sie na projekt jako producent silnikow do Formuly 1, to mysle, ze po prostu mowa bedzie o przejeciu calego zespolu. W kazdym razie jest tez odpowiednia lokalizacja, tzn. Hinwill w Szwajcarii niedaleko Ingolstadt czy Neustadt a.d. Donau w Niemczech.

  • 7. dexter
    • 2022-08-31 09:47:10
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    Wlasciwie w Audi pierwotnie planowano starty w Le Mans i ten projekt zostal teraz odwolany w wyniku Formuly 1. Niemniej jednak temat F1 to prawdziwy numer, ktory pojawil sie tam. A takze trzeba zadac sobie pytanie jak realistyczne jest to, ze Audi moze postawic silnik na nogach i oglosic partnerstwo czy przejecie zespolu wyscigowego? Naturalnie przejmie kompletny zespol F1, jesli ma to byc Sauber, bo w przeciwnym razie taki projekt nie zadziala. Byl przyklad BMW i Williamsa. Williams robil to co chcial, a BMW zbudowalo najlepszy silnik. Ale! - ze byla rozbieznosc, poniewaz obie strony zawsze rozmawialy obok siebie, projekt skazany byl na porazke. Jesli kontrolujesz caly system i wierzysz w swoj sukces to istnieje rowniez mozliwosc, aby caloscia odpowiednio sterowac.

    Pytanie brzmi oczywiscie, czy w ogole mozliwe jest w dzisiejszych czasach, tzn. w ramach wszystkich ograniczen budzetowych odniesc sukces? Poniewaz badania i rozwoj kosztuja. Zdecydowanie powiem, ze to wyjatkowo ambitne od strony Audi. Tak tylko dla przykladu: Mercedes na poczatku zainwestowal ponad 500 mln. euro w rozwoj i badania jesli chodzi o jednostke napedowa. Nie mowiac juz o tym, ze kazdy nowy silnik kosztuje ponad 100 mln euro, a producenci wlasciwie co roku buduja nowy silnik.

    Ponadto: na poczatku roku 2000 mielismy boom producentow w Formule 1 (byla Toyota, Honda, BMW, Ferrari, Renault, Mercedes, Ford, Jaguar) i to, co wyszlo, bylo katastrofa. Poniewaz jeden po drugim odchodzil znowu, a potem Formula 1 lezala na ziemi i to naprawde nie bylo zabawne. Cala opinia publiczna mowila "spojrz, kazdy producent odchodzi z Formuly 1". A dlaczego opuscili Formule 1? Po prostu dlatego, ze nie kazdy moze wygrac (na samej szpicy jest tylko jedno wolne miejsce). Ale ludzie od sportow motorowych za kazdym razem sprzedali zarzadowi w koncernach samochodowych: my wygrywamy. Jedyny, ktory wygral to Daimler, jednakze odpowiednim nakladem. Coz, czas pokaze. W kazdym razie Audi pracuje juz od marca nad nowym silnikiem dla Formuly 1.

  • 8. dexter
    • 2022-08-31 11:12:03
    • *.46.114.pool.telefonica.de

    @markak

    Ale Orlen w pierwszej linii jest osobistym sponsorem Roberta Kubicy w Formule 1, a On jest obecnie kierowca testowym -i rozwojowym w Alfa Romeo. Prosze mnie poprawic, jesli sie myle.

    Sponsorami Sauber sa Orlen z Polski, Adler Pelzer Group z Niemiec, Additive Industries z Holandii, Carrera z Niemiec, Singha z Tajlandii i Zadara z USA.



  • 9. WDrake
    • 2022-08-31 13:19:48
    • *.40.0.168

    nic dziwnego że audi i porsche chcą wejść do F1. Koncerny deklarując datę zakończenia produkcji silników spalinowych a z ludźmi coś trzeba zrobić

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo