komentarze
  • 11. Qbus81
    • 2008-03-07 17:48:32
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja bym się przychylił do zdania Damian375, ale może być i tak jak mówi arek.jan. Niekoniecznie Robert ale któreś BMW może rozdzielić Massę i Kimiego

  • 12. Xardas
    • 2008-03-07 17:57:53
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    No nie zapominajmy o Nico. Jak tylko bolid będzie się dobrze sprawował to może być naprawdę wysoko. Dla mnie Koval, Nico i Robert to kierowcy o jednakowym potencjale. Ach będzie się działo :)

  • 13. Novy
    • 2008-03-07 19:18:37
    • *.chello.pl

    Mam nadzieje i mysle ze tak bedzie..... ze Kov bedzie lepszy od Ham ;) Faktycznie Nico jest dobry, jak bedzie dobry bolid to pokaze. Ale i tak BMW stanie na pudle w tym roku... i to nie raz

  • 14. lkabor
    • 2008-03-07 19:34:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Aż mi ciary przechodzą na samą myśl o zbliżającym się początku sezonu. Bardzo liczę na dobrą postawę BMW i jeszcze lepszą Kubicy. Już w piątek wiele rzeczy będzie jaśniejszych, a w sobotę już prawie wszystko będziemy wiedzieli o mocy chłopaków z Munchen. 3-mam mocno kciuki już teraz i nie mogę się doczekać. Przypominam sobie co powiedział Alonso na temat BMW (że jeżdżą z dużą ilościa paliwa) i mam nadzieję, że to się potwierdzi i będą mogli poważnie powalczyć już w tym sezonie z czołówką, a może nawet z McLaren'em o 2 pozycję, bo wydaje się, że Ferrari jest bardzo mocne. Z drugiej strony uwaga na Williams'a i Red Bull'a, całkiem dobrze sobie radzili. Serdecznie pozdrawiam wszystkich F1-maniaków (Kubicomaniaków)

  • 15. hot dog
    • 2008-03-07 20:30:39
    • *.cust.tele2.pl

    Wg mnie jest tak. Na poczatku testow nowych rozwiazan aerodynamicznych rzeczywistosc okazala sie odmienna od wytycznych ALBERTA...co tez mozna bylo wyczytac w roznych wypowiedziach a to kierowcow a to Wiliy-ego etc. Wydaje mi sie ze chwili obecnej po mozolnych testach nowy pakiet aero jednak daje efekty i BMW wcale nie jest tak slabe jak to moza wyczytac...Jestem pelen optymizmu przed zblizajacym sie sezonem a jak bedzie okaze sie niebawem obysmy spotkali sie na forum w rownie dobrych nastrojach jak moje przeczucie czego Wam i sobie serdecznie zycze:)pozdrawiam

  • 16. ziutek
    • 2008-03-07 20:42:26
    • *.wroclaw.mm.pl

    Według mnie i tak na początku nie będą żadną rewelacją, na pewno nie robią żadnej zasłony dymnej, to nie takie rzeczy w F1. Wydaje mi się, że jak Robert zajmie 4 miejsce bez awarii czołówki, to będzie cud miód i malina.

  • 17. dras
    • 2008-03-07 21:10:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    komu jak komu ale Mario i Willemu mozna wierzy - BMW wygra wyścig

  • 18. bartek_s
    • 2008-03-07 21:46:24
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ...w Australii.

  • 19. borgolot
    • 2008-03-07 21:48:37
    • *.net

    Ależ oni się boją o tą skrzynie biegów...

  • 20. bogdan
    • 2008-03-07 22:00:09
    • *.gprs.plus.pl

    Pamietacie ktory zespol w roku 2007 mial najmniej zawodne bolidy? Kierowcy tego teamu, we wszystkich GP przejechali ponad 25000 km i zaden zespol nie moze poszczycic sie podobnym osiagnieciem

  • 21. dragomirov
    • 2008-03-07 22:06:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    coś mi się zdaje, że chłopcy stworzyli jakieś genialne rozwiązanie, które w warunkach laboratoryjnych sprawdzało się idealnie a po wyjeździe na tor okazało się, że kierowcy nie mogą sobie poradzić z prowadzeniem bolidu, był szybki ale niestabilny. Ale po ich wypowiedziach teraz jestem pewien, że dali radę i poskładają resztę teamów w kosteczkę i odłożą na półeczkę.

  • 22. quick B
    • 2008-03-07 23:14:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A półeczka sie załamie i BMW zostanie

  • 23. Guzik
    • 2008-03-07 23:20:32
    • *.tktelekom.pl

    Novy - nie sądzę żeby Kovla był lepszy od Hama. Oznaczało by to że Fernando dostawał zdecydowanie gorszy bolid. W takim przypadku Ron sam przegrał mistrzosto kierowców i konstruktorów i to był by jego koniec. Zatem jesli zostanie Ham na pewno będzie lepszy, jeśli natomiast wyleci może zobaczym prawdę co do Hama :) Pozdrawiam

  • 24. dragomirov
    • 2008-03-07 23:22:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    mieli kiepski balans hamulców. To trudna sprawa, bo każdy zakręt jest inny a podczas gwałtownego hamowania w pierwszej kolejności łapie przód. Wtedy tylne koła tracą docisk i przez to opór silnika powoduje blokadę kół i przypalanie opon. Urządzenia do balansowania hamulcami powodują, że podczas gdy kierowca dotyka pedał to do przednich hamulcy trafia więcej płynu, co przyspiesz ich wypełnienie, ciśnienie zostaje wyrównane w całym układzie i wszystkie koła zaczynają hamować optymalnie. Poza tym gdy bolid zwalnia to docisk na przednim skrzydle słabnie przez co można zblokować koła, to urządzenie ma temu zapobiec. Ja, gdybym został dopuszczony do bolidu to zasugerował bym, żeby przednie skrzydło uzbroić w akumulator energii kinetycznej, który oddawał by energię w chwili hamowania co dawało by potrzebny docisk zanim hamulce wyrównają ciśnienie. Co wy na to panowie?

  • 25. Guzik
    • 2008-03-07 23:26:06
    • *.tktelekom.pl

    dragomirov - proponuję pozostać w swoim warsztacie :) Pozdrawiam

  • 26. dragomirov
    • 2008-03-07 23:32:49
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    skrót myślowy, oczywiście chodziło o tłoczki hamulcowe, które są sprzężone z balansem i oczywiście balans ustala procentowo która oś Będzie mocniej hamowała.

  • 27. dragomirov
    • 2008-03-07 23:48:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    źle to ująłem. Od początku. Bolidy bez ECU, nie mają kontroli hamowania silnikiem. Teraz gdyby kierowca odpuszcza pedał gazu to mogą blokować sie tylne koła, bo spada docisk aerodynamiczny, gdy kierowca naciśnie pedał hamulca. I po to balans. Reszta wyżej.

  • 28. gregor_F1
    • 2008-03-07 23:53:03
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Teraz troche lepiej. Wydawało mi się że znam sie na samochodach wyścigowych (wykształceniem, zawodem i zainteresowaniam) ale też na początku zgłupiałem i nie bardzo cię zrozumiałem. Aż mi głupio było.

  • 29. lankas
    • 2008-03-08 00:17:04
    • *.adsl.inetia.pl

    dragomirov-jak sobie przypominam to Robert mówił że ten bolid ma lepszy balans podczas hamowania od poprzedniego...„Musieliśmy coś pominąć w zeszłym roku, ponieważ myślę, że teraz samochód jest znacznie bardziej konsekwentny i lepszy w trakcie hamowania, nawet bez elektronicznych ułatwień.
    „Według mnie jest znacznie bardziej stabilny niż w ubiegłym roku. Mogę teraz bardziej myśleć o tym, gdzie chcę aby samochód znalazł się w zakręcie zamiast zastanawiać się, gdzie on się znajdzie z powodu problemów ze stabilnością podczas hamowania.”

  • 30. dragomirov
    • 2008-03-08 00:23:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tak, poradzili sobie bez dwóch zdań. Nie mniej, chciałem podkreślić, że mogło tak być iż to właśnie jakieś ich nowatorskie rozwiązanie przysporzyło im kłopotu dopiero na torze.

  • 31. grabaz88
    • 2008-03-08 09:29:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja bym sie wstrzymal z jakimis glebszymi typowaniami dotyczacymi teamu bmw z powodu awaryjnosci tych bolidow bo przeciesz trzeba pamietac poprzedni sezon. i mam tylko jedna nadzieje ze hamfeld bedzie za kubica

  • 32. Alakhai
    • 2008-03-08 10:40:38
    • *.broker.com.pl

    oczekuje jednak że BMW bedzie konkurecyjne na torze im pasującym i wtedy rzeczywiscie możę pokuszą sie o zwyciestwo , mam pytanie z innej beczki , gdzie w końcu bedzie box stajni MCL ?? mieli mieć najgorsze miejsce , ale czy ta decyzja została podtrzymana ?

  • 33. brynas
    • 2008-03-08 11:25:49
    • Blokada
    • *.elpos.net

    prawdopodobnie beda za red bulikiem czyli troszke blizej.ale to tylko plotki .trzeba czekac na australie!?

  • 34. tomtdk
    • 2008-03-08 12:39:10
    • *.chello.pl

    zawsze najgorszy team mial ostatnie boksy. Ale wiemy jak jest z FIA i mcl.

  • 35. lakik
    • 2008-03-08 13:00:25
    • *.160.182.160

    W sondzie napisałem że bmw uda się wygrac pierwszy raz wyścig w f1 lecz napisałem takaby podnieśc średnią tak naprawde myśle że na pierwsze zwycięstwo przyjdzie im prawdopodabnie poczekac poczekac do następnego sezonu .

  • 36. dragomirov
    • 2008-03-08 13:11:24
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    nie pękajcie, ja trzymam się planu, do końca obstawiam
    zwycięstwo BMW. Włożyli ogromny wysiłek w tegoroczne bolidy, tak jak Renault w 2005roku. Dlaczego mieliby nie wygrać?

  • 37. walerus
    • 2008-03-08 14:28:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    serduszko bije w rytmie cza-cza - czekając na wyścig w Melbeurne..... - tyle pytań - a na odpowiedzi trzeba czekać aż tydzień!

  • 38. Dagmara_W
    • 2008-03-08 15:54:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To kwestia czasu że wygrają, trzeba trzymać kciuki i wierzyć że sie uda:)

  • 39. brynas
    • 2008-03-08 19:43:15
    • Blokada
    • *.elpos.net

    niech robert bedzie trzeci na gp australii a bede skakac pod sufit a potem bedzie i wygrana.jak sa blizej do ferrari niz rok temu bedzie dobrze!!

  • 40. Xardas
    • 2008-03-09 01:39:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tak obstawiłem -więc niech Robert będzie 3 :)

  • 41. dziarmol
    • 2008-03-09 12:02:54
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Bardzo przyjemnie czyta się dr Mario (wlewa dużo otuchy w serca kibiców a przynajmniej w moje) ale Willy Rampf gada dużo o niczym taki politykier


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo