Hamilton: przez nowe regulacje Red Bull stracił zdecydowanie mniej docisku
Siedmiokrotny mistrz świata postanowił dolać oliwy do ognia w rywalizacji Mercedesa z Red Bullem. Brytyjczyk uważa, że na przepisach, które miały znacznie spowolnić tegoroczne bolidy, najlepiej wyszedł właśnie austriacki team.Przed startem sezonu 2021 F1 zatwierdziła nowe zmiany w przepisach aerodynamicznych, które miały na celu utratę części docisku z tyłu podłogi. Od początku tegorocznej rywalizacji pojawiło się wiele kontrowersji związanych z tym tematem, gdyż niektórzy uważali, że modyfikacje te były wymierzone tylko w Mercedesa oraz Astona Martina.
Stajnia z Silverstone rozważała nawet podjęcie kroków prawnych w tej sprawie, aczkolwiek brakowało im sojusznika i ostatecznie skończyło się na groźbach. Mercedes nie za bardzo mógł angażować się w całe zamieszanie, ponieważ przez kilka rund liderował w obu klasyfikacjach generalnych.
Dopiero od GP Monako Red Bull (czyli team, który miał najlepiej wyjść na zmianach w przepisach) zaczął odjeżdżać Mercedesowi. W związku z tym Lewis Hamilton obawia się, że koncepcja Adriana Neweya z wysoko pochylonym tyłem bolidu RB16B da dużą przewagę stajni z Milton Keynes na torze Hungaroring, gdzie potrzebny jest wysoki pakiet docisku:
"Silverstone był dużym krokiem naprzód dla nas. Natomiast myślę, że węgierski tor jest bardzo dobry dla Red Bulla. Prawdopodobnie w tym sezonie mają więcej docisku niż my" mówił 36-latek, cytowany przez RacingNews365.
"Dzięki nowym przepisom dotyczącym podłogi stracili zdecydowanie mniej docisku. Z tego powodu spodziewam się, że będą tam trudni do pokonania."
"Jeżeli nie masz zrównoważonej strategii, to na tym torze po prostu nie możesz wyprzedzać. Jednakże mam nadzieję, że będziemy tak samo blisko jak na Silverstone, które przypominało nam trochę pierwsze cztery wyścigi. Trzymamy kciuki, żeby tak się stało."
komentarze
1. lucasdriver22
A pod kogo były wprowadzone silniki w 2014, tak tylko przypominam
2. Mayhem
Oho Lewis się obudził :) Przecież już dawno o tym było mówione, regulacje są skierowane w Mercedesa żeby ich spowolnić (co się udało), a Aston dostał rykoszetem.
3. sliwa007
Pytanie czy FIA sama pisała te przepisy, czy może Newey im napisał?
4. Glorafindel
1. lucasdriver22
Tak jak regulacje w 2010 roku sprzyjały Red Bullowi :)
5. Del_Piero
Dobrze, że regulacje na 2014 nie były pod Mercedesa. Ah ten Lewis i jego syndrom oblężonej twierdzy
6. giovanni paolo
2. A ten wciąż z tymi teoriami spiskowymi.
Popatrzmy na przyszły sezon i zmiany z nim związane. Bolidy mają pozwolić na większą liczbę manewrów wyprzedzania a jednocześnie być wolniejsze. Czy z tego wynika zależność, że szybsze bolidy to trudniejsze wyprzedzanie a raczej podążanie za przeciwnikiem w zakretach? Przypomnijmy też na wcześniejsze zmiany, na przełomie 2018 i 2019 również ustalono inne przepisy odnoście regulaminu technicznego. Bolidy także miały zwolnić, miały utracić docisk. A jednak pewien zespół zaledwie 2 miesiące (a może i mniej) po ich ogłoszeniu chwalił się, że w tunelu aerodynamicznym odzyskał cały utracony docisk. Przypomnijmy też, że według wielu znawców w sezonach 2017 i 2018 to Ferrari posiadało najlepszy aerodynamicznie bolid. Ale kto by chciał spoglądać na historię, gdy jest ona niekorzystna w danej chwili pod daną tezę, mętna i zawiła.
7. Krukkk
@3 sliwa007. Oczywiscie, ze Newey pisal a Mercedes o niczym nie wiedzial :D
Ciekawe gdzie wtedy byl Mercedes?
8. Mayhem
@6 Teorie spiskowe ? Regulacje miały sprzyjać bolidom z bardziej zadartym tyłem, a Red Bull ma najbardziej ze wszystkich, a Mercedes i Aston najmniej, no to gdzie Ty tu widzisz teorie spiskowe ? Przecież tu jest wszystko czarno na białym, zdejmij te swoje okulary to możesz przejrzysz wreszcie...
9. FanHamilton
2014 mógł dalej kontynuować Dominacje Red Bulla i Vettel miałby nawet 12 tytułu
10. ekwador15
przeciez Silverstone tez wymaga dużego docisku, wiec nie wiem o co chodzi. powinna być wyrównana walka na Węgrzech
11. Slazak
FIA i F1 troche nie docenili pakietu puszek i zmian ktore wprowadziła Honda. Dla nas kibiców dobrze ale ogolnie slabo jesli przepisy promują określoną konstrukcje.
Zobaczymy za pare wyścigów co i jak. Bolid to jedno ale jeszcze do zestawu potrzeba kierowcy z chłodną głową
12. XandrasPL
Bolid Laudy z wiatrakiem został zbanowany po 1 wyścigu (wygranym) i to na prośbę samego konstruktora, który spytał czy nie będzie za dużego zamieszania i płaczu innych
13. weres
,,Siedmiokrotny mistrz świata postanowił dolać oliwy do ognia w rywalizacji Mercedesa z Red Bullem. Brytyjczyk uważa, że na przepisach, które miały znacznie spowolnić tegoroczne bolidy, najlepiej wyszedł właśnie austriacki team.''
Przecież to jest fakt dobrze znany od dawn, a więc tytuł z d...
14. Krukkk
@13 weres. Z d..., to jest widzi mi sie fanow Mercedesa i Lewisa. Przeciez mamy dopiero polmetek, ale Wy juz walicie w gacie ze strachu.
Ciekawe dlaczego? Dlatego, ze:
-Boskosc Hamiltona moze byc podwazona.
-Mercedes zostanie osmieszony ewentualna wygrana skladaka RBR Honda.
-Crashtappen udowodni, ze nadaje sie na Mistrza (wtedy Boskosc Hamiltona tym bardziej zostanie
podwazona).
15. MaselkoZ
@14 Ja myślę że wbrew temu co niektórzy piszą czy im sie tak wydaję to Verstappen pokazał że to juz nie "Crashtappen". Od dwóch lat nie ma żadnych punktów karnych, a ostatnie miał chyba 4 w 2019? Jako jeden z tylko 3 kierowców w stawce nie ma żadnych punktów karnych, a dwoch pozostałych to Mick, który jedzie swój pierwszy sezon i Alonso który miał 2 letnią przerwę. A jak dobrze pamiętam to Hamilton w zeszłym roku mial 8 czy 10 punktów? Tylko 2 czy 4 od race bana, a na poczatku tego sezonu miał jeszcze 6.
16. XandrasPL
@15
Bez znaczenia. Gdyby sędziowie mieli jaja to Verstappen powinien mieć kilka czarnych flag za pierwsze 4 sezony w F1. W 2020 roku jeździł sam. Sam trzeci.
17. Danielson92
@14 A jeśli boski Max mając do dyspozycji szybszy lub porównywalny bolid przegra z Hamiltonem? :-) Wtedy wasza teoria na temat jego nadprzyrodzonych możliwości zostanie mocno podważona :-D Przypomnę, że pewien fachura pisał, że wystarczy mu bolid wolniejszy o 0,2 sekundy. Początek sezonu pokazał, że to mrzonki.
18. Krukkk
@15 MaselkoZ. Celowo napisalem "Crashtappen", zeby choc na chwile otrzec lzy z oczu fanow Lewisa.
@17 Danielson95. Najpierw wyjasnij mi jaka jest rola Dyrektora Wyscigu, gdzie zasiada i jakie decyzje podejmuje.
To nie ja wymyslilem, ze Hamilton to "Mistrz Wszechczasow".
19. Frytek
Gdy w zeszłym roku Merc dominował a Lewis nawet nie miał się z kim ścigać to były narzekania że nuda. Teraz gdy ciągle coś się dzieje i jest naprawdę ciekawie to narzekacie że FIA udupiła Merca a dała fory puszkom. Kurde to co jest w końcu gorsze? Nuda czy emocje?
Nie rozumiem co niektórych.
Wcześniej były narzekania że Merc ma fory a teraz na odwrót. Chyba logiczne że Liberty robi wszystko żeby było ciekawie i zawsze ktoś będzie poszkodowany, raz jeden raz drugi
20. Skoczek130
Pewnie wielu małolatów nie pamięta, jak "duszono" szybkość bolidów RBR. Nie mogli pogodzić się z faktem, że fabryki bije producent napojów energetyzujących. Tak, jak Merc zyskał dzięki zmianie przepisów, to nikt w ponad 70-letniej historii tej serii wyścigowej. ;)
21. Skoczek130
@ekwador15 - chłopcze, Silverstone jest dużo szybszym torem. ;)
22. rowers
@10, ogółem tak, ale docisku generowanego w inny sposób. Na Silverstone jest sporo szybkich zakrętów, których nie ma na Hungaroringu. Mercedes ratuje się skrzydłami i docisk w szybkich zakrętach potrafią sobie wygenerować. W wolnych i średnio szybkich zakrętach jak na Węgrzech bardziej liczy się przyczepność mechaniczna i docisk generowany z podłogi z czym Mercedes ma problem. Aczkolwiek, mieli przywieźć część pakietu na Silverstone, a drugi etap na Hungaroring, więc może mają coś jeszcze w zanadrzu.
23. giovanni paolo
8. Niektórym jak widać należy wykładać wszystko jak krowie na rowie. Zmiany zostały podyktowane nie faworyzowaniem jednych kosztem drugich, bo nagle po 10 latach małżeństwa postanowili pójść w separację. Zmiany miały na celu spowolnić bolidy i zwiększyć "widowiskowość" (no i jeszcze na podstawie zaleceń Pirelli). Przejazd nitki toru szybciej o 20 sekund nie zwiększy atrakcyjności jeżeli każdy będzie musiał jechać 3 sekundy za innym bolidem bo brudne powietrze. W niedzielę rozgrywany jest wyścig czy kwalifikacje? Gdzie bolidy jadą szybciej? Gdzie masz więcej kibiców? Monako czy Silverstone?
Napiszę jeszcze raz jeżeli nie zrozumiał. Jak bolidy są zbyt szybkie w zakrętach to trudno by podążały blisko siebie i tym samym trudno o "widowiskowe pojedynki" przez kilka zakrętów a co za tym idzie, trudno o wyprzedzanie.
Ale jak chcesz to dalej trzymaj się tych swoich teorii spiskowych, to twoja własna decyzja.
24. weres
@19
Nie ma różnicy między dominacją RB a dominacją Merca, większość tu oczekuje wyrównanej walki, a skoro na torze sprzyjającym mercowi jakim jest silverstone max spokojnie by wygrał gdyby nie incydent wyścigowy, to nadziei na wyrównaną walkę nie ma.
25. Danielson92
@18 Co ma jedno do drugiego. To nie temat o tym. Zapytałeś kolegów w innym temacie, zobacz może Ci odpowiadzieli.
26. Krukkk
@25 Danielson92. Sorry, pomylilem Cie z @Doradca2021. Jeszcze raz przepraszam.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz