Haug: Schumacher mógł dołączyć do McLarena na sezon 1999
Zaskakujące informacje ws. kariery Michaela Schumachera ujawnił były szef sportów motorowych Mercedesa, Norbert Haug. Niemiec wyjawił, że były prowadzone negocjacje dotyczące przejścia jego rodaka do McLarena na sezon 1999, gdzie miałby zostać partnerem Miki Hakkinena.Michael Schumacher oraz Mika Hakkinen zaciekle rywalizowali ze sobą o mistrzowskie tytuły w latach 1998-2000. Dwukrotnie z tego pojedynku zwycięsko wychodził Fin, a raz w 2000 roku lepszy okazał się Niemiec.
Jednak jak się okazuje, ku uciesze kibiców F1, obaj kierowcy mogli jeździć w jednym zespole - w McLarenie w sezonie 1999. Mimo iż Schumacher prowadził negocjacje ze stajnią z Woking, to jednak nigdy nie doszło ostatecznego porozumienia.
Współpracujący wówczas z McLarenem, przedstawiciel ich dostawcy silnikowego, Mercedesa - Norbert Haug przyznał, że rzeczywiście do takich rozmów doszło:
"Znałem Michaela z F3, a później gdy dołączyłem do Mercedesa, on był już wtedy ich juniorem. Byliśmy zaciekłymi rywalami, natomiast w padoku zawsze mieliśmy dobre relacje. Zażartowałem, że musimy kiedyś razem wystartować i rzeczywiście w 1998 roku odbyły się tajne negocjacje, ale nic z nich nie wyszło", mówił Niemiec na falach podcastu Beyond the Grid.
"Teoretycznie mogłoby się to wydarzyć, aczkolwiek nigdy tak się nie stało. To nie było coś, co było całkowicie niemożliwe. McLaren miał naprawdę dobry samochód w 1998 roku, który zaprojektował Adrian Newey. Mieliśmy wtedy atrakcyjną ofertę dla każdego kierowcy."
"Michael mógł wygrać mistrzostwo rok wcześniej i również w sezonie 1999, gdyby nie wypadek (przyp. red. na Silverstone, po którym złamał nogę). My też moglibyśmy wygrać w 2000 roku, gdybyśmy nie mieli tylu awarii samochodu."
"To był świetny okres i była to naprawdę zażarta rywalizacja, którą najlepiej potwierdził wyścig na Spa w 2000 roku (przyp. red. wówczas Schumacher i Hakkinen stoczyli znakomite walki na prostej Kemmel)."
Haug potwierdził również plotki mówiące o tym, że Mercedes chciał po sezonie 2009 przejąć McLarena. Ostatecznie zamiast brytyjskiego zespołu kupili mistrzowski team Rossa Brawna - Brawn GP:
"Gdy już planowaliśmy wejść do F1, chcieliśmy kontynuować współpracę z McLarenem. Były negocjacje, nawet oficjalne, aczkolwiek nie mogliśmy znaleźć wspólnego języka. Chcieliśmy pozostać, ale Mercedes zamierzał zrobić kolejny krok - mieć własny zespół."
"W dzisiejszych czasach ludzie tego nie pamiętają, ale bardzo często miałeś partnerstwo z dostawcą jednostek napędowych. Był Williams-BMW, McLaren-Mercedes, potem dołączyła Honda, a jeszcze później Brawn GP."
"Trafiliśmy na dobrą okazję, ponieważ Ross oraz Nick Fry (przyp. red. współwłaściciel Brawn GP) doskonale wiedzieli, że nie mogli iść sami przez wiele lat. Z tego powodu szukali partnera, a potem zrobiliśmy to, co miało się wydarzyć."
McLaren zakończył współpracę z Mercedesem po 2014 roku, kiedy zdecydowali się przejść na jednostki napędowe Hondy. Niestety, epizody z japońskim producentem oraz Renault nie wyszły na dobre stajni z Woking, więc na sezon 2021 postanowili powrócić do niemieckich silników.
komentarze
1. Schumi83
Tak To były świetne czasy
Williams BMW
Mclaren Mercedes
BAR Honda
Sauber Ferrari z ich nadwoziem tzw. Niebieskie Ferrari
jordan mugen honda
2. Jacko
@1. Schumi83
W roku 99' zarówno Williams, jak i BAR, jeździły z silnikami Renault...
3. Greg5
No to były supertec stare jednostki renault,rok wcześniej Williams miał mecachrome , Benetton playlife , ogólnie nie nadążały z nowymi mercedesami nawet ford miał udany motor świetny sezon Stewart i fartowne zwycięstwo Johnny Herbert na nurburgring
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz