F1 jest na dobrej drodze do posiadania miliardowej bazy fanów
Badania wykonane przez znaną firmę konsultingową Nielsen Sports wskazują, że Formuła 1 już w przyszłym roku może mieć przeszło miliard fanów na całym świecie.Imponujące dane wynikają z badania przeprowadzonego na kluczowych rynkach na indywidualnych osobach zainteresowanych wyścigami Formuły 1 w przedziale wiekowym 16-69 lat. Wedle raportu na przestrzeni ostatniego roku wyraźne duży przyrost fanów nastąpił w przedziale wiekowym 16-35 lat.
Autorzy raportu sugerują, że młodsi fani dołączają do grona sympatyków F1 "ponieważ są przyciągani dodatkowymi programami oraz treściami takimi jak popularny serial Drive to Survive Netflixa" oraz "dzięki młodym kierowcom, którzy przyciągają do siebie fanów na platformy takie jak YouTube czy Twitch" przy okazji swoich e-sportowych występów.
Badanie Nielsena wykazało również, że "na 10 kluczowych rynkach: Brazylii, Chinach, Francji, Niemczech, Włoszech, Rosji, Południowej Korei, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych F1 zaliczyła wzrost popularności o 73 miliony ludzi (co przekłada się na 20-procentowy wzrost)."
Firma badawcza wysnuwa na tej podstawie wniosek, że F1 w kwietniu 2022 roku będzie mogła pochwalić się miliardową bazą fanów na całym świecie, "przy założeniu miesięcznego wzrostu na tych rynkach na poziomie 1,1 procenta."
Nielsen podał również, że baza fanów w wieku 16-35 lat odpowiadała za 77 procent wzrostu na powyższych rynkach.
Tom McCormack, dyrektor Nielsen Sports tłumaczył: "F1 odnosi korzyści ze strategii udostępniania treści poprzez dodatkowe kanały oraz programy telewizyjne, które kuszą 16-35-latków na rynku."
"Obecny młody skład stawki i obecność kierowców takich jak Lando Norris w mediach społecznościowych, pomaga dotrzeć do nowych klientów przez platformy takie jak Twitch czy YouTube."
"Angażując się w te platformy, jak również usługi typu OTT takie jak Netflix i jego popularny Drive to Survive, F1 jest w stanie przeistoczyć nowych kibiców w długoterminowych fanów i generować niespotykany do tej pory poziom zainteresowania."
"Stałe zaangażowanie F1 w inicjatywę #WeRaceAsOne, która skupia się na równości, różnorodności, wykluczeniu i kwestiach społecznych także przemawia do młodego pokolenia, które ceni takie wartości."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz