WYNIKI Jerez [ 07 grudnia 2007 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:18.213 | 100 |
2 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:18.410 | 119 |
3 | N.Rosberg | Williams | 1:18.796 | 97 |
4 | M.Schumacher | Ferrari | 1:19.136 | 58 |
5 | K. Nakajima | Williams | 1:19.611 | 76 |
6 | T.Glock | Toyota | 1:19.961 | 58 |
7 | F.Massa | Ferrari | 1:20.000 | 45 |
8 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:20.033 | 87 |
9 | J.Trulli | Toyota | 1:20.229 | 69 |
10 | D.Coulthard | Red Bull | 1:20.657 | 72 |
11 | A.Davidson | Super Aguri | 1:20.821 | 102 |
12 | T.Sato | Super Aguri | 1:21.092 | 84 |
13 | M.Asmer | BMW Sauber | 1:21.333 | 80 |
14 | G.van der Garde | Force India | 1:22.321 | 81 |
15 | R.Rodriguez | Force India | 1:22.508 | 82 |
Ostatni dzień testów: Vettel najszybszy
Podczas czwartego, ostatniego dnia testów na torze Jerez najszybszym kierowcą okazał się Sebastian Vettel z teamu Torro Rosso. Niemiec przejechał równe 100 okrążeń. Jego najlepszy czas okrążenia to 1:18.213.Trzeci czas należy do Nico Rosberga, który także testował slicki. Jedną pozycję niżej znalazł się Michael Schumacher, testujący dla Ferrari. Schumacher swój najlepszy czas osiągnął na slickach, jednak z pakietem aerodynamicznym przygotowanym na sezon 2009.
Piąty czas dnia uzyskał Kazuki Nakajima, drugi kierowca Williamsa. Za nim znalazł się Timo Glock, który podobnie jak Schumacher i znajdujący się na 9 pozycji Jarno Trulli jeździł na oponach bez rowków i ze zmniejszoną siłą dociskową przygotowując się tym samym już do sezonu 2009.
Na 7 pozycji znalazł się kierowca Ferrari – Felipe Massa. Brazylijczyk pokonał tylko 45 okrążeń toru Jerez, najmniej ze wszystkich dziś jeżdżących. Pomiędzy Massą a Trullim uplasował się jeszcze Sebastien Bourdais z Toro Rosso. Pierwszą dziesiątkę zakończył natomiast weteran Formuły 1 – David Coulthard. Za Szkotem znaleźli się dwaj kierowcy Super Aguri, testujący slicki i docisk przygotowywany na rok 2009: Anthony Davidson i Takuma Sato. Stawkę zamykają dwaj kierowcy Force India - Giedo van der Garde i Roldan Rodriguez, który miał problemy z silnikiem na początku testów. Przed dwójką najwolniejszych kierowców znalazł się jeszcze Marko Asmer, estoński kierowca testowany przez BMW. Przed południem Asmer wypadł z toru, co było przyczyną czerwonej flagi i wstrzymania testów na kilka minut.
Kolejne testy odbędą się w połowie stycznia 2008 roku.
komentarze
1. Yarpen
różne dociski, różne opony. bez znaczenia znaczy.
2. JaRzYn
ale co cieszy, Robert znowu w czołówce ;>
3. eMJ
Może mi ktoś powiedzieć, z jakim dociskiem jeździł Robert na 2008 czy na 2009?????
4. kempa007
po czasach mozna wnioskowac, ze z tym na 2008 - to Nick w zespole BMW do tej pory testowal cos po za przyszly sezon.
5. MnQ
08
6. zupek
Właśnie to tylko testy jeszcze za wcześnie aby coś mówić ale czasy są dosyć dobre ale cieszy też fakt że BMW nadal jest w czołówce i może walczyć w następnym sezonie.
7. eMJ
Dzięki za info. Po za tym imponujący wynik(liczba okrążeń i najlepszy czas okrążenia)
8. bartek_s
Brawo Robert !!! Wszystkiego najepszego z okazji urodzin !!!
9. Damian375
Gratuluje Robert, znów w czołówce i to w swoje urodziny TYLKO POGRATULOWAĆ !
10. czarna
Żeby bolid BMW był tak szybki w przyszłym sezonie jak jest teraz na testach :)
11. zupek
A tak po za tym to kiedy i gdzie są następne testy. Wiem jedynie że w następnym roku.
12. cukiereczek
do życzeń URODZINOWYCH to i ja się dołączam. aby nadchodzący sezon był dla Roberta jak najlepszy, życze ci pierwszego najlepszego podium.
13. zupek
A już widzę pod artykułem jest informacja. A co do życzeń to ja też życzę wszystkiego najlepszego na przyszły sezon dla ROBERTA żeby stanął w końcu na najwyższym stopniu podium i żeby bolid był bezawaryjny.
14. Kazik
Cała ekipa BMW dzisiaj rano odśpiewała Robertowi "happy birthday".
15. Leeloo
przyznam że niezłe czasy dzisiaj wykręcili, czapki z głów dla Schumiego skoro z pakietem aero na 2009 wykręcił taki czas, swoją drogą to jak to wszystko musi byc dokładnie poukładane skoro teamy wiedzą z jaką specyfikacją przystąpią w 2009 a tu jeszcze sezon 2008 się nawet nie zaczął.
16. Igor
Wszystkiego najlepszego Robert.
Wyniki mnie ostatnio bardzo zaskakują. Naprawdę nie mogę doczekać się marca :(
17. mg56
wczoraj pisalem,ze wyniki testow sa nieadekwatne.widac to doskonale na przykladzie vettela.dotychczas w ogonie,a tu prosze-pierwszy.pozdro.
18. rufus
Testy niewiele znaczą, ale miło popatrzeć. Szczególnie zaskoczył mnie Vettel !
19. borgolot
Brawo Robert. I jeszcze urodziny!!! Wszystkiego Najlepszego z Nowej Huty. Już pędzę z tegorocznych śliwek i wypije za zdrowie Kubicy i na przyszły sezon.
20. tola
Mozecie mi wyjasnic dlaczego takie znacznie mają różne pakiety aero? dlaczego te na 2009 rok dają gorsze wyniki? czy chodzi tylko o to, ze są to nowe ustawienia, do których kierowcy nie są jeszcze przyzwyczajeni?wydawałoby się (logicnzie, zgodnie z zasadą rozwoju), że te nowsze są po to, żeby szybciej jeździc. Wyjasnijcie mi proszę, o co chodzi.
21. ziutek
O to chodzi, że aerodynamika na 09 rok ma mniejszy docisk, przez co bolid wolniej jedzie. Dokładniej możesz się dowiedzieć w temacie - Heidfeld: (coś tam) na 2009 niebezpieczne.
22. cobden
Fenomenalnie Vettel!
Czy ten niepozorny mlokos okaze sie rewelacja sezonu 2008?
23. heidi
a ja jeszcze raz sle zyczonka dla Roberta z Elblaga:)* a jezeli chodzi o Vettela pomyslcie sobie jak musial sie cieszyc chlopina. Pamietacie jego szalony zachwyt po zdobyciu czwartego miejsca?;D gratulacje seba:)
24. heidi
oczywiscie wiem ze to nic w porownaniu z gp :)
25. AndrzejOpolski
Micheale Schumacher pokazał klasę kręcąc 4-ty czas na pakiecie aero 2009 (50% mniejszy docisk!). Heidfeld powinien poprosić go o korepetycje.
26. AndrzejOpolski
*Michael
27. pz0
Andrzeju niekoniecznie, może po prostu Ferrari znalazło jakieś lepsze rozwiązania niż BMW. Poza tym odnoszę wrażenie że ferdki są jednak po prostu lepsze. Co fakt to fakt jednak korepetycje u Schumiego mogli by pobierać chyba wszyscy kierowcy.
28. Tvey
Czemu Ferrari tak cienko?! Chociaż, może testowali coś nowego?Ale i tak myślę, że Ferrari będzie rządzić w sezonie 2008.
29. Tvey
Aha, jeszcze jedno.WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO, ROBERT!
30. holyjoe
Wiadomo jak się podchodzi do wyników testowych. Wiadomo, że nie dają pełnego obrazu jak będzie wyglądał sezon 08. Ale...jakby te wyniki nie wyglądały, jakieby pakiety nie były sprawdzane przez teamy to tradycyjny + dla VET i GLO za zajmowane miejsca.
31. AndrzejOpolski
pz0: masz rację, Ferrari nie "może" ale "na pewno" ma ogólnie lepszy bolid niż BMW. Z tą korepetycją rozchodziło mi się raczej o to, że Michael Schumacher powinien jej udzielić w sferze mentalnej gdyż Heidleld podszedł do specyfikacji 2009 jak malkontent, po pierwszym razie był już do niej nastawiony negatywnie. Schumacher natomiast pokazał, że można normalnie jeździć i uzyskiwać dobre czasy.
32. Tvey
A kiedy następne testy?
33. ptak1
wszystkiego naj dla Roberta i sukcesów w przyszły, sezonie, a przede wszystkim niezawodnej Beemki
34. walerus
no i po co z pakietem na 2008...?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz