Renault spodziewa się 10 - 15 KM poprawy po nowej specyfikacji silnika
Wedle doniesień z Francji ekipa Renault podjęła już decyzję o wdrożeniu trzeciej specyfikacji swojego tegorocznego silnika na Grand Prix Belgii. Nowy silnik ma poprawić moc jednostki o około 10 - 15 KM.Założenie nowych silników w bolidach Daniela Ricciardo i Nico Hulkenberga na tym etapie sezonu będzie oznaczało już kary przesunięcia na polach startowych. To samo dotyczy obydwu kierowców McLarena.
Serwis F1only.fr podał jednak, że Renault podjęło już decyzję o wdrożeniu nowego silnika na szybkim torze Spa-Francorchamps, który tradycyjnie stawia olbrzymie wymagania przed jednostką napędową. Zespół spodziewa się po nowej specyfikacji "poprawy od 10 do 15 KM".
Pierwszy nową jednostkę ma przetestować w piątek Daniel Ricciardo, po czym ekipa ma podjąć decyzję co do wykorzystania silnika w dalszej części weekendu. Nie wiadomo jeszcze, czy nowa specyfikacja pojawi się w obu bolidach Renault już w Belgii, czy może zespół zdecyduje się założyć nowy silnik w bolidzie Nico Hulkenberga dopiero podczas GP Włoch.
komentarze
1. Spargus
Czyli będą mogli pojechać o jakąś jedną - dwie dziesiąte sekundy na okrążeniu szybciej przez 10 kółek, po czym kulturalnie zatrzymać się na poboczu w kłębach białego dymu, albo i bez niego, jak to mają w zwyczaju. Renault jest chyba największym rozczarowaniem tego sezonu dla mnie :(
2. RoyalFlesh F1
Fabryka, która najbardziej naciskała na wdrożenie nowych silników na 2014 rok, bo inaczej odejdą. Zresztą widać po Maclarenie, że nawet bolid maja do d... Skoro RIC do momentu nie podpisania kontraktu z Reno był przed VER w generalce, to świadczy źle o bolidzie.
3. ds1976
I jakieś 10-15% więcej szans na awarię? Kiedy pozbędą się Cyryla?
4. Luzak564
No to teraz będzie twarda walka z mercem bo ferrari i RBR to cienkie bolki, a tak na serio to dopóki renia nie będzie miała odpowiedniego bolidu to silnik może mieć i dwa tys. km to i tak nic z tego nie będzie, wygląda na to że poprawili awaryjność swoich jednostek ale bolid jako taki jest spiepszony
5. XandrasPL
To nie rok 2015 gdzie 10-15 KM robi różnice.
6. Marek_92
Zobaczymy czy McLaren będzie walczył o coś więcej po zamontowaniu nowej jednostki.
7. Reseller
@1 Ja raczej bym brał pod uwagę utrzymanie tempa a dopiero pod koniec wyścigu spektakularne kłęby dymu i pary :-)
8. Quar
Ja uważam że to błąd konstrukcyjny bolidu, a dokładnie zła ergonomia kierownicy. Maja przycisk z dymem i parą tu przy przycisku wyprzedzania :P. Mclaren ma dobrze zaprojektowana kierownice i nie maja takich problemów :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz