komentarze
  • 1. Vendeur
    • 2019-04-29 20:44:45
    • *.dynamic.chello.pl

    No dobrze, a co z tarczami hamulcowymi? Bo wymieniony jest w newsie cały układ poza nimi.

  • 2. gery141
    • 2019-04-29 20:59:47
    • *.10.245.172

    @1
    Tarcze też, przypadkowo pominąłem, ale już poprawione. Dzięki za czujność :)

  • 3. Jacko
    • 2019-04-29 21:01:41
    • *.dynamic.chello.pl

    "jedna dotyczy klocków i tarcz hamulcowych"

  • 4. Raptor202
    • 2019-04-29 21:14:19
    • Blokada
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @2 Teraz przynajmniej wiem, pod jakim nickiem funkcjonuje tutaj pan Grzegorz.

  • 5. luki2662
    • 2019-04-30 09:26:21
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trochę mnie to dziwi skoro tak naprawdę nie wiadomo czy zespoły się zgodzą na cięcie kosztów a tu mówiły o standaryzacji części....

  • 6. Skoczek130
    • 2019-04-30 10:58:18
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    Im więcej ustandaryzowanych części, tym lepiej dla samej rywalizacji. Zdolni konstruktorzy i tak znajdą sposób na zyskanie przewagi.

  • 7. Skoczek130
    • 2019-04-30 10:59:29
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    @luki2662 - standaryzacja części obniży koszty, gdyż zespoły nie będą już mogły gmerać przy ich rozwoju. ;) Wystarczy popatrzeć na MotoGP - standaryzacja elektroniki bardzo zacieśniła rywalizację.

  • 8. Malciszek
    • 2019-04-30 13:44:07
    • *.43.43.227.ipv4.supernova.orange.pl

    Skoczek130... z porównaniami to MotoGP to byłbym ostrożny. Przede wszystkim widowiskowość MotoGP wynika z zupełnie innych źródeł niż zacieśnianie stawki i standaryzacja. To jest ZUPEŁNIE inna dyscyplina, z inną kategorią pojazdów.

    Standaryzacja to z pewnością sposób na cięcie kosztów, ale nie na poprawienie widowiska. Nie tędy droga. Mamy inne standaryzowane serie dla szukających emocji w wyścigu klonów. F1 ma być rywalizacją prototypów. Nie ma nic złego w ograniczaniu budżetów, ale standaryzacja... no nie jestem przekonany. Może ktoś opracuje rewolucyjne hamulce, a w tym samym budżecie ktoś inny dopieści zawieszenie, albo fragment jednostki napędowej. Rywalizacja na torze pokaże, wydał pieniądze najlepiej, kto miał najlepszy pomysł, technologię, soft.... Ograniczanie budżetu ok, ale nie kreatywności inżynierów.

    A dla poprawy widowiska, moim zdaniem, trzeba radykalnie obniżyć docisk, i pozwolić na częstsze kontakty. Mniejszy docisk to mniejsza prędkość w zakręcie, więc bezpieczniej przy kolizji. Rozpierducha podniesie oglądalność. Kokony tytanowe i "halo" zapewnią bezpieczeństwo.

    Takie jest moje zdanie.

  • 9. Vendeur
    • 2019-04-30 15:03:34
    • *.dynamic.chello.pl

    @8. Malciszek

    Tylko jakoś ta "rozpierducha" nie szła by w parze z obniżaniem kosztów i po chwili zostałaby połowa stawki.

  • 10. TomPo
    • 2019-04-30 17:30:52
    • *.dynamic.chello.pl

    @8
    najlepszy (jak przewaznie) bylby zloty srodek.
    czyli standaryzujmy tam, gdzie nie ma to ogromnego przelozenia na wyniki. Tzn wszystko ma jakis wplyw na wyniki, ale nie tak ogromne.
    Tak wiec np:
    - felgi, tarcze, hamulce, skrzynia itp itd
    Wolna reka jesli chodzi o:
    - silniki, osprzet, oprogramowanie, aero, zawieszenie itd itp
    Wolna reka w zakresie przepisow oczywiscie, ktore to powinny zostac poluzowane, tak by bylo wlasnie miejsce do wykazania sie przez inzynierow.
    Oczywiscie jest ryzyko ze pojawi sie BrawnGP, czy RBR - ALE O TO CHODZI!
    Inaczej to do us*****ej smierci bedziemy ogladac Merc vs Ferrari i goniaca ich Honda walczaca z reszta stawki, bedaca satelickimi zapchajdziurami.

  • 11. Reseller
    • 2019-04-30 20:40:39
    • *.dynamic.chello.pl

    Taaaaa, za chwilę przed każdym wyścigiem kierowcy będą losowali "standaryzowane" bolidy i tylko będą naklejali swój numer startowy. Cięcie kosztów? F1 to ma być królowa motosportu - ubodzy pasjonaci nie mają co szukać miejsca w stawce. Nawet gdyby miało to być 4-5 zespołów a każdy by miał 3 bolidy chyba by lepiej zrobiło temu sportowi. To ma być elitarna seria a nie miejsce dla tych co próbują się ścigać w dywizji B, C czy w bolidach Williamsa. Skoro ktoś nie potrafi zarządzać zespołem, nie dysponuje wystarczającymi środkami wypada i tyle. Jak ma konkurować bidula Williams czy inny Haas czy nawet RP z takimi gigantami jak Mercedes, Ferrari czy RBR dysponującymi praktycznie nieograniczonymi budżetami? Szkoda, że wszyscy włodarze F1 równają wszystkich w dół zamiast do góry. Prawie jak w polskiej szkole - uczniów wybitnych się tłamsi i równa w dół zamiast dół podciągać do najlepszych.

  • 12. Skoczek130
    • 2019-05-02 13:07:19
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    @Malciszek - ale przez rozwój silników mamy to, co mamy... Dominacja totalna i do bólu przewidywalna rywalizacja. Klienci z pewnością nie otrzymują równie mocnych agregatów. Poza tym nie są w stanie ich równie dobrze wykorzystać. Do pewnego momentu można rozwijać - w końcu ma to w pewien sposób wpływ na rozwój technologii do samochodów cywilnych. Ale i dłużej to trwa, tym gorzej to wpływa na rywalizację. Osobiście ustandaryzowałbym wiele innych elementów, jak np. system odzyskiwania energii, turbosprężarki, a także zamroził rozwój jednostek (Wyrównać ich osiągi!). Był czas na rozwój, silniki już potrafią przekraczać 1000 koni. Wystarczy.... Pzdr

  • 13. Malciszek
    • 2019-05-03 16:08:50
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ 12. Skoczek130... ale czy taki rozwój silników byłby możliwy przy ograniczonym budżecie? Różnie się mówi, że Merc wydał 600mlnEuro na sam silnik.... jeżeli miałby powiedzmy 300 na rok i ani centa więcej to nie mógłby tyle na silnik wydać. Proste. Dajmy każdemu tyle samo, i zobaczymy jak się konstrukcje rozwiną. Ktoś pójdzie w aero, ktoś w silnik, ktoś w zawieszenie, a ktoś we wszystko po trochu.

    @ 9. Vendeur. Nie masz racji. Najwięcej kosztuje zaprojektowanie części, jej produkcja zwykle przebiega w obrabiarkach CNC więc czy zrobisz 2 elementy czy 20 to już niewiele więcej kosztuje. Najważniejszy i najdroższy jest projekt.

    @10. Coś w tym jest, można by również wprowadzić rotację. Co kilka sezonów uwalniać i blokować kolejne obszary. Było by miejsce na rozwój ale i standaryzacja.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo