komentarze
  • 1. Krys007
    • 2019-04-19 17:04:20
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Zdecydowanie za wąsko :/

  • 2. TomPo
    • 2019-04-19 17:57:49
    • *.dynamic.chello.pl

    Skojarzenia... Kanada, Australia, Baku, Singapur.
    Tylko gdzie tam wyprzedzac?
    Na razie to wyglada na wyscig, ktory rozstrzyga sie w sobote podczas kwalifikacji. :/

  • 3. Panorafix
    • 2019-04-19 19:13:20
    • *.123.217.217.4net.digi.pl

    Zapowiada się kolejny nudny wyścig... Tikle niech lotniska lepiej projektuje a nie tory F1 :(

  • 4. Raptor202
    • 2019-04-19 20:00:35
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Co w głowie musi mieć pomysłodawca idei kierowania F1 na obiekty uliczne? Czy to wynika z sukcesu obiektu w Baku?
    "O, na tym torze w Baku co roku widzimy ciekawe i emocjonujące wyścigi. W takim razie w F1 musi być więcej torów ulicznych, to na pewno wypali!"
    Równie dobrze można by było stwierdzić w 2008 roku "O, ten Kubica to naprawdę utalentowany kierowca. Musimy zmienić politykę dotyczącą zatrudniania kierowców w naszym zespole. Od teraz stawiamy na Polaków!"

  • 5. TomPo
    • 2019-04-19 20:07:18
    • *.dynamic.chello.pl

    @4
    jak zwykle kasa. Zamykasz pare ulic na weekend, stawiasz barierki, z rusztowan klecisz trybuny i i macie scigajcie sie.
    Nie trzeba sie martwic organizowaniem innych imprez na obiekcie, zeby nie popadl w ruine. Grunt pod tor tez nie jest za darmo i trzeba placic, dbac o zaplecze itd.
    Natomiast jak npisalem w @2 - bylby to kolejny wyscig rozgrywany w sobote.
    A Baku... coz... mam nadzieje, ze F1 nie zmierza w kierunku destruction derby.

  • 6. XandiOfficial
    • 2019-04-19 20:22:42
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    CO ZA G**NO! Na pewno tam będzie tyle trybun ile pokazano. Wioska jedna, że zapewne do dziś tam krowy przechodzą przez drogę. Widziałem, że przez jakiś budynek tor przechodzi i przez jedną farmę. Burzą ludziom domy i dają kasę bo tor? Nie wyprzedzą tam się obecne cysterny. Tak samo w Zandvoort. Ale hajs się zgadza więc im to wisi.

  • 7. HeliX
    • 2019-04-19 20:41:13
    • *.ssp.dialog.net.pl

    I kolejny tor uliczny Monaco to ok bo to Klasyk ale to naprawdę jest robienie Formuły E 2.0 tylko z śilnikami spalinowymi.

  • 8. rowers
    • 2019-04-19 21:33:37
    • *.dynamic-ww-04.vectranet.pl

    Mi przypomina tor w Sochi... A wiemy wszyscy z czym się to wiąże...

  • 9. Kapitan Suchar
    • 2019-04-19 22:27:20
    • *.dynamic.mm.pl

    Ludzie, wam to się nigdy nie dogodzi. Jak asfaltują tradycyjne tory jak Monza, to źle "bo za łatwo i kierowcy mogą w zakręty wchodzić na pełnej piździe bez konsekwencji". Teraz wprowadzają tory uliczne, które mają przynajmniej kilka miejsc, gdzie wjedzie się w zakręt o 2 km/h za szybko i jest dzwon, to też źle. Zdecydujcie się, czego wy oczekujecie od F1. Wypowiedzi pana @6 o krowach nie skomentuję

    Co do samego toru, pętla zapowiada się bardzo ciekawie. Są co najmniej 3 dobre miejsca do wyprzedzania, wyjścia na proste też zdają się sprzyjać wyprzedzaniu. 3 sektor wygląda też wygląda interesująco, podobny do USA, tylko trochę płaski. Niech tego tylko nie spartolą jakimś "specjalnym asfaltem" jak w Soczi i wyścigi powinny być fajne. Zdecydowanie wolę taki tor, niż nudny Albert Park, albo całkowicie bezpłciowy tor w meksyku

  • 10. Raptor202
    • 2019-04-19 22:50:09
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @9 Lubisz oglądać procesję w Monako? Albo w Singapurze, gdzie potrzeba deszczu, by cokolwiek się działo. Jeden dzwon nie wynagrodzi całego wyścigu bez żadnego wyprzedzania i żadnej akcji. Jedynie pokręcone Baku ratuje wizerunek tych gównotorów. Asfaltowych poboczy też nie popieram.

  • 11. Michal1671
    • 2019-04-19 23:04:20
    • *.hypernet.biz.pl

    Jedynymi miejscami do wyprzedzania to dohamowania po tych długich prostych

  • 12. TomPo
    • 2019-04-19 23:34:47
    • *.dynamic.chello.pl

    @9
    a wiesz co to jest zloty srodek? Popadaja ze skrajnosci w skrajnosc.
    Od Tilkedromow typu lotniska, gdzie nawet zwiru nie uswiadczysz, po tory "tunelowe" typu Baku, Monako, Singabpur, Soczi itd
    Jak bardzo sa to fascynujace wyscigi?
    No chyba ze deszcz spadnie, albo sa kraksy co chwile i co pare kolek wyjezdza SC - ale chyba nie na tym ma plegac F1.

  • 13. Kapitan Suchar
    • 2019-04-19 23:47:15
    • *.dynamic.mm.pl

    @10 Nie uważam, aby w Singapurze wyścigi odbiegały pod względem atrakcyjności od takiego GP USA, albo GP Chin, czyli torów, które mają renomę tych "atrakcyjniejszych". A to jakiś dzwon na starcie, gdzie większość faworytów odpadnie, a to Kubica na świeżych gumach pokaże jak się wyprzedza, a to wspomniany deszczyk pomoże widowisku. Zdecydowanie nie ma w Singapurze tragedii.

    Co do Monaco, to się zgodzę, od kilku lat zdecydowanie wieje tam nudą, ale wartości historyczne, prestiż, kasa, itd. Raz do roku idzie się przemęczyć. Niestety, to nie jest jedyny tor, który kojarzy mi się z wieczną procesją, bo są jeszcze takich w kalendarzu co najmniej 5. Co ciekawe, 4 z nich są torami stałymi, a nie ulicznymi. Hungaroring i Soczi są oczywiste. Oba krytykowane od lat chociaż na tym pierwszym raz na kilka lat zdarzy się ciekawy wyścig (zazwyczaj jak popada). Soczi to już akurat całkowita pomyłka. Dwa pozostałe to Silverstone i Catalunya. Może mam problemy z pamięcią, ale jeśli mnie ona nie zawodzi to w ostatnich 10 latach na obu tych torach łącznie, było mniej ciekawych wyścigów, niż w Singapurze. Przypominam również, że w kalendarzu po za Baku jest jeszcze jeden tor uliczny, na którym wyścigi są prawie zawsze pełne ciekawych wydarzeń. Oczywiście jest to trasa w Montrealu. Ją też wywalić z kalendarza, bo "uliczna"?

    @11 Prosta startowa i ta między zakrętami 4 i 5 (chyba dobrze policzyłem) też wygląda obiecująco. Może nie są to idealne miejsca, ale wciąż są lepsze, niż jakikolwiek punkt na Silverstone.

  • 14. Viggen2
    • 2019-04-20 00:13:03
    • *.138.246.94.ip4.artcom.pl

    @13
    Ogólnie moim zdaniem można by zamienić pare torów, które już są. We Francji zamiast Paul Ricard wolałbym Magny Cours, w USA zamiast Austin Indianapolis. Przynajmniej dla mnie lepiej ogląda się tory, gdzie zamiast asfaltu poza torem jest żwir, a jest ich coraz mniej. Malezja była też super pod tym względem, na szczęście myślą o jej przywróceniu. Również uważam, że wyścigi w Rosji są po prostu nudne, bo są. Niby coś tam kombinują, żeby widowisko było lepsze, ale zobaczymy. Walencja też była fajna i raczej dobrze ją wspominam, ale tam wyścigów Formuły 1 prędko nie będzie patrząc na stan toru. Na pewno znalazłoby się jeszcze kilka torów, ale za długo by wymieniać. Ja osobiście liczę, że w F1 zaczną się pojawiać albo wracać takie właśnie typy torów :D

  • 15. Kapitan Suchar
    • 2019-04-20 00:31:54
    • *.dynamic.mm.pl

    @12 Nie uważam, aby ktokolwiek popadał w skrajności przy okazji tego toru. Tor ma unikalną konfigurację jeśli chodzi o tory uliczne w kalendarzu. Baku jest znacznie bardziej "kanciasty" brak tam sekwencji zakrętów takich jak 3 sektor w Wietnamie. Soczi to samo. W przeciwieństwie do Albert Parku ten tor jest znacznie szybszy i ma jakieś dobre miejsca do wyprzedzania, a w Kanadzie z kolei brakuje długich zakrętów. Do Singapuru nawet nie warto go porównywać.

    O trakcyjności wyścigu w Singapurze już się wypowiadałem wyżej, a Baku to dla mnie po Kanadzie i Bahrajnie najciekawszy wyścig sezonu. Duże szanse na akcje (nie tylko z SC), jest gdzie wyprzedzić i brakuje miejsca na błędy. Mnie nic więcej do szczęścia nie trzeba.

    Co do ogólnego kierunku obranego przez F1. O powrocie żwirku i trawy zaraz za krawężnikiem można zapomnieć, bo "kwestie bezpieczeństwa". Czy to dobrze? Raczej bez znaczenia. I tak całą walka rozgrywa się w granicach toru, a ten jest taki sam dla wszystkich. Nawet zaryzykuję stwierdzenie, że te asfaltowe pobocza troszeczkę poprawiają atrakcyjność wyścigu, bo kierowcy mają świadomość, że w razie błędu cały wyścig nie pójdzie psu w dupę i mogą trochę zaryzykować.
    A dlaczego nowe tory uliczne mi nie przeszkadzają? Bo niczym od tych stałych się nie różnią. Po za Monaco i Albert Parkiem na każdym ulicznym torze w kalendarzu we wszystkich dobrych miejscach do wyprzedzania też jest na tyle dużo asfaltu, aby można było "bezpiecznie zaryzykować" i Wietnam niczym się nie będzie różnił. Dziwnym trafem to właśnie w Australii od kilku lat oglądamy procesje, a to jeden z ostatnich torów bez szerokich stref wyjazdowych. Tak samo Hungaroring.
    Koniec końców uważam, że to czy obok toru masz betonowy mur czy kilometr asfaltu nie ma aż takiego znaczenia. Najważniejsza jest pętla toru, a ta w Wietnamie zapowiada się bardzo interesująco i ja już się nie mogę doczekać, aż ten tor zadebiutuje w kalendarzu,

  • 16. Krystian_AFC
    • 2019-04-20 01:37:45
    • *.25.116.125.vegawlan.pl

    Akurat Baku jest najbardziej ekscytującym torem w kalendarzu. Emocje jakie dostarcza wyścig w Baku to kosmos.
    Wyprzedzania, wypadki i szansa na dobry wynik dla czarnego konia. Wszystko co potrzebuje dobry wyścig.

  • 17. XandiOfficial
    • 2019-04-20 13:18:19
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Przypomnę najciekawsze wyścigi wybrane przez kibiców w ostatnich latach:

    2010 - BELGIA
    2011 - CHINY
    2012 - BRAZYLIA
    2013 - WIELKA BRYTANIA
    2014 - BAHRAJN
    2015 - WĘGRY/USA
    2016 - HISZPANIA/MALEZJA
    2017 - AZERBEJDŻAN
    2018 - USA

    Jakoś się nie powtarzają. Wg mnie powinno odejść się od torów typu Paul Ricard czy Sochi. Ktoś pamięta jak wyglądał tor w Hiszpanii przed rokiem 2010? Zakręt numer 1 i 3 i żwir od razu a teraz wyasfaltowane na 3 metry. Polecam obczaić. Dla mnie Francja, Rosja, Meksyk na odstrzał. Żadne obecne propozycje nie przekonują mnie a są jeszcze gorsze. Indianapolis, MagnyCours, Imola, Jakiś tor porządny w Afryce czyli przebudowa Kyalami. Lepiej aby wróciła Afryka niż kolejne uliczne g**no w Europie. Tory uliczne łatwiejsze do utrzymania dlatego je chcą a LM myśli, że będą to ciekawe wyścigi.

  • 18. sismondi
    • 2019-04-20 13:52:40
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Przez to halo przy dużej prędkości na prostej tor jak nitka i wszystko zasłania.......

  • 19. Raptor202
    • 2019-04-20 14:39:15
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @18 O, dawno nie widziałem dzbanów plujących na system halo, zdecydowanie tego mi tu brakowało.

  • 20. StalkerStrielok
    • 2019-04-20 22:50:07
    • *.lss.net.pl

    Ja bym chciał powrót Long Beach. Gdyby ścigali się tam w nocy byłoby to połączenie Monako i Singapuru.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo