Rich Energy będzie musiało powalczyć o swój znak towarowy
Kontrowersje wokół nowego sponsora tytularnego Haasa nie przestają cichnąć. Rich Energy w końcu zawitało do F1 za sprawą związania się z amerykańską ekipą.Do tych perypetii dochodzi teraz sprawa sądowa dotycząca znaku towarowego. Rich Energy tuż przed sezonem, 12 i 13 marca stawi się na rozprawie wytoczonej przez ATB Sales.
Brytyjska firma posiada w swoim portfolio również markę Whyte Bikes, której logo jest niemal identyczne z logiem Rich Energy.
Szef Rich Energy, William Storey podczas prezentacji nowego bolidu Haasa nie ukrywał, że nowe malowanie VF-19 było wzorowane na słynnym malowaniu Lotusa sponsorowanego przez John Player Special.
"Rozwinęliśmy to malowanie, gdyż w przeciwnym wypadku byłaby to wierna kopia malowania z lat '80" tłumaczył z koeli Guther Steiner, szef zespołu. "Tak długo jak bolid jest piękny, a nazwa firmy Gene'a [Haasa] się na nim pojawia, szef jest zadowolony."
komentarze
1. R4F1
Logotypy rzeczywiście są prawie identyczne (nie licząc 2 szczegółów), ale szczerze: gdyby nie F1 prawdopodobnie miałbym zerową wiedzę na temat istnienia takich marek jak Rich Energy czy ATB Sales i White Bikes. Nie twierdzę, że należy kopiować pomysły innych, szczególnie chronione prawem o znaku towarowym, jednak to trochę jak z logo F1 i tej marki bielizny sportowej od 3M... większość dowiedziała się o niej właśnie przez podobieństwa obu logotypów, a nie przez fenomenalną jakość bielizny 3M.
2. superoqo
Ktoś kto jeździ na rowerach to zapewne kojarzy markę Whyte, dobre rowery, gorzej z ich logo.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz