Pirelli zrezygnowało z twardych opon na GP Hiszpanii
Firma Pirelli nominowała mieszanki opon na kolejne wyścigi sezonu w Hiszpanii oraz Kanadzie, rezygnując przy tym z wykorzystania twardych opon w Katalonii.Tor Catalunya słynął z tego iż bardzo szybko zużywał opony, ale najwyraźniej jego charakterystyka znacząco uległa zmianie po wylaniu nowej nawierzchni.
Na wyścigi w Hiszpanii w tym roku zespoły będą wybierać opony z zestawu: średnie, miękkie oraz supermiękkie, a przypominamy, że w tym roku mieszanki są o jeden krok bardziej miękkie niż w zeszłym.
Jeżeli chodzi o wyścig w Montrealu, nie ma żadnego zaskoczenia. Do Kanady pojadą trzy najbardziej miękkie z tegorocznych opon czyli: hipermiękkie, utramiękkie oraz supermiękkie.
Opony Pirelli na sezon 2018
1. GP Australii - miękkie, supermiękkie, ultramiękkie
2. GP Bahrajnu - średnie, miękkie, supermiękkie
3. GP Chin - średnie, miękkie, ultramiękkie
4. GP Azerbejdżanu - miękkie, supermiękkie, ultramiękkie
5. GP Hiszpanii - średnie, miękkie, supermiękkie
6. GP Moanko -
7. GP Kanady - supermiękkie, ultramiękkie, hipermiękkie
komentarze
1. toddlockwood
Wyjaśni ktoś cel twardych opon?
2. dami14321
tyle tych rodzajow teraz jest ze sie pogubic idzie ;). Celu twardych opon tez nie widze, chyba sa tylko po to zeby na nich mozna bylo potestowac przed sezonem jak i w trakcie :) nawet w grze F1 2017 nigdy ich nie uzylem w wyscigu, bo bolid na nich nie ma wogole przyczepnosci.
3. Krys007
@1 Wydaje mi się, że chodzi o zużycie opony. Na niektórych torach, krętych i o specyficznej nawierzchni zużycie będzie bardzo duże. Jadąc na twardych, możesz dłużej jechać bez PIT.
PS. Jeśli się mylę to poprawcie, to tylko przypuszczenia
4. Amnes
@1 twarde opony są bardziej wytrzymałe
5. toddlockwood
Kapitan obvious... no co ty nie powiesz. Chodzi mi o to że i tak z nich nie będą korzystać bo niby na jakim torze?
6. Jen
@1 toddlockwood
"....Mario Isola, który zaznaczył, że w związku z brakiem wystarczających testów twardych opon, nie poczyniono estymacji dla tych mieszanek, przypominając, że mają one stanowić jedynie zawór bezpieczeństwa na wypadek, gdyby nowe mieszanki okazały się zbyt miękkie".
Mieszanki twarde są trzymane na wszelki wypadek:)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz