Pirelli: ultra-miękka opona wytrzyma cały dystans wyścigu
Firma Pirelli jest przekonana, że na ultra-miękkiej oponie zespoły będą mogły w niedzielę pokonać pełen dystans wyścigu, bez martwienia się o stan ogumienia.Opony na torze w Monako tradycyjnie nie zużywają się wyjątkowo mocno, jednak to właśnie nieprzewidywalność tego wyścigu i duże prawdopodobieństwo pojawienia się samochodu bezpieczeństwa stwarza różne możliwości strategiczne.
Kierowcy startujący z czołowej dziesiątki nie powinni również obawiać się utraty pozycji ze względu na utratę właściwości ogumienia, gdyż ultra-miękką oponę powinni móc wykorzystać przez cały dystans wyścigu, a spełnienie wymogu założenia jednej z wybranych przez Pirelli na ten wyścig opon (super-miękkiej i miękkiej) zrealizować w samej końcówce.
"Mieliśmy zerową degradację" mówił Mario Isola. "W drugim treningu symulacje wyścigu były bardzo stabilne. Spodziewaliśmy się tego. Różnica w czasie okrążenia między ultra-miękką, a super-miękką oponą wynosi tutaj około 0,7 sekundy. Podczas wyścigu prawdopodobnie liczba ta będzie mniejsza, ale to normalne."
"Podejrzewam, że wszyscy przyglądają się możliwości pokonania długiego przejazdu na ultra-miękkich oponach. Zobaczymy, gdyż tutaj ryzyko pojawienia się samochodu bezpieczeństwa jest wysokie."
"Być może ktoś zdecyduje się na start do wyścigu na super-miękkich oponach, a gdy pojawi się samochód bezpieczeństwa będzie możliwość zmiany opon na ultra-miękkie i ukończenie na nich wyścigu."
"Zużycie opon nie stanowi tutaj problemu, degradacja również. W czwartek opony zachowywały się idealnie. Nie było na nich pęcherzyków, grainingu, nic."
komentarze
1. vanD
Śmiesznie by było gdyby zjazdy do boksów zaczęły się na 70okr. :D
2. XandrasPL
szersze opony = szybsza formuła , szersze opony = opony bridgestone , szersze opony = 0 walk strategicznych , szersze opony = problemy z wyprzedzaniem , ogólnie od f1 2009 roku z tymi nowymi skrzydłami formuła nie wyglądała ładnie ale wyprzedzeń było znacznie więcej niż od 2000 - 2008, w monaco będzie więcej wyprzedzeń niż w Rosji
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz