komentarze
  • 1. Witek6935
    • 2007-07-07 21:03:29
    • *.ztpnet.pl

    tak tak.. pokonać BMW. chyba śnicie.. jak to Heikki cały czas powtarza: "Zmierzamy cały czas w dobrym kierunku". Tylko coś wam nie wychodzi ta pogoń z BMW... Znowu pewnieTrulli przywali w Kovalainena :D W końcu startuje zaraz za nim :D

  • 2. dario71
    • 2007-07-07 21:07:11
    • *.wroclaw.dialog.net.pl

    przeciez Kov mowi ze chca pokonac tylko toyotke ;) o bmw juz nie mysla bo trzeba byc realista i tu ma racje z toyotka raczej wygraja bo pewnie ralf zaraz pojedzie na stacje benzynowa :)

  • 3. koffers
    • 2007-07-07 21:27:30
    • *.centertel.pl

    Ralf na stacje, a Truli w stacje i toyota ma wakacje ;-)

  • 4. psycholog75
    • 2007-07-07 21:43:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tylko, żeby Ralf nie w Kubicę... :(

  • 5. Mareko
    • 2007-07-07 21:46:11
    • *.adsl.inetia.pl

    Wybaczcie ze pytam tutaj ale widze ze dyskutuje tu grupa prawdziwych fanow i fachowcow F1.
    Czy w bolidach jest pedal sprzegla taki jak w normalnych autach? Niby glupie pytanie ale nie wiem. Jakis czas temu Kimi sie wypowiadal ze mu naprawili sprzeglo i przez to lepiej startuje. Natomiast z drugiej strony przeciez nie dali by rady tak szybko wysprzeglac skoro skrzynie sa polautomatyczne i zmiany biegow przebiegaja tak szybko.
    Druga czesc pytania: zakladajac ze pedalu sprzegla nie ma to znaczy ze hamulec naciskaja lewa noga ????? To tez bardzo dziwne by bylo.
    I trzecie pytanie: Na czym polega okrazenie formujace i dlaczego podczas tego okrazenia jada zolwim tempem ??? Wielkie dzieki za odpowiedzi.

  • 6. ales1
    • 2007-07-07 22:06:54
    • *.gprspla.plusgsm.pl

    Nie jestem super ekspertem, ale pamiętam,że Barichello zawsze hamował lewą noga, przynajmniej w Ferrari i MSC równiez. Jaą żółwim tempem , bo nie można wyprzedzać, a trzeba rozgrzać opony, więc jezcze robią "żmiję" na torze.

  • 7. Mareko
    • 2007-07-07 22:13:02
    • *.adsl.inetia.pl

    ales1: ja pytalem o okrazenie formujace a nie o warm up przed samym wyscigiem. na to okrazenie formujace kierowcy wyjezdzaja zawsze na poczatku dnia testow czy kwali

  • 8. bartek007
    • 2007-07-07 22:13:19
    • *.jasman.pl

    sprzęgło jest w kierownicy poniżej lopatek do zmiany biegów...uzywają go tylko przy starcie i podczas zatrzymanie np w boksie aby silnik nie zgasł POZDRO i trzymać kciuki za Roberta ; )

  • 9. walerus
    • 2007-07-07 22:35:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walkę zapowiada - ale tylko chyna z Toyotami - jak ich toyoty nie wykasują na starcie albo potem..... ;-)

  • 10. _mateusz_F1_
    • 2007-07-07 22:56:52
    • *.konin.mm.pl

    Mareko: Sprzęgło jest w kierownicy czyli jak mi sie wydaje hamulec jest w lewej nodze, a okrążenie formujące tego nie umiem wytłumaczyć!! I tak jak mówi: bartek007 Trzymajcie kciuki za Roberta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 11. _mateusz_F1_
    • 2007-07-07 22:58:45
    • *.konin.mm.pl

    Mareko: Okrążenie formujące jest w dniu wyścigu!! PZDR!!

  • 12. Amadeo
    • 2007-07-07 23:07:25
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Myślę, że Mareko pomylił okrążenie formujące, z tzw. okrążeniem instalacyjnym, kiedy kierowcy na początku sesji treningowych wyjeżdżają na tor i nie przejeżdzając nawet pełnego kółka zjeżdzają do boxu. Chodzi o to, żeby zapoznać się z torem, myślę, że kierowca już po kilku pierwszych zakrętach orientuje się jakie są warunki, czy przyczepność większa czy mniejsza i nie ma sensu dalej jechać, tylko zjeżdzają do boxu dopasowac ustawienia bolidu do panujacych warunków. Natomiast nazwa okrążenie formujące tyczy się okrążenia , które pokonują kierowcy tuż przed startem wyścigu.

  • 13. jaros69
    • 2007-07-07 23:35:01
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja bym nie lekceważył renówek. Są szybkie na starcie, a KOVu nie boi się ryzykować. Będzie ciekawie, szczególnie na starcie na pozycjach 1-4.

  • 14. wegles
    • 2007-07-07 23:35:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mareko: sprzeglo znajduje sie po prawej i lewej stronie na kierownicy, na dole. Ponadto znajduje sie tam jeszcze ponad 20 innych przyciskow; mozna m.in. ustawic sile kontroli trakcji albo zwiekszyc hamowanie silnikiem (Robert to robi dosc czesto). Najciekawasze jest jednak to, ze zmiana biegow trwa 300 milisekund, choc konstruktorzy utrzymuja to w wielkiej tajemnicy. Moze w tej skrzyni, ktora dzis przekladano Robertowi trwa to 500 ms :)

  • 15. obi216
    • 2007-07-08 00:03:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Podobnie jak jaros69 - uważam , że Renault jest dosyć mocne . A nawet trochę lepiej niż mocne. Nicko będzie miał ciężki orzech do zgryzienia i to nie tylko na starcie . Miejmy nadzieję , że sobie poradzi . Jak również miejmy nadzieję , że Robert rozdzieli ( przynajmniej trochę ) tą czołową 4-ę. Osobiście jestem bardzo dobrej myśli .

  • 16. Ajek
    • 2007-07-08 11:18:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sprzęgło w bolidach F1 jest na kierownicy i jak napisał bartek007 używa się je tylko na starcie i na postoju. Hamuje się lewą nogą - w miejscu gdzie są nogi nie ma miejsca na wymianę nóg. Zresztą przy sekwencyjnych skrzyniach biegów również często hamują lewą nogą kierowcy rajdowi mimo, że mają miejsce do przekładana nóg. Natomiast okrążenie instalacyjne jest w czasie kwalifikacji Q1, Q2 i Q3 - chodzi o to, że wjechać musi na pomiar czasu w miejscu start-meta z pełną prędkością dlatego wcześniej robi okrążenie. Okrążenie formujące jest robione tylko przed wyścigiem, aby znaleźć się na odpowiednio wywalczonym w kwalifikacjach miejscu, i jest to po prostu rozgrzewka.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo