Honda przyznaje, że powrót był cięższy niż się spodziewała
Szef działu sportów motorowych Hondy przyznał, że powrót jego firmy do Formuły 1 okazał się trudniejszy niż wcześniej się spodziewał. Mimo to cały czas wierzy w możliwość rozwoju silnika V6 turbo i powrót do konkurencyjności.Japońska jednostka napędowa ma otrzymać na GP Belgii nowe, znaczące poprawi co oznaczać może wykorzystanie kolejnych z siedmiu pozostałych tokenów na jej rozwój w trakcie sezonu.
„Chcemy zmieni jej charakterystykę przeprojektowując komorę spalania oraz wlot i wydech powietrza” mówił Yasuhisa Arai.
Mimo iż główną bolączką silnika Hondy jest jego niezawodność, ostatnio Eric Boullier przyznawał, że jego zespół obecnie traci około 120 KM do swoich konkurentów.
„Wierzymy, że nasza kompaktowa konstrukcja silnika okaże się bardzo konkurencyjna” dodawał.
Arai przyznał jednak, że początek nowej ery w F1 okazał się bardzo trudny dla Hondy: „To był bardzo trudny początek naszego powrotu do Formuły 1.”
„Dobrze, że większość z problemów została już przezwyciężona a my możemy zacząć koncentrować się na poprawie osiągów.”
Zapytany wprost o to czy Honda nie doceniła wyzwania jakim jest powrót do F1, Arai odpierał: „Sport ten bardzo zmienił się od czasów chwały McLarena i Hondy. Obecna technologia jest znacznie bardziej wyrafinowana i ciężko jest stworzyć dobry samochód wyścigowy.”
„Wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo, ale prawdopodobnie nie wyobrażaliśmy sobie, że będzie aż tak ciężko. Osobiście nie wyobrażałem sobie, że pod względem technologii będziemy mieli takie problemy, ale mam pełne zaufanie co do kierunku jaki obraliśmy w przypadku naszego układu napędowego.”
Arai podsumowując pierwsza połowę sezonu 2015 po raz kolejny zdementował plotki dotyczące jego rezygnacji ze stanowiska.
„Uważam, że metody rozwoju Hondy są znacząco różne od tych panujących w Formule 1 i w McLarenie. Uważam, że posiadam zdolności, aby przewodzić temu projektowi, ale nie mogę decydować o swojej przyszłości. Ne mogą o tym także decydować media czy przedstawiciele zarządu McLarena.”
„Wiem, że McLaren jest pod presją ze strony sponsorów, ale ufamy sobie i pomagamy wzajemnie, aby odkrywać dobre, innowacyjne pomysły.”
„Fakt, że czasami kolidujemy ze sobą oznacza, że wkładamy w to 100 procent energii a obie strony są niezwykłymi pasjonatami- to pozytywna cecha, nie negatywna.”
komentarze
1. Kalor666
Co to jest wydech powietrza? ??
2. Vendeur
Wdech, wydech. Nigdy nie byłeś u lekarza? :D
3. bartexar
@1. Kanał F. :D
4. belzebub
Obstawiam, że Arai poleci najpóźniej po zakończeniu sezonu :) Więc niech nie będzie taki pewny swojego stanowiska. 120 KM straty do liderów to przepaść, nie mówiąc o praktycznie cały czas zawodności tegorocznej konstrukcji. :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz