komentarze
  • 1. Greek
    • 2015-02-27 09:33:34
    • *.dynamic.chello.pl

    Luzik, padać nie powinno, a i temperatura wreszcie bardziej 'realistyczna' :) Tak że jest dobrze

  • 2. Nowicjusz
    • 2015-02-27 10:17:24
    • *.204.251.8

    Jeżeli dziś McHonda nie pokona przynajmniej 50 okr. to znak że jest z nimi gorzej niz z Renault w 2014.
    Ciekawi mnie też Mercedes, czy poradzą sobie z usterką która przez 3 dni nie pozwalała McHondzie na jazdę na pełnej mocy.

  • 3. dexter
    • 2015-02-27 11:15:52
    • *.115.28.47

    Dzien dobry

    Nic dziwnego ze Jenson poprowadzi dzisiaj bolid na torze pod Barcelona, on jest kierowca podstawowym ktory potrzebuje praktyki w nowym bolidzie. Jak dotad wykrecil 427 km. Wczoraj tylko 7 okrazen.

    Dzisiaj po poludniu ukaze sie swiatu nowy bolid VJM08 zespolu Force India. Podczas gdy konkurencja przez ostatnie dwa tygodnie testowala w Jerez i Barcelonie, auto zespolu FI bylo jeszcze w czesciach w Silverstone. Nowe malowanie znane jest juz ze starego modelu ktore widzielismy juz w testach, tutaj nic sie nie zmienilo. Ale wreszcie bolid FI bedzie dysponowal nowa technologia.

    Podobnie jak w innych konstrukcjach nowego rocznika od razu rzuca sie w oczy nowy przod bolidu. Ponoc inzynierowie FI posiadali nos w trzech wariantach do wyboru ktory oczywiscie roznil sie dlugoscia. Nos ktory zostal wybrany przypomina troche wersje Williamsa.
    Zaraz za nosem mozna zauwazyc S-duct (z przodu na nosie strugi powietrza sa zbierane, ktore pozniej odpowiednim kanalem przedostaja sie do gornej czesci Chassis i tam sa rozdmuchane.
    W ten sposob przeplyw strug powierza nad Chassis mozna lepiej kontrolowac, a umiejetnie pokierowane moga zredukowac takze opor powietrza. Zobaczymy jak FIA oceni zamontowanie kamery pokladowej w bolidzie FI. Ten sam problem mial Mercedes, Ferrari i Toro Rosso.

    Czyli przod zostal przeprojektowany, boczne skrzynie z wlotem powietrza nie wygladaja na jakis postep technologiczy, podobnie jak i tylne zawieszenie. Tutaj konwencjonalne sprezyny zostaly zamienione na system hydrauliczny. Taki system przyspiesza szybsza zmiane Setupu.

    Najwiekszym atutem to oczywiscie silnik Mercedesa. No ale zaleglosci zespolu sa ogromne, choc sezon jest dlugi i tutaj pewnie wszyscy na jakies punkty licza.

    Apropos Mercedesa

    Wczoraj Mercedes podobnie jak Toro Rosso jezdzil bardzo zmienionym bolidem. Nos ktory na pierwszy rzut oka wyglada tak samo jak stary jednak nowa wersja posiada pod spodem takie wybrzuszenie. Jest mniej miejsca do przedniego skrzydla ktore w ogle prawie nie jest pokryte - a to ulatwia lepszy przeplyw strug powietrza. Dlugosc nosa jest ta sama (minimum 85cm.) Testy zderzeniowe zostaly u ubieglym tygodniu zaliczone. Przednie skrzydlo zostalo troche zmodyfikowane. Na Melbourne Mercedes planuje jeszcze bardziej agresywny wariant przedniego skrzydla. Nowy nos zawsze ciagnie za soba wiele innych zmian w aerodynamice, poniewaz caly przeplyw strug powietrza sie zmienia. W takim przypadku potrzebna jest korekta przegrod pionowych pod nosem oraz modyfikacja Bat-Wing'u. Skrzynie boczne sa troche zmienione, pokrywa silnika udoskonalona. Wszystko jest bardziej waskie, plaskie i zbite razem czyli kompaktowe. Przegrody przed wlotami i obok wlotow powietrza sa zmienione. Plyta tylnego skrzydla jest zmieniona, ma zmieniony profil i posiada nowy slawny Monky Seat. Podloga w Mercedesie zostala odpowiednio dopasowana. Wydech posiada inna pozycje, patrzac z tylu wszystko jest bardziej przez oslony zamkniete. Juz nie ma takich przeswitow. Dzisiaj ma zostac zalozona na 4 kolach nowa wentylacja ukladu hamulcowego ktora ma zmodyfikowane skrzydelka i deflektory powietrza. W Mercedesie wszyscy maja nadzieje, ze nowy pakiet aero polepszy osiagi o okolo pol sekundy.

    Tak na boku:

    Wczoraj wspomnialem ze w czasie testow czesto mozna zauwazyc jak wiele zespolow pokonuje swoje okrazenia z urzadzem pomiarowym (taka rama z czujnikami), ktore zamontowane jest na przedniej lub tylnej czesci bolidow i odpowiedzialne jest za dokladny pomiar przeplywu strug powietrza. Napisalem takze, ze auto na torze jezdzi w zakretach i tutaj warunki atmosferyczne np. wiatr odgywaja duza role. Dane uzyskane z pomiaru wykonanego na torze, mimo tego ze zespoly dysponuja tunelem aerodynamicznym sa bardziej przydatne. W tunelu aerodynamicznym zawsze bedzie rzeczywistosc symulowana, a na torze ta wlasnie realnosc jest zawsze.

    Tutaj chcialbym troche bardziej rozwinac zdanie: „dane uzyskane z pomiaru wykonanego na torze, mimo tego ze zespoly dysponuja tunelem aerodynamicznym sa bardziej przydatne“

    Co to znaczy stwierdzenie „bardziej przydatne“? Tzn. Inzynierowie sprawdzaja urzadzeniem do pomiaru dynamicznego cisnienia czy wizualizacja przeplywu strug powietrza, ktora wynika z testow w tunelu aerodynamicznym oraz z obliczen komputerowych CFD odpowiada rzeczywistosci na torze. Czym lepsza bedzie koleracja, tym bardziej mozna zaufac swojemu tunelowi aero i oprogramowaniu CFD.

  • 4. Nowicjusz
    • 2015-02-27 12:26:36
    • *.204.251.8

    nowe FI zaliczyło pierwsze okrążenie instalacyjne.

  • 5. nonam3k
    • 2015-02-27 13:08:54
    • *.131.246.94.ip4.artcom.pl

    Mclaren juz 35 okrążeń i jeszcze bolid sie nie rozkraczył Jest postęp . sauber 1:24.071

  • 6. nonam3k
    • 2015-02-27 13:09:33
    • *.131.246.94.ip4.artcom.pl

    44 okrazenia

  • 7. RyżyWuj
    • 2015-02-27 13:26:51
    • *.static.korbank.pl

    Z Force India może szału na starcie nie będzie, ale liczę, że przynajmniej stabilnie będą się trzymać w środku stawki. Oni mają chyba bardziej zdroworozsądkowe podejście do sprawy (narzucone finansami oczywiście) - nie mierzą niewiadomo jak wysoko, ale przynajmniej osiągają to, co sobie ustalili. W przeciwieństwie do McLarena, który nie ma wyjścia i musi próbować być najlepszym.

  • 8. jakkap
    • 2015-02-27 13:28:27
    • *.189.219.199.skyware.pl

    Jakie sa czasy w tej chwili ?

  • 9. RyżyWuj
    • 2015-02-27 13:40:12
    • *.static.korbank.pl

    Czasy są bardzo ciężkie, nie wiadomo czego można się spodziewać. Szczegółnie jeśli chodzi o McHondę. Ich największy fan, jogi2, jakoś nagle przycichł z aplauzem i optymizmem...

  • 10. adams_123
    • 2015-02-27 13:55:42
    • *.wegrow.domtel.com.pl

    1 Felipe Nasr Sauber 1m24.071s
    2 Nico Rosberg Mercedes 1m25.216s +1.145
    3 Sebastian Vettel Ferrari 1m25.339s +1.268
    4 Valtteri Bottas Williams 1m26.032s +1.961
    5 Max Verstappen Toro Rosso 1m26.766s +2.695
    6 Pastor Maldonado Lotus 1m28.013s +3.942
    7 Jenson Button McLaren 1m28.052s +3.981
    8 Daniil Kvyat Red Bull 1m29.294s +5.223
    9 Nico Hulkenberg Force India 1m31.165s +7.094

  • 11. Cirten
    • 2015-02-27 14:26:04
    • *.160.172.84

    a macie liczbę przejechanych okr.?

  • 12. adams_123
    • 2015-02-27 14:31:19
    • *.wegrow.domtel.com.pl

    Vettel - 81
    Verstappen - 78
    Rosberg - 65
    Nasr - 63
    Maldonado - 61
    Bottas - 59
    Button - 48
    Kvyat - 41
    Hulkenberg - 5

  • 13. Lotuss
    • 2015-02-27 14:58:36
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl


    1 12 Felipe Nasr Sauber 1'24"071 78
    2 06 Nico Rosberg Mercedes 1'25"216 +01"145 65
    3 01 Sebastian Vettel Ferrari 1'25"339 +01"268 89
    4 77 Valtteri Bottas Williams 1'26"032 +01"961 64
    5 33 Max Verstappen Toro Rosso 1'26"766 +02"695 79
    6 26 Daniil Kvyat Red Bull 1'26"965 +02"894 46
    7 13 Pastor Maldonado Lotus 1'28"013 +03"942 75
    8 22 Jenson Button McLaren 1'28"646 +04"575 53
    9 27 Nico Hulkenberg Force India 1'31"165 +07"094 05

  • 14. Nowicjusz
    • 2015-02-27 15:12:56
    • *.204.251.8

    McHonda przejechała największą ilość okrążeń podczas testów.
    Może dobiją dziś do 100. Czyli znowu wszystko przeciw Alonso. Porazili go prądem aby nie mógł przyzwyczaić się do bolidu a Button zrobi ponad 100 okrążeń i będzie objeżdżał Hiszpana w sezonie bo wszystkie dane będą pochodziły od niego.
    Biedny Hiszpan D:

  • 15. Zirdiel
    • 2015-02-27 15:24:42
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @14 To wszystko ma sens! Specjalnie postarali się, żeby miał wypadek. Teraz Alonso nie może jezdzić, wiec wszystko poodkręcali jak należy, żeby Button mógł zbierać informacje tylko pod siebie. Kurcze sprytnie to wymyśliłeś, brawo!

  • 16. Blaz
    • 2015-02-27 16:17:56
    • *.sileman.net.pl

    nooo bo ,żeby umieć jeździć bolidem Fernando musi go przetestować. Co za bzdury. FYI ferrari w poprzednim sezonie to był szmelc i jakos umiał a Kimi nie potrafił okiełznać tego potwora :)

  • 17. nonam3k
    • 2015-02-27 16:53:32
    • *.131.246.94.ip4.artcom.pl

    Rosberg 1.22:742

  • 18. Blaz
    • 2015-02-27 17:25:54
    • *.play-internet.pl

    Dziekujemy za uwage :)

  • 19. Lotuss
    • 2015-02-27 17:30:11
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    1 06 Nico Rosberg Mercedes 1'22"792 99
    2 77 Valtteri Bottas Williams 1'23"995 +01"203 89
    3 12 Felipe Nasr Sauber 1'24"071 +01"279 136
    4 01 Sebastian Vettel Ferrari 1'25"339 +02"547 133
    5 22 Jenson Button McLaren 1'26"362 +03"570 95
    6 13 Pastor Maldonado Lotus 1'26"705 +03"913 127
    7 33 Max Verstappen Toro Rosso 1'26"766 +03"974 139
    8 26 Daniil Kvyat Red Bull 1'26"965 +04"173 72
    9 27 Nico Hulkenberg Force India 1'28"847 +06"055 67

  • 20. adam40
    • 2015-02-27 17:31:06
    • *.bredband.comhem.se

    Witam. Co prawda nieczęsto sie udzielam, ale jeśli ktoś chce śledzić testy, to polecam stronkę F1Todey kropka net. Tam jest wszystko podane jak na tacy.

  • 21. jogi2
    • 2015-02-27 18:59:11
    • *.piekary.net

    Jak tam RyżyWuj ? Jakiś komentarz :)

  • 22. RyżyWuj
    • 2015-02-28 17:38:40
    • *.static.korbank.pl

    @21 wróciło ci krążenie i od razu McHonda lepiej jeździ. Nie zapominaj o dopingu, bo tylko ty im pozostałeś ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo