Pirelli prezentuje grafiki 18-calowych kół F1
Firma Pirelli przedstawiła pierwsze grafiki prezentujące wygląd prototypowych 18-calowych opon F1, które w tym tygodniu zostaną po raz pierwszy sprawdzone przez ekipę Lotusa na torze Silverstone.Od lat spekuluje się, że do sportu chciałoby powrócić także Michelin. Francuski koncern stawiał jednak warunek przejścia właśnie na 18 calowe koła, które bardziej odzwierciedlałyby technologię stosowaną w codziennym życiu milionów użytkowników dróg na świecie.
„Już wiele lat temu mówiliśmy, że chcielibyśmy iść w kierunku większych średnic kół, ale zawsze powtarzamy także, że będziemy robić to o co poprosi nas sport- to kluczowy czynnik” mówił Paul Hembery z Pirelli.
„Pomyśleliśmy więc, że spróbujemy. Chodzi o estetykę. Czy poprawi to podobieństwo technologii F1 do samochodów drogowych i czy sport chce iść w tym kierunku?”
„Pomyśleliśmy, że warto stworzyć dla Komisji F1 i Grupy Strategicznej kilka obrazków bolidów F1 z 18-calowymi kołami.”
„18-calowe opony to jedno rozwiązanie ale idąc dalej uważam, że 19 lub 20-calowe opony powinny być dla nas kierunkiem.”
Trzeba przyznać, że zaprezentowane grafiki wyglądają bardzo estetycznie. Pytanie tylko jak będzie wyglądała estetyka bolidów, gdy przy 18-calowych oponach zaczną realnie pracować projektanci bolidów F1...
komentarze
1. DamianW
Ciekawe jaki wpływ będą miały takie felgi na chłodzenie hamulców. I czy tarcze hamulcowe również będą większe.
2. GTR
Nieeeee :( :( :( Te ćwoki nie rozumieją, że F1 nie może mieć kompromisów. Co mają odzwierciedlające technologię opony użytkowane przez miliony kierowców do F1? Widzi gdzieś ktoś koneksję? Kopanie się z koniem, które zakrawa o schizofrenię i paranoję w jednym. F1 ma być ekstremalna! Mogą i mieć opony 20 calowe, kupę elektroniki w bolidach, paliwo rakietowe i nawet te nieszczęsne silniki elektryczne ale niech to będzie pokaz osiągnięć ludzkości a nie ekologii, która nie ma tutaj w ogóle miejsca i o której nie może być mowy, tudzież interesików, za którymi stoją korporacyjne pieniądze i zyski budowane dosłownie na wszystkim. Brzydzę się tymi wymysłami i opiniami. Gdzie tu panie ekstremalność? Gdzie wyrywanie fotela na zakręcie?
3. Greek
Eee tam to ma być estetyczne. To wygląda jak z jakiegoś need for speed czy innej badziewnej gierki dla dzieciaków. W F1 zawsze dobrze wyglądały gruuube gumy i tak ma zostać.
4. KowalAMG
Opony maja nizszy profil jeden ostrzejszy wjazd na tarke i po oponie Vetelowi nie bedzie to na reke gdyz korzysta z calej szerokosci toru . Estetycznie nie wyglada to tak zle cos jak Mecedes E-TRON
5. fotoman
ale będą mieć większą przyczepność mechaniczną na zakrętach, co się wiąże ze zwiększeniem szybkości na nich
6. AlMastar
szybkość na zakrętach to jedno a większe hamulce (co za tym idzie wydajniejsze) to drugie - więc byłoby tylko lepiej i szybciej
7. KowalAMG
Poprawka Mercedes GRAN TURISMO.
8. fanAlonso=pziom
do bani zostawić tak jak jest niech zmiejszą tylne skrzydło coś jak sprzed 2009 r
9. Yogson
Nie wiem czy Hamilton sobie poradzi na takich kołach w deszczu ponieważ jak jest mokro to boi się jeździć:)
10. andrewhum
@9 dobrze że ty nie boisz się pisać takie bzdety :)
11. andrewhum
takie eksperymenty uważam są w porządku, jak z tymi kołami będzie pokaże czas ale i tak to lepiej niż klocki z iskrami pod spodem bolidu albo trąbka w rurze wydechowej
12. Sasilton
Znacznie, znacznie ładniejsze od miszelinów.
13. mazur81
@1 DamianW
Jeśli tylko przepisy pozwolą, to nie wierzę, że zespoły nie skorzystają z możliwości używania większych tarcz. Przy takiej różnicy w wielkości tarczy, różnica w efektywności hamulców będzie kolosalna. Ale jak ktoś wyżej zauważył, ciekawe jest jak takie gumy będą się zachowywać na tarkach. Myślę, że zawias będzie musiał być odpowiednio bardziej elastyczny, żeby zniwelować braki w amortyzacji, które teraz dają te balony. Mnie pomysł się podoba i wizualizacja również.
14. KowalAMG
Ale yogsona bola wygrane hamiltona jeszcze dlugo bedzie mial migrene :)))
15. Yogson
14@
Spoko;) ja bym bardziej martwił się o twoją paranoje;) niż o wygrane Hamiltona to poprostu przecietniak w kosmicznym bolidzie. A tytuł i tak zgarnięcia Nico;)
16. KowalAMG
Dla mnie wazny jest TYTUŁ MB AMG takze nie wazne kolego kto wygra kibicuje obojgom :) a kierowcą N.O w stawce jest ALONSO takze upokarzasz sie swoim prostactwem. A te niswiadome przepisy FIA z czasem zaczely poprawiac widowisko I oby tak dalej a powroci rywalizacja z dawnych lat :))
17. mwhakowscy
Nawet ładne "kapcie".
18. marco35
Jutro Lotus ma "latać na tych kapciach" Jestem ciekaw zdjęć i aby nie wystarczyło czasu Pastorowi do zniszczenia kompletu bądź kompletów.
19. FAster92
Kompletnie ten pomysł z tymi 18 - calowymi kołami mi się nie podoba, jeszcze do tego ta wizualizacja... Mam nadzieję, że nie dojdzie do skutku wdrożenie tego pomysłu w realia F1.
Po za tym wdrożenie takich kół wiąże się z całkowitą zmianą zawieszenia.
20. Skoczek130
Tytuł w tym roku zdobędzie W05 - jedyny i prawdziwy zwycięzca. :))
21. KowalAMG
Czyli system FRIC bedzie pomocny w ograniczeniu sztywnosci auta przeciwko drganiom albo wpadnieciom na tarke i beda mogli go zalegalizowac .
22. MakGregor
A mnie się podoba. Na pewno musza skonstruować mocne i lekkie felgi jak i mocniejsze zawieszenie... No i inne temperatury opon będą, będzie ciekawie :)
23. f1
O nie! Gorszego pomysłu mieć nie mogli...
24. Root
Bardzo dobry pomysł, podoba mi się!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz