Hulkenberg oficjalnie wraca do Force India
Zespół Force India potwierdził dzisiaj, że w przyszłym roku jego barwy ponownie reprezentować będzie Nico Hulkenberg.W minionym sezonie Hulkenberg przeniósł się do Saubera, gdzie napotkał problemy natury finansowej. Przez długi czas Niemiec był łączony z fotelem w Ferrari a także z Lotusem.
Ostatecznie Hulkenberg będzie w przyszłym roku reprezentował barwy Force India. Zespół poinformował, że podpisał z Niemcem „wieloletnią umowę”.
„Jestem zadowolony z powrotu do zespołu Sahara Force India” mówił Niemiec. „Zespół mierzy wysoko i wierzę, że doświadczenie jakie zdobyłem przez te wszystkie lata pomoże mu osiągnąć te cele. Mocno wierzę, że w sezonie 2014 możemy mieć konkurencyjny pakiet.”
Ekipa obecnie potwierdzała jedynie zaangażowanie Nico Hulkenberga, pozostawiając na później ogłoszenie drugiego zawodnika. Do drugiego wyścigowego fotela przymierzany jest głównie Sergio Perez, który stracił miejsce w McLarenie. Adrian Sutil także potwierdził, że podpisał już swój kontrakt, jednak nie zdradził z jakim zespołem.
komentarze
1. bartexar
Myślę, że to dobra decyzja. Szkoda że kasa Maldonado przeszkodziła Mu w przejściu do Lotusa.
2. Adek_82
Nareszcie :-)
3. Kalor666
A ja myślę, że to niestety krok wstecz. Mógł już zostać w Sauberze.
4. Orlo
@kempa
W zdaniu "Po udanym debiucie..." brakuje przecinka po "w Williamsie", który zmienia sens tego zdania, bo w obecnej formie wygląda to tak jakby Hulk debiutował w 2011 roku...:P
A co do Hulkenberga, to szkoda go. To na pewno wielki talent, ale że inne beztalęcia mają jak na ironię bogatych sponsorów, cóż, taka już obecna F1. Ale może to i dobrze, Lotus widać, że się stacza, problemów z kasą już aż takich nie będą mieli, ale stracili wielu dobrych inżynierów, w następnym sezonie mogą nie być już tacy szybcy. Chociaż żal, że opuszcza Saubera, czuję sympatię do tej ekipy, a tracą świetnego zawodnika.
5. Skoczek130
Teraz jeszcze potwierdzić Pereza i będzie świetny skład. Młody, a zarazem obiecujący i silny. :)) Sutil walczy wyłącznie o kontrakt z Sauberem - kwitując bolid FI "marchewką", z pewnością nie zyskałby aprobaty... ;)
6. RyżyWuj
3 najlepsze zespoły powinny mieć prawo wystawienia dodatkowego bolidu dla młodego kierowcy. Ich wyniki nie liczyłyby się do punktów zespołu, ale taki ktoś mógłby max 3 lata jeździć na równych prawach w F1 i pokazywać swoje umiejętności.
Obecny system jest chory i historia Hulkenberga tylko to potwierdza. Niestety cała F1 ma z roku na rok coraz mniej sportu, a coraz więcej interesów i prymitywnego robienia kasy.
7. bartexar
@5. Sutil już ma prawdopodobnie podpisany kontrakt, więc miejsce w FI jest zaklepane.
8. Skoczek130
@bartekxar - a kto ci powiedział, że z Force India?? ;)
9. patrolek23
Co za matoł, najgorsze jest to, że jest podopiecznym Ferrari, które ma w d... młodych. On do tej pory tego nie widzi, zrujnuje sobie karierę. Powinien dawno wziąć sprawy w swoje ręce.
10. mssie
Śmieszne trochę, że tak słaby kierowca jak Maldonado idzie do dużo lepszego zespołu niż utalentowany Nico, no nic, oby żałował Lotus swojej pazerności.
11. greyhow
Jak zatrudnią tego ogórka Sutila, kosztem di Resty, to dopiero będzie śmiech na sali...
12. Hamcio20
Przez holerną kasę Hulk nie może być w lotusie- szkoda gadać. Ale tam pisze "wieloletni kontrakt" czyli minimum 2-3 sezony więc jeśli w lotusie po roku zwolni się miejsce to nie może do nich iść (trochę źle zrobił) ;) mógł pozostać w Sauberze na rok . Jeśli chodzi o 2 kierowcę to wolałbym żeby został nim Perez, bo Sutil nic ciekawego w tym roku nie pokazał a perez owszem ;)
13. housepl
Do Lotusa Hulkenberg napewno nie przejdzie. Następna szansa to za 2-3 lata zastapienie Alonso w Ferrari
14. Rudolf50
Wieloletni kontrakt, nie wiem czy to dobrze i FI jakoś szczególnie dobrze im nie idzie i nie wiem czemu ale nigdy nie postrzegałem tego zespołu który by walczył albo miał ambicje takowe
15. RyżyWuj
@14 Force India nie idzie odkąd Papa Zientarski przestał im kibicować.
16. housepl
ForceIndia jeszcze w 2008r był najgorszym zespołem ale mieli dobrych (nawet) kierowców chociaz na pewno pomogly im pieniądze.Sauber myślę ze w przyszym sezonie trochę sie podniosą, teraz ciekawe jest to kto za Hul w Sauberze ? Rusek juz raczej na pewno nie pojdzie bo nie ma jednak sponsorow ani superlicencji. Sprawa Sutila który według mnie powinien odejść z F1 nic ciekawego nie pokazał przez lata startów w FI a wlasciwie tylko w FI wiec zamiast niego powinien trafić tam Perez choc poczatkowo mial Magnussen więc Mc ugrał na rzecz kierowców.
17. Nutella_w_pomid
W sumie, to chyba najlepsza opcja, jaką HUL miał do wyboru. Bo poza FI to nie znamy jeszcze składu w Sauber, Caterham i Marussia. Osobiście lubię tego kierowcę i kibicowałem od poczatku zespołowi FI (nawet kiedy okupowali koniec stawki). Oby sezon 2014 był przełomowy dla nich.
18. Reaglag2
Błąd: biorąc pod uwagę awaryjność bolidów FI, oraz problemy ze strategią, zmienianiem kół itp... nienajlepsza decyzja.
19. Orlo
Problemy ze strategią? Właśnie Force India często ma odważną strategię i często dobrze na tym wychodzą.
20. pjc
@patrolek23 a jaki on ma wpływ na to,że LRGP woli wybrać pieniądze?
Słowo matoł nie na miejscu!
21. Xevatiz
Bardzo dobra wiadomość dla kibiców Force India (np. mnie - kibicuję im od początku ich przygody z F1) ale tak realnie patrząc to ciężko będzie się wybić ponad środek stawki... Trudno oczekiwać żeby Nico walczył o coś więcej niż 6-10 miejsce, no chyba że stanie się rzecz niewiarygodna i VJM07 będzie istną rakietą... Wciąż czekam na drugie podium od czasów drugiego miejsca Fisico w GP Belgii 2009 ;-
22. Nutella_w_pomid
@18, awaryjność to jeszcze może masz rację, ale do strategii bym polemizował. Często było tak, że jak większość kierowców jechało na 2 pit stopy, to Sutil czy di Resta jechali na 1 co przeważnie pozwalało wybić się im gdzieś z 15-16 miejsca nawet na 9-10 miejsce. Pamiętacie wyścig z tego roku (bodajże w Japonii) kiedy wszyscy zjechali na zmianę opon, a Sutil jako jedyny nie i po 30 okrążeniach Borowczyk ciągle pytał: "Ileż on jeszcze może?" "Kiedy on wreszcie zjedzie?"
23. housepl
To korea nie japonia IMO
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz