komentarze
  • 1. housepl
    • 2013-11-16 11:15:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moze niech zaczna juz testowac rozwiazania na sezon 2014 bo przeciez w tamtym roku mieli 2 bolid w stawce.

  • 2. Skoczek130
    • 2013-11-16 12:59:42
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    W zeszłym roku mieli najszybszy sprzęt w stawce. W tym względzie akurat wykorzystali problemy z RB8. Ale zabrakło stałej formy w wyścigach, a dodatkowo weszły problemy z degradacją, awaryjnością i bezbłędnością. Pomimo potencjału, sezon najgorszy od 2009r.

    Zapewne już dawno skupili się na 2014 - ponoć ten nieudany projekt to także poligon na przyszły sezon. Być może rewolucja w konstrukcji miała dalekosiężne plany. Bo nie wierze, by podejmowali tak duże ryzyko, skoro MP4-27 miał taki potencjał. ;]

  • 3. Skoczek130
    • 2013-11-16 13:01:12
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Moim zdaniem zeszły sezon pokazał także, ile dzieli McL od RBR w ogólnej organizacji. Za Dennisa było różnie, ale jednak było lepiej... ;)

  • 4. Sasilton
    • 2013-11-16 13:06:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Dokładnie, rok temu Mclaren miał najlepszy bolid, tylko przez awarie, kraksy z nie ich winy oraz tragiczne pitstopy po 5-7s Hamilton nie został Mistrzem Świata. Button cos sobie nie radził w połowie sezonu i ledwo punkty zdobywał.

  • 5. Skoczek130
    • 2013-11-16 14:23:27
    • Blokada
    • *.ip.netia.com.pl

    Podobnie wyglądała właśnie sytuacja z Buttonem - dodatkowo zmiany w bolidzie sprawiły, że nie mógł go ustawić pod siebie. W pierwszych trzech wyścigach szedł po mistrza... przynajmniej tak to wyglądało, bo w Australii miażdżył. ;) W Bahrajnie dokonali jednak zmian, bo ich maszyna była trudna w rozwoju. Nie da się też ukryć, iż w kratkę wychodziło im trafianie w pracę bolidu - raz byli poza zasięgiem (na Monzie byłby dublet, choć Perez mógł wygrać wyścig, dzięki strategii), a raz kiepscy (Silverstone). No ale tym większe baty dla nich - bo stworzyć świetny bolid, a potem to wykorzystać, to inna bajka. Największym poszkodowanym sezonu był RBR, bo zakazali ich nowinki technicznej, którą potem i tak wielu kopiowało. I tak zdobyli tytuł, bo wykorzystali wszystko, co mieli, a w drugiej połowie dali popis. A gdyby im tego nie zakazali, to mistrzostwo rozstrzygnęłoby się równie szybko, co w tym i 2011r. Największym wygranym sezonu było Ferrari - kiepska maszyna, ale wybitny kierowca. Przegranie tytułu nie można uznać za wielką porażkę, jeżeli zobaczymy na problemy na testach i na początku. Zmaksymalizowali swoje osiągi i w pełni wykorzystali potencjał. Dla mnie osobiście był najlepszym kierowcą sezonu i moralnym mistrzem świata - ale i on miał pecha. ;) Natomiast Ferrari, w przeciwieństwie do 2008r., zasłużyli nawet na tytuł MŚ, bo rozwój w sezonie oraz wykorzystanie potencjału jest czasem ważniejsze, niż czyste możliwości maszyny. I za to np. wolę obecną F1 od tej przed rewolucją - walczyło wiele zespołów i nie mieliśmy walki o podia między dwoma zespołami. A i zdarzały się niespodzianki, co np. w 2007 było niemożliwe, bez udziału loterii z SC. ;)

  • 6. Skoczek130
    • 2013-11-16 14:30:07
    • Blokada
    • *.ip.netia.com.pl

    @Sasilton - najlepszy jednak był RB8 - nie mieli takich zachwiań formy. Ale MP4-27 bez wątpienia był najszybszy. Ale nie od dziś wiadomo, iż klasa bolid składa się na wiele czynników - szybkość w kwalifikacjach, w wyścigu, ekonomiczność, a przy tym wydajność, niski stopień degradacji opon czy też żywotność. Równie dobrze te dwie ostatnie kwestie mogą być wynikiem zbyt dużego docisku, który MP4-27 zdecydowanie miał - RBR dopiero w drugiej połowie sezonu zniwelował stratę w przyczepności tyłu. Bo wcześniej ich maszyna była strasznie nerwowa. Wszystko jest powiązane - i tu McL poległ, zaliczając najgorszy sezon w nowej dekadzie. Teraz wiemy jednak, że ten sezon jest dużo, dużo gorszy... ;)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo