komentarze
  • 1. Orlo
    • 2013-10-18 15:14:57
    • *.jawor.vectranet.pl

    Coś ten Merc za często gada o Red Bullu. Ja rozumiem, że trochę w tym sezonie przyspieszyli, ale do RBR im jeszcze daleko, a samym gadaniem o szacunie dla nich ich nie dogonią...

  • 2. wobz
    • 2013-10-18 15:15:55
    • *.adsl.inetia.pl

    mądre słowa

  • 3. ekwador15
    • 2013-10-18 15:22:44
    • *.adsl.inetia.pl

    Gdyby nie tak kapryśne opony, to pierwsza połowa sezonu pod względem czystej szybkości była dla Mercedesa. Mieli najszybszy bolid. Tak naprawdę, gdyby w pierwszej połowie sezonu dano opony Bridgestone, na których każdy wyścig byłby na 1 pit, to Merc i Red Bull tylko walczyliby o zwycięstwa. W dzisiejszych czasach zbudowanie szybkiego bolidu nic nie znaczy, bo musisz pomyśleć o oponach.

  • 4. Skoczek130
    • 2013-10-18 15:43:00
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @ekwador15 - zawsze trzeba było myśleć o oponach. Czemu Ferrari dominowało, czemu odniosło spektakularną porażkę w 2005 roku?? Czemu Renault straciło formę w 2007 roku?? Odpowiedz sobie sam.... ;) Teraz jest to być może jeszcze ważniejsze, ale przecież to najlepsi specjaliści na świecie - a to wymaga od nich jeszcze więcej. :))

  • 5. Skoczek130
    • 2013-10-18 15:44:26
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Co do pierwszej połowy sezonu - RBR mógłby od razu dominować. Co do Merca, mogliby nie mieć takich problemów. Ale pragnę zauważyć, iż ich problemy z przegrzewaniem były od samego początku... ;)

  • 6. Grzesiek 12.
    • 2013-10-18 16:33:50
    • *.cdma.centertel.pl

    Nie na darmo Horner chodzi pieskiem ze Mr. E ....... który jak wiadomo , rządzi F1 :)
    Dlatego też od początku zmian , najpierw mieliśmy dmuchane dyfuzory , połączone z mapowaniem silnika , później regulacje zawieszenia , dziury w podłodze a teraz mamy nową wersję kontroli trakcji która w F1 jest zabroniona ....
    Więc siłą rzeczy ten zespół zawsze będzie w przodzie , dopóki FIA będzie przymykać oko na podobne nowinki które z legalnością nie mają nic wspólnego :P
    A oponki są tylko kolejnym przypadkiem na to o czym piszę ...... :) ech

  • 7. Martitta
    • 2013-10-18 16:56:27
    • *.dynamic.chello.pl

    Bardzo mądrze stwierdzili...

  • 8. Skoczek130
    • 2013-10-19 09:30:15
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Grzesiek 12. - taaa, faktycznie przymykali oko na te wszystkie nowinki... jakoś szybko je zakazywali, przez co RBR miał problemy. Tym większe brawa dla stajni Matchesitza, bo mimo przeciwności miażdżą "gigantów F1", którzy nieudolnie ich podgryzają... ;)

  • 9. Skoczek130
    • 2013-10-19 09:32:25
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dotąd RBR nie złamał przepisów.... ominięcie regulaminu to nie złamanie. Za każdym razem dokonywali rzeczy, które w oczach prawa nie były zakazane. Oczernianie ich nie jest fair... tym bardziej przez ludzi, którzy kontakt z F1 mają sprzed monitora. ;)

  • 10. RyżyWuj
    • 2013-10-19 12:53:58
    • *.static.korbank.pl

    Jak zwykle geniusze z zarządu wymyślili, że do sukcesu trzeba MOOO MOOONEY! Prawda jest taka, że progress w 2013 wygenerowało wywalenie gwiazdora, który nie dawał rady. Onkel Szumi brał masę kasy, przywileje na torze i jeździł jak jakiś emeryt na rodeo.
    Teraz zamiast szukać kolejnej kasy niech zwolnią tego fajtłapę Rosberga i zatrudnią Kubicę. Wtedy Mercedes będzie na topie.

  • 11. Duke_
    • 2013-10-19 14:22:59
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    @ 10. RyżyWuj
    Chyba sam nie wiesz co piszesz albo jestes pod wplywem jakis srodkow.
    Schumi to byla typowa zagrywka marketingowa i bardzo dobrze Merc z tego skorzystal.
    Jesli Twoim zdaniem Rosberg jest fajtlapa to albo nie patrzymy razem na te same wyscigi albo zyjesz F1 z wiadomosci onetu.
    Z calym szacunkiem dla Ciebie pomysl zanim cos napiszesz.

  • 12. RyżyWuj
    • 2013-10-19 21:05:11
    • *.static.korbank.pl

    @11 Duke, porażasz originalnością wypowiedzi jak typowy pasażer gimbusa. "pomyśl zanim coś napiszesz", "jesteś pod wpływem środków", "żyjesz F1 z wiadomości onetu" itd. Jeszcze zabrakło tylko "czytania ze zrozumieniem" - naprawdę nie potrafisz się powstrzymać przed cache'owaniem takimi banałami z forów dla nastolatków?

    Schumacher to była zagrywka marketingowa w pierwszym roku. Niewypaliła i powinni mu powiedzieć Danke! Jaki z Rosberga jest fighter, to widać po tym sezonie. Siedzi wieki w Mercedesie, zna zespół, bolid itd., a tu przychodzi Hamilton i deklasuje go punktowo w pierwszym sezonie. Obstawiam, że z każdym kolejnym kwartałem różnica między Rosbergiem a Hamiltonem będzie jeszcze większa. I to pokazuje czym jest czampion motorsportu a czym zwykły średniak.

  • 13. Grzesiek 12.
    • 2013-10-19 22:52:45
    • *.cdma.centertel.pl

    8 Skoczek130
    Rzeczywiście szybko :D
    Dmuchane dyfuzory w wersji pierwotnej przeżyły dwa lata .....
    Nieco krócej mapowanie silnika . Tylko zanim je zniesiono , RBR zdominował dwa sezony .
    Rak temu mieliśmy początek z zawieszeniem . Teraz to już chyba wszyscy korzystają z tego patentu ........
    Dziurki w podłodze zlikwidowano dosyć szybko . Ale również bez kary dla zespołu . A teraz mamy kontrolę trakcji , od której zaczęła się dominacja RBR w tym sezonie .....
    Dla mnie jest oczywiste że wspomniane nowinki , które powinny zostać zabite w zarodku bo są nielegalne , przyczyniły się do dominacji Red Bulla ......

  • 14. Duke_
    • 2013-10-20 12:14:28
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Widac, ze nie ma o czym dyskutowac

  • 15. Skoczek130
    • 2013-10-21 14:09:53
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Grzesiek 12. - nie kupuje tego... bo niby Ferrari i McLaren nie potrafiły zrobić czegoś, bez konsekwencji?? Każdy nagina przepisy, a RBR robi to najlepiej. Gdyby złamali przepisy, inni by nie popuścili... chyba nie jesteś taki naiwny?? Dotąd wszystko robili "białymi rękawiczkami" i stąd są na topie. Niech inni się od nich uczą. Tyle ode mnie. :)

    P.S. Nie zarzucaj im kontroli trakcji. Nie są idiotami, by ryzykować czymś takim. Z pewnością zrobili coś, co nieco pomaga w zastąpieniu TC. Ale pisanie o kontroli trakcji tak, jakby miało to ewidentnie miejsce, jest ignorancją. ;)

  • 16. Skoczek130
    • 2013-10-21 14:15:02
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czemu FIA i FOM chciałoby dominacji Vettela i RBR?? Ani nie jeżdżą przecież pod brytyjską flagą, ani pod francuską. Nie wpływa to pozytywnie na popularność sportu. Przepisy nie są stabilne, jak w czasach Schumiego. Zmiana opon oraz specyfikacji także nie była na korzyść RBR (ostatnia owszem, ale także dla Merca). Po prostu nie znaleźli na nich haka i nie udowodnili im jawnego łamania przepisów. Zakazują fakt... ale po to, aby nie dominowali. Gdyby zrobili coś na prawdę konkretnego (tzn. faktycznie złamali przepisy lub oszukali), z pewnością zostaliby ukarani... zapewne w podobny sposób do McLarena i Mercedesa (obie nieadekwatne), ale zostaliby ukarani. Sorry za rozpisanie się. Pzdr :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo