Jak kosztowny będzie powrót testów?
Szef McLarena – Martin Whitmarsh nie spodziewa się, jakoby powrót testów w trakcie sezonu wyjątkowo mocno obciążył ekipy dodatkowymi kosztami, które F1 stara się ciąć na wszelkie sposoby.Według Autosportu 3-dniowe testy miałyby się odbywać od wtorku do czwartku bezpośrednio po weekendzie Grand Prix. Miejsca zostaną wybrane po opublikowaniu kalendarza na sezon 2014.
Czy w takich okolicznościach zespoły powinny mieć obawy przed większymi kosztami? Szef McLarena - Martin Whitmarsh nie sądzi, aby Formuła 1 miała ucierpieć na tym finansowo.
„Zawsze wspierałem limity testów i ograniczenia w innych kwestiach, ale kompromis, który pozwoli nam testować we wtorek, środę i czwartek po wyścigach w Europie jest dla nas o wiele bardziej praktyczny” – mówi szef McLarena.
„Zmniejszymy liczbę testów aero czy sesji dla młodych kierowców. Jest to kompromis, który wszystkim powinien odpowiadać. Mimo to musimy nadal szukać oszczędności, zwłaszcza dla mniejszych zespołów. Mamy świadomość, że dla nich ten biznes jest wyzwaniem” – dodaje Whitmarsh.
Zespoły starają się także wyciągnąć jakieś korzyści finansowe z samego testowania. Jednak prawa komercyjne (również do testów) posiada Bernie Ecclestone. „Moglibyśmy [jako zespoły] dogadać się z włodarzami toru, ale gdy jeździmy razem to on [Ecclestone] posiada prawa komercyjne” – kończy Whitmarsh.
komentarze
1. vincent_vega
___________czy będą testy, czy nie będzie, czy mieszanki będą twarde, średnie czy miękkie, czy wyścig będzie suchy czy mokry, na śniegu, piachu czy żużlu, czy dyfuzory będą dmuchane, czy pojemność będzie 2,4 1,6 czy 0,8L.....
.....MISTRZEM BĘDZIE VETTEL bo jest obecnie najlepszym kierowcą świata.
czy się komuś to podoba czy nie, Seb pomimo nie najlepszego bolidu z stawce (Ferrari ma lepszy samochód) będzie czterokrotnym Mistrzem Świata ponieważ bije innych kierowców na głowę jeśli chodzi o talent, charakter, waleczność i motywację w dążeniu do celu.,
WELTMEISTER!!!!
2. robertunio
Szkoda ze te testy beda kosztem testow dla mlodych kierowcow. Tak nie powinno byc.
3. Oskar9
@1. vincent_vega
I tak go nie lubię :P poza tym co Twój komentarz ma wspólnego z artykułem?? Będziesz pod każdym newsem pisał "WELTMEISTER"?? To się robi nudne i śmierdzi spamem.
Testy na torze pozwolą zespołom na weryfikacje danych z tunelu oraz są bardziej miarodajne (chyba że pada). Moim zdaniem powrót testów pomorze zespołom popracować nad oponami/areo i czym tam będą chcieli. Pomoże takim zespołom jak McLaren który wydaje się że nie ogarnia przedniego zawieszenia typu pull-road. Myślę że obecnie uczą się tego zawieszenia jak Ferrari w zeszłym roku aby na 2014 być gotowym do walki.
4. Jarkeczek
Pisanie o kosztach powrotu testów ma chyba za cel postawienie zasłony dymnej wokoło wprowadzenie nowych silników i ogromnych kosztów z tym związanych.
5. saint77
@1. myślałem że to jest koszerny portal - zakaz wstępu dla wieprzowiny...
6. zu7
Tańsze i chyba fajniejsze byłoby przywrócenie trzeciego piątkowego kierowcy. Plus może ze 2 osobne trzydniowe testy.
Takie uzgodnione obecnie 4 sesje to jednak będą obciążeniem. Choćby logistycznym. Będzie mniej czasu na odpoczynek między wyścigami.
7. saint77
Testy dają możliwość rozwoju konstrukcji, przewagę będą mieli więc bardziej kreatywni i pomysłowi. No chyba że FIA znowu w trakcie sezonu zmieni podejście w interpretacji przepisów i ograniczy możliwość zmian rozwojowych. Wówczas testy są bez sensu, bo testuje się po to aby rozwijać i ulepszać.
8. kanapka
po co wgl odpisujecie na jego prowokacyjne komentarze. Jak będziemy go olewac to mu się znudzi i przestanie trolowac
9. Kalor666
Jak to możliwe ze ten stary dziad Bernie ma prawa do wszystkiego? To jest jeden wielki przekręt i mam nadzieję że do odbiorą mu się do tyłka bardzo szybko! I tylko mi nie piszcie że to dzięki niemu wszystko trzyma sie w kupie. Nie wierzę. Zespoły nie mogą się utrzymać i są zmuszone ciąć koszty i zatrudniać paydriverów. A dziadunio tylko liczy kasę!!!
10. Phenom
Jeżeli żaden zespół nie zgłasza sprzeciwu to testy nie będą bardzo obciążać każdego z zespołów....to będzie przede wszystkim szansa dla takich zespołów które mają dużo kasy i dobrych kreatywnych ludzi przy budowie bolidu.....np. gdyby to już było w tym roku to Mclaren pewnie odbił by się od.....dna ( za dużo powiedziane ) a także pomoże to każdemu z zespołów z czołowki którym brakuje minimalnie do danego lidera....to stworzy rywalizację jeszcze bardziej ciekawszą ;)
Vincent mam takie pytanie.....czy ty zdasz do następnej klasy ?
11. silvestre1
Jak w grę wchodzą pieniądze wydane na wątpliwy cel, to pierwszy do gadki jest księgowy Whitmarsh. Widze że teraz kombinuje spisek przeciwko Ecclestone pod płaszczykiem "show-test". Nie jest żadną tajemnicą że większe korzyści z takich testów mają media i sponsorzy niż teamy biorące w nich udział. Przeforsowanie zmian i (co za tym idzie) minimalizacja kosztów udziału teamów w takich testach i tak daleka jest od "sprawiedliwości", zatem życzę wszystkim aby dobranocka została na swoim miejscu a wyścigi na swoim.
PS. Dawno temu podziękowałem Whitmarshowi ale widać gość uparty jest i dalej chce mieszać w finansach. Znowu zapomniał gdzie Jego miejsce?
12. R.U
powinno byc:„Zawsze wspierałem limity testów i ograniczenia w innych kwestiach, ale w tym roku mamy tak gowniane auto i nie umiemy go ogarnac,ze zgodze sie na wszystko"
Jesli chodzi o koszty to testy sa lepszym pomyslem niz drogie gownianei i pseudo ekologiczne rozwiazania.
13. GrzegorzF1fan
vincent_vega Zgadzam się w 100 % , Sebastian Vettel jest obecnie najlepszym kierowcą na świecie :)
14. marcin_114
Na 100% będą mniej kosztowne niż wydawanie pieniędzy w błoto na nieudane poprawki.
15. fanAlonso=pziom
to po co wogóle zabraniali testów w 2009 ? skoro okazuje się że takie kosztowne nie są
16. seb_1746
10. Phenom - w tzw. szkołach specjalnych - chyba każdy przechodzi do następnej klasy
17. mark.
Chrzanić słabe zespoły, nie ma na nie miejsca w F1! To ma być wyścig zbrojeń jak na arenie militarnej USA vs Rosja vs Chiny.
18. Lotuss
___________czy będą testy, czy nie będzie, czy mieszanki będą twarde, średnie czy miękkie, czy wyścig będzie suchy czy mokry, na śniegu, piachu czy żużlu, czy dyfuzory będą dmuchane, czy pojemność będzie 2,4 1,6 czy 0,8L.....
Pomimo najlepszego bolidu w stawce a także najbardzej naginajcego zasady zespołu (Ferrari ma słabszy samochód)
popełnia dziecinne błedy Kanada: uderzenie w sciane wyjazdy poza tor.
Abu Zabi w zeszły sezonie jazda gorsza od debiutanta
Jest tak niesamowitym kierowcą że radzi sobie dobrze startując tylko z PP jest poprostu niewiarygodny brak mi słów na niego eby go bardziej wychwalić
WELTFUJARSTER !!!!!!!!!!!!!!!
19. vincent_vega
____________warto przypomnieć klasyfikację generalną:
1. SEBASTIAN VETTEL Niemcy Red Bull 132 pkt.
2. Fernando Alonso Hiszpania Ferrari 96 pkt.
3. Kimi Raikkonen Finlandia Lotus 88 pkt.
4. Lewis Hamilton Wielka Brytania Mercedes 77 pkt.
5. Mark Webber Australia Red Bull 69 pkt.
6. Nico Rosberg Niemcy Mercedes 57 pkt.
7. Felipe Massa Brazylia Ferrari 49 pkt.
8. Paul di Resta Szkocja Force India 34 pkt.
9. Romain Grosjean Francja Lotus 26 pkt.
10. Jenson Button Wielka Brytania McLaren 25 pkt.
Seb kontroluje sytuację i sądzę że obecnie nie ma zawodnika, który mógłby mu zagrozić. Vettel to najbardziej utalentowany i najbardziej utytułowany kierowa w stawce, wielki talent, wspaniały zawodnik.
20. seb_1746
___________________________19. vincent_vega - przypominaj, przypominaj ALONSO już na drugim miejscu ha, ha, ha, ha ..
21. Riddick_
1. vincent_vega Typowe niedorozwinięte dziecko onetu, nie na temat i od rzeczy
22. vincent_vega
@20, właśnie, na DRUGIM miejscu i tam jest jego miejsce. może być drugi ale nigdy nie PIERWSZY, nie ma najmniejszych szans z Sebastianem. Alfonso nie jest tak utalentowany i nie ma zbyt mocnej psychiki. taki zwykły, przeciętny płaczek, ma kosmiczny bolid ale nie potrafi wykorzystać tego potenjhału. zwykły przeciętniak.lll
23. MarTum
Przestańcie odpowiadać temu dziecku to zdechnie śmiercią naturalną. Trolli się nie karmi. Za każdym razem jak mu odpisujecie on wygrywa bo taki jest jego cel...
24. slawex1983
@5. saint77
Żydy won.
25. Kalor666
Czy admin mogłby usunąć albo chociaż upomnieć tego przyugłupa, który pisze nie na temat? Mam na myśli tego, który ciągle pisze o Vettelu. Nicku nie podam bo się troll obrazi zaraz ;-)
26. makarow9
Nie przesadzaj z tym swoim Vettelem no jest dobry ale że najlepszy to raczej nie .
27. pjc
@vincent_vega klasyfikacja jest znana każdemu kibicowi.
Ja widzę w niej jedną rzecz.
Pierwsze cztery lokaty zajmują mistrzowie świata i to jest ścisła czołówka F1.
Brakuje tam tylko Jensona - który z powodu niedoskonałego bolidu nie jest w stanie dołączyć do tego grona. Ale wszystko w swoim czasie.
Tak - w statystykach Niemiec jest najlepszy, ale sezon jeszcze się nie skończył.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz