Vettel: testy bardzo pomogły kierowcom Mercedesa
Sebastian Vettel nie ma wątpliwości, że testy nowych opon wykonane przez kierowców Mercedesa po GP Hiszpanii dały im spore korzyści.Vettel pytany przez serwis Autosport.com o to jak kierowca może zyskać na testach opon w trakcie sezonu, odpowiadał: „Nie wiem jakich dokładnie opon używali, ale uważam, że gdy jesteśmy na torze, zawsze czegoś się uczymy.”
„W pewnym momencie ma się opony, których się wcześniej używało albo te, które będzie się używać w przyszłości, więc pod tym względem każde okrążenie ma znaczenie.”
„Wszyscy wiemy jak ważne są zimowe testy. Jakość testów nie jest taka sama, gdyż warunki są inne. Bolidy są na wczesnym etapie rozwoju, więc gdy przytrafia się okazja testów w trakcie sezonu to dużo pomaga.”
Trzykrotny mistrz świata F1 dopytywany o jego odczucia związane z powołaniem Mercedesa przed oblicze Trybunału Międzynarodowego, odpowiadał: „Z formalnego punktu widzenia nie ma innej drogi.”
„Oczywiście jako kierowca jesteś świadomy zasad obowiązujących na torze, jeżeli chodzi o sygnały dawane flagami i tego typu rzeczy. Niemniej nie znamy wszystkich zasad zapisanych w regulaminie sportowym. To było spore zaskoczenie, gdy dowiedzieliśmy się o tym w sobotnie popołudnie [w Monako].”
komentarze
1. KobayashiF1
Vettel wszystkie swoje niepowodzenia zwala na opony i na testy Mercedesa, RedBull już nie jest taki szybki a on tylko krytykuje i narzeka zamiast skupić się na wyścigu...Webber jakoś nie narzeka a robi swoje i za to go cenie.
2. moon22
1. KobayashiF1 Niepowodzenie? Idzie im na razie świetnie. Nie wiem o czym mówisz. A na wyścigu skupiają się zawsze, dzięki temu mieli prawie dublet w Monako.
3. saint77
Jeśli prawdą jest, że Adrian myśli o emeryturze, to już niedługo dzieciakowi się w głowie wyprostuje.
Z drugiej strony szkoda takiego inżyniera.
4. Martitta
@3. saint77 - A co u niego z głową nie tak? ;)
Webber był pierwszy, który narzekał na te opony, ale tego już nie pamiętacie.
A co do Mercedesa i całej afery oponiarskiej, to od tego są zespoły, żeby myśleć o własnej korzyści. RBR walczy o mistrzostwo, ma prawo "szczekać" w tych kwestiach.
5. adrian1313
@2 mieli prawie dublet? nie zauważyłem, żeby choć przez chwilę byli blisko - ROS cały czas kontrolował sytuację :P co do tego świetnie też można mieć wątpliwości - nie mają tego co chcieliby mieć, więc raczej jest po prostu dobrze, ale trzeba ostro pracować...mówię jak jest :P
6. Gosu
Nie przepadam za Vettelem, ale ma sporo racji. Ile Mercedes zyskał okaże się po Silverstone. Niestety złamali regulamin i tyle. Testowali tegoroczną konstrukcją i to jest fatalne dla wizerunku firmy. Kibicowałem tej ekipie, a tu taki szwindel ;/
7. KobayashiF1
2.moon chodziło mi tylko o Vettela i o jego wygrane wyścigi których w tym roku ma mało w porównaniu z ubiegłymi latami. Może dlatego ciągle narzeka i krytykuje, "Nie wygrałem w Monaco bo Mercedes miał testy", "Nie wygrałem bo musiałem oszczędzać opony" itd.
8. Michael Schumi
@1 Przypomnij sobie końcówkę 2012: Alonso ciągle gadał, że Newey był szybszy, a taki Massa robił swoje i potrafił pokazać coś więcej niż Alonso bez zbędnej paplaniny: kwalifikacje w USA, wyścig w Korei i w Brazylii (jednak nie dowiemy się jak bardzo był szybszy, z powodu zakazania mu walki z Alonso.
9. URAN
Powiedział, co wiedział! Ale nowość!
10. A...
7. Przypomnij sobie, kiedy Vettel miał drugą wygraną w ubiegłym sezonie.
11. berni
@7. ... oraz kiedy mial drugie zwyciestwo w sezonie 2010. Tylko w 2011 na tym etapie mistrzostw mial wiecej niz 2 wygrane.
12. Ferrante
„Oczywiście jako kierowca jesteś świadomy zasad obowiązujących na torze, jeżeli chodzi o sygnały dawane flagami i tego typu rzeczy. Niemniej nie znamy wszystkich zasad zapisanych w regulaminie sportowym." - taki tekst prosto z głowy Mistrza Świata???
Panie Sebek, jest taka strona pod adresem formula1-kropka-com, gdzie w zakładce "Inside F1" znajdziesz Pan "Rules & Regulations". Tam wszystko jest opisane.
Flagi, Panie Sebek, służą temu aby zawodnicy mający problem z czytaniem komunikatów (na wyświetlaczu/kierownicy) w języku obcym, lub nie mającym czasu na tenże wyświetlacz zerkać, pozanali drogą organoleptyczną, jak wygląda sytuacja na torze w danej chwili. Można też zapytać, kogoś bardziej kumatego, zanim się wsiądzie do bolidu.
Sorry ale krew mnie zalewa. Jeśli jeszcze raz przeczytam o "inteligentnym" sportowcu, to ruszam do najbliższego "Zoologa" i kupię sobie jeża - bedę miał obiekt porównywalny. Pies i kot, z którymi na codzień obcuję, to dwa rzędy wartości IQ więcej...
Przepraszam jeżeli kogoś bulwersuje mój stosunek do przesympatycznych jeżyków.
13. Skoczek130
@A... i @berni - dzieciak nie może tego pamiętać, skoro F1 ogląda od kilku wyścigów. Chłopcze @KobayashiF1 - przesyłam Ci link klasyfikacji generalnej. Pamiętaj, że czarna jedynka na żółtym tle to wygrana. ;] http:// pl.wikipedia.org/ wiki/Formu%C5%82 a_1_Sezon_2012 Pamiętaj, abyś usunął spacje - to ten długi przycisk na najniższym szczeblu klawiatury. ;)
14. KobayashiF1
13. Skoczek jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem może nie musiałbyś się trudzić i pytać mamy jak wkleić linka. Dobrze wiem ile jak wyglądał sezon 2012 który na początku był wyjątkowy pod względem wygranych. Zobacz sezon 2011.
15. moon22
7. KobayashiF1 2 wygrane, nie jest źle. Fakt w 2011 było lepiej, ale w tym roku nie mają najlepszego bolidu. Ale teraz sugerujesz, że nie umie się przyznać do błędu, a wiele razy mówił, że to on popełnił błąd choćby właśnie kwalifikacje do GP Monako. Nie zwalił tego na zespół tylko wziął to na siebie i powiedział że "mógł złożyć lepsze kółko".
16. KobayashiF1
15.moon Nie chodzi mi o to że nie umie się przyznać do błędu bo tak jak piszesz potrafi. Wiadomo że jest bardzo szybki w dobrym bolidzie. Chodzi mi o to dlaczego wdaję się w dyskusję na temat opon i testów Mercedesa. Jakoś inni kierowcy też walczą o mistrzostwo, a nie komentują przy każdej okazji, skupiają się na wyścigu.
17. mefrix
@12 Nie wiem, czy ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniwm, ale akurat to co przytozyles daje jasno do zrozumienia, ze Vettel dobrze wie o dzialaniu flag i tym podobne. Mu chodzilo raczej o przepisy w kwesti testowania opon tegoroczna konstrukcja ;) Polecam Ci jeszcze raz przeczytac ten akapit.
Co do tematu. Chyba tak zawsze jest, nie wygrywasz to szukasz jakis przeciwienstw losu. Alonso mial Newey´a, Vettel ma Merca i opony :)
18. Ferrante
17. mefrix - napiszę jeszcze raz, tym razek wielkimi literami:
"NIEMNIEJ NIE ZNAMY WSZYSTKICH ZASAD ZAPISANYCH W REGULAMINIE SPORTOWYM."
Jeżeli pominąć dylematy związane z czytaniem i rozumieniem tekstu, napiszę tak: mój komentarz nie dotyczył tekstu w całości, jedynie zacytowanego fragmentu. Po to jest znak interpukcyjny zwany "cudzysłów" aby potencjalnym czytelnikom ułatwić zlokalizowanie odnośnika.
Na temat "działania" flag odbyła sie już obszerna dyskusja po ubiegłorocznym GP Brazylii. Nie moją rolą jest zaznajamianie zawodników z regulaminem zawodów, w których biorą czynny udział.
Temat opon czy też ich testowania, przerasta moje możliwości intelektualne i tutaj pole do popisu zostawiam Mistrzowi Świata.
19. Riso
Samochód wygrał mu trzy mistrzostwa, tyle... Zaczyna się wyrównywać i pokazuje klasę. Że nie zasłużył na żaden tytuł, żale i płacze pajaca z RedBulla, gdzie ten zespół naginał, nie raz oszukiwał i robił machlojki sprzeczne z regulaminem. W ich mniemaniu, oszukujemy, dlaczego nie wygrywamy? No to popłaczemy sobie na to, że inni też oszukują...
20. sebsaa
12 Ferrante. Rozumiem, że Ty znasz na pamięć Kodeks Drogowy? Chyba, że nie masz jeszcze prawa jazdy wtedy nie musisz znać. Wyprzedzę Twój kolejny wywód - znasz na pamięć Kodeks Pracy?
21. 6q47
12&18. Ferrante
Witam.
Twój wpis uwidocznił pewne problemy, których szybko nie da się naprawić - szczególnie jak umysł wiekiem młody jest:) A takich umysłów ciągle przybywa i musisz tłumaczyć dużymi literami...
User @20 sebsaa nieco sie zagalopował.
Zapewne ma na myśli Przepisy Techniczne zatwierdzone przez FIA... w takim razie na kolana przed Fachowcem, który je czyta tuż przed śniadaniem w jesienno-zimowe dni i wie o co chodzi, jak odpowiednio zinterpretować te przepisy aby bolid smigał jak marzenie...
Przepisy dotyczace nakazów i zakazów podczas jazdy są maksymalnie krótkie ze względu na szybkość tej serii. Tu nie można mówić o jakims wybitnym skomplikowaniu.
Zresztą mając słuchawki w uszach podczas jazdy i niejasnych sytuacji na torze zawsze moga liczyć na swojego inżyniera.
22. Ferrante
21. 6q47 - również witam
dlatego od dyskusji z takimi @20, wolę jeża...
Sorry, skończyły się reklamy na Sky Sports, wracam do FP1.
23. Ferrante
21. 6q47 - sorry, że tak zdawkowo potraktowałem, transmisja...
Problemem usera@20 sebsaa jest jego stwierdzenie: "Chyba, że nie masz jeszcze prawa jazdy wtedy nie musisz znać."
On nigdy nie zrozumie, że Prawo o ruchu drogowym w takim samym stopniu dotyczy psiadacza uprawnień do kierowania pojazdami mechanicznymi, jak i osiemdziesięcioletniego emeryta, korzystającego z chodnika dla pieszych. Jak mówią: nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.
Ktoś, kto nie zna podstawowych zasad funkcjonowania w społeczeństwie, nigdy nie zrozumie, że od posiadacza superlicencji F1, wymaga się więcej niż od spokojnego staruszka, który nigdy żadnego samochodu nie prowadził.
Jezeli ów staruszek powie mi, że nie zna przepisów, to go węzmę pod rękę i pomogę przekroczyć jezdnię. Trzykrotny Mistrz Świata F1 powinien umieć zrobić to sam.
To tyle o jeżu...
24. mefrix
@18
No wlasnie problem w tym, ze Ty sie odniosles do czesci ktora on na pewno zna i rozumie, co wedlug mnie bylo bezsensownym przytaczaniem regulaminu - zwazywszy na to ze czepiasz sie wlasnie tych flag w tym poscie nawiazujac do regulaminu, ktory powinien znac. Ok pewnie, ze powinien jako tako znac ten regulamin. Niestety w dozie internetu zawsze mozna sie szybko douczyc i tak to wyglada, ze nie za sie wszystkiego
@21
Moze nie mam 50 lat tak jak Ty, czego Ci gratuluje, co nie oznacza ze jestem mlokosem. Niestety uzytkownik Ferrante wlasnie sie czepia czegos, tak jakby zle zrozumial dana wypowiedz. Trzeba bylo sie odniesc do czegos innego, a nie akurat do flag o czym sam Vettel stwierdzil ze rozumie zasady(regulamin) panujace na torze.
25. Ferrante
24. mefrix - ciężko czasem dyskutować przy pomocy argumentów, posłużę się więc przykładem:
Dzisiaj, około 4 minuty przed końcem treningu Maldonado wpadł na bandę. Chwilę potem licznik czasu został podświetlony na żółto, co zgodnie z regulaminem FIA oznacza ogłoszenie żółtej flagi w danym sektorze. Tymczasem kiedy Pastor przeskakiwał w lukę w bandzie ochronnej (minutę - półtorej po tym zdarzeniu) wyraźnie widać było mrugający zielony prostokąt (oznaczający zieloną flagę) kilkadziesiąt metrów przed rozbitym bolidem. Pytanie mam takie: który komunikat ma wyższy priorytet dla kierowcy - ten na wyświetlaczu czy ten na bandzie?
Nie, nie klikaj w internecie. Postaw się w roli kierowcy, który musi podporzadkować się poleceniu natychmiast, bez możliwości sprawdzenia w sieci.
Teg i tylko tego się czepiam.
26. moon22
16. KobayashiF1 No dobrze, tak to zrozumiałam. Vettel rzadko wdaje się w takie rozmowy, a to nie jest jego wina, że akurat o opony zapytali go dziennikarze. Grzecznie odpowiedział co o tym myśli. Nie wiem czemu nie ma tutaj wypowiedzi innych kierowców, może dlatego że tylko krytykuje się Vettela. Hamilton też rozmawia o oponach i Webber też, za mało czytasz artykułów albo nie chcesz czytać.
27. mefrix
No ja rozumiem. Tylko mowie, z tej wypowiedzi ow Pana Vettela wynika, ze on takie rzeczy wie. Przynajmniej ja tak to rozumiem i interpretuje. Z tego akapitu rowniez wnioskuje, ze odnosi sie raczej do regulaminu w kwesti testow. Takze nie bardzo zrozumialem dlaczego sie odnosisz akurat do flag, co akurat ten Pan, ktorego wspomniales, to wie.
28. pasta
tak bardzo ma racje, jak bardzo go nie lubie! a nie lubie go bardzo...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz