komentarze
  • 1. Filip[][]
    • 2012-12-13 15:20:12
    • *.adsl.inetia.pl

    Ja też bym wolał 10 zespołów z tym że najsłabsze z nich miałyby szanse wchodzić do q3

  • 2. danilo
    • 2012-12-13 15:38:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jednak Bernie chce być miły dla Ferrari.;)

  • 3. ULTR93
    • 2012-12-13 15:41:35
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    HRT to była pomyłka od początku.
    Może Caterham zrobi krok do przodu i będzie jeszcze ostrzej walczyć z Toro Rosso. Byłoby to miłe zaskoczenie.

  • 4. fanAlonso=pziom
    • 2012-12-13 15:43:32
    • *.230.88.84.rzeszow.mm.pl

    ciekawe co mówił 3 lata temu...
    trochę to dziwne że skoro Ferrari ma tak silną pozycję nie może przeforsowac niektórych swoich poglądów np. ograniczenie aero, testy i te nieszczęsne silniki

  • 5. fanAlonso=pziom
    • 2012-12-13 15:44:20
    • *.230.88.84.rzeszow.mm.pl

    chyba że po prostu dostali więcej kasy i jakoś to przełknęli

  • 6. Grzesiek 12.
    • 2012-12-13 15:59:33
    • *.cdma.centertel.pl

    To co mówi ten dziad , ma przeważnie podwójne , a czasami nawet potrójne dno ....:/
    Wystarczy spojrzeć z kim ostatnio wojuje na temat podpisania CA i wszystko jrst jasne - albo podpisujecie co wam daję .... albo won :/
    Tutaj nie chodzi o ilość zespołów bo jak mu było potrzebne 13 zespołów to mówił co innego ... Strategia dzida jest prosta , skłócić zespoły aby nigdy nie tworzyły jedności ... jednym sypnie coś więcej innym zabierze a zespoły wpadają w jego przynętę jak ryba na haczyk ....
    Osobiście nie chcę oglądać takich zespołów jak HRT i im podobnym , ale przecież wcześniej poziom był większy . zespoły które odeszły dawały gwarancję pewnej jakości , niedostępnej nigdy dla takich tuzów jak te " nowe "
    Ale w pewnym momencie stali się zagrożeniem dla polityki dziada i "postanowili " odejść , a za nimi sponsorzy ....
    Ale przecież od dawna wiadomo że Bernie robi wszystko dla dobra tego sportu /// ech !

    2 danilo Myślisz że to przypadek że jest teraz miły dla Ferrari ? Dali się złapać wraz z RBR w jego przynętę .....

  • 7. krzysiek000
    • 2012-12-13 17:06:49
    • *.244.210.77

    Ecclestone tak na prawdę sam nie wie, czego chce. Teraz mówi, że "nigdy nie chciał 12 zespołów", a to jego decyzją powiększono stawkę zespołów do 13.
    Do tego teraz wyraża nadzieję, że Ferrari zostanie w tym sporcie. Jakoś naszło mnie na wspomnienia, kiedy to mówił, że "Formuła 1 może się obejść bez Ferrari". No cóż... "kobieta zmie..." nie, to nie te przysłowie...
    No i jakby było tego mało, czy przypadkiem jeszcze w 2009 roku nie wyrażał nadziei na powrót Schumachera do stawki? Bo jakoś niedawny artykuł się z tym kłóci...

  • 8. Nietoperz3
    • 2012-12-13 17:40:53
    • Blokada
    • *.opera-mini.net

    wole 15 zespołów w stawce.

  • 9. Święty
    • 2012-12-13 17:49:08
    • *.213.216.91.ip4.netico.pl

    10 zespołów to zdecydowanie za mało.
    I ogólnie popełnili błąd, że gdy zmieniali punktację za wyścigi to nie dali punktów do 12 miejsca - byłaby naprawdę fajna walka w środku stawki.

  • 10. motteo
    • 2012-12-13 19:42:26
    • *.range109-148.btcentralplus.com

    9. dobry pomysl z ta punktacja lub mozna by bylo nawet wszystkie miejsca punktowane zrobic z czego zwyciezca zgarnial by 100 punktow haha

  • 11. wojtek117
    • 2012-12-13 19:51:35
    • *.dynamic.chello.pl

    według mnie punktowane miejsca powinny być od ilości zespołów, czyli przykładowo 12 zespołów 12 miejsc punktowanych

  • 12. Jacko
    • 2012-12-13 19:54:36
    • *.dynamic.chello.pl

    Przez lata punktowanych było tylko pierwszych 6 miejsc, potrafiło być po 16-18 zespołów, a jednak F1 była emocjonująca i każdy chciał się tam ścigać. Bernie gdzieś popełnił błędy, a teraz miota się bez sensu nie wiedząc jak to naprawić. Chyba powinien dać już sobie spokój. A co do nowych zespołów, to były inne do wyboru, które gwarantowały jakiś poziom przynajmniej organizacyjny, a zapewne i sportowy. Sam tych wybrał, a teraz marudzi...

  • 13. luka55
    • 2012-12-13 21:32:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak dla mnie może być 12 tylko niech one prezentują przynajmniej JAKIŚ poziom. To co prezentuje (wało) HRT to nie ma za wiele wspólnego z F1.

  • 14. Angulo
    • 2012-12-13 21:53:58
    • *.pp.com.pl

    „Dziesięć zespołów łatwiej ogarnąć promotorom i podczas transportu. Wolelibyśmy mieć 10 zespołów… tak długo jak nie stracimy Ferrari.”
    Zawsze wnerwia mnie to gloryfikowanie Ferrari jakby było czymś lepszym...

  • 15. Jahar
    • 2012-12-13 22:26:44
    • *.opera-mini.net

    @14. Jest najbardziej utytułowanym zespołem i zresztą nie bez przyczyny. Obojętnie jak wielu ma przeciwników Ferrari to stanowi ono symbol F1. Widzisz ten sport bez tego zespołu lub bez Mclarena? 2 siły, które po prostu muszą zostać ze względu na ich mistrzowskie umiejętności.

  • 16. kowal3r
    • 2012-12-13 23:59:05
    • *.dynamic.mm.pl

    @15 ja bym eszcze dodal Williamsa. Chociaz ostatnio bez sukcesow ale tez od wielu lat jest symbolem F1

  • 17. kowal3r
    • 2012-12-13 23:59:30
    • *.dynamic.mm.pl

    *jeszcze

  • 18. TrueVanDal
    • 2012-12-14 11:36:29
    • *.toya.net.pl

    @15, Teoretycznie masz rację, bez Ferrari i McLarena to nie byłoby to samo ale z drugiej strony to wywindowałoby (sztucznie ale zawsze) inne zespoły, które teraz nie mogą się z tymi zespołami równać. Do czego zmierzam? Ano do tego że F1 nie lubi pustki, ktoś zawsze będzie wygrywał, a że w stawce nie byłoby "lepszych" zespołów to już inna kwestia (np. czy taka Formuła 1 byłaby atrakcyjna również dla widza?).

  • 19. motteo
    • 2012-12-14 11:43:18
    • *.range109-148.btcentralplus.com

    formula 1 bez ferrari stracila by bardzo duzo czy to sie komus podoba czy nie, bernie stracil by historie f1 (ferrari), wielkich sponsorow, zainteresowanie f1 w wlochach by rowniez spadlo a i nie mozna wykluczyc wycofania sie monzy z kalendarza f1 jako ze brak wloskiej stajni oraz wloskich kierowcow, taka jest prawda.

  • 20. MaMuT
    • 2012-12-14 22:01:47
    • *.ip.netia.com.pl

    Ale gdy Ferrari i McL stworzą własną formułę to zauważmy że zostanie Formuła 1 by Renault i zdechła Marussia z Cosworthem...Tak naprawdę to płacz Renault i standaryzacja ECU pozwoliła cokolwiek Neweyowi kombinować z Aerodynamiką... Ecclestone dostaje Legalnie hajs od Mateschitza ale jednocześnie ma na uwadze że gdyby Ferrari z Sauberem i Mcl z Mercem i resztą stworzyłaby nową formułkę to Ecclestonowi zostałaby przerośnięta i przepłacona formułka Renault w której przed startem było by wiadomo że RB wygra.... Gdyby nie skandal z 2007 (afera szpiegowska) to Centrale w Maranello i Woking i Hinwill dawno by stworzyły formułę która była by jeszcze bardziej emocjonująca... Niestety Zmiana Mosleya na Todta to była realna zmiana siekierki na kijek bo interesy ze strony grupy Renault PSA i współpracującej z nimi BMW jest bardziej klarowna niż wspieranie Ferrari i grupy Fiata oraz Mclarena i Mercedesa którzy mają zdecydowanie bardziej ograniczone zakresy działania w motorsporcie... Sentymentów nie ma... Biznes is Biznes

  • 21. Skoczek130
    • 2012-12-14 22:19:38
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Fakt - trzy nowe ekipy zaniżają poziom w F1 i oto chodzi Berniemu. To więc po jakiego grzyba zgadzał się na "cyrk Mosleya"?? ;)

  • 22. groll
    • 2012-12-15 00:06:52
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    A ja powiem na to, że wolałbym nie mieć Ecclestone'a.
    Wolałbym 15 w miarę równych zespołów i nieprzewidywalny wynik w każdym wyścigu. Jak to zrobić? Moim zdaniem jedyną drogą do tego jest ograniczenie budżetów, ograniczenie aerodynamiki i uwolnienie regulaminów w zakresie silników. Macie mniej kasy ale budujcie ciekawe konstrukcje samochodów - no właśnie samochodów a nie samolotów. Nie konstruujcie skrzydeł tylko zawieszenia, silniki, skrzynie biegów, hamulce, kersy i co tam się wam jeszcze zamarzy.
    A czemu ograniczenie budżetów? Bo przy obecnych budżetach i podziale kasy przez FOM ci biedniejsi nigdy nie dogonią bogatszych, Więc to się tak naprawdę obraca przeciw widowisku.

  • 23. Jahar
    • 2012-12-15 00:23:38
    • *.opera-mini.net

    @22. Poprzez ograniczanie budżetów w F1 cała seria jeździ śmiesznie wolno a najsilniejsi i tak są najsilniejszymi. Zawieszenie, hamulce, silnik, skrzynie biegów i inne rzeczy buduje się na rzecz aerodynamiki samochodu a że wiele z tych rzeczy jest zamrożona w rozwoju to formuła jest taka jaka jest. Wolna.

  • 24. Jacko
    • 2012-12-15 02:56:02
    • *.dynamic.chello.pl

    Dysproporcje finansowe były zawsze, a radykalne ograniczenie budżetów tylko obniży rangę F1. Można to porównać do piłki kopanej. Podział środków z pucharów, transmisji, od sponsorów itp. wygląda tak, że słabsze kluby nigdy nie dogonią potentatów i wielu ma o to pretensje, bo rzeczywiście często jest to mocno niesprawiedliwe. Ale jednocześnie wszyscy ekscytują się gwiazdami Realu, Barcelony czy obu Manchesterów i to takie kluby ciągną ten sport do przodu i napędzają koniunkturę.

  • 25. MaMuT
    • 2012-12-15 08:41:58
    • *.ip.netia.com.pl

    Ale zaniżanie budżetów zespołom fabrycznym to przejaw indolencji i faworyzowania RB... Odpada im cała zabawa z projektowaniem Silnika KERS ECU jego rozwojem żywotnością oraz innymi cechami... A gdy zaczyna brakować mocy to przed Monzą i Spa Centrala w Milton Keynes wyśle prośbę do Viry by ci mogli poprosić legalnie o zwiększenie mocy silnika... RB może w zaciszu tunelu badać coraz wymyślniejsze zadania.

    Utrzymanie działów technicznych przy zespołach fabrycznych powoduje że mniej kasy zostaje na realny rozwój aero i szukanie luk w regulaminie... Widać to na przykładzie Merca który kompletnie pogubił się na co wydać pieniądze centrali przy okazji wspierając Force India i McL-a... Dlaczego zespoły straciły 2009 2010 i 2011 Bo musiały zaimplementować nowinki technologiczne które kosztowały kupę kasy, masę nerwów, a Brawn i RB mogli pracować nad detalami i później odkupić za grosiki dopracowane Bebechy... Koszt kosztem czegoś.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo