2012-08-31 GP Belgii - #1 trening 10:00 - 11:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 K.Kobayashi Sauber 2:11.389 20
2 P.Maldonado Williams 2:11.941 14
3 D.Ricciardo Toro Rosso 2:12.004 12
4 J.E.Vergne Toro Rosso 2:12.824 15
5 M.Webber Red Bull 2:13.191 13
6 S.Perez Sauber 2:13.861 16
7 N.Rosberg Mercedes 2:14.210 14
8 V.Bottas Williams 2:14.660 16
9 S.Vettel Red Bull 2:14.860 12
10 M.Schumacher Mercedes 2:15.402 13
11 P. di Resta Force India 2:15.812 11
12 T.Glock Marussia 2:16.409 16
13 N.Hulkenberg Force India 2:16.786 10
14 W.Pietrow Caterham 2:16.788 16
15 L.Hamilton McLaren 2:16.827 5
16 J.Button McLaren 2:16.861 8
17 C.Pic Marussia 2:17.519 14
18 H.Kovalainen Caterham 2:18.199 10
19 P.de la Rosa HRT F1 2:19.546 12
20 D.Clos HRT F1 2:19.689 12
21 R.Grosjean Lotus 2:38.701 9
22 F.Alonso Ferrari 2:40.749 4
23 K.Raikkonen Lotus 2:46.580 9
24 F.Massa Ferrari -:--.--- 2
komentarze
  • 1. wariat133
    • 2012-08-31 11:52:54
    • *.play-internet.pl

    komentator Polsatu podczas 1-szego treningu -parafrazuje: 'Michael debiutował na spa w 1901 roku' ha ha ha się uśmiałem :)

  • 2. pjc
    • 2012-08-31 11:54:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ten tor jest przepiękny a obserwowanie rywalizacji na nim to coś co rzadko możemy oglądać w dzisiejszych czasach.

  • 3. Gosu
    • 2012-08-31 12:25:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    1. wariat133 ... żyjąc dalej w niewiedzy, że walnął głupotę brnął dalej ... i w 1902 roku ... Wtedy nie wytrzymał Maurycy i sprowadził Andrzeja na ziemie :)

  • 4. dexter
    • 2012-08-31 12:59:10
    • *.115.17.55

    @ 2. pjc - Tak,... patrzac na charakterystyka toru, zgadzam sie. Ale, mimo wszystkich pozytywnych aspektow Spa zmaga sie z problemem infrastruktury. (ktory czesciowo opisalem pod newsem z "2012-08-24 Belgia przedłużyła kontrakt" ;-)

  • 5. M.Schumacher
    • 2012-08-31 13:00:57
    • *.home.aster.pl

    Świetne jest to malowanie kasku Schumiego, dużo lepsze niż to na 20-lecie

  • 6. 6q47
    • 2012-08-31 13:50:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    narobiliście mi smaku... muszę obejrzeć 2 trening - pierwszy był poza moim czasowym zasięgiem:)
    Do usłuszenia:)

  • 7. pees
    • 2012-08-31 13:51:14
    • *.promax.media.pl

    @pjc zgadzam się, konfiguracja to poezja, nie wiem dlaczego duzo ludzi zachwyca sie torami henrmana tilke, tylko dwa tory wg mnie mu wyszly turcja i malezja i to tylko ze względu na ich położenie :P

  • 8. kristof461
    • 2012-08-31 14:32:11
    • *.dynamic.chello.pl

    Oglądam F1 już dłuższy czas choć treningi są rzadkością. Jednak pewnej rzeczy nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie. Jak jest sucho wszyscy jeżdżą i zbierają informację. Jak jest mokro nie wyjeżdża prawie nikt. Rozumiem sytuacje kiedy są pewni że kwalifikacje albo chociaż wyścig będzie suchy i nie ma potrzeby zbierania informacji na mokry tor. Ale kiedy wyścig też może być mokry to dlaczego nikt nie chce zbierać informacji.

  • 9. MIchalk001
    • 2012-08-31 14:54:58
    • *.xdsl.centertel.pl

    @kristof46
    Mają za mało opon na deszcz dlatego prawie nie wyjeżdżają.

  • 10. kristof461
    • 2012-08-31 15:07:08
    • *.dynamic.chello.pl

    No fakt zapomniałem o ty że w razie czego jeśli dalej padałby deszcz to zostaje im trzeci trening. Podejrzewam również że na deszcz trzeba mniej ustawiać niż na suchy tor

  • 11. MIchalk001
    • 2012-08-31 15:20:38
    • *.xdsl.centertel.pl

    Dodaj do tego, że na pierwszym/drugim treningu testują nowinki na następne wyścigi/sezon. Na mokrym nie mają jak sprawdzić czy to działa, więc zostaje im tylko ustawić bolid.

  • 12. dexter
    • 2012-08-31 21:21:08
    • *.7.74.101

    Dla wiekszosci kierowcow ten tor sprawia dosc duza przyjemnosc, poniewaz posiada bardzo duzo szybkich zakretow. Dzialaja tam nie tylko horyzontalne ale takze wertykalne sily przeciazenia. Jest prosta 23 sek. pelyny gaz, no i... Eau Rouge ktory dzisiaj przejezdza sie na full.

    Fantastyczny zbieg okolicznosci, Michael debiutowal tutaj w F1, zdobyl pierwsze zwyciestwo, 7 tytul mistrza swiata w 700 wyscigu dla Ferrari, a teraz 300 wyscig. Chapeau!

    @ kristof461 Sam Sobie odpowiedziales na to pytanie i to bardzo dobrze :-)
    Dodam jeszcze kilka innych aspektow:

    a) najpierw musi byc spelnionych kilka warunkow, aby mozna bylo wypuscic kierowcow na tor, pierwszy z nich to pogoda, ktora musi byc na tyle dobra aby helikopter medyczny mogl spokojnie wystartowac i wyladowac.
    b) dzisiaj dosc mocno wialo (nie chodzi tutaj o wiatr staly, ktory stale wieje z jednego kierunku z taka sama predkoscia, lecz o zmienny wiatr). Bardzo ciezko jest sie do tego zjawiska przyzwyczaic, poniewaz jadac bolidem dokladnie czujesz sile docisku. Gdy wiatr jest zmienny to mozna np. w jednym miejscu zaczac hamowac powiedzmy 100 m. przed zakretem, a runde pozniej w tym samym miejscu sytuacja sie totalnie zmienia i nagle przy gwaltownej zmianie wiatru zaczyna Tobie tyl obracac. A dzisiaj byl wiatr 7,6 m/s i padalo.
    c) nastepny punkt to deszcz. Sa dwa rodzaje deszczu. Jesli normalnie pada to jazda w deszczu na oponach deszczowych ktore rozprowadzaja 60 l. wody (6 razy wiecej, niz opona normalnego samochodu) niektorym kierowca sprawia przyjemnosc (Schumi). Ale gdy zaczyna padac tak, gdy na torze pojawiaja sie rzeki wody jadac za poprzedzajacym bolidem, naprawde nic nie widac w jego sprayu. Perspektywa kamery TV umieszczonej na bolidzie falszuje obraz. Lezac w bolidzie z glowa lekko uniesiona do gory, na takiej wysokosci przy intensywnych opodach, jadac w sprayu, nie widac miejsca hamowania czasami kierowca szuka punktu odniesienia i odlicza sekundy do tylu, przed nacisnieciem hamulca. Takiej pogody nikt nie lubi.

    Oczywiscie sa takie zespoly jak Red Bull, czy Lotus ktore liczyly sie z tym ze dzisiaj przetestuja nowe nowe pakiety aerodynamiczne ( Lotus, podwojny DRS), mimo tego ze Teamy posiadaja ogromna baze danych zbieranych przez lata na kazdy tor, ciezko jest przy zmieniajacej sie pogodzie, temp. trafic z ustawieniami w dziesiatke. Okno jest bardzo waskie.(co roku nowe bolidy, temp. toru itd.). Dlatego tak potrzebne sa nowe dane.
    Lecz zdajac sobie sprawe ze jutro i w niedziele moze byc inna pogoda, temp. (+5 stopni) wyjazd dzisiaj na tor przy tych warunkach pogodowych mijalby sie z celem.
    I tak najwieksze zmodyfikowane pakiety sa przygotowywane za trzy tygodnie do Azji na GP Singapuru.

    Przy takiej pogodzie jak dzisiaj przede wszystkim mozna przetestowac procedure startu tzn. zaprogramowanie elektroniki, zgrac i dostroic rozne parametry, sprzeglo 1, sprzeglo 2 itd., itd. Dochodzi jeszcze taki aspekt, choc malo prawdopodobny, ze jutro moze padac. Dobrze jest juz miec takie rzeczy jak balans hamulcow, ile trzeba obkleic aby temp. sie zgadzala, takie detale.
    Mozna bylo dzisiaj wyjechac, ale nie przesadzac, uwazac by bolidu nie rozbic na takie cos zwracaja szefowie zespolow uwage. Przez radio otrzymuje sie rozne wskazowki, gdzie i jaki guzik przestawic. To nie jest przedszkole, to jest bolid F1, ktory od podstaw jest trudny w prowadzeniu, gdy do tego dochodza jeszcze warunki atmosferyczne, to taki bolid moze byc "bestia", jedynie przewaznie inzynierowie naciskaja by wyjechac (dane), bedac na torze ostrzegaja, przypominaja kierowcom by jechac ostroznie. Majac pecha, tracisz kontrole nad bolidem, rozbijasz go, wracasz do Boxu i jestes zawsze tym.... :-)

    Dzisiaj Teamy nic nie zyskaly, dlatego jutro bedzie bardzo ciekawa i intensywna wolna sesja,

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo