komentarze
  • 1. ULTR93
    • 2011-12-28 09:13:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    jestem przeciwny V6 .

  • 2. Gosu
    • 2011-12-28 09:25:01
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    1. ULTR93 Idą zmiany, raczej na lepsze ... :)

  • 3. groll
    • 2011-12-28 10:19:04
    • *.um.mielec.pl

    Bez sensu iść pod prąd.
    Downsizing jest faktem, era turbo jest faktem ....
    Sorry, ale to wolnossące V8 to dinozaur.
    Teraz czekam na opony. Obręcze 13' to taki sam dinozaur...

  • 4. melo
    • 2011-12-28 10:56:30
    • *.wapgw.era.pl

    Nie moge sie tych silnikow doczekac! Te silniki to prawdziwe dzielo sztuki inzynieryjskiej, V8 obecne to leciwa konstrukcja nie dajaca juz satysfa
    kcji konstruktorom, oni potrzebowali wyzwania i dostali je. Skonstruować 1.6 V6 Turbo na potrzeby F1 to nie latwe zadanie i daje to satysfakcje konstruktorom. 1.6 V6 Turbo prawdopodobnie jest to najbardziej zaawansowany technologicznie silnik spalinowy w histori motoryzacji, mina sie cieszy! Obecny V8 w porownaniu technologicznym z nowym V6 to eksponat muzealny, i tam za 2 lata sie znajdzie.

  • 5. gorbirad
    • 2011-12-28 11:29:33
    • *.centertel.pl

    ooo jakiś pozytyw w końcu :) aż miło się czyta.

  • 6. be_rcik
    • 2011-12-28 11:32:15
    • *.160.172.70

    Sądzę, że osiągi nie będą gorsze :-)

  • 7. Samurai_Hideto
    • 2011-12-28 11:40:02
    • *.icpnet.pl

    4. sztuki inżynieryjnej jak juz :), niełatwe :) mina nie moze sie cieszyc, za duzo przecinkow

  • 8. Kazik
    • 2011-12-28 12:20:30
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    6. be_rcik Osiągi napewno nie będą gorsze. Kiedy w latach 70-tych Renault jako pierwsze wyskoczyło z turbo 1,5 to w krótkim czasie wszyscy przekonali się,że też muszą mieć taki silnik aby być konkurencyjnym.Problemem była zawodność .Ciekawi mnie to czy obecnie (czyli w 2014) równie często będziemy mieli do czynienia z awariami jednostki napędowej.Z jednej strony urozmaicenie i nieprzewidywalność ale z drugiej strony szkoda kierowcy,który np. prowadzi wyścig a kończy go w kłębach dymu,,,

  • 9. porhe
    • 2011-12-28 12:38:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4. melo
    Fakt, silniki benzynowe V8 które są teraz stosowane w Formule to konstrukcje zatrzymane w rozwoju i już najwyższy czas na ich wymianę. Przyszłością na najbliższe lata w/g mnie są to konstrukcje mało litrażowe, turbodoładowane z systemami odzyskiwania energii i także nie mogę się doczekać 1.6 V6 Turbo w tym sporcie. Z pewnością będą one bardzo zaawansowane technicznie, ale nie przesadzajmy, że będą to najlepsze silniki w historii motoryzacji, ponieważ po pierwsze jeszcze nie są montowane w bolidach(i takie wywyższanie jest delikatnie mówiąc naciągane, po drugie na takie miano trzeba sobie zasłużyć, a po trzecie jest kilka silników do takiej oceny w historii, które wyznaczyły, np. kierunek rozwoju. A najbardziej zaawansowane technologicznie jednostki w tej chwili są stosowane w LM24 i są one rozwijane z sezonu na sezon(dzięki czemu mają przewagę), a w roku 2014 znowu prawdopodobnie będą z przodu. Tu nie chodzi o samą siłę silnika a jego wydajność, wytrzymałość i innowacyjność, gdzie LMP1 w niektórych przypadkach mają w inspiracjach twórczych więcej wolnej przestrzeni do działania. Wracając do samych systemów hybrydowych, Formuła trochę zaspała w ich rozwoju, już na przyszły rok w LM24 będą bolidy czy to wysokoprężne czy benzynowe wyposażone w takie rozwiązania, oparte zarówno na kole zamachowym jak i akumulatorach, takie połączenie daje klucz do przyszłości i nowoczesności, gdzie w/g mnie silnik Diesla/hybryda będą wyznaczały standardy razem z jednostkami benzynowymi, ale opartymi, również na różnego rodzaju systemach odzyskiwania energii.

  • 10. melo
    • 2011-12-28 13:05:44
    • *.wapgw.era.pl

    @7 Samurai - ortografia u mnie zawsze kuleje, az wstyd sie przyznac. Polskich znakow nie uzywam bo pisze z tel.
    @9 porhe Nie powiedziałem ze są to najlepsze silniki w histori motoryzacji, lecze ze sa najbardziej zaawansowane technologicznie. A zeby to stwierdzic to nie trzeba go juz zamontowanego w bolidzie. To mozna stwierdzic juz na etapie projektu. A czy sa/beda najlepsze to sie okarze. Co do wydajnosci to 1.6 V6 nie bedzie mial w motorsporcie rownego sobie, natomiast trwalosc tej jednostki napewno na kolana nie bedzie powalac, tutaj prym jest po stromie jednostek z LM24

  • 11. melo
    • 2011-12-28 13:18:31
    • *.wapgw.era.pl

    V6 Turbo najbardzie zaawansowany technologicznie silnik SPALINOWY podkreślam. Nie mieszać z tym silników Hybrydowych bo jak sama nazwa wskazuje jest to całkiem inny rozdział silników, inna bajka.

  • 12. porhe
    • 2011-12-28 14:09:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    10. melo
    Gdzieś przeleciało mi przed oczami "najlepszy", a oczywiście tego nie napisałeś, sorry.

    Chodzi mi o to ,że nie wiemy jakie inne silniki będą posiadali producenci związani ze sportem motorowym w roku 2014. Podałem przykład LM, gdzie same jednostki napędowe w niektórych prototypach są bardziej zaawansowane i najprawdopodobniej tak też będzie za kilka lat.

  • 13. porhe
    • 2011-12-28 14:16:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A sam silnik spalinowy połączony np. z systemami hybrydowymi, możliwością odzyskiwania i gromadzenia energii(różnego rodzaju), która może być wykorzystana, również do napędu, to łącząc cały ten zbiór jest on krokiem w przyszłość.

  • 14. melo
    • 2011-12-28 14:40:23
    • *.wapgw.era.pl

    13. porhe Oczywiście systemy hybrydowe w polaczeniu z silnikiem spalinowym to niewatpliwie krok w przyszlosc i jesli takie rozwiazania trafią kiedys do motorsportu a pewnie tak sie stanie to beda to rzecz jasna jeszcze bardzie zaawansowanie technologicznie rozwiązania. Niemniej jednak to w przyszlosci a jak narazie F1 zdecydowala sie na "klasyczny" silnik 100% spalinowy i wsrod spalinowek jest to technologiczna wisienka na torcie;) Pozdro

  • 15. porhe
    • 2011-12-28 14:58:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    14. melo I z pewnością będzie bardzo smaczną wisienką :)
    Pozdrawiam.

  • 16. mentos11
    • 2011-12-28 15:03:44
    • *.aster.pl

    Hybryda z kolem zamachowym od wiliamsa już jeździ w porsche i bardzo dobrze się sprawuje, mniej paliwa lżejszy samochód lepsze osiągi, tylko jeden warunek brak ograniczeń w stosowaniu jego. W F1 kers ze swoimi 6s kompromituje się, gdyby nie było ograniczeń w stosowaniu to bolidy mogłyby mniej tankować i mieć lepsze osiągi, /rozwiązanie wiliamsa z kołem zamachowym byłoby lepsze bo nie trzeba akumulatorów i przetworników.
    Z turbo w F1 już widzieliśmy jak da się jeździć, ale teraz turbo można zrobić z zmienną geometrią łopatek i silnik taki bedzie bardziej elastyczny, szczególnie na starcie.
    zobaczymy za dwa lata :)

  • 17. jack22
    • 2011-12-28 17:28:41
    • *.icpnet.pl

    No i pięknie, w 2014 Kubica zdobedzie swój 2 tytuł z Ferrari, bo w 2012 będzie tylko 3 w klasyfikacji końcowej.

  • 18. PionaS
    • 2011-12-28 19:32:17
    • *.pl

    jack22 Twoje przewidzenia są bardzo optymistyczne oby się sprawdziły.

  • 19. fanAlonso=pziom
    • 2011-12-28 20:40:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    ja jestem ciekaw jeśli by byłe nowe V8 daj Boże V10 to czy też byście się tak podniecali tym co ma byc ? może dajmy wybór zespołom jaki silnik chcą miec i zobaczymy czy v6 będzie dalej taki " zajebiaszczy"

  • 20. porhe
    • 2011-12-28 21:06:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. fanAlonso=pziom
    Zgodzę się z tobą, że dobrym rozwiązaniem byłaby możliwość wyboru jednostki napędowej, ale to w najbliższym czasie mało realne, choć kto wie może w przyszłości taka możliwość zasinieje. Hipotetycznie biorąc, że wybór jednostki jest dowolny, to niektóre zespoły najprawdopodobniej wybrałyby silniki rzędowe o np. 4 cylindrach. Ale wszystko też, zależałoby od innych przepisów.

  • 21. porhe
    • 2011-12-28 21:09:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I wątpię, czy ktoś wybrałby silniki wolnossące przy możliwości wyboru jednostki turbodoładowanej.

  • 22. 6q47
    • 2011-12-28 21:56:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a czy jest ustalone jakie materiały mogą być zastosowane w nowych jednostkach?
    Mają zastosowanie obecne przepisy czy będą (są) jakieś modyfikacje tychże przepisów?
    Dopuszczono nowe materiały czy wsio pos staremu?
    W ciemno przecież nie marnują swoich zasobów...

  • 23. leo_
    • 2011-12-28 22:17:02
    • *.dynamic.chello.pl

    O, widzę że tutaj z większym optymizmem ocenia się nowe rozwiązania (silniki i systemy odzyskiwania energii), niż to było rok czy dwa lata temu. Z czego się cieszę. Uważałem i uważam, że docelowo w regulaminie powinno się ustalić mniej ograniczeń konstrukcyjnych, bo to zabija innowacyjność. Wszystkie regulacje w zasadzie powinny się opierać jedynie (lub prawie jedynie) na dwóch ustaleniach: dotyczących mocy (np 700 KM) i ograniczeń zużycia paliwa (np pojemność baku). Wtedy powstaną konstrukcje optymalne zarówno pod względem bezpieczeństwa (ograniczona moc) jak i sprawności (moc/zużycie paliwa). Aha, dodałbym jeszcze, że ilość możliwych do użycia w sezonie silników powinna pozostać co najmniej na obecnym poziomie- w celu zmuszenia konstruktorów do tworzenia trwałych konstrukcji - w zasadzie to jest trzecie główne regulaminowe ograniczenie, jakie należałoby, moim zdaniem, zastosować.

  • 24. mefi
    • 2011-12-31 22:20:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to ciekawe moze byc oby nie fia nie wtracalo sie w sile doladowania bo to bedzie bezsensu a jak wiadomo w turbo mozna znieniac moc zmieniajac sile doladowania jak wszystko narzuca z gory bedzie bezsensu bo bedzie to samo co z obecna v8

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo