Ferrari także planuje testy nowego silnika
Według doniesień z Włoch, zespół Ferrari w połowie przyszłego roku także zamierza mieć za sobą już pierwsze testy nowego silnika V6 turbo.Mercedes i Renault także potwierdziły już swoje plany co do nowych silników.
Gazzetto dello Sport podało, że nowy silnik Ferrari ma zostać po raz pierwszy sprawdzony na hamowni do wakacji.
komentarze
1. ULTR93
jestem przeciwny V6 .
2. Gosu
1. ULTR93 Idą zmiany, raczej na lepsze ... :)
3. groll
Bez sensu iść pod prąd.
Downsizing jest faktem, era turbo jest faktem ....
Sorry, ale to wolnossące V8 to dinozaur.
Teraz czekam na opony. Obręcze 13' to taki sam dinozaur...
4. melo
Nie moge sie tych silnikow doczekac! Te silniki to prawdziwe dzielo sztuki inzynieryjskiej, V8 obecne to leciwa konstrukcja nie dajaca juz satysfa
kcji konstruktorom, oni potrzebowali wyzwania i dostali je. Skonstruować 1.6 V6 Turbo na potrzeby F1 to nie latwe zadanie i daje to satysfakcje konstruktorom. 1.6 V6 Turbo prawdopodobnie jest to najbardziej zaawansowany technologicznie silnik spalinowy w histori motoryzacji, mina sie cieszy! Obecny V8 w porownaniu technologicznym z nowym V6 to eksponat muzealny, i tam za 2 lata sie znajdzie.
5. gorbirad
ooo jakiś pozytyw w końcu :) aż miło się czyta.
6. be_rcik
Sądzę, że osiągi nie będą gorsze :-)
7. Samurai_Hideto
4. sztuki inżynieryjnej jak juz :), niełatwe :) mina nie moze sie cieszyc, za duzo przecinkow
8. Kazik
6. be_rcik Osiągi napewno nie będą gorsze. Kiedy w latach 70-tych Renault jako pierwsze wyskoczyło z turbo 1,5 to w krótkim czasie wszyscy przekonali się,że też muszą mieć taki silnik aby być konkurencyjnym.Problemem była zawodność .Ciekawi mnie to czy obecnie (czyli w 2014) równie często będziemy mieli do czynienia z awariami jednostki napędowej.Z jednej strony urozmaicenie i nieprzewidywalność ale z drugiej strony szkoda kierowcy,który np. prowadzi wyścig a kończy go w kłębach dymu,,,
9. porhe
4. melo
Fakt, silniki benzynowe V8 które są teraz stosowane w Formule to konstrukcje zatrzymane w rozwoju i już najwyższy czas na ich wymianę. Przyszłością na najbliższe lata w/g mnie są to konstrukcje mało litrażowe, turbodoładowane z systemami odzyskiwania energii i także nie mogę się doczekać 1.6 V6 Turbo w tym sporcie. Z pewnością będą one bardzo zaawansowane technicznie, ale nie przesadzajmy, że będą to najlepsze silniki w historii motoryzacji, ponieważ po pierwsze jeszcze nie są montowane w bolidach(i takie wywyższanie jest delikatnie mówiąc naciągane, po drugie na takie miano trzeba sobie zasłużyć, a po trzecie jest kilka silników do takiej oceny w historii, które wyznaczyły, np. kierunek rozwoju. A najbardziej zaawansowane technologicznie jednostki w tej chwili są stosowane w LM24 i są one rozwijane z sezonu na sezon(dzięki czemu mają przewagę), a w roku 2014 znowu prawdopodobnie będą z przodu. Tu nie chodzi o samą siłę silnika a jego wydajność, wytrzymałość i innowacyjność, gdzie LMP1 w niektórych przypadkach mają w inspiracjach twórczych więcej wolnej przestrzeni do działania. Wracając do samych systemów hybrydowych, Formuła trochę zaspała w ich rozwoju, już na przyszły rok w LM24 będą bolidy czy to wysokoprężne czy benzynowe wyposażone w takie rozwiązania, oparte zarówno na kole zamachowym jak i akumulatorach, takie połączenie daje klucz do przyszłości i nowoczesności, gdzie w/g mnie silnik Diesla/hybryda będą wyznaczały standardy razem z jednostkami benzynowymi, ale opartymi, również na różnego rodzaju systemach odzyskiwania energii.
10. melo
@7 Samurai - ortografia u mnie zawsze kuleje, az wstyd sie przyznac. Polskich znakow nie uzywam bo pisze z tel.
@9 porhe Nie powiedziałem ze są to najlepsze silniki w histori motoryzacji, lecze ze sa najbardziej zaawansowane technologicznie. A zeby to stwierdzic to nie trzeba go juz zamontowanego w bolidzie. To mozna stwierdzic juz na etapie projektu. A czy sa/beda najlepsze to sie okarze. Co do wydajnosci to 1.6 V6 nie bedzie mial w motorsporcie rownego sobie, natomiast trwalosc tej jednostki napewno na kolana nie bedzie powalac, tutaj prym jest po stromie jednostek z LM24
11. melo
V6 Turbo najbardzie zaawansowany technologicznie silnik SPALINOWY podkreślam. Nie mieszać z tym silników Hybrydowych bo jak sama nazwa wskazuje jest to całkiem inny rozdział silników, inna bajka.
12. porhe
10. melo
Gdzieś przeleciało mi przed oczami "najlepszy", a oczywiście tego nie napisałeś, sorry.
Chodzi mi o to ,że nie wiemy jakie inne silniki będą posiadali producenci związani ze sportem motorowym w roku 2014. Podałem przykład LM, gdzie same jednostki napędowe w niektórych prototypach są bardziej zaawansowane i najprawdopodobniej tak też będzie za kilka lat.
13. porhe
A sam silnik spalinowy połączony np. z systemami hybrydowymi, możliwością odzyskiwania i gromadzenia energii(różnego rodzaju), która może być wykorzystana, również do napędu, to łącząc cały ten zbiór jest on krokiem w przyszłość.
14. melo
13. porhe Oczywiście systemy hybrydowe w polaczeniu z silnikiem spalinowym to niewatpliwie krok w przyszlosc i jesli takie rozwiazania trafią kiedys do motorsportu a pewnie tak sie stanie to beda to rzecz jasna jeszcze bardzie zaawansowanie technologicznie rozwiązania. Niemniej jednak to w przyszlosci a jak narazie F1 zdecydowala sie na "klasyczny" silnik 100% spalinowy i wsrod spalinowek jest to technologiczna wisienka na torcie;) Pozdro
15. porhe
14. melo I z pewnością będzie bardzo smaczną wisienką :)
Pozdrawiam.
16. mentos11
Hybryda z kolem zamachowym od wiliamsa już jeździ w porsche i bardzo dobrze się sprawuje, mniej paliwa lżejszy samochód lepsze osiągi, tylko jeden warunek brak ograniczeń w stosowaniu jego. W F1 kers ze swoimi 6s kompromituje się, gdyby nie było ograniczeń w stosowaniu to bolidy mogłyby mniej tankować i mieć lepsze osiągi, /rozwiązanie wiliamsa z kołem zamachowym byłoby lepsze bo nie trzeba akumulatorów i przetworników.
Z turbo w F1 już widzieliśmy jak da się jeździć, ale teraz turbo można zrobić z zmienną geometrią łopatek i silnik taki bedzie bardziej elastyczny, szczególnie na starcie.
zobaczymy za dwa lata :)
17. jack22
No i pięknie, w 2014 Kubica zdobedzie swój 2 tytuł z Ferrari, bo w 2012 będzie tylko 3 w klasyfikacji końcowej.
18. PionaS
jack22 Twoje przewidzenia są bardzo optymistyczne oby się sprawdziły.
19. fanAlonso=pziom
ja jestem ciekaw jeśli by byłe nowe V8 daj Boże V10 to czy też byście się tak podniecali tym co ma byc ? może dajmy wybór zespołom jaki silnik chcą miec i zobaczymy czy v6 będzie dalej taki " zajebiaszczy"
20. porhe
19. fanAlonso=pziom
Zgodzę się z tobą, że dobrym rozwiązaniem byłaby możliwość wyboru jednostki napędowej, ale to w najbliższym czasie mało realne, choć kto wie może w przyszłości taka możliwość zasinieje. Hipotetycznie biorąc, że wybór jednostki jest dowolny, to niektóre zespoły najprawdopodobniej wybrałyby silniki rzędowe o np. 4 cylindrach. Ale wszystko też, zależałoby od innych przepisów.
21. porhe
I wątpię, czy ktoś wybrałby silniki wolnossące przy możliwości wyboru jednostki turbodoładowanej.
22. 6q47
a czy jest ustalone jakie materiały mogą być zastosowane w nowych jednostkach?
Mają zastosowanie obecne przepisy czy będą (są) jakieś modyfikacje tychże przepisów?
Dopuszczono nowe materiały czy wsio pos staremu?
W ciemno przecież nie marnują swoich zasobów...
23. leo_
O, widzę że tutaj z większym optymizmem ocenia się nowe rozwiązania (silniki i systemy odzyskiwania energii), niż to było rok czy dwa lata temu. Z czego się cieszę. Uważałem i uważam, że docelowo w regulaminie powinno się ustalić mniej ograniczeń konstrukcyjnych, bo to zabija innowacyjność. Wszystkie regulacje w zasadzie powinny się opierać jedynie (lub prawie jedynie) na dwóch ustaleniach: dotyczących mocy (np 700 KM) i ograniczeń zużycia paliwa (np pojemność baku). Wtedy powstaną konstrukcje optymalne zarówno pod względem bezpieczeństwa (ograniczona moc) jak i sprawności (moc/zużycie paliwa). Aha, dodałbym jeszcze, że ilość możliwych do użycia w sezonie silników powinna pozostać co najmniej na obecnym poziomie- w celu zmuszenia konstruktorów do tworzenia trwałych konstrukcji - w zasadzie to jest trzecie główne regulaminowe ograniczenie, jakie należałoby, moim zdaniem, zastosować.
24. mefi
to ciekawe moze byc oby nie fia nie wtracalo sie w sile doladowania bo to bedzie bezsensu a jak wiadomo w turbo mozna znieniac moc zmieniajac sile doladowania jak wszystko narzuca z gory bedzie bezsensu bo bedzie to samo co z obecna v8
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz