komentarze
  • 1. shiftxp
    • 2011-08-22 14:40:59
    • Blokada
    • *.bialapodlaska.vectranet.pl

    prawidłowo, nie raz na dużym docisku i to na suchym tam można wylecieć, to bez docisku to tylko tam RB może by sobie poradził.

  • 2. ygor
    • 2011-08-22 14:46:22
    • *.star.net.pl

    http://w ww.spa francorchamps.be/spa-francor champs/circuit-spa-francorchamps. asp zobaczcie jak wygladalo zeszloroczne podium na Spa ;P

  • 3. zu7
    • 2011-08-22 15:11:15
    • *.51.59.2

    Kiedyś było turbo, moc itd. Kierowca musiał sam zatroszczyć się o siebie. Nawet ręcznie zmieniali biegi. Potrafili odjąć gaz na zakrętach! Dobrze że te czasy minęły. To było takie niebezpieczne. Na szczęście mamy teraz komputery i sędziów dbających by zakręty nie były zbyt trudne. By nie jeździć na deszczu i nie daj boże startować w deszczu. Takie rzeczy są dobre ale na Play Station. I oto chodzi.

  • 4. Legwan
    • 2011-08-22 15:37:54
    • *.adsl.inetia.pl

    A może po prostu nie chcą, żeby jakiś mądry nie próbował wyprzedzać tam i żeby nie skończył jak Stefan Bellof

  • 5. pqo
    • 2011-08-22 15:59:02
    • *.42.224.33

    Trochę dziwne to tłumaczenie, gdy czujesz, że możesz wylecieć z zakrętu nie ciśniesz tak ostro, nawet bez aktywacji DRSu aerodynamika ma swoje ograniczenia i nie można przecież jechać bez limitu na każdym zakręcie. Kierowca powinien sam zdecydować, czy opłaca mu się w zakręcie odjąc" docisku czy cokolwiek.

  • 6. beltzaboob
    • 2011-08-22 16:19:55
    • *.play-internet.pl

    Teraz przejeżdżają tam z butem w podłodze. Przed 2009 było to raczej niemożliwe. Ale i tak nie jest to chyba najlepsze ,miejsce na aktywowanie DRS-u.

  • 7. darecky3
    • 2011-08-22 16:39:03
    • *.113.57.165

    6. zdaje mi sie ze to wlasnie do 2009 roku z butem w podlodze bylo to mozliwe. To wlasnie sam JB mowil o tym ze teraz bedzie trzeba uwazac z tym gazem bo kazdy bedzie uzywal tam kers i trzeba bardzo uwazac. jak to okreslil jazda na pol gwizdka z doladowaniem kersu. To byl 2009 rok.

  • 8. Alex19
    • 2011-08-22 17:24:49
    • *.236.26.103

    drs w ogóle nie powinien być używany. to jest dodatkowy dopalacz, efekt dla widza, by mógł zobaczyć więcej wyprzedzeń na torze i dla kierowców, bo dzięki temu łatwiej im pokonać rywala. ale to jest sztuczne wyprzedzanie. nie ma w tym nic specjalnego, a wręcz przeciwnie psuje to wyścig. dobry kierowca powinien umieć wyprzedzać nawet w najtrudniejszym miejscu na torze, a chyba tylko dobrych kierowców mamy w
    f1 a może... mieliśmy?

  • 9. barni114
    • 2011-08-22 17:34:26
    • *.ists.pl

    Coraz czesciej tylko z dobrymi sponsorami ...

  • 10. beltzaboob
    • 2011-08-22 18:15:35
    • *.play-internet.pl

    @7 - teraz nie zdejmują na pewno - przy założeniu, że nie popełnią błędu na wejściu. Gdzieś czytałem, że teraz ten zakręt to pestka w stosunku do tego, co było kiedyś. I tak se myślę, że chodziło o dawniejsze czasy niż przed 2009 - to by się zgadzało z tym, co mówisz aczkolwiek wydaje mi się, że Lewis mówił, że teraz to bułka z masłem stąd mój wniosek, że chodziło o czasy V10 bo pamięć Lewisa dalej nie sięga. Wiem tyle, że docisk jest teraz tak kosmiczny a prędkości się zmniejszyły więc przelatują na maksa aż do Le Combe.
    W wolnej chwili poszukam w archiwach. Dzięki!
    Pozdrówka!

  • 11. TommyRMF1
    • 2011-08-22 18:35:38
    • *.200.rewolucja-net.pl

    Debile psują naszą formułę coraz bardziej...

  • 12. pjc
    • 2011-08-22 18:36:24
    • *.205.76.196.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Moim zdaniem zaryzykują jednak użycie tego systemu ale raczej na prostej za tą sekwencją zakrętów.
    Na Eau Rouge wielu pożegnałoby się z wyścigiem.

  • 13. marcin_114
    • 2011-08-22 18:38:27
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Możecie mnie wyśmiać, ale najlepsi kierowcy jeżdżą w DTM. Swego czasu Jamie Green pokonał w F3 Hamiltona i Rosberga (w generalce). Paul di Resta (debiutant) wcale aż tak nie odstaje od Sutila. David Coulthard jest w ogonie serii, a Ralf Schumacher po kilku latach zaczął ogarniać.

  • 14. beltzaboob
    • 2011-08-22 19:04:16
    • *.play-internet.pl

    @pjc - właśnie o tym myślałem. Mogłaby być niezła kaszana.....
    @13marcin_114 - niewątpliwie to bardzo profesjonalne wyścigi i kierowcy z górnej półki. Co do Ralfa i Davida to akurat ich nigdy nie uważałem za kierowców stanowiących wzorzec talentu wymaganego w F1. Green jest świetny a di Resta rewelacja, zwłaszcza w kwalifikacjach. Ale możesz mnie wyśmiać - najlepsi są kierowcy rajdowi.;)

  • 15. fanAlonso=pziom
    • 2011-08-22 19:05:45
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    13 RSC i DC ścigają się tam tak naprawdę dla zabawy bo kasy już mają i są ustawieni a green i di resta ? no cóż trzeba miec szczęscie odpowiednich ludzi lub kasę by dostac się do F1 w odpowiednim momencie dla swojej kariery

    a co do drs zastanawiałem się gdzie to zrobią i teraz wiem gdzie będzie aktywacja a pomiar domyślam się że będzie w la source

  • 16. athelas
    • 2011-08-22 19:29:21
    • *.strong-pc.com

    10. Docisk jest MNIEJSZY niż przed 2009 rokiem, chyba że dmuchany dyfuzor tyle daje. przez całą poprzednią dekadę do 2008 roku bolidy miały strasznie duży docisk aerodynamiczny (do tego do 2005 silniki V10) co uniemożliwiało wyprzedzanie. Zdecydowano o zmniejszeniu docisku z skrzydeł (mniejsze tylne skrzydła, płaski płat przedniego skrzydła), a zwiększeniu docisku mechanicznego (slicki). Nie wiem skąd wniosek, że dzisiaj jest łatwiej przejechać ten zakręt. Łatwiej może być od 2006 roku - wtedy weszły silniki V8, a nie dają tyle mocy, by łatwo było tam wylecieć, do tego w 2005 roku opony były niesamowicie twarde (wytrzymywały cały wyścig i kwalifikacje) co jeszcze zmniejszało docisk.

  • 17. darecky3
    • 2011-08-22 19:33:42
    • *.range81-158.btcentralplus.com

    10. beltzaboob.
    Juz poszukalem. Wstawiam cytat JB z 2009.08.26
    ""Eau Rouge ciągle jest legendarnym zakrętem, choć na suchym zwykle jest łatwa do przejeżdżania na pełnym gazie. Odczucie gdy jesteś na dole, dotykasz ziemi i znów uderzasz do góry, jest niesamowita"

    Pamietam ze rozwinal ten temat w wywiadzie dla BBC przed samym startem

    pozdrawiaM

  • 18. marcin_114
    • 2011-08-22 19:37:10
    • *.opera-mini.net

    @14
    brałem pod uwagę tylko kierowców wyścigowych, ale masz rację - najlepsi są rajdowi.

  • 19. xdomino996
    • 2011-08-22 20:34:33
    • *.przylep1.do.22lipcazm.pawluk.org

    co to tej strefy drs to domyslam sie ze w tym roku nie bedzie wyprzedzania na spa bedzie wymijanie

  • 20. Haziaj
    • 2011-08-23 09:16:40
    • *.ibd.gtsenergis.pl

    Bodaj w przedostatnim numerze WRC był wywiad z Maciejem Stańco. Bardzo trafnie opisywał różnice pomiędzy rajdami, a wyścigami, że to całkiem inne światy i tym podobne. Fajnie opisywał jak kierowca rajdowy wyjedzie na tor i nie potrafi wykorzystać całej powierzchni (jezdni) szczególnie przy wyjściu,z kolei kierowca wyścigowy w rajdówce nie potrafi podejmować aż tak dużego ryzyka kiedy jadąc na limicie wchodzi w zakręt i nie wie co jest zanim i tylko może ufać pilotowi i notatkom. Osobiście uważam, że kierowcy rajdowi mają większe jaja ;-). Między innymi dlatego, że potrafią podejmować tak wysokie ryzyko oraz potrafią odnaleźć się bardziej w ekstremalnych warunkach, ale to z kolei wynika ze specyfiki tego sportu. Nie umniejszając oczywiście kierowcom wyścigowym.

  • 21. beret
    • 2011-08-23 20:42:21
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Wielki szacun dla slow napisanych 3, zu7.
    Belzebub nie masz racji, wczesniej tez jezdzili z butem przy podlodze.

  • 22. beret
    • 2011-08-23 20:58:53
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    20 Haziaj
    M Stanco nie moze sie wypowiadac o technice jazdy F1, bo wie tyle samo co ja, to po pierwsze. Po drugie, w latach poprzednich widzialem start rakiety w kosmos, ale w niej nie lecialem, wiec nie moge mowic o odczuciach kosmonautow.
    Jedynym polakiem, ktory tego doswiadczyl, to Kubica.
    Wlasnie, slyszalem wczesniej nieoficjalne glosy ze Kubice zgubila rutyna z F1 i dlatego polegl.

  • 23. masabitumiczna
    • 2011-08-23 21:57:03
    • *.net.pulawy.pl

    Nie ma chyba zasady co do różnic pomiędzy kierowcami rajdowymi, a wyścigowymi. Chołowczyc w Scirocco Cup na Norisringu startował z PP, ukończył na 4 miejscu, bo jak powiedział nie chciał "odbierać" punktów chłopakom co walczą o mistrzostwo i nie bronił się zbyt mocno. Kubica w rajdach jeździł w S1600 z lepszymi czasami niż goście w S2000, bo jeździł mniej widowiskowo, a bardziej delikatnie/precyzyjnie. Surtees zdobył mistrzostwo na motorach i w F1. Jedni i drudzy mają szybkość w genach, ale większe jaja rzeczywiście muszą mieć rajdowcy.

  • 24. Adrian14
    • 2011-08-23 23:40:37
    • *.devs.futuro.pl

    jak zrobia strefe DRS za Eau Rouge to bedzie do niczego bo oni juz tam maja chyba ok 200 km/h wiec nic ten drs nie da... Powinni go stosowac zaraz za ostrymi zakretami albo szykanami a nie jak juz sa dosc konkretnie rozpedzeni...

  • 25. Adrian14
    • 2011-08-23 23:43:55
    • *.devs.futuro.pl

    sory za bład... 290 km/h :P

  • 26. beltzaboob
    • 2011-08-25 15:59:05
    • *.play-internet.pl

    @darecki3 - wielkie dzięki - Pozdro
    @beret - ok, niechaj Ci będzie z tym, że jam nie belzebub. Mylisz mnie z innym usrem.... Pytanie, czy w roku 2002 też mieli tam but w podłodze. Może ktoś mnie oświeci. To tak a pro pos tego "wcześniej".

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo